Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ....és egy jó minőségü , mezei , kőműves , vizmérce nem egyszerübb ?


    Ezek szerint, nem......itt már semmi sem az,aminek látszik

    Komment


      Tényleg nem értem , a slagot valahogy oda kell fogni -rögzíteni . Aztán állítgatni a lábat . A vizmértéket meg csak ráfektetni , így -úgy aztán töketlenkedhetek egy órán át is .Csak ezért gondoltam - hogy pontosabb -e azt nem tudom .
      OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        Ilyen hideg téli időben nincs egy órád a meleg műhelyben szórakozni??. A kőmíves vizim. is megfelelő nem kell az a "flancos" mi neked is van. Olyan pontossággal sokan nem esztergálnak abban a hosszban! Az túl spéci mérőeszköz akkora pontosság azért nem kell.
        OdinHEM, Fergusson és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az túl spéci mérőeszköz akkora pontosság azért nem kell.

          ....nem is tudtam mi az amikor elhoztam .... gondótam valamivizmérce , fadobozba ! biztos fasza
          OdinHEM, Fergusson és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            Amiért a fentieken kívül fontos a vízszintes állása gépeknek,a forgácstálcában összegyűlő hűtövíz maradéktalan visszafolyásának biztosítása a tartályba.
            Na én ezt kissé átalakítottam ! A guta ütött meg, hogy a hűtővizet, az olajhoz hasonlóan nem lehet leengedni. Általában a gép lábában van a tartály, és igencsak hamar bedöglik az emúzió. Ezért az eredeti tartályt megszüntettem, és közvetlen a tepsi alá betettem egy húszliteres műanyag kannát. Beleszereltem a szivattyút, és ennyi. A viz közvetlenül a kannába csorog. Ha tisztítani kell, csak kihúzom a kannát és kész.

            ha jól emlékszem EE400 típusnéven (Gyurinak ilyen van)..
            EU-400
            OdinHEM, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              A viz közvetlenül a kannába csorog. Ha tisztítani kell, csak kihúzom a kannát és kész.
              A melóhelyen keveset használjuk a hűtést,egyszer maradt egy fél hordó hidraulika olaj,az emulziót ugy kellet kilapátolni.......... Próba képen beleöntöttem:már több éve azt használom ,menet vágásnál,szánolajozásnál ideálisés rájöttek a srácok,hogy gombnyomásra jön az olaj.Igen egy kicsit több fogy mint ami kicsapódik,de azóta nem kell lecserélnem a trutyit!!!!
              OdinHEM kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Próba képen beleöntöttem
                Töményen azzal hűtöd ?

                Komment


                  Végülis fúrásnál, vágásnál sokan töményen nyomják az olajat a szerszámra.
                  Igaz hogy jó büdös ha túl forró felülethez ér, de ha elég sokat nyomatsz a felületre akkor nem hagyja felmelegedni. Jobban tapad mint az emulzió, és kevésbé fröcsög szét.

                  De aztán takaríthatod a gép azon részeiről ahová nem kéne.

                  Komment


                    Kedves Zoli!

                    Próbáld meg egyszer,ha lesz rá időd,végigtologatni, szakaszonként azt a rövid libellát az EAN ágyán az összes vezetőfelületen és rájössz valamire.A kőműves vízi mérték,az meg olyan,amilyen,de azt elismerem,hogy jobb mint a szemmérték.A slag vízi mérték,primitívsége mellett,az egyik legpontosabb mérőeszköz a vízszintezéshez,az igaz viszont,hogy a kezeléséhez több ember szükséges,de azt nehezen tudom elképzelni,hogy egy családban ne kerülne megfelelő számú ember.

                    Az Apámat,ha megkértem volna ilyen segítségre,hajlott kora ellenére,úgy ugrott volna mint a "gyalog kakukk" és még talán arra is képes lett volna,hogy annyi kezet növesszen,mint a Síva isten a hindu vallásban.

                    Üdvözlettel:Che
                    OdinHEM, heeegany és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      kevésbé fröcsög szét.
                      De ha mégis, úszik a műhely az olajtól !
                      OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        De ha mégis, úszik a műhely az olajtól !
                        Nem büdös!
                        Nem kell cserélgetni!
                        Igen,meg kell tanulni hová és mennyire kell állítani a hűtést.Mikor telepítettük a gépet,én egy állítható keretre szereltem egy fénycső-armatúrát világításnak. Erre egy féltábla horganylemezt hajlítottam akasztósra,forgács és hűtőfolyadékterelőnek hátul alig lóg ki a tálca és a forgács sem esett bele.Click image for larger version

Name:	DSCN0763 (2).jpg
Views:	1
Size:	194.4 KB
ID:	151178Click image for larger version

Name:	DSCN0756.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	151179Ezen csak a tartó van,a negyobbacska vas miatt.Így kell nagy likba,mégnagyobbat fúrni ,fúrórúddal(hengert is igy kellene)amúgy az áram is felülről jön ott szerintem könnyebb. vezetni,és nem taposódik.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 jan. 05, 07:17.
                        OdinHEM és Che kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          Kedves Heeegany!

                          Orosházán a volt Mezőgépnél (most Linemar),újítottak fel szerszámgépeket,illetve esztergapadokat.Akkoriban ott csináltak kérésre az EAN padokon főorsó csapágy átalakításokat elöl NN sorozatú görgős csapágyra,a hátsóra már nem emlékszem,de az se maradt sikló.A főorsószekrényen jelentős átalakításokat csináltak a csapágy tájékán.Az átalakítást fúró-maró művön (horizont eszterga) csinálták.Arra sem tudom pillanatnyilag a választ,hogy a főorsó maradta régi valamilyen átalakítással,vagy újat kellett készíteni.

                          Sajnos az öreg szaktársak közül már sokan meghaltak,de azért próbálok majd érdeklődni,pillanatnyilag még nem tudom kiknél,-de csak találok még valakit.

                          Máté!

                          A céges géped az a ZMM (pontos típust nem tudom,talán CU40) Bolgár gép,amelynek mechanikus kuplungja van és az indítókarjának nincs határozott nulla helyzete? Nulla helyzet alatt azt értem,-egy határozott reteszelt helyzet az indító karon (előre-hátra forgás),vagy kapcsolón,ahol biztosan nem forog a főorsó,hanem határozottan áll.

                          Üdvözlettel:Che
                          OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                          Komment


                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Kedves Heeegany!

                            Orosházán a volt Mezőgépnél (most Linemar),újítottak fel szerszámgépeket,illetve esztergapadokat.Akkoriban ott csináltak kérésre az EAN padokon főorsó csapágy átalakításokat elöl NN sorozatú görgős csapágyra,a hátsóra már nem emlékszem,de az se maradt sikló.A főorsószekrényen jelentős átalakításokat csináltak a csapágy tájékán.Az átalakítást fúró-maró művön (horizont eszterga) csinálták.Arra sem tudom pillanatnyilag a választ,hogy a főorsó maradta régi valamilyen átalakítással,vagy újat kellett készíteni.

                            Sajnos az öreg szaktársak közül már sokan meghaltak,de azért próbálok majd érdeklődni,pillanatnyilag még nem tudom kiknél,-de csak találok még valakit.
                            Igen, valahogy erre számítottam.

                            Annó vágatott nálunk ezt-azt egy srác aki gépfelújításokkal foglalkozik. Ő mondta hogy valahol Pest környékén van egy gépfelújítással foglalkozó cég. Nekik még van nyers, megmunkálatlan orsóház is. Természetesen még a gyári készletből.
                            Bár gondolom olyan árban amint nem az én pénztárcámra méreteztek...
                            Nomeg igazából annyira azért nem szar így, hogy a szétkalapált része le lett esztergálva és így hogy be tudtam állítani már lehet leszúrást is csinálni a gépel.
                            A legfőbb bajom igazából a szánok kopottsága. Mondjuk lámpagyártásnál nem érdekes. Ott az illesztett részek hossza max 20mm, a külső részeket meg amúgyis csak szemre csinálom. Az csak esztétikai rész. De egy hosszabb tengelynél már tolómérővel is bőven mérhető a kopott szán által belemásolt minta...

                            Komment


                              Reteszelt és kétsoros henger-görgős csapágya van ami enyhén kúpos a hosszirányú csapágyállítással lehet hézagot állítani
                              (már régen nem)olajzását átalakitottam szóróra kis tálcákból csordogál az kenőanyag a csapágyakra és a kuplungra,mostanára elképesztő módon elkopott minden része,amíg itt leszek menni fog!Semmit nem kapni hozzá....meg nem is hagynák....

                              Még a típusát sem tudom,mert az adattáblát is leverték a tsz ben.

                              Egyébként a csapágyazottnál ha a frekvencia megegyezik valamivel jóval hajlamosabb a berezgésre mint a siklócsapágy,és már többször írtam és mondtam az esztergapad + - 0,3-tized m/m pontosságra lett tervezve.

                              Hagyjatok munkát a köszörűsnek is,ha meg van időtök:szépen lelehet azt óvatosan csiszolgatni,ha valami pontosabb kell!

                              Már a motorokon megtanulhattátok volna:ami jól működik ha nem is tökéletes NEM kell piszkálni !!!
                              Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                az esztergapad + - 0,3-tized m/m pontosságra lett tervezve.
                                Igazából úgy lehet gyorsan dolgozni. A tolómérőt, és egyéb mérőeszközöket, ki se kell venni a dobozából. Akkora tűrést szemre is megcsinál az aki már faragott ezt-azt

                                (annó az erőműbe amikor ott voltam tanulgatni az esztergályos csinált valamit. Csak úgy szemre. A végén azt mondta hogy ez egy tizeddel nagyobb mint a gyári, annyit állított rajta, végigment rajta úgy is, kivette a gépből a darabot és előszedte a tolómérőt. Hát, kicsit meglepődtem hogy tizedre akkora lett mint a mintadarab )
                                sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X