Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az ismerősöm csinálja őket

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    én beletenném a hengergörgős csapágyakat is.
    de az egyiknek golyósnak kéne maradnia , mégiscsak többet tart ... Kéthengeresben láttam már egy két csodát ..

    Komment


      #47
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Emlékeim szerint a trabant kúposillesztésü kuplunglap alatt a főtengelyen is hullámos rugós alátét hézagol!
      A Dneper kuplung alatt is. Ha kihagyod, szétveri magát a motor.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #48
        Sőt én beletenném a hengergörgős csapágyakat is.
        Én is beletenném. Először két belső hengergörgősben és egy külső golyósban gondolkodtam. A csapágyházat a blokkban nagyon tudná kímélni, hogy a hézagolást a görgőscsapágy belső gyűrűje és a főtengely sonka között meg lehetne oldani.
        Viszont most megvilágosodtam. A rugós módszerrel lehetne a külső csapágy is hengergörgős, egy megfelelő rugó pedig a lánckerék és a belső gyűrűje között biztosíthatna axiálisan.

        Komment


          #49
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          de az egyiknek golyósnak kéne maradnia , mégiscsak többet tart ... Kéthengeresben láttam már egy két csodát ..
          Pontosan, egy pozícionál, 2 megvezet. Általában nem javasolt a gyári csapágyazás megváltoztatása, de ez esetben a haszon nagyobb, mint a hátrány. Gondoljunk csak a nagyobb felfekvő felületre, ami nem ponton terhel, hanem minimum a hengergörgő vonalán. Továbbá a blokk egyszerűen felezhető, hézagolás csak 1helyen szükséges, az oldalirányú feszítő erő is megszűnik. Viszont a súrlódás nagyobb lehet, de a nagyobb felület miatt, az alacsonyfordulatnál is felépül az olajfilm. Nagyobb terhelést elbír a csapágyazás.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 15:10.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #50
            Két kifelé fordított vállas hengergörgős,sehová nem enged! Így mindenhová mehet hengergörgős......
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #51
              Nem raknék olyat. Csak mert oldalirányú terhelésnél(motor bedöntése, oldalgyorsulás, vagy egytengelyűségi hiba miatt a hengergörgő oldala surlódna, ami nem túl egészséges.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #52
                De akkor nem értem az elosztást, mármint hogyan, melyik pozícionál és melyek amik megvezetnek?

                Komment


                  #53
                  A mélyhornyú veszi fel az oldalirányú erőket, a hengergörgős az alternáló mozgás erőit, és a forgómozgásnál megvezeti a főtengelyt.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 15:35.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #54
                    OK, de melyik legyen a mélyhornyú a három közül?

                    Komment


                      #55
                      A külső. A főtengely mellett mindkettő hengergörgős legyen. Az Izsnél is így van. Közvetlenül a primerkerék alatti a mélyhornyú.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 16:02.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #56
                        Értem. Akkor az eredeti tervem szerint.

                        Komment


                          #57
                          Egyetértek azzal, hogy mindenen lehet javítani, csak az a kérdés, hogy érdemes-e?

                          Az egyhengeres Pannóniánál szerintem nem a főtengelycsapágy a "szűk keresztmetszet". Bőven túlméretezett, hiszen a nagyobb teljesítményű 250-es MZ-n is ilyen méretű csapágyak vannak...

                          Komment


                            #58
                            Click image for larger version

Name:	20161226_201116.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	150680
                            És a keresztgörgős hengergörgős csapágyak?
                            MMXC 1007-es, kereszthengergörgős csapágy méretei 35x62x14.
                            Bár ehhez kell egy persely a főtengelyre, de legalább nem okoz gondot a kopott főtengely

                            Telegörgős hengergörgős csapágyból az NJG 2305 VH lehet jó. De ez szélesebb mint a gyári. Ez 25x62x24-es. Vagy az NCF 3005 V típusú ami 25x47x16-os. Még ez is szélesebb mint a gyári, de, egy keskenyebb főtengellyel ez simán elfér (mert ugyebár főtengely és főtengely között 5mm szélességbeli különbség simán lehet.)

                            Egysorú hengergörgős csapágyból pedig van többféle, de ezeket is vagy perselyezni kell vagy nem fér el mert túl széles.
                            Click image for larger version

Name:	20161226_201757.jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	150681

                            A gyári csapágy 6305-ös. Méretei: 25x62x17.



                            Én úgy látom hogy a gyári helyett akármit teszek bele már gépmunkára is szükség van. Akkor meg nem biztos hogy van értelme. Annyival nem tudom hogy tartósabb lesz-e.

                            Én amióta összeraktam a gépet azóta nyúzom. Főtengely cserekor hézagolás miatt ki kelletett szedni a csapágyakat, de nem raktam bele újakat. Pedig azért én nem kímélem a gépet.

                            (ja, és a csapágyakat melegítés nélkül, kézzel nyomtam a helyükre. Hézagolás után kaptak csapágyragasztót, az tartja őket)

                            Komment


                              #59
                              Dehogy. 20 mm hosszan egy másfél százados illesztesnel ha beáll az olaj a két felület közé tömít az. Nem értem a kiszerelesi problémát sem. Miért szedi szét a csapágyfészket? Nem ütni kell az ilyen dolgokat hanem kihuzatni vagy kipréselni. Ha az átmérője alatta van a furatatmerönek, és ha egyenesen ( tömitési felületre ahol a két blokkfel illeszkedik) nyomod ki, ott nem lehet baj. Volt pár Pannoniám, ez volt a legproblémamentesebb alkatrész. Van hogy nem kell a Mérnöknél okosabbnak lenni. Jó az ott. Szakszerű szerelést és felmelegitett blokkot kíván, loctite vagy gumigyürü használatával. Nem kell ezt piszkálni. Van a pannoniánál meg sok dolog amin javítani kell, ez nem az.

                              Komment


                                #60
                                Egysorú hengergörgős csapágyból pedig van többféle, de ezeket is vagy perselyezni kell vagy nem fér el mert túl széles.
                                NJ 305 a megfelelő méret. Nem kell ahhoz semmit sem alakítani.





                                Miért szedi szét a csapágyfészket?
                                Mert az alu az aluban azt csinálja, azért. Ahogy írtam, a távtartó-szimeringtartó egyik oldalról rádiuszos peremű, másik oldalon meg éles, összeakad a csapágyházzal. De jártam már úgy is, hogy a legnagyobb jóindulat és óvatosság ellenére is felszántotta a csapágyházat. Teljesen mindegy, hogy ütöd vagy húzod, akár a jó irányba is, az alu felületek megkezdik egymást. Neked biztos szerencséd volt, ha nem tették.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X