Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az ismerősöm csinálja őket

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Úgy érted, hogy a hézagolással nekiszorítjuk a szimering tartó homlok felületét a csapágygyűrű oldalának és az tömít??
    Igen,ha nem marad hézag akkor tömít!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #32
      Egészen addig amíg meg nem mozdul a csapágy ... Valahogy a két "o"-gyűrű horony , és a belerakott gumigyűrűk rendszerű megoldást stabilabbnak , megfelelőbbnek tartom . A két szimmering szerintem nem biztosítja az axiális helyzetét a csapágyaknak , azt hiszem megengednének némi tengelyirányú elmozdulást . Így a hézagolás sem érné el a célját .
      A labirint tömítés , úgy hiszem nem rossz megoldás , ha a rések a lehető legkissebb mértékűek . Személy szerint azt a megoldást választanám ,amit az utolsó szériás 2T trabant blokkok ékszíjtárcsa oldalán is alkalmaztak (talán egy ilyet át is lehetne alakítani a pannóniába) , vagyis a többszörös horonyban Ö.v. gyűrűket rakni , esetleg egyszerre kettőt hornyonként mint a turbófeltöltőknél , természetesen úgy elhelyezve hogy a végeik a lehető legtávolabb kerüljenek egymáshoz . Elvileg működnie kéne... A csapágyház , és a labirintház közötti tömítést pedig gumigyűrű oldaná meg , ahogy már el is hangzott. Így lehetne 5 századdal kisebb átmérőjű a külső mérete mint a csapágyház legszűkebb része . Ezáltal , illetve a különböző anyagok miatt kevésbé rágódnának be az alkatrészek szerelés közben . Hogy nagyon őszinte legyek , a kéthengeres labirintjánál a hasonló problémák elkerülése végett , már régen morfondíroztam ezen . A trabant labirint átalakítása is ekkor jutott az eszembe .... de sajnos még nem jutott el a megvalósításig .

      Komment


        #33
        Ez a labirint titka is, oly gyors a nyomás mértékének a változása, hogy a kiképzett beszúrások miatti örvényes áramlás nem tudja lekövetni. Viszont lassabb nyomásváltozáskor, és nagyobb nyomáskor átenged.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 14:27.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #34
          Azt hiszem itt nem beszélhetünk lassú nyomásváltozásról , sőt nagy nyomásról sem ... Vagyis , ha a trabantnak megfelel , talán a pannóniának is . Főleg a kuplung oldalon a két csapágy között .
          Egyedül egy hibát látok a gondolatmenetben , (mármint a labirint esetén ) hogy a dolog talán csak akkor működhetne tökéletesen , ha a csapágy belsőgyűrűket , a labirint belsőgyűrűvel valami összeszorítaná... És mivel itt a lánckerék kúpon rögzül ,a szorítást nem tudom hogy oldanám meg...

          Komment


            #35
            ha a csapágy belsőgyűrűket , a labirint belsőgyűrűvel valami összeszorítaná...
            Akkor mi lenne,ha azt is csapágy-méretüre készítenéd a 20 mm elegendő felfekvést biztosít.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #36
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egyedül egy hibát látok a gondolatmenetben , (mármint a labirint esetén ) hogy a dolog talán csak akkor működhetne tökéletesen , ha a csapágy belsőgyűrűket , a labirint belsőgyűrűvel valami összeszorítaná... És mivel itt a lánckerék kúpon rögzül ,a szorítást nem tudom hogy oldanám meg...
              Az Izsnél egy kúpos ninja dobócsillag pozícionálja a hengergörgős csapágyat, és szorítja neki a kétajkas műanyagházú szimmeringes sz*rt a mélyhornyú csapágynak.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #37
                Akkor mi lenne,ha azt is csapágy-méretüre készítenéd a 20 mm elegendő felfekvést biztosít.
                Már bocs , nem értem ... ha a primerlánckerék a kúpon fekszik , semmi sem szorítja össze a csapágy b. gyűrűk- labirint , hármas kombót. Először valami rugószerűségre gondoltam , de félek az nem lenne elegendő... , ha pedig az összenyomó erőt a főtengő csapjához képest próbálnánk megoldani , nem húzná-e ki a sonkából a csapot ...mivel a főtengely 5 darabból van összepréselve. Kiindulva a főtengelyek kétes minőségéből , minden megeshet . Hozzáteszem itt szigorúan az egyhengeres kuplung oldali csapágyazásáról beszélünk .

                Komment


                  #38
                  Vagy ugyanezt legyartani textil bakelitböl.
                  Metamidból nem jó esetleg?




                  Rögtön találtam kétfélét.
                  A vékonyabb a gyújtás oldali. Nem tudom miért, de a korai évjáratokban oda is 50-es átmérőjű szimeringeket használtak.

                  Komment


                    #39
                    Már bocs , nem értem ..
                    Én viszont azt nem értem ,ha a tengely és a csapágy...gyűrü illeszkedik,miért kellene + oldalszorítás?
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #40
                      Az Izsnél se húzza ki a tányérrugós csoda. A rugó külseje a sonkának felfekvő hengergörgős csapágy belsőgyűrűjén fekszik fel, a külső fogai a szimmeringházat feszítik a seegerrel megtámasztott mélyhornyú csapágy felé.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #41
                        Az Izsnél egy kúpos ninja dobócsillag pozícionálja a hengergörgős csapágyat, és szorítja neki a kétajkas műanyagházú szimmeringes sz*rt a mélyhornyú csapágynak.
                        Ezek a k.... oroszok mit ki nem találnak ! Ettől azért profibb megoldás volna jó. Gondoltam valamiféle hullámos, rugós alátétes , feszítős megoldásra, de a fenti okok miatt szkeptikus vagyok a létjogosultságát illetően ...

                        Komment


                          #42
                          Metamidból nem jó esetleg?
                          Egy blokkban nekem az volt kihajítottam.Nem szereti a hőmérséklet válltozást,egy idő után a felülete felkeményedik.Hidraulikatömítésként használtam néhány évig,míg egy idő után, engedni kezdett......
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #43
                            Én viszont azt nem értem ,ha a tengely és a csapágy...gyűrü illeszkedik,miért kellene + oldalszorítás?
                            mondjuk ebben speciel igazad van ... !!!

                            Komment


                              #44
                              Ezek a k... oroszok mit ki nem találnak ! Ettől azért profibb megoldás volna jó. Gondoltam valamiféle hullámos, rugós alátétes , feszítős megoldásra,
                              Emlékeim szerint a trabant kúposillesztésü kuplunglap alatt a főtengelyen is hullámos rugós alátét hézagol!
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #45
                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ezek a k.... oroszok mit ki nem találnak ! Ettől azért profibb megoldás volna jó. Gondoltam valamiféle hullámos, rugós alátétes , feszítős megoldásra, de a fenti okok miatt szkeptikus vagyok a létjogosultságát illetően ...
                                293 millió szovjet nem tévedhet, ha nekik, és pár millió Wehrmacht katonának megfelelt 1936 óta, akkor a Pannóniába is jó lehet. Sőt én beletenném a hengergörgős csapágyakat is. A blokk szerelését is megkönnyítené, MZ TS-ekbe is szokták alkalmazni.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 15:51.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X