Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyujtó és világító tekercs javítás (újratekercselés)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hát villanymotort gondolom sokkal bonyolultabb és nehezebb
    De ha valahol megvannak az eszközök egy motor tekercseléséhez akkor egy ekkora tekercsel is boldogulniuk kellene szerintem.
    Ilyet csak az mond aki sose próbálta.
    A probléma többszörös. Honnan szerzel olyan vastagságú illetve vékonyságú, olyan kis mennyiségű és jó minőségű (nem bontott !) drótot ami egy gyújtótekercs szekunder oldali tekercséhez kell?
    A villanymotor tekercseléséhez alkalmas befogó készülék nem alkalmas a gyújtótekercshez.
    Hogyan impregnálod és rögzíted a tekercseket, hogy a fluxus nem mozdítsa meg a drótot? (Akkor ugyanis menetzárlatos lesz rövidesen...) Ez gyári kivitelben vákumban történő impregnálást jelent...
    Nem csoda ha nem tolonganak a munkára jelentkező kisiparosok!
    Ha nincs elérhető gyári gyújtótekercs, akkor a legkézenfekvőbb megoldás a a külső trafó meghajtása egy világító, vagy "világítónak áttekercselt" tekercsről.




    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Attól hogy a delejezést ki tudnám fizetni nem biztos ,hogy azt választom.
    Nem akarok heteket várni,többe kerül a posta mint a munkadij,és soha nem járok arra.
    Pedig egy öreg lendkerék újra -delejezése csodát tesz!
    Nekem a pormágneses lendkerekem 8%-ot javult ami éppen elég volt ahhoz, hogy a gyertyám ne slusszoljon állandóan.
    Pedig a pormágnes állítólag nem is veszít a mágnesességéből!
    OdinHEM és nyemi kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Én is így jártam szintén (DT125-s volt), azóta fénycső armatúrából kitermelt kondenzátor (műanyag házas) szétszedve a szigetelő fóliát felhasználva, szigetelem a tekercset. Még a sorok közt is, és persze lakk se maradhat el.
      Így a tekercselés nem egy leányálom, de örök élet meg egy nap.
      OdinHEM és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Sziasztok!Csatlakoznék K.G.Zolihoz,nem érdemes keresgélni tekercselőt én tavaly körbejártam az összeset aki kisiparilag foglalkozik vele de senki sem vállalta mert kicsi a mennyiség és drága a befogató szerszám.Amit Zoli még régebben megcsinált az Sr2-s-re azt én is megcsináltam a következő képen. Az eredeti gyújtó meneteit leszedtem, csévetestre vékony papír és 265 menet 0,71 Cu zománchuzal(a méret zománc nélkül).Ez az 51-es Simson 12Vos változatának a tekercs adata.Ezt a tekercselőtől kérdeztem meg aki ezeket gyártja.Ehhez már csak egy külső 12 V-os Simson megszakító vezérelt gy.trafót kell venni és kész.Tavaly sokat szórakoztam én is a nem belevaló után gyártott vacakokkal.De nem váltak be.A tekercselésről csak annyit hogy soronként lakkal be kel kenni és nagyon szépen szorosan menet ment mellé kell rátekerni.A huzal hossza 265 menethez kb.18.5 méter.Egyébként a világító tekercset is készítettem Sr2-es hez annak adata 0.75 Cu huzal 250 menet.Idén május óta használom így a motort. Teljesen jó érezhetően stabilabban jár már több mint 2000 km után is.Csak ajánlani tudom mindenkinek.Ha a külső trafó véletlenül megszakadna ami sokkal ritkábban fordul elő azt meg mindíg viszek magammal tartalékot ha hosszabb utra megyek.Én még a kondenzátort is kívülre a lámpatestbe szerelem hasonló okok miatt nincs hő rezgés meg abszolút könnyen cserélhető útközben is.Üdv.mindenkinek.
        Sheriff
        OdinHEM, mátéapu és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Benzin motoros áramfejlesztőhöz Kínai (gagyihoz)kellene, gyújtótekercs.4 ütemű semmi adatot nem tudok.csak lefotóztam a felszerelhetőség miatt. Sehol nem biztatnak beszerzésről. Ha tudna valaki segíteni,megköszönném. SOS.
          A fotót privátba, tudnám küldeni! /Alfa Centauri AC-TF G001 áramfejlesztő/
          Utoljára szerkesztve a következő által: denevér; 2013 okt. 09, 12:25.

          Komment


            #20
            Tisztelt Micibá!
            Gyújtótekercset tekercsel Jávori Vince 7090 Tamási Károlyi M. u 1. Tel 20/572-4757 , 74/473-893
            Eddig tekercselt nekem egy Arimitsu permetezőgép , valamint egy Simson 425S gyújtótekercset legnagyobb megelégedettségemre .
            Kilométeróra javitással Nagy Ferenc Kaposvár Tel 20/468-7688 foglalkozik .

            Komment


              #21
              Tisztelt Micibá!
              Gyújtótekercset tekercsel Jávori Vince 7090 Tamási Károlyi M. u 1. Tel 20/572-4757 , 74/473-893
              Eddig tekercselt nekem egy Arimitsu permetezőgép , valamint egy Simson 425S gyújtótekercset legnagyobb megelégedettségemre .
              Kilométeróra javitással Nagy Ferenc Kaposvár Tel 20/468-7688 foglalkozik .
              mátéapu, zahi és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Heló!én hangszóró tekercselést csináltam egy darabig amíg volt időm ilyenekkel foglalkozni!de van számláló amivel lehet számlálni a fordulatot és nem annyira nehéz szerintem!a neten meg lehet találni huzalt hozzá!érdemes vele foglalkozni,ha van rá időd!
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Hello


                  szerintetek az mennyire borzasztó hiba, ha az egyik világítótekercs vasmagja hozzáér itt-ott a lendkerékhez (történetesen Pannónia, de talán mind1)

                  reszelgettem már rajta, minimálisan, de még látok nyomokat, okoz ez valamit? pl. lendkerék veszít a mágnesességéből jelentősen emiatt?

                  köszönöm

                  n

                  Komment


                    #24
                    Nem öröm ! Túlmelegedik , így a tekercs zárlatos lehet . Valamint (de nem utolsó sorban , ) visszafogja a (egyébként is gyengécske) motort ami leginkább alapjáraton érzékeny az ilyesmire . Az viszont , ha a tekercs vasmagja messze van a mágnes koszorútól , erős feszültség és teljesítmény csökkenéshez vezet a villamos rendszerben !
                    bokor28 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      ha az egyik világítótekercs vasmagja hozzáér itt-ott a lendkerékhez (történetesen Pannónia, de talán mind1)
                      Nekem is beleért!Kiszereltem az alaplapot:leszedtem a tekercsket a megszakítót benzinben kimostam újszerűre az alaplapot belepróbáltam a fészekbe és volt egy m/m-nyi mozgása,na ezért nem szabad reszelgetni Zahi szerint is a résnek:minimálisnak kell lenni a veszteség miatt!Én a próbálgatást és a kalapácsot vetettem be,a súrolódó tekercs oldali tartót ütögettem míg nem illeszkedett eléggé.A tekercsvezetékeket átcseréltem kötegből bontott gumiszigetelésűre,a megszakító érintkezőket finom fenőkővel égéshibáig utána polírpapirral fényesre csiszoltam érdemes alaposnak lenni ilyenkor vevődik észre a kis hiba:nekem a kalapács rugószegecselés laza volt,és a vezeték szigetelések sérültek voltak.Ezek után nekem megbízható lett a gyújtásom és több ezer km-után csak hézagot kellett állitanom.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #26
                        ...miért ? a tekercsben nem ovális a lik ? Ha nem akkor legyen az ! Aztán teszünk egy darab papírt ( a román lej a legjobb ) a vasmag és a lendkerék közé , nekiszorítjuk a tekercset aztán akkor rögzítjük .

                        Tényleg nagyon fontos , hogy ne érjen hozzá , viszont minimális legyen a hézag .

                        Komment


                          #27
                          a tekercsben nem ovális a lik ? Ha nem akkor legyen az
                          nem ovális, de az lessz, nagyon jó ötlet

                          Komment


                            #28
                            Máté az Orosz kontakt sréy -jel csak óvatosan ezen a helyen!

                            Komment


                              #29
                              Én is jártam így D-Csepelnél, tulajdonképpen ebből a szempontból majdnem ugyanolyan, mint a Pannónia.

                              Fellazítottam az érintett tekercset tartó két csavart, és újra szorítottam, de nem teljesen, hanem kicsit beljebb kocogtatva, majd ráillesztve a lendkereket, de nem meghúzva átforgattam, és addig ismételtem a végleges meghúzásáig a csavaroknak, míg már nem ért hozzá. (Van egy kis játéka a tekercseknek, mivel a tekercseket rögzítő két csavar laza illesztésű a furatában...)

                              Komment


                                #30
                                Máté az Orosz kontakt sréy -jel csak óvatosan ezen a helyen!
                                Igen szerteágazó kalapácsgyűjteményem van kb.10dekától-5-kg ig sajnos nem sikerült a 10 és a 25kilóst beszerezni,volt rá példa mikor az 50kg-os kovácsüllővel egyengettem az ekevázat!,igaz 10-éve
                                Egyébként a szerelőkalapácsom 20deka körüli és az a kedvencem...
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X