Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mármint a váltókar lötyögjön?
    Nem szabad hézag nélkül illeszteni ,"mindennek "lötyögnie kell!!!
    Lemezjáték kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mármint a váltókar lötyögjön?
      Itt a problémás rész lehet a kukactárcsa pályája és a léptető villa csapjának kapcsolata, ahogy a kukactárcsa elfordulása során kényszeríti a kulissza furat a csapot mozogni.
      Le-és felfelé váltáskor ellenkező a kukactárcsa forgása, és a léptető villa mozgató csapjának ellenkező oldala ér a kukactárcsa furatának ellenkező oldalához. Így elképzelhető, hogy egyik irányban jól vált (ha az az oldali érintkezés jó), míg másik irányban nem (ha az az oldali érintkezés nem jó.

      Gondolkozom...

      Először talán azt kellene ellenőrizni, hogy a váltókar le-és felfelé mozgatását szabályozó két csavar közül a lefelé taposást határoló csavar nincsen-e túlságosan ráállítva, ami akadályozhatja a lefelé váltást. Engedj rajta egy kicsit vissza, hogy jobban el tudjon mozdulni lefelé végállásban a váltókar!...Ha ez nem hoz eredményt, akkor nézném meg a kukactárcsát és a léptetővilla csapokat.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 nov. 14, 21:57.
      Ricsi95D, mátéapu és zahi kedvelte ezt.

      Komment


        A tolóvilla állapota megfelelő ??? (kopás , törés ...) a villa merőleges a megvezető tengelyére ? nincs túl nagy játékuk , hogy befeszülnének ... ?
        Lemezjáték, Ricsi95D és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          Léptetőszerkezet spiáter részei kopnak. Készítesz egy félbevágott léptetőház fedelet és látni fogod, hol a hiba. Kis reszelőmunkával újra működésre bírható. A léptető két kilincse közötti rugó is cseréje is segíthet.
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


            Sziasztok!
            Régen regisztráltam magam a fórumra egy Pannónia kerti traktor kapcsán.Akkor kuplungfelújítással voltam elfoglalva.
            Utána jó időre lekerült a napirendről mindennemű szerelési hobbimunka(emeltbe költözés,gyermekek születése,házvásárlás...).De most,a tavalyi év végén előszedtem újra az öreg Pannon-krónikát.A blokkot még 2012-ben a kuplungjavításkor átcsapágyaztam,szimmeringeztem.Most kapott egy új úszót,gyújtást is rendbe tettem,elvileg indul.
            Egyesbe lehet vele rotálni,de kidobálja a fokozatot.Kettesben meg a földet dobálja ki a kertből...
            Mit lehet ez ellen tenni,hol keressem a hibát?
            István
            Ui: Most olvastam visszább,hogy a kollégának is ilyesmi gondjai vannak.
            Szétszedem a gépet,és megnézem.Látni kell valamit majd ami tipikus?

            Komment


              Ezer oka lehet.
              A legfőbb, hogy már nem gyártják.
              Kopott a kapcsoló kerék. Kopott a lemez a kapcsolórúdon.
              Ha a régebbi fajta kapcsolómechanizmus, akkor fogsz egy levágott léptetőház fedelet, látni fogod, ha maga a léptető nem emeli be teljesen a fokozatba.
              Nem töltenek elég olajat a blokkba, nem veri fel a léptetőbe és egyébként is spiáterből van. Kicsit megigazítod, megreszeled. Elkopott a kapcsolókilincs foga, elernyedt a két kilincs közt a rugó. Mindezek okoznak annyi lógást, hogy nem akar rendesen kapcsolni.
              Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                Szétszedem a gépet,és megnézem.Látni kell valamit majd ami tipikus?
                Vedd le a fedelet egyesben és ellenőrizd,hogy tényleg rögzül a fokozat ,ezután a kukactárcsát emeld ki és ellenőrizd a fogaskerék kapcsolódását és ha találsz hibát csorba kapcsolóköröm,vagy hasonló csak akkor bontsd tovább!

                Egyébként nagyobb lassítással kell dolgoznod mert a kettes hármas tartósabban bírja a földmunkát,nem beszélve a betonkeménységű földről,azt kisebb kapafordulattal kell művelni!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  Hello!

                  Valaki esetleg le tudná nekem írni, hogy a primerláncnál Click image for larger version

Name:	pannónia primer.jpg
Views:	1
Size:	157.1 KB
ID:	151921
                  ha így megnézem, mennyi lehet a holtjáték?
                  Gondolkozom hogy kell e cserélnem, de nem akarok most kidobni pénzt ha nem szükséges, lánckerekek mindkettő jó állapotban vannak, favorit meghajtóláncom van kb 3 ezer km futott....
                  Okés ezt megtaláltam végül 10 mm, de ha már legépeltem nem törlöm

                  Más: nektek is van olyan 24 fogú előre való lánckerék amiről valahogy lehagyták a lehúzó két furatot? nekem csak ilyen van itthon és valljuk be elég rossz leszedni... gondolom kéne rá rakatnom gépműhelyben..

                  Szétkaptam délelőtt a motort, mert sok apróság van rajta ami zavar és már ideje lenne megoldanom. Pl a szekunder lánc olyan jól bírta ezt a 3 ezer km-ert hogy lóg és csattog nagyon. Arról nem is beszélve hogy szerintem cserélnem kell a berúgó fogasívet + tengelyt mert néha megakad, eddig már cseréltem a kis közlő kereket, a kuplung kosár hátulján a racsnit, mind szép állapotú fogaskerék, de még mindig néha megakad... reménykedek benne hogy nem a berúgó tengely vége van már kikopva a blokkban és feszül meg a rúgásra....
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2017 jún. 05, 20:38.

                  Komment


                    Gondolkozom hogy kell e cserélnem, de nem akarok most kidobni pénzt ha nem szükséges, lánckerekek mindkettő jó állapotban vannak, favorit meghajtóláncom van kb 3 ezer km futott...

                    Más: nektek is van olyan 24 fogú előre való lánckerék amiről valahogy lehagyták a lehúzó két furatot? nekem csak ilyen van itthon és valljuk be elég rossz leszedni... gondolom kéne rá rakatnom gépműhelyben..
                    Nálam a mérce az,hogy ne fűrészelje a lógó lánc a blokkot(még akkor is használható),de hangja van alkalomadtán!

                    A lényeg hogy jó állapotúnak látszó lánckereket is ki kellene cserélni mert,ha csak a láncot cserélgeted egyre jobban elkopik.A kis-lánckerék lehúzó furatmenetei sok esetben nincsenek nem kell miatta keseregni.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 jún. 06, 05:09.
                    dott kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      Mátéapu! Bőven jók lesznek ezek még akkor, néztem a deknit nem ér bele. Igazából azért feszültem neki a primer hajtásnak mert a motor nagyon pöpec, erős, gyertyakép is szép, de ha menet közben nagyobb sebességnél elveszem a gázt, és hagyom üresbe vagy kuplungot behúzva futni az első pár másodpercben ütemes kopogást hallok, ugyan azt, ugyan úgy, próbálom megkeresni hogy mi a franc lehet.... elsőre ez volt az ötlet hogy a primerlánc beleverődik a deknibe, de nem.
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        dott
                        Arról nem is beszélve hogy szerintem cserélnem kell a berúgó fogasívet + tengelyt mert néha megakad,
                        Ez alatt azt érted, hogy néha amikor be akarod rúgni, akkor "felkeményedik" a berúgókar?

                        Nálam volt ilyen, és az volt a baj, hogy a berúgó fogasív első foga néha foghegyen ütközött a közlőkerék fogával. A fogasív első fogát kicsit aláköszörültem, és elmúlt a probléma.
                        Atti69, dott és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          Egy ideig a TSZ-ben:két Józsi bácsival melóztam,ők még gépészek voltak! Ők mondták"fiam ha mindenért hibáért szétszednénk a gépet nem dolgozhatnának a földeken,majd kiadja magát"

                          Azért ezt ma is túlzásnak tartom,de van benne valami!
                          dott kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Lemezjáték! Azt hiszem ilyen problémám van! Mint írtam is minden fogaskereket cseréltem már kivéve a fogasívet.
                            Mátéapu! Na most pont így gondoltam én is már 1 éve, hogy kis olaj csöpögésért nem szedem szét (váltó és berúgó tengelyen nem jó O gyűrűt raktam be...túl vékony) , de aztán jött a berúgó mizéria, a fura kopogás, mondom jól van itt az ideje hogy szétnézzek.
                            Nagyon, nagyon utálatos az olajat leengedni belőle, még ha oldalra is döntöm, mindig úszok az olajba, de ez a szerelés már csak ilyen.
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Miért engeded le az olajat?
                              Tank le, motort oldalra fektet, tank helyén a vÍ znÍ l megtÍ maszt, kuplungdekni le ...
                              sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                              Komment


                                Tank le, motort oldalra fektet,
                                Igaz én is bukócsövesen használtam,bármikor le lehetett fektetni a motort,én a tankot sem vettem le:hanem az elfordított kormányvég alá tettem fakockát. Ugyanígy megoldható ha a lábtartón kormányvégen fekszik,csak fél alatt legyen a benzinszint!
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X