Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia első teleszkóp felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Még egy kérdés: a „korai” P10-es első telójából hogy lehet leengedi az olajat? Mert az alján még tükörrel sem találtunk olajleeresztő csavart.
    Nos ez érdekes ... nekem az összes olajos gyári telónak van leeresztő csavarja , még a kétpálcás verziónak is .... az alulra behegesztett , a tengelyt is befogadó darab külső oldalán van egy kb M4 -es hornyolt fejű csavar réz tömítő alátéttel ... Ha másképpen nem megy felső villahídnál a záródugókat kiveszed , helyére megfelelő menetes szárban végződő, bevezető csapot (mint célszerszámot) tekersz () , alsó villahíd 12-es csavarjait oldod , és a telószárak a korábban említett , - és becsavart - bevezető csapra, fakalapáccsal mért ütések segítségével lefelé kihúzhatóak, ha a kereket , féket és a sárvédőt korábban már eltávolítottad ! (a menetes szár a visszahúzás miatt kell !)
    A kihúzás után az olaj, részben kiönthető a leeresztő csavar hiányában is ... de a teljes mértékű olajtól való megszabaduláshoz ,csak a totális szétszerelést követően van esélyed ! Legalább ki is öblítheted egyúttal !
    Az ismételt feltöltéshez ha jól emléxem MM40 , vagy MM60 olaj az előírás . (MM= minőségi motorolaj , 40 = SAE 20W/20 egyfokozatú motorolaj , 60=SAE 30W/30 egyfokozatú motorolaj , természetesen ásványi... , de a 20W/50 -es botonddal is O.K. ... egyébként a 30W/30 -ra van esélyed valamelyik komolyabb mezőgazdasági üzletben ! ) Én a felütődések elkerülése végett próbálkoztam 10W/60 -al , 75W/90 -el , sőt 80W/90 -el is .... több kevesebb sikerrel (maradj a botondnál , vagy inkább a SAE 30W/30 nál , ez megy a motorba is ...) Kb 215-225 mm -t ír a könyv , de ezt megmérni pontosan nekem nem sikerült, az alsó szárban belül középen lévő kúpos csap miatt ... (miért nem a felső peremtől adták meg a méretet ?) , így inkább a térfogatra támaszkodj ... én kb 2,5-2,7 dl -t öntök bele .

    - - - Updated - - -


    3: (ez kicsit talán nehezebb, de csak a felső zárócsavarokat kell kiszedni) az egész motort fejre állítod és kiöntöd.
    Hogy ez nekem még soha nem jutott az eszembe !!!
    Ricsi95D, Lemezjáték és OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Én próbáltam annó motorolajat. Aztán lecseréltem teleszkóp olajra. Hát ég és föld a kettő.
      Többet teleszkópba nem rakok másféle olajat csak teleszkópba valót!


      Én csináltam egy nívópálcát hozzá. Bejelölve rajta a szint, bedugom, kitapogatom vele a kúpos csapot és mellé engedem le.
      Kivéve látszik rajta a szint.
      Lemezjáték és OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Nos ez érdekes ... nekem az összes olajos gyári telónak van leeresztő csavarja

        Pedig van leeresztő nélküli verzió. Nekem is olyan korábbi krómozott zárócsavaros teleszkópom van, mint Ricsiéknek. Mondjuk az enyém típusidegen a '70-es motoron!
        Azért a P10-est már két éve gyártották, mikor a P20-at elkezdték, ebben az időben el tudom képzelni hogy még nem volt leeresztő csavar a teleszkópokon.
        Ricsi95D, OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          Pedig van leeresztő nélküli verzió. Nekem is olyan korábbi krómozott zárócsavaros teleszkópom van,
          Nem is vitattam !!! Csak nekem olyan nincs ... A krómozott zárócsavar meg amúgy is a teleszkóp felső szárába van beletekerve , az meg mindegy hogy milyen ... ha jó a hossza . (mer' hár a húszasnál lehet belőle kurtább verzió is )

          Komment


            #50
            Tudom, hogy nem vitattad.
            Ezt a zárócsavart azért írtam, mert így tudjuk megkülönböztetni a régi típusú teleszkópot az újabbiktól. Mert az újabbiknak ugye alu zárócsavarja van.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              A Békés megyei túráról hazaérve másnap reggel ez a látvány fogadott a garázsban (éjjel a sötétben nem vettem észre)
              Click image for larger version

Name:	DSC02226.jpg
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	152743 A jobb oldali is ennyire szétcsúszott.
              Mit gondoltok,mi lehet a hiba oka? Javításához mennyire kell szétszedni az elejét?

              Komment


                #52
                Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A Békés megyei túráról hazaérve másnap reggel ez a látvány fogadott a garázsban (éjjel a sötétben nem vettem észre)
                [ATTACH=CONFIG]37173[/ATTACH] A jobb oldali is ennyire szétcsúszott.
                Mit gondoltok,mi lehet a hiba oka? Javításához mennyire kell szétszedni az elejét?
                Hát, ez nem túl biztató.
                Ha megnézed ezt a metszeti rajzot hamar kiderül hogy mi is lehet a gond:
                Click image for larger version

Name:	teleszkop_jobb.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	152747
                Teljesen kirugózott állapotban a legfelső gyűrű támaszkodik neki a felső bronzperselynek.
                Ha az a gyűrű lecsúszik akkor jobban szétcsúszhat az egész.
                Valószínű hogy elég csak az alsó teleszkópszárakat leszedni és kicserélni a biztosítógyűrűket. Gondolom azok lehetnek kigyengülve.
                Remélhetőleg nem a száron lévő beszúrás kopott ki annyira hogy ki tud ugrani a gyűrű.

                - - - Updated - - -

                Ha pedig a felső szárakat is ki kell szedni akkor jól jöhet egy ilyesmi szerszám:
                (felülről a 3.)
                Click image for larger version

Name:	IMG_20160316_213351.jpg
Views:	2
Size:	192.0 KB
ID:	152748
                Ezzel tudod a helyére húzni a felső szárat.
                Attached Files
                Ricsi95D, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Ha ez a metszeti rajz eredeti gyári, akkor nem értem hogy húzhattak el mellettünk a japánok. Csak nem tőlünk lopták a cad-alapokat.
                  Lemezjáték, Fergusson és heeegany kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha ez a metszeti rajz eredeti gyári, akkor nem értem hogy húzhattak el mellettünk a japánok. Csak nem tőlünk lopták a cad-alapokat.
                    Nem tudom miről beszélsz. Ez gyári, kézzel rajzolt rajz
                    CZsolti és Fergusson kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Sziasztok



                      újból kis segítséget kérnék, T1 első villa becsúszójára és perselyére van valami jól bevált felújítási módszer? kézzel mozgatva érezhetően lötyög a bal oldali, és első fék használatakor elég komolyan üt, ráz már egy ideje, mindenképp hozzá kell nyúlnom a télen, de nem igazán találtam itt leírást, tapasztalatokat

                      arra gondoltam, veszek hidraulika krómszárat 25,4mm-es átmérőt, ebből jó lesz a szár, bár nem cső mint a gyári, de sokkal jobb anyag
                      s az esztergályos szaki bronz helyett textilbakelit perselyt ajánlott, ez elsőre nekem nem tűnik a legjobb megoldásnak, szerintetek?

                      vagy megveszem pl. Fóti Gyulától az általa árult valamilyen bronzperselyeket és becsúszókat, s reménykedem hogy azok jól használhatóak a felújításra, s nem kell nekem kitalálni dolgokat/ kísérletezgetni?

                      bár mondjuk a lengővilla tengelyének perselyét is valami fehér műanyagból csinálta 2 éve, s az jól bírja

                      köszönöm a tapasztalatokat


                      üdv

                      Norbi

                      Komment


                        #56
                        A Fóti Gyuszi árul teleszkópszárat is, legalábbis régebben volt neki!

                        Más: Ha nem csövet teszel oda, hanem tömör anyagot, azzal megnöveld a rugózatlan rész súlyát, ami nem feltétlenül szerencsés dolog...

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X