Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia első teleszkóp felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Egyébként valószínüleg a helyén készre esztergálás mellett döntenék, ha most csinálnám, az tűnik a legegyszerűbnek. Mindenesetre aki megpóbálja valahogy, ne tartsa magában. Mindenképpen tegy közkincsé
    Az alkatrészekből kiindulva PL dugattyú biztos vagyok benne nem századokról volt szó a gyárban hanem tizedekről!
    Az egybeesztergálás pontos gépet igényelne:ami új korában 300/mm-hosszon 0,05 századdal jónak számított ez 30-50-évesen elvárható?
    Javaslom beszélgessünk tényleg elkészíthető méretekről,egy bronzpersely ilyen átmérőnél 10C-fok eltérésnél többet tágulna mint amit tűrésnek javasoltok.Láttam tulillesztett 150-tonnás présgép tengelyét megragadni!!!!megrepedt alatta a beton!!!
    Igenis a pannónia teleszkópszár (talán)csak ujj korában nem "lógott"Mert ha illesztve lenne Heegany-ként a portól beszorulna..............
    Lemezjáték, joker és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #32
      fulesdugo

      Úgy gondolom, sok igazság van abban, amit írsz. így pl. ha újra befogsz valamit, akkor már nem fut, az együtt futó alkatrészeket egy befogás során kell megmunkálni.

      Ezzel együtt is OdinHEM-nek igaza lehet abban, hogy a gyárban megmunkált csőbe ha belesajtolsz két bronzperselyt, aminek a furata együtt fut a palástjával, akkor a besajtolt perselyek furatának is egytengelyűnek kell lennie. (legalábbis olyan értelemben, ami egy Pannónia teleszkópnál szükséges...)

      Én most ott tartok, hogy besajtolok két bronzperselyt, és ha sikerül talánom megfelelő állítható dörzsárat, akkor azzal végigmegyek a két perselyen, és annyira lesznek egytengelyűek, amennyire ebből a műveletből adódik.

      Reményeim szerint ez legalább tized milliméteres illesztést biztosít, ami azt jelenti, hogy a tengelynél mérve sem lesz nagyobb a villa kottyanása, mint max. két-három tized. Ez nekem elég.

      - - - Updated - - -

      UK
      UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Hát szerintem meg nem az. Illetve az: ApaE erre való hivatkozással letiltatta összes művét.
      Letöröltetett minden hozzászólását (amit mondjuk én azóta nem értek, de ez az ő joga...), így valóban elérhetetlenné vált minden információ, ami tőle származott. A célszerszámai szenzációsak, úgyhogy ez nem kis veszteség...De ez nem a siratófal, nem ezért írtam, hanem azért, mert az általa (és a bárki által) közölt szerszámok természetesen szabadon felhasználhatóak, hiszen SZABADALOM nem védi őket!

      Az írásai valóban SZERZŐI JOG által védettek (mint bárki bármilyen írása), tehát nem sokszorosíthatóak az engedélye nélkül, stb. Annak viszont a szerzői jogi szabályok szerint sincsen akadálya, hogy pl. valaki a szerszám rajzát kézzel lemásolva saját céljára felhasználja.
      Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        századokról volt szó a gyárban

        ..hölgyek , itt van megint a kandikamera ? ? 1 század ? meg ilyesmi ? ha ennyi , vagy csak 2-3 lenne se tudnátok bedugni a szárat . Az izgalomtól átmelegedett tenyérrel fogdosott rúd mindig megdagad , aztán ha az ábrándos századok megvalósulnának nem lehetne bedugni . Szerintem pont az a jó , és azért csinálták messzire a persejt mert szinte mindegy az illesztés . a kettőben ugyis megfeszül . Persze a lehetőségekhez képest igyekezni kell a legjobbat összehozni . A lsószárat szerintem egy hosszabb futterban megfogva , aztán egy feltüzős fix dörzsárat áttolva elég jó munkát lehetne végezni .
        Persze ne feledjük , hogy az egésznek csak akkor van értelme ilyen szinten való művelése ---ha a szár tökéletes !
        Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2016 márc. 22, 21:16.
        sepy, Atti69 és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          nem századokról volt szó a gyárban hanem tizedekről!
          Igazatok van. Valószínüleg ha nagyon jót akarnánk, újra kellene gyártani mindent, meg újra is konstruálni, hogy tartós is legyen. Nem valószínű, hogy egy veteránba ennyire bele kellene nyúlni, hogy nyújtani tudja az egykori valóságát. Pedig pont az bennük a szép.
          wsievers és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            megnézem a méretet, hátha érdekes lessz
            nem olyan elvetemült, 22x32x8x7,2 mm a mérete, ez szennylehúzó,, ez van a munkahengerek szártömítése előtt, ami szerintem még fontos, nem poliuretán (PU) anyagból kértem, hanem olajálló gumiból (NBR), de lehet ez mind1
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              1 század ? meg ilyesmi ? ha ennyi , vagy csak 2-3 lenne se tudnátok bedugni a szárat
              A 20C fokos +3 század tűrésű lyukba, a 20C fokos H7 idomszert megnézném hány embernek sikerülne elsőre beledugni. Ha pedig nyáron olyan helyen hagyod a műhelyasztalon az idomszert, ahová odasüt a nap, biztos, hogy nem tolod bele!
              Jó lessz az a perselyillesztés 0,8-1 tizednek is. Vagy választhatsz, hogy nyáron vagy télen akarsz motorozni, mert valamikor nem fog mozogni a teleszkóp. Ha érdekel valakit, lefotózom bent a munkahelyemen a hőmérsékletkompenzációs táblázatot.
              És akkor még nem beszéltünk a szár köralakhibájáról, ami a megmunkálástól és az anyagtól is függ új állapotában is. Attól meg pláne, hányszor feküdtek vele az árokban, és hány zsák krumpit kellett szállítania annó.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 márc. 23, 19:19.
              Fergusson, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #37
                Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                22x32x8x7,2

                ...ez így valós ?...............

                Komment


                  #38
                  Megkövetem magamat rosszul emlékeztem, ha azt mondom a dugattyú csapszegnél kell a 2 század, megint hülyeséget mondok mint általában vagy esetleg ott már ez elfogadható? Én az első telónál úgy gondoltam, hogy szoros de jól mozgó illesztéssel az alsó szárhoz, préselősen a felső szár belsejéhez alakíttatom ki a perselyeket.

                  Komment


                    #39
                    ez van a zacskójára írva

                    majd megnézem a tömítést, van-e belesütve valami és rá is mérek

                    Komment


                      #40
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ...ez így valós ?...............
                      Google barátom szerint pl. 22X32X7 RÚDTÖMÍTÉS K36 - Exor webáruház
                      ill. az összes 22x32 mm-es karmantyú, stb.: Rúd- és dugattyútömítés - Exor webáruház
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zelenacs; 2016 márc. 24, 12:45.

                      Komment


                        #41
                        Sztenderre húzáskor kis kottyanást hallani a P10-esünk első teleszkópjából. Olaj utántöltés és a kormányszorító alatti 24-es csavar meghúzása nem javította a problémát. Szerintetek mi lehet?

                        Komment


                          #42
                          Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sztenderre húzáskor kis kottyanást hallani a P10-esünk első teleszkópjából. Olaj utántöltés és a kormányszorító alatti 24-es csavar meghúzása nem javította a problémát. Szerintetek mi lehet?
                          Cibáld meg és nézd hol kottyan. Vagy a csapágy vagy a becsúszószárak. Más nemigen tud.
                          zahi, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Olaj utántöltés és a kormányszorító alatti 24-es csavar meghúzása nem javította a problémát.
                            A kormányszorító alatti 24-es kulcsnyílású csavar meghúzásával , illetve lazításával lehet beállítani a kormánycsapágy játékát , - de csak akkor (!) - ha az alatta lévő alumínium villahíd, 8-as szorítócsavarját előzőleg oldjuk. Ha ez így történt , a meghúzás a kormánycsapágy teljes beszorításával jár , így - bármilyen rossz állapotú az axiális golyós csapágy - a játéka megszűnik és a további vizsgálatnál ezt már kilehet zárni, mint a hiba lehetséges helyét . Abban az esetben , ha a hiba továbbra is fennáll , a középállványon lévő gépet súlyozd le hátul , hogy az eleje a levegőben legyen , húzd meg a 24-es kulcsnyílású csavart , hogy a csapágy kissé szoruljon , húzd meg a kormányszorítót , hogy ne forduljon el véletlenül sem a kerék ,és a teleszkóp alsószárakat a keréktengelynél megragadva előre-hátra cibáld meg. Ha játék érezhető , - sajnos olajmennyiségtől függetlenül - a perselyeket cserélni kell ! Ha nem , akkor valószínű a kormánycsapágy volt a ludas , aminek a játékát az előzően leírt módon be kell állítani (játékmentes , de könnyen forgatható) majd a 8-as csavarral rögzíteni. De egy kúpgörgős verziójú kormány-nyak csapágy beépítése sokat segít a terhelhetőségen , stabilitáson, és az élettartamon is ...
                            A kerékcsapágy lehetséges játékát (nem kéne hogy legyen !) pedig szintén ellenőrizni illik ! Szintén felemelt, és rögzített első kerék esetén, az egyik kézzel a teló alsószárnál a simmering-ház környékén, másik kézzel vele egy vonalba, a küllők közt a ráfot megragadva tengelyirányban próbáld a két alkatrészt egymástól közelítve-távolítva megcibálni . Ha itt érzel némi játékot , és a fékkar behúzott állapotban való rögzítésével (pl: bekötöd a héblit egy darab vezetékkel ) ez megszűnik , akkor a csapágyakat is cserélni kell ...
                            Egyébként ha a keréken lévő gépet , behúzott első fékkel (rajta ülve ) előre hátra mozgatod , és nem érzel semmi kottyanást a futómű felől , valószínű máshol lehet a hiba , engem egyszer a középállvány csapja csapott be a stenderre húzás közben ...
                            Lemezjáték, Ricsi95D és 6 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              Köszönöm a részletes leírást, a hibaelhárításról be fogok számolni.
                              Még egy kérdés: a "korai" P10-es első telójából hogy lehet leengedi az olajat? Mert az alján még tükörrel sem találtunk olajleeresztő csavart.
                              zahi kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Köszönöm a részletes leírást, a hibaelhárításról be fogok számolni.
                                Még egy kérdés: a "korai" P10-es első telójából hogy lehet leengedi az olajat? Mert az alján még tükörrel sem találtunk olajleeresztő csavart.
                                1: Kiveszed és kiöntöd
                                2: vékony csővel leszívod. De ekkor marad az alján valamennyi.
                                3: (ez kicsit talán nehezebb, de csak a felső zárócsavarokat kell kiszedni) az egész motort fejre állítod és kiöntöd.
                                Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X