Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia világítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Üdv !

    Ha a képen látható motorkerékpárról van szó, és lendkerékmágneses az áramellátó-gyujtó rendszere (nem a dinamós verzió ami elsősorban az NDK-s piacra szántak) akkor a világítás fényereje, javában függ az izzóhoz eljutó feszültség nagyságától , illetve attól hogy a v.tekercs képes -e a kívánt áramerősségre hogy az izzószál valóban izzon ! ( ennél a rendszernél tudja az akkumulátorból pótolni a hiányt! Ezért nézd meg a V.tekercset, a mágnes delejezést, és az összes csatlakozási pontot , a kapcsolókat is , hogy nincs -e valahol feszültségesés a rendszerben .Továbbá a testet is nézd át hogy rendesen megérkezik -e az izzóhoz , nem veszik el a festésen a "nafta" ?

    Kellemes időtöltést , és kívánom hogy megtaláld a hibát !!
    sepy és kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Üdv !

        Hoppá , teljesen igazad van , nem tudom hogy maradhatott ki !!!!!!!
        Ott a pont !
        Köszönöm az észlelést , természetesen kell a "nem " szócska !

        Komment


          #34
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Továbbá a testet is nézd át hogy rendesen megérkezik -e az izzóhoz , nem veszik el a festésen a "nafta" ?
          Én erre azt mondom hogy mindent mindennel össze kell drótozni. Ha nem akkor később csak a baj lesz a nem megfelelő test kábelezéssel.
          Amikor én csináltam csak a lámpatököt nem kötöttem össze külön a vázzal. Működött is, addig amíg a km spirál a helyén volt. (az adta a testet...)
          Szóval egy kábel a blokktól az aksiig, onnan a hátsó lámpáig(én annak a búra mögött kifúrtam a tartólemezét, amihez az égők kapcsolódnak és oda kötöttem a testet) és a lámpatöktől is az aksiig. Az a biztos.
          zahi és demeter kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Én még a bilux kapcsoló alá, a kormányra is húztam egy szálat.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Oda egy gumi lapot kell tenni, hogy ne testeljen le legalább is nekem eddig míg eredeti volt így üzemelt.

              Komment


                #37
                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én még a bilux kapcsoló alá, a kormányra is húztam egy szálat.
                Azért jó esetben a szép krómozott kormány jól vezető. De az a legbiztosabb ha oda is megy egy szál

                Komment


                  #38
                  Az jó, de nem tudtam hogy a kormánynyak vastagon zsírzott golyóin mennyire lesz kontakt a vázzal. Vagy a zsír vezeti az áramot?

                  Komment


                    #39
                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az jó, de nem tudtam hogy a kormánynyak vastagon zsírzott golyóin mennyire lesz kontakt a vázzal. Vagy a zsír vezeti az áramot?
                    A csapágy különösen rossz vezető jelen esetben. De talán egyszerűbb a kormánykifli egy eldugottabb részéhez rögzíteni a test kábelt. Mondjuk a kormány tartójához alulról. Onnan meg az alun és a krómozott alkatrészeken keresztül elég biztos a kontakt.
                    Legalábbis szerintem. De igazából nem a megvalósítás a lényeg, hanem hogy minden ami a testre van kötve össze legyen kötve vezetékkel is.
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40

                      Komment


                        #41
                        Éppen azért csináltam ezt, mert a gyári testpontot a villahídon nem kötöttem be. Az akksitól elhúztam közvetlenül a gyújtáskapcsolóhoz egy plusz szálat (ezt a kürtnél még kihurkoltam a burkolatból és a felfogató csavarral közvetlenül a vázra kötöttem), és a gyújtáskapcsoló bekötési pontjáról a villahíd helyett inkább a bilux kapcsoló bilincse alá vittem mert befért még abba a kötegbe is egy plusz szál.
                        Aztán van még egy harmadik szál is abból a csomópontból a gyújtáskapcsolóról az izzófoglalathoz.
                        Ja és az izzófoglalattól még vittem tovább a heeegany-féle töltésszabályzóhoz.
                        Ami remekül szuperál Norbi, rá se kell nézni az akksira. Egy 6V - 7,2 Ah zárt szünetmentes akksit használok az oldalára fordítva, buborékos fóliába csomagolva és még szivaccsal is kitámasztva a dobozfedél mögött.
                        mátéapu, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ami remekül szuperál Norbi, rá se kell nézni az akksira. Egy 6V - 7,2 Ah zárt szünetmentes akksit használok az oldalára fordítva, buborékos fóliába csomagolva és még szivaccsal is kitámasztva a dobozfedél mögött.
                          Na örülök neki Legalább az aksival nem kell foglalkoznod a motoron

                          Komment


                            #43
                            Szép jó estét !

                            Természetesem az enyémen is oda van minden hová vezetve az egy szál barna vezeték , (a köteg saját gyártmány!) és ráadásul minden szál leforrasztva a csatlakozókhoz, és a kábelvégekhez is , amiből az ónozottat használom.... de nem spóroltam a zsugorcsővel sem , és az egyik topiktárs segítségévek sikerült hozzájutnom a vezetékvédő csőhöz is (amiért nem tudok elég hálás lenni!!!) . Bár az enyém dinamós rendszer, így talán egy picivel stabilabb a feszültsége , de a 6V-os rendszer a legkisebb kontakt hibát sem tolerálja (ezért fontos a víz elleni védelem is a kényes helyeken) A lámpafejbe is felvittem a külön testet , de hozzá van kötve a gyári testelési ponthoz is , már csak a látszak és a kormánykapcsoló kesvéért ! (ezt a gumis szigetelést nem értem , mert az én fényváltó kapcsolóm alsó részén speciel egy réz érintkező lemez biztosítja a kürt számára a testet , de vittem hozzá "zsinóron" is) Természetesen az akksi és a blokk is össze van kötve , a hátsó lámpát pedig a foglalattartó csavarnál testeltem .

                            Komment


                              #44
                              Heeegany én is ezt a megoldást választottam ,hogy ne legyenek gondjaim. Saru a vezeték végén és a kormány kifli lefogató csavarjához fogatva, még mielőtt útközben lenne valahol gondom.

                              Komment


                                #45
                                Köszi a válaszokat mindenkinek!
                                Most már csak a delejezés nem tiszta!
                                Igen! A képen látható Pancsiról van szó, csak most kapott egy oldalkocsit is maga mellé!
                                Most így néz ki:
                                Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	203.5 KB
ID:	139934
                                Üdv. Zala

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X