Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Próbálj meg szisztematikusan végigmenni az egyes lehetőségeken, egyszerre csak egy dolgot változtass, ha az rendben, akkor menj tovább a következőre.

    Ha végül minden rendben, de a kuplung mégsem jó (= nem emel ki, vagy csúszik), akkor még mélyebbre kellhet ásni, pl. a kiemelőtengely "orra" nincs-e letörve, bekopva, a kuplungtengely furatában a kinyomó pálcák megfelelő méretűek, bowdened nem rugózik-e össze, stb. - szóval lehet még néhány alattomos, bosszantó apróság.

    Egy lényeges megjegyzést még: a kuplung helyes működését nem a recsegés meglétével/elmúlásával tudod ellenőrizni, mert bár van/lehet összefüggés, a recsegést elsősorban a váltó helyes beállításával lehet/kell megszüntetni.
    Szia!

    Köszi a tanácsokat. Úgy gondolom én is, hogy nincs más lehetőségem, csak az, hogy teljesen át kell néznem a blokkomat. Egy-két problémát már észrevettem a motorommal kapcsolatban.
    A lánckerék szimeringemnél folyt az olaj. Kicseréltem és szomorúan tapasztaltam, hogy a lánckerék tengelyem tengely irányban, a csapágy belsőben lóg. Gondolom ez sem eredményez pontos, recsegés mentes váltást.
    Az 1-es fokozatot néha kidobálja.
    Valamelyik nap kicsit oldalra döntve a motort toltam le a járdáról (nem volt beindítva),kicsit akadozó hangot adott a váltóm. (léptető villa?)
    Ha felmelegszik a blokk akkor csörgő hangot lehet hallani valahonnan.(valószínű gyűrű)
    Tehát a lényeg, hogy ha szétszedem akkor fogok találni sok hibás dolgot.
    Amitől még tartok, hogy olyan problémákkal is találkozni fogok amire még álmaimban sem számítottam (pl: kókányolás).
    Megpróbálok még őszig így motorozni, azután ha jön a rossz ídő, akkor szétszedem.

    üdv.

    -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia!
    Próbáltad az olajat lecserélni valamivel hígabbra, de mielőtt beletöltöd jól mosd ki gázolajjal vagy szintén valami semleges mosófolyadékkal.Lehet, hogy ragadnak a lamellák!Sokat segít egy olajcsere, szerintem!
    Szia!

    Még mielőtt szétszedném a mocimat ki fogom próbálni.
    Köszi az infót!

    Üdv.

    Komment


      #32
      Sziasztok.
      Újabb kérdésem lenne a lamellákkal kapcsolatban.
      Ha plazmával vágatok fémlamellákat, akkor azt utána illene megköszörültetnem, vagy nem muszáj, mert nem vetemedik meg a fém.

      Mértem több parafás lamella vastagságát(fém részét), volt ami 1,4; 1,5-2mm vastag, ha ezt is vágatok az milyen vastagságú legyen?

      Létezik a parafa helyett más anyag, amit olajos kuplungoknál használnak?

      Komment


        #33
        Hoztak hozzám egy P10-et, nagyon csúnya hangok jönnek ki a blokkjából.

        A pláne az egészben az, hogy csak akkor, ha balra van döntve !

        Tünet:
        Üresben balra döntve fordulat függvényében hangosodik, gyorusul a kalapáló hang.

        1. sebességi fokozatba kapcsolva ugyanaz
        2. sebességi fokozatba kapcsolva hang elhalgat
        3. sebességi fokozatba kapcsolva megint előjön
        4. sebességi fokozatba kapcsolva marad, hangosodik

        3., 4. fokozatban olyasmi hangja van mintha csapágygolyók vergődnének a blokkban.

        3 tippem van:
        -hézgolási probléma
        -kuplung tengely kopott, tud mozogni a csapágyban tengely irányban (másikat ellenőriztem, nem mozog)
        -léptető villa kopott/ferde

        Blokk 1600 km-vel ezelőtt felújítva (fúrva, főtengely felújítva, új csapágyak, szimeringek, talán új kuplunglánc, lamellák).


        Levettem a váltó szerkezetet és azt tapasztaltam, hogy üresben balra döntve a kihajtó tengelyen mozdul el a 3. sebesség fogaskereke.
        Ugrál a bordákon és ez adja a hangot.


        Szerintem a léptetővillának kellene pár mm-vel jobbra jönnie és akkor megszűnne a probléma.


        Vélemény ?


        --- Ez még eszembe jutott: ---

        ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Sziasztok.
        Újabb kérdésem lenne a lamellákkal kapcsolatban.
        Ha plazmával vágatok fémlamellákat, akkor azt utána illene megköszörültetnem, vagy nem muszáj, mert nem vetemedik meg a fém.

        Mértem több parafás lamella vastagságát(fém részét), volt ami 1,4; 1,5-2mm vastag, ha ezt is vágatok az milyen vastagságú legyen?

        Létezik a parafa helyett más anyag, amit olajos kuplungoknál használnak?
        Szeptembertől tudok segíteni síkköszörülésben, gépgyártástechnológiai technikusnak tanulok, gyakorlaton meg tudom oldani.
        ici169 kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Nem teljesen a témába illeszkedő a kérdésem, de tudna nekem segíteni valaki abban, hogy mikortól módosult a váltóban az üres fokozat helyzete? Típusváltáskor történt-e a váltás vagy esetleg évjáratoknál volt a változás? Egy 59-es TLF blokkomnál még 1-0-2-3-4 kiosztás volt, azonban egy T11-nél már a 0-1-2-3-4 sebbességfokozatokat használták.

          Komment


            #35
            joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem teljesen a témába illeszkedő a kérdésem, de tudna nekem segíteni valaki abban, hogy mikortól módosult a váltóban az üres fokozat helyzete? Típusváltáskor történt-e a váltás vagy esetleg évjáratoknál volt a változás? Egy 59-es TLF blokkomnál még 1-0-2-3-4 kiosztás volt, azonban egy T11-nél már a 0-1-2-3-4 sebbességfokozatokat használták.
            Tudomásom szerint 60-ban már felfele volt az 1-es.

            Komment


              #36
              Nekem az 59 márciusi TLF-en is 0-1-2-3-4 a sorrend. Nem januári a motorod? Akkoriban még januárban változtattak.

              Komment


                #37
                Kösz a gyors választ! A motorszám: TLF 9/1 0659 tehát 1959 januári. Ezek szerint a kettő között történt a váltás mint ahogy mondtad.

                Komment


                  #38
                  Én magamnak gyártom a lamellákat,én is próbálkoztam a boltival,de nem vált be, azóta nem is vettem.Lehet kapni parafa lapot,amiből ki lehet vágni a karikát felragasztani epokittal,de csakis azzal,utána belevágni a bordákat és kész. Ablakos lamellát pedig használt parafadugóból csinálok (a pultos csaj gyűjti nekem) célszerszámom nincs hozzá csak egy éles bicska,felszeletelem a dugókat utána kivágom az ablakok alakját belenyomkodom síkba csiszolom,és ingyen megvan a szetted,amit a boltban kb. 6000.ért veszel meg,és még jobb is.Annyira kell figyelni hogy mindent ráhagyással csinálj és akkor jól beleszorul a parafa az ablakokba a vastagsága sem lényeg mert utána úgyis méretre síkolod.Macerásnak tűnhet, és az is , de amikor belejöttem kb 2 óra alatt megcsináltam egy garnitúrát.Amúgy a vastagságnak kb.5,5-6 mm között kell lennie.Az a jó minél vastagabb csak férjen be és ne ugorjon szét ha kiemeled a kuplungot.
                  sepy, LC 9246 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Balumester eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Én magamnak gyártom a lamellákat,én is próbálkoztam a boltival,de nem vált be, azóta nem is vettem.Lehet kapni parafa lapot,amiből ki lehet vágni a karikát felragasztani epokittal,de csakis azzal,utána belevágni a bordákat és kész.
                    Hali!

                    Érdeklődnék, hogy az említett parafa lapot hol szerzed be? A bordákat mivel és hogyan vágod bele?

                    Üdv
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      A parafát a praktikerben vettem,a bordákat simán késsel bele lehet vágni amikor már rá van ragasztva.De inkább már az ablakosat használom könnyebb hozzá anyago szerezni,és 0 Ft.



                      Én csak hajszálnyi holtjátékot hagyok a kuplungnál (A karon mérve 2-3 mm) így nem is csúszik és jól ki is emel.Egyébként ha csak a 2. reccsen az normális,finoman kell használni az 1.-es csak arra való,hogy egy kicsit meglóduljon a panncsi és máris tenni kell a 2.-at.
                      barna és sricsi70 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Napokban elkezdtem szerelni a motoromat.
                        Levettem a kuplung oldali deknit.
                        Hibák a következők:
                        -olajleeresztő csavar meg van szakadva
                        -kis lánckeréken nincs meg a lehúzáshoz szükséges 2db M8-as furat
                        -kuplung lánc ki van nyúlva
                        -kuplunglamellák nem megfelelő sorrendben voltak összerakva ( a zárófedelet levéve egyből parafás lamella volt)
                        -kuplung belső kissé lestrapált (olyan mintha össze lenne verve)

                        És én még csodálkozok, hogy nem tudok recsegés nélkül váltani!

                        [PICASA=sebokrichard]Pannonia_kuplung[/PICASA]
                        sepy és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Nincs Kép!

                          Vagy csak nekem nem jön elő!

                          Komment


                            #43
                            nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nincs Kép!

                            Vagy csak nekem nem jön elő!
                            Hali!

                            Kösz, hogy szóltál.
                            Nálam volt kép, azért nem tűnt fel.
                            Most már szerintem jó.

                            Üdv

                            Komment


                              #44
                              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              kuplungtengely furatában a kinyomó pálcák megfelelő méretűek
                              Valaki meg tudná mondani, hogy mi a kuplung kinyomó pálcák gyári mérete?

                              Komment


                                #45
                                A két golyónak 6,35 mm-nek kell lenni, ha jól emlékszem még, gondolom a pálcának is hasonló méretűnek kellene lennie.
                                Amennyire a képen látszik szerintem az a belső kuplungkosár még nem olyan nagyon vészes. Nekem az a tapasztalatom, hogy nehéz jó állapotút találni. Én összeszedtem tízet is talán, amire lett egy használható darab. Fő hibái szerintem, hogy elhajlanak a fülek a helytelen szerelés miatt, és hogy beverődnek.
                                Primerláncot internetről rendeltem, Favoritot.
                                A kis lánckerekemen nekem sem volt M8-as furat, de egy esztergályos megcsinálta egy minta alapján.
                                Hirtelen ennyi.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X