Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kis fékdobos kerékagy felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Ezzel a c2 - és jelölés nélküli csapággyal most megfogtál, mert egyik helyen kisebb hézagúnak írják a c2-t, a másik helyen meg azt írják (pl. egy szie-n íródott tankönyvben...) hogy a c2 a normál. Utánajárok...

    Ugyanakkor továbbra is azt mondom, hogy ezekbe a kerekekbe nyugodtan mehet a c3 csapágy. Egyrészt nem is drágább, mint a jelölés nélküli, másrészt a gyártási pontosság (vagy inkább pontatlanság) valamint az 50-60 év használat, sok szét-össze szerelés során szerzett sérülések, deformációk miatt. Sokkal nagyobb az esély egy jól guruló kerékre c3-al. Az az 5 tized kotyogás meg az ég adta világon semmilyen problémát nem okoz. Sőt. Ez indikálja a helyes összerakást.

    (bár sokszor megfogadtam, hogy nem pof@zok bele pannoniás dolgokba... így be is fejeztem a témát, bocsi, hogy beleszóltam! :-)
    OdinHEM, joker és zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      A C3 -t az ezeréves ,esetenként kiverődött , jó párszor már lecserélt csapágyak miatt megtömörödött sima alu ház ,vagyis az eredetinél immár kisebb túlfedéssel rendelkező illesztés nem indokolja . (szerintem ! ) Sőt a fordszám nagysága , és a kenőanyag nehéz bejutásának lehetősége sem . A C3 árát tekintve, nekem mindíg sikerült többet fizetnem érte mint a normál jelölés nélküliért ! (néha akár 30-40 % -al is drágább !) Hosszas bogarászás után találtam rá egy Berentei illetőségű cégre ("asszem" Euro trade 2000 ????) ahol viszonylag emberi áron mérik a C3-at !
      Az érezhető "kottyanásba" pedig a vizsgabiztos fog beleköti a M.V.-n , mondván : "Eztet pedig itten, ki köll cserélni ! " , és hiába mondja neki a jóhiszemű veterános , hogy "zsír új C3 van benne , meg hogy a gyári könyv, a cserét csak 0,03-0,05 mm radiális hézagon túl írja elő , rögtön jön az előre begyakorolt válasz : "Nekem nem új köll ,hanem jó !"...
      Egyébként a pannoniás dolgokba igen is, tessék minél többen beleszólni , ezután se tűrtőztesd magad , mert mindig lehet valakinek egy "jobb" ötlete , olyan tapasztalata amire a másik nem gondolt , esetleg nem is hallott ! Legalább mi a veterán járgányokkal küzdők (önjelölt módon ), tartsunk ilyen szempontból össze , segítsük egymást !
      Lemezjáték, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        Örülök, hogy sikerült felbolygatni a szakmai méhkast. Természetesen a + oldalon állok!! Egy biztos soha ne hagyd benne a régi csapágyat a frissen vásárolt szerzeményben - bár mit is mond az eladó!
        Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          jó párszor már lecserélt csapágyak miatt megtömörödött sima alu ház ,vagyis az eredetinél immár kisebb túlfedéssel rendelkező illesztés nem indokolja .
          Ez nem, de az, hogy jó eséllyel oxidált a csapágyfészek, valamint a távtartó már 84x meg lett kalapálva, és 623x túlszorítva a csavarral már inkább. Ezt a túlfedéssel történő beszerelést (a csapágyhézag szempontjából) én inkább csak forgácsoló gépek tengelyeinél, és más nagyon precíz gépeknél venném figyelembe. Egy egyszerű keréknél, vagy akár a pannonia kategóriájú főtengelyeknél, helyesen méretezett csapágyfészek és tengely esetén ennek szerintem nincs túl nagy jelentősége.
          Mondjuk, amikor körbe van ütve lyukasztóval a főtengely, és a fészek, azért lehetnek érdekes dolgok. Vagy amikor az epokit rosszul oszlik el a csapágyfészekben. :-)

          Azt a vizsgabiztost, aki ebbe beleköt, ott helyben bele kell dobni az aknába, és beszórni sóval. Ez nem hiba. Minden jól összerakott csapágyazott tengelynek kell lenni kotyogásának. Hovatovább.. fogj egy sima jelölés nélküli, vadonatúj csapágyat, mosd ki, és mocorgasd kézzel. Az is fog kotyogni. Csak az a csapágy nem kotyog (normál mélyhornyú golyóscsapágyról beszélek) ami feszül.
          Lemezjáték, OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Vagy amikor az epokit rosszul oszlik el a csapágyfészekben

            ............követelem , hogy ez kerüljön be az aranyköpések kiadandó könyvébe .......
            Lemezjáték, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              Vinni kell a vizsgára egy csapágyat, bontatlanul a dobozában. Aztán ha a vizsgabiztos véletlen belekötne a kerékbe akkor a kezébe adni hogy nézze meg.

              AztÍ n ha még ez utÍ n is kötekszik na akkor kell elÍ sni a betonpadló alá
              OdinHEM, zahi és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Köszönöm a válaszokat! Akkor hagyom úgy ahogy van.
                Mikor megyek vizsgáztatni akkor viszek magammal új csapágyat, ásót.
                Egy kis plusz infó még: mikor észrevettem ezt a fajta lógását akkor szét is szedtem. Tudtam ,hogy a tengely fel volt pontozva, a csapágyakban (újak)mozgott is így kiszerelve meg maga a csapágy belső gyűrűje. Természetesen a csapágyak a fészekben nem. Na akkor új tengely. Bedugom az is mozog minimálisan benne meg a csapágyak belső gyűrűi. Így ebből én arra következtetek, hogy ettől lóghat a kerék. 0,5mm-t a féklaphoz képest, nyilván a kerék átmérőn ez valamivel több. 1-2mm.

                Komment


                  #83
                  Na, várjál... azt írtad, hogy a kerék a függőleges síkhoz képest 0,5 mm... Az 1-2 azért már egy kicsit sok.

                  A csapágy belső gyűrűje, és a tengely lazán vannak illesztve. Amíg meg nem szorítod a tengelyt, csak addig kotyog a tengelyen a csapágy. Utána a távtartón át fel kell támasztani a csapágyaknak, és nem mozoghatnak a tengelyen a belső gyűrűk.
                  Lemezjáték, OdinHEM és 4 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    Ez így igaz ! Ha a tengely meg van húzva fixre , - a kopottsága miatt - (ami a lazára hagyott tengely következménye lehet...) , a csapágybelsőgyűrűk , a távtartó , a féklap és a külső távtartó ,szinte egy egységet képeznek (!) , igy nem kéne amiatt megnőjön a kottyanás mértéke. Vagyis a túlzott játék, a csapágy , csapágyház miatt növekedhet meg a nemkívánatos mértékre !
                    Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      Csak halkan jegyezném meg, hogy a Hondámban (évj.:2008) gyárilag is c3-as kerékcsapágy van, pedig a típusra nemigen jellemző a hanyag megmunkálás, egyébként meg azt ne úgy képzelje senki ha c3-at használ akkor lógni-kotyogni fog a kerék, ott akkor más a probléma...........
                      zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        0,5mm a féklaphoz képest! Elsőnek is ezt írtam. Tehát a féklap és az alu között kb. ennyi elmozdulás van. A tengely csavarját meghúztam erősen.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 01, 17:27.

                        Komment


                          #87
                          A Kawasakimban viszont "sima" 2RS jelölésű kell. Évj. '91. 750ccm. A Suzukiba is '01. 650ccm. És ezt is raktam bele, igaz Koyo-t. Nem is jutott eszembe mást bele rakni. Az igazság hogy a Pannónián kívül még egy alkatrész jegyzékben sem találkoztam kerékcsapágy esetén C3-as jelöléssel. De ezek csak azok a típusok amik nálam megfordultak,nem azt jelenti hogy nincs ilyen...
                          Lemezjáték, OdinHEM és sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            #88


                            ...na, ez se c3 volt. :-)
                            ptm004 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              ......miben volt ?,,,,,

                              Komment


                                #90
                                Egy szemcseszóró berendezésben. Kollégáknak nem tűnt fel, hogy kicsit hangosabb, meg kicsit kóvályog egyik tengely. :-) Csak mikor megállt, és szétröppent.
                                Fergusson, heeegany és OdinHEM kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X