Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 lengővilla szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Szétkaptam a hátsó kerék táját és úgy tűnik megvan a bűnös. "Szerencsére" csak a csapágy, az alu öntvény nem verődött ki.
    Szóval holnap irány a csapágybolt, a hosszú hétvégére talpra kell állítani
    St.Z.350 kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      Tegnap ahogy kiszedtem a hátsó kereket feltűnt hogy a 4 db menesztő gumi már nem az igazi.
      Kérdés hogy az utángyártott milyen? Használható? És meddig bírja?

      (ha szar akkor lézerrel vágok sütőformát és süttetek normálisat hozzá)
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Egy ideje küzdök már azzal a problémával hogy kerreg a lánc. De az utóbbi időben csak egyre rosszabb lett és nem igazán találom a megoldást. Próbáltam az excenteres nyavalyával állítani, de semmi eredmény. Végponttól végpontig állítottam az egyenesfutást, közben forgattam a kereket de a kerregés sehol sem szűnt meg.
        A láncfeszesség jó. A lánc és a lánckerekek is viszonylag újak, szóval nem hiszem hogy ez lenne a probléma.

        Kezdek tanácstalan lenni. A drótkifeszítéses megoldást kipróbáltam, már amennyire a tokozott láncvédőtől lehet, de jónak tűnt.

        Komment


          #94
          Írtam már valahol, nekem a lánckerék rögzítő 6-os csavarok fejei értek bele a tokozás merevítésébe belül. Világíts bele, hogy mi ér hozzá mihez.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Meg ha végleg nem látod érdemes megnézni / szedd szét/ ,hogy mi fényesedik! Ez a jelenség a Cz- nél is csinálhat ribilliót / 175 Sport/ mert ott nem zárt mint a 350 -nél és a külső krómozott dísztárcsának a szélébe érhet bele. Nekem esett már oda pici kavics is szép hangot adott!

            Komment


              #96
              A láncszemek csapjainak a széle kopott mert beleért a tokozatba. Hála a lógó lánckeréknek.
              De kapott új és minőségi csapágyat valamint kihézagoltam a támasztó műanyag gyűrűjét, így meg se moccan a lánckerék oldalirányban.
              Azóta más kopást nem találtam rajta sehol. Látszólag nem is ér hozzá semmi forgó rész semmi álló részhez. De megnézem majd még ezt is, leszedek róla minden sallangot (hátsó burkolat, kilométeróra hajtás...)Bár mintha a kislánckerék felől jönne a hang.

              Komment


                #97
                Azt hiszem megvan a hiba oka:
                https://youtu.be/eMTW_RIQExY
                A kihajtás tengelye üt. Szóval a blokkot is szét kell húznom majd

                Komment


                  #98
                  Ez, amit az óra mutat, mennyi ütést jelent pontosan?

                  Komment


                    #99
                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ez, amit az óra mutat, mennyi ütést jelent pontosan?
                    0,09
                    Szóval majd 1 tized az ütése.
                    Bár a lánckeréken nagyobbnak tűnik az ütés, de mintha a fogárkoknál jobban ütne(a foghegyeknél annyira nem)
                    Amikor a lánc rajta van akkor is látható az ütés.

                    Komment


                      Lehet hogy rosszul gondolkodok , de ha feltételezzük hogy a csapágy nem lóg , akkor a kihajtó csapágy által megvezetett tengely ütése a csapágy alatt "0" azaz nulla kéne hogy legyen . Vagyis az elképzelés az hogy csak a csapágytól kifelé eső rész "kajtat" , vagy esetleg a váltóból is jön némi ütemes zaj ami a sebesség emelkedésével- csökkenésével szintén változik ??? Mert ha az utóbbi a helyzet akkor igen lehet hogy bontani kell a blokkot , ha az előző , akkor én úgy okoskodom , hogy az általad mellékelt videón látható mérési pont csapágytól való távolsága közel kétszer akkora mint a lánckerék síkjából mérve , vagyis az ütés ott csak 0,04 mm ami a lánc esetén (bár nem kicsi) , elviselhető . Ellenben a lánckerekeknek (kicsi és a nagy is !!) ,üzem közben ,nincs véletlenül valamiféle oldalirányú ütése ami be lengetheti a lánc laza ágát ??? A lánc naggyából a tokozat közepén fut ??? Esetleg valahogy meg lehet-e mérni a lánckerekek fogárkainak központos futását ??? (már csak azért mert elképzelhetőnek tartom, a nem homogén hőkezelésnek köszönhetően a kopás esetlegesen a lánc fogárkot nem koncentrikusan koptatta meg ... vagy új mindkettő ???) esetleg a lánc nyúlása (ha szintén nem új ) különböző mértéket ölt egyes szakaszokban , így lazulás tapasztalható . Esetleg nem tudnád másik lánccal és kerekekkel megpróbálni az egészet , természetesen csak akkor ha a lánc szemmel láthatólag középen fut a tokozatban , és azon semmi sérülés sem látható ...
                      Bocs ha valami olyat írtam volna amit már megnéztél és teljesen természetesnek tartasz , nem rosszindulatból írtam , csak próbáltam "hangosan" gondolkodni !
                      Remélem azért mihamarabb meg lesz a " harkály " , és elszeparálod a géptől . De ha rájöttél légyszives ne halgasd el előlünk ...
                      Atti69 és demeter kedvelte ezt.

                      Komment


                        Értem, viszont azt nem, hogyan hajlott meg a tengely. Ilyen nem szokott előfordulni.

                        Komment


                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Értem, viszont azt nem, hogyan hajlott meg a tengely. Ilyen nem szokott előfordulni.
                          Nem tartom kizártnak hogy már ilyen volt amikor összeraktam. Csak akkor a silány minőségű lánc és a már enyhén kopott lánckerekek miatt nem zajongott. Most viszont az új lánckerekek és jó lánc miatt feltűnőbb lett a zaj.
                          Mindenesetre kuplung csere napolva. Majd a blokk széthúzással együtt...

                          Komment


                            Ez most az a szett, aminek a hirdetését én ajánlottam? Ajjajjj, találkoztam már selejt új lánckerékkel is...
                            heeegany és zahi kedvelte ezt.

                            Komment


                              A meghajlást esetleg okozhatta korábbi szakszerűtlen szerelés is . Azért szétszerelés előtt mérd valahogy meg, a lánckerekek fogárkának esetleges ütését , vagy egy másik lánccal is megpróbálhatod ...
                              heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Ez most az a szett, aminek a hirdetését én ajánlottam? Ajjajjj, találkoztam már selejt új lánckerékkel is...
                                Igen az. De elég jónak néztek ki, és a hátsó lánckerék jónak is tűnik.
                                De ha gyári újat vesz az ember akkor sajnos benne van a pakliban hogy az a selejtből került oda...

                                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A meghajlást esetleg okozhatta korábbi szakszerűtlen szerelés is . Azért szétszerelés előtt mérd valahogy meg, a lánckerekek fogárkának esetleges ütését , vagy egy másik lánccal is megpróbálhatod ...
                                Hát azt hogy előttem ki, hányszor és hogy szerelten nem tudom. Ami biztos hogy én szerelés közben nem görbítettem el.
                                A fogak ütését hogy lenne célszerű megmérni?
                                Másik (jó) láncom nincs. A régi meg már egy szemnyit megnyúlt, azt nem raknám a még alig kopott lánckerekekre.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X