Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    fulton eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Már írtam de leírom mégegyszer.Piaggio X8.Tehát ez a tipusa.Piádzsó iksznyolc.Én a kisblokkosét használtam.De van 500-as is annak nagyobb a lendkereke,szerintem a pannoniához az is jó.Blokkot főtengelyt nem faragunk.
    Jóvan na, mosmá értem

    Komment


      A honda nsr lendkeréken a kúp fordítva van. Ezen felül a kúp alapja szélesebb, mint a Pancsi kúpjának a legnagyobb szélessége. Kifaragható belőle és működni fog.
      Ezen felül biztos van még jó néhány modell, ami alkalmas lenne, csak ez a pár típus forog közszájon.
      Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        Meg tudja valaki mondani, hogy hány wattos a Pannónia világítótekercse?

        Ha a Pannónia 2 világítótekercset sorba kötném, az elvileg 12 Voltot tud, jól gondolom? (Tudom, ezzel az össz. teljesítményük nem nő, nem is erre irányul a kérdésem...)

        A tirisztoros fesszabályzó bekötésénél, ami 2 tekercses lendkerékmágneses Simsonhoz való, a fesszabályzó melyik lába hová kötendő, tud valaki segíteni?

        A végére hagyom a lényeget:

        Többféle útkeresés van a Pannónai modernizáláshoz (NSR, MZ dinamó, Heegany-féle, VAPE, Müller, stb.), és hol ezzel, hol azzal gond van, ha más nem az árával...

        Én új utat keresek, és ehhez kérek együtt gondolkodást, segítséget!!!

        Arra gondoltam, hogy a ledesítek minden izzót, beleértve a fényszórót is, és ezzel lényegesen csökkentem a fogyasztást. A lényeget nem mondtam: plusz ledes indexet is szeretnék, az index miatt van ez az egész cécó részemről.
        Úgy gondolom, a redukált fogyasztáshoz elég lehet a 2 világítótekercs töltőtekercsnek használva, és egyenirányítva, szabályozva.
        Ehhez gondoltam a lendkerekes 2 világítótekercses Simson (nem tudom pontosan a típusát) akku töltéséhez használatos fesszabályzójának (gondolom van benne, vagy külön hozzá egyenirányító is) beszerzését.

        Alapból 6 Voltban gondolkoztam, de esetleg ha a 2 világítótekercs sorba kötésével ki tudnék csiholni 12 Voltos akksi töltéséhez feszültséget, áramot, akkor még jobb volna a helyzet.

        A gyújtás külön kezelendő kérdés, azon még gondolkozom...

        Pontos energia mérleget még nem készítettem, mivel nem tudom a Pannónia világító tekercs adatait???
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 jún. 25, 12:27.

        Komment


          http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...28/index9.html

          Itt szinte mindent kibeszéltünk. Emlékeim szerint 45w.
          Köss le minden fogyasztót a tekercsekről, tegyél rá egy feszmérőt, pörgesd meg a motort és nézd meg mit ír ki.
          Simán felszalad bőven 6V fölé. Tehát alapban többet ad ki, mint 6V, csak az első és hátsó izzó ellenállása lövi be 6V körülire.
          Igen egyszerű fesszabályzó. Épp ezért csapkodja ki a másik égőt, ha az egyik kiég, mert terhelés hiányában megszalad a fesz és ezzel együtt az áram is.

          Azt, hogy sorba vagy párhuzamosan kötöd, a fentin kitárgyaltuk már, én már elfelejtettem.
          Szerintem párhuzamosan.
          Ezek után fogsz egy graetz hidat, a két váltóáramú lábát rákötöd a tekercs lejövő kábelre és a testre. A két egyenáramú lába közé párhuzamosan raksz egy nagy kondenzátort (mondjuk 2200mikroF elég). A Graetz két egyenáramú lábát megfelelő polaritással belecsavarozod mondjuk egy ilyenbe:

          Red Step Down Converter Regulator LED Volt Meter 20W DC D C4 5 24V to 0 93V 20V | eBay

          Van ennél nagyobb teljesítményű is, ez csak példa. Beállítod az akksinak megfelelő maximális feszültségértéket. A két pólust felkötöd az akksira és lényegében kész. A két oldaldobozba megveszed a lehető legnagyobb zselés akksikat, szerintem két darab 10Ah körüli biztosan belefér.

          Durva költségtervezet:
          graetz: 250Ft
          dc conv: 2-3000Ft
          Zselés akksi: 3-4000/db.
          Kondér: 250Ft
          Szerintem kicsit fölé terveztem.

          Hibája: Megfelelő fordulat alatt nem fog tölteni, azaz alapjáraton nem. Ezért kell hajtani.
          OdinHEM, Che és Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            Kicsit visszaolvastam az emlegetett témát, ott egy helyen azt találtam, hogy 12V körül termel üresen a tekercs.
            Mivel az akksik meg kb. 14 volt körül töltődnek, a tekercsről lejövő feszt nem csökkenteni kell, hanem kicsit emelni, mondjuk ezzel:

            New 8A DC DC Step Up Booster Power Supply Converter Module Boost Board | eBay

            Ezt meg kell helyben mérni az adott tekercsnél, mert emlékeim szerint 20 voltig is fel lehet pörgetni (lehet, hogy az az átsrófolt tekercsnél volt). Majd Heeegany megmondja, én már elfelejtettem ezeket.
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              bokor28

              Ami elektronikákat mondasz, az konkrét, jó lehet, és elérhető áron van, köszönöm!

              Ez lesz a "B" tervem.

              Az "A" tervem, hogy motoron bevált alkatrészekből építkezem, ezért gondoltam a lendkerékmágneses akksis Simson alkatrészeire, hiszen az ugyanúgy váltóáramot termel, mint a Pannónia. (Meg egy kicsit hamarabb itt is vannak, mint ezek a távolkeleti cuccok...)
              Ezekben a Simson alkatrészekben van 6 Voltos is, és 12 Voltos is, és motorra valóak, kipróbáltak, megbízhatóak.

              Az első kérdés, hogy a Pannónia világító tekercsekkel lehetne-e tölteni egy 6 Voltos akksit, nyilván nem alapjáraton, de alapjáraton a dinamós MZ sem tölt...

              Talán úgy tudom kipróbálni, hogy rákötök egy graetz hidat és megmérem a feszültségét? Ha ez tud többet, mint amennyi az akksi töltéséhez kell, akkor teszek rá egy fesszabályzót, és rákötöm az akksira.

              Onnan meg üzemeltetek minden fogyasztót ledesítve.

              Marhára nem értek hozzá, de vagy bejön vagy nem? azért ha valaki eleve látja, hogy kudarcos a dolog, nem bánnám, ha szólna...

              Komment


                Felmegy az még 20V fölé is simán üresjáratban. Legalábbis a gyári.

                Az áttekert egy rakás szar. Az még terheletlenül fordulaton se tud 12V-ot...
                OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  Világító tekerccsel lehet tölteni akksit. Az áram az áram. Egyenirányítod, szabályzod és rákötöd az akksira.
                  Itt emelni sem kell a feszt. Ha egyenirányítás végén több jön ki, mint 7,2 volt, akkor jó lesz.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    Simson cuccok drágák , szerintem. Kínaiban egy simson tekercs áráért komplett alaplapot kapsz: Generátor állórész 6 tekercs 5 vezeték GY6 4T, motorosoknak.hu

                    Komment


                      Sokadszorra írom le pont az ilyen termékekre.
                      Olcsó, mert kispórolták belőle a rezet. Leég, mert kispórolták belőle a rezet.
                      Ezért kell valami normális bontott.
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        Jó most a legolcsóbbra mutattam rá , abban igazad van. De akkor mivel vannak a tekercsek megtekerve, alumínium huzallal? Nem hiszem, mert volt már kínai robogó alaplap a kezembe, amúgy meg ha kell újra tekerni is meg lehet nem? Nincs itt baj, csak egy tolómérővel be kéne szabadulni egy ilyen boltba és egy jó lendkereket kiválasztani ami kiadja a kúpot.

                        Komment


                          Ha visszakeresel a hozzászólásaimban, fent van a fénykép a rezezett vashuzalos hegesztőkábelről.

                          Méregetni se kell, már jó néhányszor leírtunk konkrét típusokat. Amikor nekem kellett, egy nap alatt szereztem egy nsr 3 fázisú gyújtást. 12ezer forintért (kábelköteg és cdi nem volt hozzá, más igen). Biztos van jobb ajánlat is, én kapkodtam.

                          Ezt összegezve. Őszintén. Nekiállnál szétbogozni és újratekerni azokat a kis fémmagokat, ha ennyi az egész?

                          Komment


                            Persze, már csináltam nem is egyszer , Simson világító, Babetta cdi gerjesztőt, nagy vasmagost világítót, Yamaha dt-nek a világítóját meg már nem is emlékszem. A gerjesztő kicsit macerás de a világítókat simán meg lehet tekercselni csak legyen melletted valami ideglenes rögzítő , például szigetelő szalag ha begörcsölne a kezed.
                            mátéapu, OdinHEM és bokor28 kedvelte ezt.

                            Komment


                              .......na szopi rendesen,úgy döntöttem egy enyhe okmányirodai érdeklődés után amíg lehet forgalomba ill.nevemre veszem a pannóniámat!

                              Egyszerűség kedvéért némi érdeklődés után: csak műszaki ,kötelező b. ,eredetvizsga szükséges....
                              Úgy véltem egyszerű,motor működik,világítás fékek takarítás.Titkon évek óta készültem az alufelnikre MZ-begyűjtésből 4-db ból egy sem érte el a szintet,emiatt maradtam az utángyártott gyári szinten.....Nagy reményem nem jött össze a nagyagyak öntési hibák miatt a hűtőbordák nem esztergálhatók és emiatt nem polírozhatók,szintén 4-db nagy-fékdobos aggyal indultam,egy db jó a következő már nem az igazi ..a régi gumik nem repedtek mégsem tudtam központosan felszerelni a merevségük és a hideg miatt,ujjúltak...a kerekeim elfogadhatóak.motor kb.két három évi szünet után próbatankról negyedik rúgásra indult jó jelnek véltem. a világítás nem volt a motorba bekötve úgy vettem:bekötöm és oké...hát nem.Elő a készlet és a legszebbnek látszó tekercsekből vezetékek tekercskezdettől elvágva forrasztva szigetelve újra kötve,a motor laza beállítás után ketyeg ,tölő-tekercs működik a világítók nem! Ima a megváltó műszerészek-hez tekercscsere motor ketyeg világító nem,egy félrelökött motor a betonon berúg ...töltő,jó világító jó tekercsek sérültek szigeteléshiányosak mit tegyek..

                              Segítsetek : mi a tekercsek kiválasztásának bekötésének a műszerek nélküli módja???
                              Che kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                mi a tekercsek kiválasztásának bekötésének a műszerek nélküli módja???
                                Hát azt rakd bele ami a legkevésbé szarul néz ki

                                B opció: Letekersz egy gyárit, közben számolod hogy hány tekerés volt rajta, azt felkerekíted valami egész számra és azonos vastagságú, de új huzalból tekersz rá annyit. (gyárilag ahogy sikeról szabvány alapján tekerték. Szóval van szórás bőven a tekerésszámok között)

                                C opció:
                                Baszd ki az egészet a picsába és rakj bele egy normális gyújtást

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X