Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5H akkumulátor töltés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Kedves ,,sepy" barátom! Jókor szólsz vazze!!!!!!Most már ba.....om!!!!.....de legalább okosan vagyok h....e!!!!.......ja!....és ilyen menő!
    Komolyra fordítva!Felöntöttem akku savval és töltöm.De hogy mennyivel azt nem tom mert ez olyan lámpás izé!Elméletileg aszem 6 Amperos!!!!De hogy mi 6 amperos azt nem tom! De biztos jó mert rotyog mint a bableves!Ki még nem futott de rotyog Q-a!!!Az tuti!
    Azon gondolkodom ha a hangján múlik az ereje akkor az ETZ-t inkább átalakítom elektromosra és ezzel fogom hajtani!Ha hozátokig oda vissza kibírja az már jó!http://youtu.be/NeLM8x7R_2A
    dongos78, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Egyébként ha nem követelmény az OT miatt akkor én többre becsülöm a zselés/vagy annak csúfolt/6v-os pl. 4,5 Amperes- akkukat a motorunk védelmében és nekem igen jó a tapasztalatom vele. Igaz nekem is 2 db.van a Cz-ben /bele fér/és nincs hiány igaz én ledesítettem a 6 volt 50Watt miatt.
      apacsavo kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        A videón a narrátori szöveg miatt kérjük a 16-os karikát feltüntetni! ORTT
        apacsavo kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Érdemes lehet beruházni egy zselésbe, hiszen a savasból kicsapódó pára (jobb esetben csak pára) elég csúnyán meg tudja marni a tálcát, vázat, lengőkart, de még a deklit is...
          (Az én mz-men is az aksi környékén volt kráteresre rozsdásodva minden)
          Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 febr. 27, 08:29.

          Komment


            #20
            ORTT
            Ez meg miféle betegség!.......de hát a nyílt műsorban másznak a lányok a fiúkra(karikába vagy csak simán azt nem tom!)Bármelyik Magyar csatornára ki lehetne tenni olyan karikát ami tán nincs is!!!Vagy csak a kucuk orrába amivel a saját kakijukat túrják.......de szerintem szegények kikérnék maguknak!!!Mert nekik csak a külsejük szennyes a lelkük gyermekien tiszta és romlatlan!!!Nem úgy mint a TV csatornák irányítóinak!Vagy idióta politizálás amitől rosszul vagyok(már ovis koromban sem szerettem ha hü...tenek! Vagyis Ciráno után szabadon:Magamat lehü...zem ha kell de hogy más tegye azt nem tűröm el!.......elnézést az írótól!)....vagy alantas össznépi ösztönöket megnyargaló mindenféle szemét(énekes kutató,realiti só s tb!direkt nem írom helyesen mert nem érdemlik meg!) Szóval Zsoltika miért is kell az a 16 karika?

            - - - Updated - - -


            Mielőbb öntsél bele elektrolitot
            Sajnos akárhogy kerestem sehol sem találtam azt az izét ,,elektrolitot" csak akku sav volt!!!Így azt tettem bele!............lehet hogy inkább zselét kellett volna?Sokan mondják hogy jobb a zselés..........mondjuk én utálom és a fogamba is bele ragad!Szerintem a csokis kókuszos jobb!
            sepy, dongos78 és 6 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Sokan mondják hogy jobb a zselés...mondjuk én utálom és a fogamba is bele ragad!
              Nah tessék, ennyiért megéri kinlódni a savassal?:
              Diamec 12V 4,2Ah Zselés akkumulátor
              ULTRACELL akkumulátorok - ULTRACELL 12V 7Ah zselés biztonságtechnikai, riasztórendszer akkumulátor, riasztó akku - D103693 - riasztórendszer bolt olcsó riasztórendszer árak DSC PARADOX SATEL riasztórendszer lakásriasztó árlis
              Az elsőből 2 kell, párhuzamosan kötve, a másodikból egytől is béget a Vörös Birka(MZ ETZ 250 Red Sheep editon)!
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #22
                Nah tessék, ennyiért megéri kinlódni a savassal?
                Bocsi!Persze hogy jobb!!!Csak kínomban próbáltam(kicsit a magam megnyugtatására!) humorba fojtani a bénázásom feletti kesergésemet!

                Komment


                  #23
                  Sziasztok! Adódott egy aprócska problémám. Megadta magát az akkumulátor, 4V van benne stabilan, ha aksitöltővel feltöltöm akkor van 6, de egy éjszaka alatt az asztal közepén lemerül 4V-ra.(Zselés aksi 6V 7Ah) Először arra gyanakodtam, hogy az erős mágnes miatt nagyobb áramot kap és az nem tett neki jót, mert az izzóim is már 12V-osak mert a 6V-os nem bírja 10-20km-nél tovább, de a méréseim pont az ellenkezőjét mutatják. Ha rajta van a világítás akkor 2V-tal tölt félgázon, ha nincs rajta világítás akkor néha felugrik 3ra is. Szerintetek mi okozhatja a hibát? A töltő tekercs adhatta meg magát? Vagy a szelén lenne a ludas?

                  Ja és ez a P10-esben történt.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2015 júl. 23, 00:28.

                  Komment


                    #24
                    A szelént mindenképp cseréld diódára még az út előtt, aztán valami csak mutatkozik még.
                    Meg mérj fesz-t a kivezetésnél is közvetlenül!

                    Komment


                      #25
                      zerintetek mi okozhatja a hibát?
                      Ez:
                      Ha rajta van a világítás akkor 2V-tal tölt félgázon, ha nincs rajta világítás akkor néha felugrik 3ra is.
                      Mármint, ha tényleg V-ot akartál írni, nem A-t. Bár a 3 A-en eléggé csodálkoznék ismerve a töltőtekercs képességeit.

                      Vegyél egy rendes savas akksit. Az való ezekbe. A töltésnél, ha jól emlékszem, 1 amperes biztosítéknak kell lenni. Ez akkor jó, ha a 6,1-6,4 V közötti nyugalmi feszültségű akksinál néhány tized V-al (3-5 tized) magasabb feszültséget mérsz, amikor forog a motor. A szelént schottky diódára cseréld, ezzel nyersz egy kicsi energiát. (a sima dióda 0,4-0,7V közt fűt el, a schottki 0,2 környékén + még ezáltal több ideig is van nyitva.)

                      A véleményem az, hogy pannoniánál az alap bekötéssel használt akksira érdemes 2-4 hetente ráakasztani egy automata töltőt, ami karbantartja az akksit.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 júl. 23, 14:37.

                      Komment


                        #26
                        Biztos már ki lett beszélve valahol.
                        Zselés akksik kiváló dolgok, csak kényesek a töltési karakterisztikára.
                        Az akksid adatlapját ha megkeresed a neten, biztos ott van, mit szeret.
                        Általában a töltőáram nem jó, ha meghaladja a kapacitás 1/10-ét. Azaz a fenti akksinál 0,7A.
                        A kivett áram se lehet sokkal nagyobb, mint a megengedett, különben pár hónap alatt kuka.
                        Ha túl sok az áram, vagy túl nagy a töltőfeszültség, nekiáll sziszegni a biztonsági dugón keresztül, ez nem túl jó jel.
                        Ha állásában így leesik a feszültség, kuka az akksi.

                        - - - Updated - - -

                        Pár idevágó témát átolvastam a fórumon, ez a néhány gondolat bennem maradt:
                        - zselés akksi nem az ördögtől való, szerkezetileg nagyon hasonlít a sima akksira, csak a kénsav fel van itatva szilikagéllel, vagy üvegszövettel. Így nem folyik ki. (Számomra áldás.)
                        - egyik savas-ólom akku se szereti, ha túlmerítik, 8-10 teljes lemerítés (vagy adott cellafesz alá esés) után az élettartama, teljesítménye jelentősen lecsökken (szulfátosodás)
                        - a savas-ólom akksik szeretnek teljesen feltöltött állapotban lenni - krónikusan alultöltött akksik élettartama csökken.

                        A teljes feltöltés nagyon egyszerű. Korlátozni kell a töltőfeszültséget (mindegyik adatlapján szerepel, ált. 7,2-7,5V) meg a töltőáramot, a többit az akksi megoldja. Amíg nem éri el a max feszültséget, addig a korlátozott áramot habzsolja, ha eléri, akkor ott értelem szerűen megáll, majd elkezd csökkenni a töltőáram (csepptöltés). Ohm törvénye megoldja.

                        Egy ilyen korlátozásra tökéletesen alkalmas a Heeegany által összerakott dc-dc konverter alapú áram/fesz szabályzó.
                        http://veteran.forum.hu/pannoniak-szerelese-49/szelen-es-kivaltasa-359/index6.html
                        A csodás gyári töltők ezt csak cifrázzák.
                        12V akksikra ugyanez igaz, csak ott 2x annyi cella van.

                        Ha már szerepelt valahol, akkor most kétszer szerepel :-)

                        Komment


                          #27
                          Köszönöm a sok segítséget! Azóta vannak újabb fejlemények, kimértem úgy is a töltőfeszültséget, hogy betettem az aksit, így viszont 12V-ot mutatott a műszer. Tehát mégiscsak az tette tönkre az aksit, hogy túl nagy a töltőfeszültség. Ebben az esetben viszont az a kérdésem, hogy próbáljam meg visszaalakítani 6 voltosra a rendszert feszültségszabályozóval új 6V-os aksival, és 6V-os izzókkal, vagy mivel az izzóim nagy része így is 12V-os, van egy 12V-os aksim ami befér, ezért alakítsam át 12V-osra a rendszert ami csak pár izzócserével és egy kürt cserével járna?

                          Komment


                            #28
                            A miért van 12V kérdésre és mit tegyél kérdésre, vagy az esetleges hibákra sajnos nem tudom a választ.

                            Kis elektrós ötletek:
                            Én pld. örülnék, hogy ilyen magas, mert izzókat nem izgatja annyira, maximum fényesebbek lesznek (illetve a 6V-os szerintem kiég, vagy hamarabb kiég).
                            A kürtöt se kell cserélni. Elé kell rakni egy előtét ellenállást, amin leesik a különbözet és korlátozza az áramát.
                            Nem mértem a kürt áramát 6V-on, de gondolom jó nagy, úgyhogy valami nagyobb teljesítményű kerámia ellenállás kell.
                            Vagy ide is mehet egy dc-dc down konverter, darabja ebay-ről egy dollár, én már sehova se használok áramkorlát ellenállást. A legolcsóbb is 1A terhelhetőségű.

                            Az akksitöltő ágat meg diódahíd-pufferkondi-dc/dc down konverter sorral szépen meg lehet oldani.

                            12V-ra átalakításnál meg a 12V kevés a töltéshez, ilyenkor a töltő ágba mehet DC/DC up konverter, az kiadja a szükséges magasabb töltőfeszt arra az ágra.

                            Ezen van még feszültségkijelző is:
                            LM2596 Buck Step Down Power Converter Module DC 4 0 40 to 1 3 37V LED Voltmeter | eBay

                            Ezen meg áramkorlát is:
                            4 38V to 1 25 36V DC Buck Step Down Power Module Voltage Current Adjustable WS | eBay
                            Attached Files

                            Komment


                              #29
                              Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Köszönöm a sok segítséget! Azóta vannak újabb fejlemények, kimértem úgy is a töltőfeszültséget, hogy betettem az aksit, így viszont 12V-ot mutatott a műszer. Tehát mégiscsak az tette tönkre az aksit, hogy túl nagy a töltőfeszültség. Ebben az esetben viszont az a kérdésem, hogy próbáljam meg visszaalakítani 6 voltosra a rendszert feszültségszabályozóval új 6V-os aksival, és 6V-os izzókkal, vagy mivel az izzóim nagy része így is 12V-os, van egy 12V-os aksim ami befér, ezért alakítsam át 12V-osra a rendszert ami csak pár izzócserével és egy kürt cserével járna?
                              A kürt elvileg bírja.
                              Esetleg egy DC-DC konverter, amit és is használok. Bár ehhez a töltőtekercs mindkét végét ki kell vezetni.

                              Komment


                                #30
                                A miért van 12V kérdésre és mit tegyél kérdésre, vagy az esetleges hibákra sajnos nem tudom a választ.
                                Az, hogy miért van 12 V azt tudom, tavaly Demeterrel kicseréltük a gyenge lendkerékmágnesemet egy erősebbre, csak túl erősre sikeredett, azóta 12V-os a rendszerem. Előtte 100km-enként beköpte a gyertyát, mióta kicseréltük 5000km-t mentem a legutóbbi gyertyámmal és még mindig bírja. Leginkább ez volt a célja a cserének és nem az, hogy 12V-os legyen a rendszer. Most csak az a kérdés, hogy megéri-e visszabutítani 6V-ra, vagy olcsóbban kijövök ha a 12V-ot stabilizálom.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X