Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia ismétlődő világítási probléma

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Delejezés ügyében saját tapasztalat, elvittem a lendkerekemet látható a javulás!
    Az eddig gyertyafény kicsit javult. Persze nem lett belőle Xenon világítás, de nekem megfelel.
    A szikraképzésnél észrevehető hogy jobb lett a delejezés után.
    OdinHEM és bokor28 kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      Az oka lehet bármi és annak az ellenkezője is!
      bokor28 kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nem lett belőle Xenon
        Nagyon várom a kísérleteimet Lada gömb és H4 izzóval. Nekem most a jobb tekercsek miatt fényesebb, de a világítási kép rémes (eredeti Pancsi). Hiába tennék ebbe a lámpába erősebb égőt, az ugyanolyan rémes maradna.
        Legalább a szembejövők már látnak, illetve én is egy kicsit.

        Komment


          #79
          A sikerült annyira összerakni a motort (1972 T5H), hogy tudjak néhány gyors mérést csinálni, ill. az idő is ma eléggé kellemes volt a fűtetlen garázsban is!

          Az elgondolás: ahol lehetett, ott megnöveltem a vezeték keresztmetszeteket, ill. a váz helyett/mellett a test plusz vezetékeket kapott.
          A kialakítás:
          1. A lendkerékmágnes kb. 2 éve delejezve lett, gyári világítás tekercsek.
          2. Új bolti kábelköteg, kicsit feltuningolva, vagyis a hátsó lámpához behúztam egy plusz 0.75mm2-es vezetéket a testnek. A 'generátor' világítás tekercsétől behúztam a kábelkötegbe egy 4mm2-es plusz vezetéket a világításkapcsoló 51-es pontjához, így a kötegben eredetileg benne lévő 0.75mm2-es (vagy lehet, hogy 1.5mm2-es?) (barna) vezetékből test vezeték lett, az egyik végénél a blokkhoz hozzácsavarozva (ide jön az akku - is), a másiknál pedig a világításkapcsoló és a fényszóró izzó testje is összekötve ezzel az 'új' test vezetékkel és lekötve az alsó villanyak csavarhoz (biztos, ami biztos alapon). A világítás kapcsolóról plusz egy szálat behúztam a bilux kapcsoló 56-os pontjához, párhuzamosan az eredetivel. Több szál nem igazán fér már el benne, így az onnan visszajövő tompított és távolsági maradt 1-1 szál.
          3. Izzók: elől 6V 35/35W H4 halogén (Lada fényszóró betéttel), helyzetjelző és kilométeróra 1-1 db 12V 2W, hátul 6V 5/21W.

          A mérést 4. sebességi fokozatban csináltam (mivel még lánc nincs a motoron), kivétel az alapjárat, azt üresben.
          Az eredmények (fordulatszámmérő hiányában frekvenciát tudtam mérni, abból valahogy visszaszámolható lenne a fordulatszám, vagy esetleg a kilométeróra áttételezéséből is):

          1. Alapjárat (a váltófesz. frekvenciája kb. 50Hz): világítás kikapcs. kb. 10V, világítás bekapcsolva kb. 4V
          2. Emelt fordulatszámokon:
          Frekvencia kb. 100Hz, kilométeróra 4-ben kb. 40-et mutatott, világítás bekapcsolva kb. 5.8V
          Frekvencia kb. 150Hz, kilométeróra 4-ben kb. 60-et mutatott, világítás bekapcsolva kb. 6V
          Frekvencia kb. 200Hz, kilométeróra 4-ben kb. 80-et mutatott, vil. kikapcs. kb. 33V, világítás bekapcsolva kb. 6.4V

          Magasabb fordulatra is pillanatra felpörgetve és a bilux kapcsolót kapcsolgatva nem láttam, hogy a helyzetjelző közben fel-fel villanna, ill. a feszültség se akart már feljebb menni, mintha beállt volna (persze menet közben majd nem valószínű, hogy 80 km/ó-nál 'jóval' gyorsabban fogom hajtania gépet), ezért remélem, hogy nem fogja majd kiégetni az izzókat. A lámpa fényereje egyelőre elfogadhatónak tűnt, de erre majd inkább menet közben sötétben lehet biztosabbat mondani.

          Az akku töltéssel most még nem foglalkoztam, mivel az akku még nincs is beszerelve, majd tavasszal!
          OdinHEM, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            bokor28
            Röviden összefoglalva, az ellenállásokkal való feszültségcsökkentés és áramkorlátozás szép dolog, azonban az ember gyorsan leszokik róla. Majd utána a 78xx sorozatú fesszabályzó IC-kről is. :-)
            Amikor töprengtem a Pannónia gyújtás cserén, eljutottam ehhez a 78xx sorozatú IC-hez, és úgy megörültem neki, mint lehetséges megoldásnak?

            Én sajnos egyáltalán nem értek ezekhez a dolgokhoz (már a hagyományos oszlopos feszültségszabályzók is a tudásom határán vannak), de mi a gond ezekkel? Kicsi a teljesítményük?
            Lac- kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              Szia Lemezjáték!

              Az sem most volt mikor utoljára itt jártam, de csak most olvastam a kérdésed.
              A 78xx sorozattal az a probléma a jelen alkalmazásban, hogy egyrészt a teljesítménye sem elég, másrészt mivel disszipatív szabályzó, ezért nagyon melegszik. Leegyszerűsítve ezt csinálja (egy egyszerű példa): 15V os tápot akarsz 12V ra szabályozni 7812-vel, szépen meg is csinálja a feszültség szabályzást, viszont a "hiányzó" 3V-ot hő formájában tünteti el, vagyis el disszipálja a felesleges energiát (ugye feszültséget nem lehet disszipálni csak hőt...). Konkrétan annyiban más mint egy soros ellenállás, hogy "okos" és mindig annyira változik meg az "értéke", hogy rajta a bemenethez képest a megfelelő feszültség essen, így a kimeneten stabil feszt kapunk.
              sepy, Lemezjáték és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Most már értem, hogy miért kell rájuk az a hatalmas hűtőborda!
                Lac- kedvelte ezt.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X