Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogy szedjük ki a lendkerék által elnyírt reteszt, tájolócsapot?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Kedves Dott!

    Veled örülök,hogy sikerült megoldani a szétkent ékmaradvány eltávolítását.Szeretném kibővíteni a tegnapi hozzászólásom,kúp ügyben,mert átolvasván,-úgy tűnik néhány apróság kimaradt.

    Minden kúpos illesztés összeszerelésekor,nagyon fontos,hogy egy tűreszelővel,mint az ékpályának,mint az éknútnak,az élein esetlegesen képződött sorját,nagyon finoman távolítsuk el.Vizsgáljuk meg,hogy nincsenek e a tengelyen,illetve a kúpos furatban,berágódásra utaló nyomok.Amennyiben durva,berágódás nyomaira bukkanunk,-sajnos az alkatrész cserére szorul.Pótolhatatlan alkarrész esetén,lehetséges más technológia alkalmazása is,de egy Sim Son esetében,ez nem indokolt.Amennyiben nincs berágódásra utaló,durva jelenség,össze lehet szerelni az alkatrészeket,de ezt megelőzően,mint a tengelyt,mint a kúpos furatot és ezeknek minden részletét szinte sterilre kell takarítani.

    Bovden forrasztás témában a fórumon,találsz információkat,-keresd meg!

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      #17
      Kedves Che!

      Ha megkérhetlek, megosztanád velünk azt a bizonyos másik technológiát? Érdekelne, ki tudja, mikor lesz rá szükségem.

      Előre is köszönöm,
      Gergő

      Komment


        #18
        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nejlonzacskóba gyűjtögettem az osztálytermekből a krétacsikkeket, de jó részük azóta is a szerszámaim között hányódik, mert a kezelést követően soha többet nem fordult le a lendkerék
        Ez már csak azért is jó, mert a kréta a lendkerékkúp súrlódásiellenállásának növelésén túl még arra is jó, hogy nem hagyja a szerszámaidat rozsdálni a ládában, mert jobban szereti a párát az acélnál




        Gergő eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kedves Che!

        Ha megkérhetlek, megosztanád velünk azt a bizonyos másik technológiát? Érdekelne, ki tudja, mikor lesz rá szükségem.

        Előre is köszönöm,
        Gergő
        http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...s-hazilag-150/
        Hello bár nem engem kérdeztél itt a kérdéses technológia témája.
        üdv, Odin
        Titus és kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ez már csak azért is jó, mert a kréta a lendkerékkúp súrlódásiellenállásának növelésén túl még arra is jó, hogy nem hagyja a szerszámaidat rozsdálni a ládában, mert jobban szereti a párát az acélnál
          Zseniális találmány!!!
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Sziasztok!
            Látom itt a lendkerék ék problémáival foglalkoztok.
            Nekem az lenne a problémám hogy az ék vagy az ék pálya kopott.Levettem a lendkereket mert láttam hogy mozdul oldara de a tengely marad és csak 3-4mm után fordul vele a tengely is.
            A lényeg hogy lehuztam a lendkereket és egy házi készitésü (4,5mm) es ék fogadott ami már egy elözö beletört darab tetejére volt rátéve.Tudnátok nekem tanácsot adni hogy szedjem ki a beletörtet és hogy othon tudok e rendes éket csinálni vagy inkább venni és azt honnan?Egyébként T5 pannonia.

            Komment


              #21
              csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sziasztok!
              Látom itt a lendkerék ék problémáival foglalkoztok.
              Nekem az lenne a problémám hogy az ék vagy az ék pálya kopott.Levettem a lendkereket mert láttam hogy mozdul oldara de a tengely marad és csak 3-4mm után fordul vele a tengely is.
              A lényeg hogy lehuztam a lendkereket és egy házi készitésü (4,5mm) es ék fogadott ami már egy elözö beletört darab tetejére volt rátéve.Tudnátok nekem tanácsot adni hogy szedjem ki a beletörtet és hogy othon tudok e rendes éket csinálni vagy inkább venni és azt honnan?Egyébként T5 pannonia.
              Üdv!

              A lendkerék alatti kis tájoló csap azért van, hogy a lendkereket pozicionálja. Nyomatékot nem visz át, azt a kúp végzi. Vagyis ha elnyíródik a kis csap és belekenődik a tengelybe attól még nem vészes a dolog. Ha nem lehet kiszedni, akkor én összedolgoznám a csap kiálló részeit a tengellyel, reszelő segítségével. Aztán lehet kapni szelepcsiszoló pasztát, azt hiszem különféle szemcsemérettel. Felkenve a kúpos részre, majd a lendkereket felhelyezve nem túlságosan nagy de azért némi erővel forgatni kell a lendkereket a tengelyen. Jó sokáig el kell bíbelődni vele, de jól összelehet csiszolni a kettőt. Ilyenkor a tengely és a lendk. kúpos része is egymáshoz "dolgozódik". Természetesen az egész művelet előtt a lendk. és a tengely között kell valami jelölést alkalmazni, hogy jó helyre kerüljön majd vissza, vagyis a gyújtás az előírt ponton következzen be. Ezután a szépen el kell takarítani mindenről a pasztát és az egyéb dzsuvát.
              A végén pedig nincs más hátra, mint előre vagyis valamennyire meg kell melegíteni a lendkerék kúpos részét aztán mehet fel a főtengelyre. Elvileg ilyenkor már jól összezárnak a kúpos részek, főleg ha ráhűl. Aztán mehet vissza az alátét meg a csavar.
              A lendkereket pedig olajszűrőfogóval meg lehet tartani a forgás ellenében.
              Lemezjáték és kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Tűreszelőt, vagy vékony tüskét vágóalakra meg kell köszörülni. Utána a horony egyik vége felől apró - MONDOM APRÓ !!! - kis ütésekkel a reteszmaradvány kimozdítható. Lévén íves retesz, ezért körpályán mozog. Csak el kell indítani. Ettől még a főtengelynek nem lesz semmi baja.

                Az idegrendszerednek annál inkább, ha retesz nélkül akarod tájolni a lendkereket.

                Komment


                  #23
                  Ezt annyira nemértem ezt a pasztásat.Majd esetleg privátba rád irhatnék 1x hátha eltudod nekem magyarázni.Egyébként ez henger alaku ék nem olyan mint ami a tlf en van.4.5mm es kis kör (henger)Esetleg valaki megmondaná hogy a lendkeréken meik a kupos rész?Merrt már lehet értem csak ezt nemtudom meik az
                  Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2013 nov. 08, 21:30.

                  Komment


                    #24
                    Figyelj CSi22222!

                    Üsd ki az ékmaradványt úgy, ahogy írtam. 20 dekás kalapácsnál nagyobbat ne használj és csak akkorákat üss, hogy ha a kezedre ütnél ekkorát ne fájjon.

                    Szedd ki a reteszt. Rakjál bele egy másikat (ne alátétből reszeltet!!!), rakd össze és használd. Nem leszólásból írom, de retesz nélkül csak a nagyon bátrak és rutinosak tudják jól összerakni. Az összecsiszolás sem feltétlen szükséges, hacsak nincs összeverődve a felület.

                    Komment


                      #25
                      értem hát sima éket már sikerült szépen kivennem vagyis a félgömb alakut de eztis megprobálom akkor a modszereddel.Nyomok rá 1kis wd40-nt hátha az segit valamennyire +lefele forditom majd és pici ütésekel megprobálom.
                      Mivel nemnagyon értem ezeket a retesz álitást vagy mit igy akkor csak reszelek 1 ugyanakkora éket mint amekkora a gyári és beleteszem.Egyébként erös csavar vagy szögböl jó vagy valami erösebb anyagbol célszerü?

                      Komment


                        #26
                        Gyanítom, hogy nem ék amiről beszéltek. Sokkal inkább íves retesz!

                        ”¢ Kötö gépelemek IV

                        Komment


                          #27
                          Amit te belinkeltél annak a 39.ábra sima hengeres kötéséhez hasonlit.
                          A német alkatrészkatalogusban "führungsstift" nak irja (p10-t5) ami leforditva vezetöcsapszeg.Na nekem ezt kéne valahogy kivennem.

                          Komment


                            #28
                            dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Gyanítom, hogy nem ék amiről beszéltek. Sokkal inkább íves retesz!
                            Így van! De az alapelvem az, hogy nem a szakzsargont erőltetem, ha a másik nem érti.


                            csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Egyébként erös csavar vagy szögböl jó vagy valami erösebb anyagbol célszerü?
                            Egyikből sem! Ez az íves retesz ugyanolyan szabványos gépelem, mint a többi. Méret szerint lehet kapni pl, a csapágykereskedésben. Semmi szín alatt ne akarj házilag készíteni. Vedd mega belevaló méretűt. A pannóniások majd megmondják mekkora kell bele.

                            Komment


                              #29
                              Értem,akkor ha már megvan miis az pontosan akkor megutnátok nekem mondani hogy hogy tudom ezt kiszedni?Mert gondolom kicsivel másabb mint a félgömb alakut.Egyébként amit irtál valaki tényleg leirhatná a méretet mertha nemuszály nemakarok roszat csinálni.

                              Komment


                                #30
                                csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Értem,akkor ha már megvan miis az pontosan akkor megutnátok nekem mondani hogy hogy tudom ezt kiszedni?Mert gondolom kicsivel másabb mint a félgömb alakut.
                                Ne haragudj, de későn van ahhoz, hogy szórakozzunk egymással. Én mindenféle reteszt így - kis vágóval, kalapáccsal - szedek ki a helyéről. És egyébként lassan tényleg kezd unalmas lenni ez a huzavona. Világosan megírtam, hogy reteszt nem érdemes otthon csinálni, mert nem lesz jó. Max 200 Ft-os tétel.

                                A pannóniás könyvben keress méret után.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X