Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kormány golyóskosár (kormánycsapágy)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!

    Akadt megintcsak gondom a kormánycsapágyazással. Az első villaszárat előre-hátra mozgatva érezni lehet, hogy lóg a csapágyaknál. A csapágy csészék-tányérok jó állapotúaknak néztek ki. A golyók újak. Ennek ellenére lógott. Ekkor a kormány anyáját(amin kereszt alak van marva) kalapáccsal meghúztam. Ekkor elmúlt a lógás. Tegnap észrevettem, hogy újra a régi a kormány...Még egyszer szétszedem, hátha kimaradt egy golyó, de ennek kicsi az esélye. Vannak bele való kúpgörgőim, azokat szeretném beépíteni végső esetben.
    Kérdésem az, hogy hogyan tudnám az alsó villahíd felől a kormánytengelyről leszedni a csapágy tanyért? Le van festve az alumínium. Ezért hatványozottan fokozott óvastossággal szeretném levenni. Csatoltam képet, hogy a szakirodalom mit ír, csak az a gond, hogy nekem a tanyér teljesen felfekszik az alura, nincs meg az a lépcső. Csavarhúzóval feszegessem, esetleg valami hasított,menetes hüvely féleség?
    Tudnátok tanácsot adni?

    Click image for larger version

Name:	Névtelen.jpg
Views:	1
Size:	122.7 KB
ID:	144700
    Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 jún. 17, 16:18.

    Komment


      #32
      Ha van kúpgörgős csapágy, akkor úgyse számít, hegessz rá egy csövet és húzd le azzal esetleg.
      zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Végső megoldásként én is valami roncsolásos megoldásra gondoltamAWI-val pöttyintek rá valamit azt csak lejön. Sorra jönnek elő a bajok, kezdem unni.

        Komment


          #34
          Béla Rácz
          Sorra jönnek elő a bajok, kezdem unni.
          Ne gondold, hogy egyedül vagy ezzel! Én is ugyanígy éreztem. Megvettem a motort, úgy viszonylag egyben volt, és még menni is tudtam vele. Aztán rájöttem, hogy főtengely szimeringes, persze a baloldali, azaz szét kellett húznom a cseréjéhez a blokkot. Amikor széthúztam, láttam, milyen kopott a dugattyú, és lóg a főtengely, ezért főtengely felújítás, hengerfúrás. Aztán láttam, hogy a hátsó lánckerék tartó koszorúja el van törve, csere. A karburátorral is rengeteget szívtam. A gázszektor is meg volt repedve. Felújíttattam a fékpofákat, és kiderült oválisak a fékdobjaim, szabályoztatni kellett őket. Ha már szétszedtem csapágyak cseréje (persze végül ezt mindenhol megtettem, újak a csapágyaim, szimeringjeim).
          Most az első teleszkópoknak fogok nekiesni (a hátsókat inkább még nem is néztem, mert jóknak tűnnek...).

          Már én is sokszor gondolkoztam rajta, hogy sok régi motort úgy hirdetnek, hogy átfordul...feltehetően azért, mert ez jelent valamit...Szerintem nem sokat. Ha motorozni akarsz vele, üzembiztosnak szeretnéd, na meg persze közlekedés szempontjából is biztosnak, akkor például egy több tízezer km-t futott eleve sz@r anyagból, elavult technológiával készült Pannónia bizony már annyira lestrapált, hogy tulajdonképpen minden mozgó-forgó alkatrészét ki kell cserélned, fel kell újítanod, hogy újra használható legyen.

          Nem véletlenül írtam egyszer, hogy olyannak érzem magamat, mint a verseny agár a műnyúllal, ami mindig 50 méterrel előtte fut...

          De mi megszállottak vagyunk, és sokszor olvastalak, szerintem te is az vagy, úgyhogy menni fog, ne keseredj el!!!

          Azt hiszem ezért is tudjuk értékelni, amikor motorozhatunk a gépünkkel, mert mi nagyon jól tudjuk, mennyi munka és erőfeszítés van mögötte...Szerintem a hegymászók is valami ilyesmiért mennek sok ezer méter magasra.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jún. 17, 22:57.
          Igrich, demeter és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Már én is sokszor gondolkoztam rajta, hogy sok régi motort úgy hirdetnek, hogy átfordul...feltehetően azért, mert ez jelent valamit...Szerintem nem sokat.
            Annyit hogy nincs egyberohadva minden
            Szedtem már le jawa mustangról a hengert kapalapáccsal, a dugó teljesen bele volt rohadva. Bár ott ez nem számított, révén hogy 60ccm-re lett fúrva, szóval nem okoztak gondot a rozsdagödrök.
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              heeegany
              Annyit hogy nincs egyberohadva minden
              Igen, igazad van, ez azért vízválasztó lehet a menthetetlen roncs és a helyrehozható motor között.

              Bár én úgy vagyok vele, az sem jelent túl sokat, hogy indítható. Attól még lehet olyan kopott, hogy kerti traktorban még elpöfög kotyogó dugattyúval, de közlekedni már nem jó. Vagy ettől még simán kidobálhatja a sebességet a kopott bordák, hornyok, miatt, ami váltócserét igényel. Pannóniánál nem akkora gond, de egy kevésbé gyakori motornál...

              Én már a felújítottban is kételkedem. Egyik barátom sok-sok éve vett egy Izs-49-et szép esztétikai állapotban, az eladó szerint kitűnő motorral és még ki is próbálhattuk. Papírja nem volt, állt évekig, fontosabb dolgai voltak. Most ki akartuk cserélni a berúgókar tengelyét, mert kotyogott, bal oldali dekni le, nyúlott primer lánc, oldal irányban nagyot kottyanó tengelyek, és nekem úgy tűnt, a főtengelynél is van érezhető radiális kottyanás...nem folytatom, mert ezt tudjuk, összességében milyen javításokat igényel...Mondjuk meg is beszéltük, ha megy, nem biztos, hogy darabokra kell szednie, ha nem akar vele nagyobb utakat megtenni, lehet, hogy még jó pár ezer km van benne...

              Mai fejjel nézve a kotyogó berúgó kar eleve gyanús, de én pl. a Pannóniámat szilárdan ülő berúgókarral vettem, de a púder finom agyagos por (szőlőhegybe járó motor volt), csúnya munkát végzett a belsejében a kevés km ellenére...
              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 jún. 17, 23:29.
              heeegany kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                De mi megszállottak vagyunk, és sokszor olvastalak, szerintem te is az vagy, úgyhogy menni fog, ne keseredj el!!!

                Azt hiszem ezért is tudjuk értékelni, amikor motorozhatunk a gépünkkel, mert mi nagyon jól tudjuk, mennyi munka és erőfeszítés van mögötte...Szerintem a hegymászók is valami ilyesmiért mennek sok ezer méter magasra.

                Úgy van ez nálam, hogy ha meg is unom egy időre soha nem adom fel. Addig szenvedek vele amíg jó nem lesz
                Titus, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Szerintem a hegymászók is valami ilyesmiért mennek sok ezer méter magasra.
                  Az már a következő fokozat. A motort csak összerakod, és örülsz. A hegymászó felmegy, örül, és utána még le is kell jönnie. (mintha vissza kéne pakolnod a banánosládába a motorodat csapágyanként) :-)
                  Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    gesszti
                    Az már a következő fokozat. A motort csak összerakod, és örülsz. A hegymászó felmegy, örül, és utána még le is kell jönnie. (mintha vissza kéne pakolnod a banánosládába a motorodat csapágyanként) :-)
                    Lehet, hogy ezért nem vagyok hegymászó?!?
                    gesszti és Fergusson kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Miért, ti nem szoktátok újra szétszedni , és visszapakolni az almás ládába ???? (már csak hogy a csavarok könnyen mozogjanak ) ...
                      Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X