Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Megszorult dugattyú szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Trükk nincsen ! Egyszerűen egy ilyen darab metamidot találtam a sufniban, aminek már volt egy luk a közepibe. Egyébként egy nagyméretű fakötésű alátétet tettem a metamidra. Sajnos nem lehet rajtahagyni a hengert a blokkon, mert az alsó holtponttól lejjebb az istennek sem bírtam tovább nyomni a dugót Nyilván nem gondoltad végig, de az alsó htp.-nál még a hengerben van a teljes dugó, így csak a hengert lehet leemelni dugóról.

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia mir-mur!

    Ez nagyon profi megoldásnak tűnik, nekem nagyon tetszik! Egy dolgot azonban nem értek: miért kellett lehúzni a hengert a kisajtoláshoz? Alsó holtponton volt a dugattyú? Valószínűleg ha nem húzod le a hengert, túléli a dugattyú is - kérdés, hogy amúgy nem lett volna-e kuka.

    Még egy: a menetes tengellyel a metamid dugót nyomod? Ha igen, valami alkatrész nekem még hiányzik a képről, mert ránézésre a tengely átesik a dugó közepén. Hol a trükk?

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    Még talán annyit finomítanék a szerszámon, hogy esztergálnék négy egyforma hosszúságú perselyt a hengerfejcsavarokhoz, amit a henger és a tárcsa közé tennék, hogy a szerszám ezeken keresztül a henger tetejére feküdjön fel. Így tuti tengely irányban kapná a nyomást a dugattyú. De többet nem okoskodom, mert amúgy nem jutott volna eszembe ilyen jó megoldás. Gratulálok!
    Köszönöm ! ( még egyszer köszönöm, mert így már nem túl rövid az üzenet)
    Karel kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Nyilván nem gondoltad végig, de az alsó htp.-nál még a hengerben van a teljes dugó, így csak a hengert lehet leemelni dugóról.
      Igen, ez világos! Csak abba nem gondoltam csak bele, hogy olyan durva lehet az oxid, ha még ott is fogta a dugattyút.

      Szemmel láthatóan azért kapott a dugattyú is a vízből, nem csak a gyűrűk. Mit lehet ilyenkor tenni, ha meg akarjuk menteni a dugót? Érdemes egyáltalán? Gondolom csiszolgatni nem szerencsés a palástot.

      Komment


        #18
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Megkérem Zolit, hogy öntse egy kicsit elfogadhatóbb formába az előző hozzászólást, mert nekem nem sikerült.
        Nagyon szívesen megteszem, de csak majd holnap, mert kicsit macerás. Könnyebb, ha közvetlenül ide töltitek fel a képet, nem más oldalról hivatkozzátok be. Egészen pontosan ApaE ismeretterjesztő sorozatának képfeltöltésről szóló epizódja alapján: http://veteran.forum.hu/forummal-kap....html#post1131

        De ezzel már ne vacakolj, leszedegetem a képeket és visszarakosgatom szépen. Ez csak a forma, a tartalom a lényeg!
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #19
          soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Igen, ez világos! Csak abba nem gondoltam csak bele, hogy olyan durva lehet az oxid, ha még ott is fogta a dugattyút.

          Szemmel láthatóan azért kapott a dugattyú is a vízből, nem csak a gyűrűk. Mit lehet ilyenkor tenni, ha meg akarjuk menteni a dugót? Érdemes egyáltalán? Gondolom csiszolgatni nem szerencsés a palástot.
          Gyakorlatilag úgy beált a dugó mint a beton. bár a fényképeken láthatóan nem olyan rossz a palást, még is recsegve jött le az utolsó centi is. már néha arra gondoltam hogy rámelegítek.
          Egyébként ha másnak nincs lehetősége ilyen " kifinomult " szerszámot készíteni, a menetes orsó mellőzhető. Ha van egy vastagabb lemez amit kifúrtok, és feltesztek a hengerre, maga a hengerfej csavarja is használható a spanolásra. A macera csak annyi, hogy mindig amikor elfogyott a menet hossza bajlágolni kell a hézagot a dugó felett. Ha pedig nagyon rövid a hengerfejcsavar ki lehet cserélni egy hosszabb menetes szárra, így többet lehet egy "fázisban " tolni rajta. Azonban figyelni kell arra, hogy egyformán tekerjetek mindegyik anyán, dehogy valamelyik csavar a túlterheléstől kiszakadjon a hengerből
          Még egy apróság ! A képen talán nem látszik, de a metamid betét alja úgy van kiesztergálva, mint a dugattyú teteje. Tehát nem a dugó közepét, hanem teljes felületét vagy inkább a peremét nyomja.

          Egyébként ez a képen látható látványos trutyi elég könnyen lejött a dugóról. Úgy lelehetett pattingatni mint ha csak lakk lenne. Nyilván mindegyik eset más és más, de ez menthető lett volna ha nem töröm el.
          Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 jún. 10, 05:35.
          joshbono, barna és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szeretném bemutatni a folyamatot hogyan sikerült szétszedni a megszorult P-10-es hengert. A célszerszám 3 fő részből áll: 1 tárcsa, amit a hengerfej felfogató csavarjainak megfelelően fúrtam ki. Ehhez kapcsolódik egy finommenetes orsó és végül egy metamidból esztergált dugó, ami a dugattyú peremét fogja nyomni.

            [ATTACH=CONFIG]1710[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1711[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1712[/ATTACH]

            A szerszámot a képen látható módon helyeztem fel a hengerre és a menetesorsó tekerésével elkezdtem kisajtolni a dugattyút. Művelet közben folyamatosan petróleummal kentem a henger falát. A saját káromból okulva ajánlom mindenkinek, hogy vagy ketten csináljátok és valaki fogja a hengert, vagy oldalra kell fektetni a blokkot, nehogy úgy járjatok mint én.

            [ATTACH=CONFIG]1715[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1716[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1717[/ATTACH]

            [ATTACH=CONFIG]1718[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1713[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1714[/ATTACH]

            Összegezve az egy hétig tartó áztatás, melegítés, kocogtatás nem hozott eredményt. Ezzel a szerszámmal húsz perc alatt sikerült levennem a hengert.


            --- Ez még eszembe jutott: ---
            Megkérem Zolit, hogy öntse egy kicsit elfogadhatóbb formába az előző hozzászólást, mert nekem nem sikerült.
            Csak annyit fűznék hozzá, hogy mehetne simán ApaE célszerszámai közé a blogokhoz, szerintem ott lenne a helye!
            Gratulálok!

            Komment


              #21
              Javaslom, hogy a következő dugattyúnál a dugattyúpalástot vágd be hosszára elől a két kiöblítőnyílás közötti részen , mivel nekem már a kicsit perselyes hajtókar képes volt a dugattyúba beleverni, így mikor szétkaptam, a gyári jó állapotú dugattyún láttam a hőtágulással és a beleveréssel a drága hosszában a dugattyútetőig felrepedt. Az izsnél gyárilag és néhány szakik által kezelt pannóniánál is láttam már ezt és bevált.

              Komment


                #22
                majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Javaslom, hogy a következő dugattyúnál a dugattyúpalástot vágd be hosszára elől a két kiöblítőnyílás közötti részen , mivel nekem már a kicsit perselyes hajtókar képes volt a dugattyúba beleverni, így mikor szétkaptam, a gyári jó állapotú dugattyún láttam a hőtágulással és a beleveréssel a drága hosszában a dugattyútetőig felrepedt. Az izsnél gyárilag és néhány szakik által kezelt pannóniánál is láttam már ezt és bevált.
                Pont ma beszélgettünk erről a siófoki börzén. Az is elég lehet, ha megfúrod azon a részen.

                Komment


                  #23
                  joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Csak annyit fűznék hozzá, hogy mehetne simán ApaE célszerszámai közé a blogokhoz, szerintem ott lenne a helye!
                  Gratulálok!
                  Igazad van ! Ha Zoli segít benne, akkor párhuzamosan fent lehetne mind a két témánál.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2011 jún. 13, 20:56.

                  Komment


                    #24
                    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Igazad van ! Ha Zoli segít benne, akkor párhuzamosan fent lehetne mind a két témánál.
                    Valóban érdemes a felmerült kérdésekre adott válaszokkal együtt egy "cikkecskévé" faragni az eddig elhangzottakat. Nagyon szívesen segítek a formázgatásba, de a szöveget nektek kell összehozni. És azt is ApaE-val közösen találjátok ki, hogy hová kerüljön, ki írja, ilyesmi.
                    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                    Komment


                      #25
                      Üdv!1-2 éve egy elfelejtett Sachs segéd motorkerékpárt újítottam fel.A dugó és a főtengely meg sem mozdult,nagyapám "univerzális"spray-je Ő mindent ezzel szerelt ,befújtam az alkatrészeket bőségesen,egy kevés idő után kb 10 perc ,ismételtem a műveletet majd megmozgattam a főtengelyt és a lendkereket és akkor láttam a csodát ,több év rozsdásodás után megmozdultak az alkatrészek.Ez a spray csavarlazító spray volt.

                      Komment


                        #26
                        Hello!

                        Dugattyúval kapcsolatos a kérdés, igaz szerencsére nincs megszorulva. Szóval amit szeretnék kérdezni: ha egy motornak a dugattyúja a gyűrűk mögött feketére van égve az ugye azt jelenti hogy felfúrás, felújítás? A henger nem kopott igazából szerintem a gyűrűk lehetnek amik áteresztenek... vélemény?

                        Komment


                          #27

                          Komment


                            #28
                            Rakok fel képet, még úgyse próbáltam! A hengerbe kopás nincs, nincs válla a hengernek, a gyűrűk közül az 1ik a kezembe eltört mikor kiszedtem, de nagyon nagy volt már a hézag a gyűrűknél, de a kép beszédesebb így pill s feltöltöm róla. Ja ps: nem pannónia a motor de úgy gondoltam maga a probléma bárhol előfordulhat, így ezért kérdeztem erre.

                            Komment


                              #29
                              Így néz ki, jó vastagon rá van égve, szerintem a gyűrűk koptak szét.... (remélem)

                              Komment


                                #30
                                mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Szeretném bemutatni a folyamatot hogyan sikerült szétszedni a megszorult P-10-es hengert. A célszerszám 3 fő részből áll: 1 tárcsa, amit a hengerfej felfogató csavarjainak megfelelően fúrtam ki. Ehhez kapcsolódik egy finommenetes orsó és végül egy metamidból esztergált dugó, ami a dugattyú peremét fogja nyomni.

                                [ATTACH=CONFIG]1710[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1711[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1712[/ATTACH]


                                A szerszámot a képen látható módon helyeztem fel a hengerre és a menetesorsó tekerésével elkezdtem kisajtolni a dugattyút. Művelet közben folyamatosan petróleummal kentem a henger falát. A saját káromból okulva ajánlom mindenkinek, hogy vagy ketten csináljátok és valaki fogja a hengert, vagy oldalra kell fektetni a blokkot, nehogy úgy járjatok mint én.

                                [ATTACH=CONFIG]1715[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1716[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1717[/ATTACH]

                                [ATTACH=CONFIG]1718[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1713[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1714[/ATTACH]


                                Összegezve az egy hétig tartó áztatás, melegítés, kocogtatás nem hozott eredményt. Ezzel a szerszámmal húsz perc alatt sikerült levennem a hengert.


                                --- Ez még eszembe jutott: ---
                                Megkérem Zolit, hogy öntse egy kicsit elfogadhatóbb formába az előző hozzászólást, mert nekem nem sikerült.
                                Szervusztok,

                                A szerszám frappáns, és működik a fotók alapján!
                                De a következő hasonló alkalommal esetleg próbáld meg a fékolajat. Nagyon agresszív, kedves emberek a haragosuk autóját ezzel szokták locsolni, nem sok festék marad az autón. Nekem sok esetben segített a megszorult alkatrészek megindításában, és nem maró, savas kémhatású!
                                Üdv: dino



                                Az utolsó mondat helyesen: nem maró, nem savas kémhatású...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X