Sziasztok!
Ez a fórumtéma - elsősorban - azoknak a Pannóniásoknak szól, akik korunknak megfelelően, szeretnék egy kicsit modernizálni, vagy nem mindenáron szeretnék gyári, vagy azzal azonos eredeti alkatrészekkel felújítani szeretett motorjukat.
Mindezt a jelenleg is forgalomban kapható - lehetőleg új, bármikor beszerezhető/megvehető alkatrészekkel.
Először - én úgy gondolom - azt kell (ene) tisztázni mindenkinek a saját fejében, meddig lehet érdemes/szabad és nem utolsó sorban tud (anyagiak) elmenni.
Öt kategóriában történt az elképzelés.
1.kategória: teljesen gyári állapot, kívül-belül
2.kategória: gyárinak kinéző állapot (a módosítások nem , vagy nem nagyon látszanak)
3.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, de fődarab csere nélkül
4.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, fődarab csere is lehetséges, akár más típusra/típusidegenre is, de engedélyezés még nem kell (pl. hátsó lengéscsillapítók, Jawa/MZ indexek, üz.a. tank, sárvédők, kipuf.)
5.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, akár nem típus-azonos alkatrészek fődarab cseréje is szóba jöhet, de itt már engedélyeztetni is kell (ene) sok mindent, így hát ez a kategória csak mint opció került a listához(pl. motorblokk, alu kerekek, tárcsafék, első teleszkóp csere, vázmódosítás...), hogy ilyen is van !
-A Vape gyújtás és/vagy a 12V-os rendszer már szinte "kötelező" tartozéka a mai "pancsiknál" (2.kat).
-Az idővel öregedő, megfakult első lámpa foncsort is célszerű lenne kiváltani valamivel(2.kat).
-A mai világban index nélkül elég kellemetlen közlekedni, azt is fel kell(ene) szerelni(3.kat).
-A "csak" hátsó fékpedál által működtetett féklámpa sem felel meg - véleményem szerint - a mai kor műszaki elvárásainak, ésszerű lenne egy első fékkar által működtetett féklámpa kapcsoló is(4.kat).
-És a fékek...(1...5kat)
-Van mit javítani a kopott, kissé lógós, nem megfelelően csillapító első/hátsó futóműveken is(2...5kat).
-Üzemanyagszintmérő már szinte minden motorkerékpárban megtalálható(2.kat?!)
- üz.a.szűrő is jó szolgálatot tud tenni(3.kat)
-Fordulatszámmérőről már nem is beszélve (mechanikus, vagy digit(3...4kat)).
-Egy jól megválasztott - esztétikailag is passzoló - első szélvédő, vagy akár lábvédő is sokat tud javítani a motorozhatóságon, ettől még a Pannóniánk Pannónia marad.(3...4kat)
-Túradoboz/csomagtartó (k). Sokszor kell(het). Honnan, milyent?(4.kat)
-Esetenként jól jön (jöhet) egy pontos, kis kerékpáros digit km óra.(4.kat)
-A visszapillantó kérdés - főleg a hegesztett konzolosoknál - visszatérő probléma (remeg, rezeg, ráz, nem lehet meghúzni rendesen a bilincset, kilazul, semmit nem látni hátra, túl bennt van, takarja a vállunk...stb)(2...4kat).
stb...stb...stb...(biztos vannak még egyéb ötletek is)
A fő kérdés, hogy mit/mivel lehet helyettesíteni, hogyan lehet módosítani?
Nem tudom elég nagy betűkkel leírni, hogy a félreértéseket elkerüljük: Ez a kis "szösszenet", nem azért készült, hogy a Pannóniánkból valami "szörnyeteget" hozzunk ki ,
hanem a lehetőségekhez képest egy jobban, biztonságosabban, és üzembiztonságosabban motorozható kétkerekűnk legyen.
A nap, mint nap használók, és/vagy túrázók tudják miről beszélek. Hogy ezt ki, miként, hogy oldja meg...na ez itt a kérdés.
üdv: Tonybacsi
Ez a fórumtéma - elsősorban - azoknak a Pannóniásoknak szól, akik korunknak megfelelően, szeretnék egy kicsit modernizálni, vagy nem mindenáron szeretnék gyári, vagy azzal azonos eredeti alkatrészekkel felújítani szeretett motorjukat.
Mindezt a jelenleg is forgalomban kapható - lehetőleg új, bármikor beszerezhető/megvehető alkatrészekkel.
Először - én úgy gondolom - azt kell (ene) tisztázni mindenkinek a saját fejében, meddig lehet érdemes/szabad és nem utolsó sorban tud (anyagiak) elmenni.
Öt kategóriában történt az elképzelés.
1.kategória: teljesen gyári állapot, kívül-belül
2.kategória: gyárinak kinéző állapot (a módosítások nem , vagy nem nagyon látszanak)
3.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, de fődarab csere nélkül
4.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, fődarab csere is lehetséges, akár más típusra/típusidegenre is, de engedélyezés még nem kell (pl. hátsó lengéscsillapítók, Jawa/MZ indexek, üz.a. tank, sárvédők, kipuf.)
5.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, akár nem típus-azonos alkatrészek fődarab cseréje is szóba jöhet, de itt már engedélyeztetni is kell (ene) sok mindent, így hát ez a kategória csak mint opció került a listához(pl. motorblokk, alu kerekek, tárcsafék, első teleszkóp csere, vázmódosítás...), hogy ilyen is van !
-A Vape gyújtás és/vagy a 12V-os rendszer már szinte "kötelező" tartozéka a mai "pancsiknál" (2.kat).
-Az idővel öregedő, megfakult első lámpa foncsort is célszerű lenne kiváltani valamivel(2.kat).
-A mai világban index nélkül elég kellemetlen közlekedni, azt is fel kell(ene) szerelni(3.kat).
-A "csak" hátsó fékpedál által működtetett féklámpa sem felel meg - véleményem szerint - a mai kor műszaki elvárásainak, ésszerű lenne egy első fékkar által működtetett féklámpa kapcsoló is(4.kat).
-És a fékek...(1...5kat)
-Van mit javítani a kopott, kissé lógós, nem megfelelően csillapító első/hátsó futóműveken is(2...5kat).
-Üzemanyagszintmérő már szinte minden motorkerékpárban megtalálható(2.kat?!)
- üz.a.szűrő is jó szolgálatot tud tenni(3.kat)
-Fordulatszámmérőről már nem is beszélve (mechanikus, vagy digit(3...4kat)).
-Egy jól megválasztott - esztétikailag is passzoló - első szélvédő, vagy akár lábvédő is sokat tud javítani a motorozhatóságon, ettől még a Pannóniánk Pannónia marad.(3...4kat)
-Túradoboz/csomagtartó (k). Sokszor kell(het). Honnan, milyent?(4.kat)
-Esetenként jól jön (jöhet) egy pontos, kis kerékpáros digit km óra.(4.kat)
-A visszapillantó kérdés - főleg a hegesztett konzolosoknál - visszatérő probléma (remeg, rezeg, ráz, nem lehet meghúzni rendesen a bilincset, kilazul, semmit nem látni hátra, túl bennt van, takarja a vállunk...stb)(2...4kat).
stb...stb...stb...(biztos vannak még egyéb ötletek is)
A fő kérdés, hogy mit/mivel lehet helyettesíteni, hogyan lehet módosítani?
Nem tudom elég nagy betűkkel leírni, hogy a félreértéseket elkerüljük: Ez a kis "szösszenet", nem azért készült, hogy a Pannóniánkból valami "szörnyeteget" hozzunk ki ,
hanem a lehetőségekhez képest egy jobban, biztonságosabban, és üzembiztonságosabban motorozható kétkerekűnk legyen.
A nap, mint nap használók, és/vagy túrázók tudják miről beszélek. Hogy ezt ki, miként, hogy oldja meg...na ez itt a kérdés.
üdv: Tonybacsi
Komment