Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!
    Érdeklődni szeretnék,hogy egy EAN 1000-es gépet,ami amúgy 380V-os átlehet e alakítani 220V-ra??
    Előre is köszönöm!!

    Komment


      #32
      Sziasztok!

      EAN 1000-gépnek a vezérorsó rögzítőcsapja elnyíródott. A maradványokat sikerült szépen kiütni, viszont nem tudom hogy milyen méretű kúpos csap kellene bele. Na meg hogy hol lehet beszerezni(csapágybolt, csavarbolt?)

      Komment


        #33
        Szervusz Heeegany!

        Ott egy kúpos szeg van,az emelkedési szögét nem tudom fejből,majd utána nézek,ha nem válaszol addig valaki.A probléma az szokott lenni,egy elnyíródás esetén,hogy a kúpos szeg furata is sérül ilyenkor.A megfelelő megoldás az lenne,hogy a furatot,egy kúpos dörzsárral,először ki kell javítani,majd utána tenni bele az új kúpos szeget.Amennyiben a szabványos szeg nem illeszkedik,illetve túl mélyen ül,akkor sajnos csinálni kell egy belevalót,amit a gépen meg tudsz csinálni,mert úgyis a kéziszán használatával esztergálod meg a kúpot.

        Üdvözlettel:Che
        heeegany és joker kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          egy kúpos dörzsárral,először ki kell javítani,majd utána tenni bele az új kúpos szeget.
          Megfelelő méretű kúpos dörzsár híján reménykedem benne hogy komolyabban nem sérült. Egy kis hiba meg belefér, ezzel a géppel pontosan dolgozni már úgyse nagyon tudok. Ennek a miértjét meg majd lejjebb leírom.

          Amennyiben a szabványos szeg nem illeszkedik,illetve túl mélyen ül,akkor sajnos csinálni kell egy belevalót,amit a gépen meg tudsz csinálni,mert úgyis a kéziszán használatával esztergálod meg a kúpot.
          Erre én is gondoltam, csak a gyárinak gondolom jobb az anyagminősége(márha számít egyáltalán, nem tudom mekkora erőket kellene elviselnie)


          A gépet édesapám vette pár éve vas árban(akkor olcsó volt a vas). A gép lebakkant egy villás targoncáról(hogy milyen ötlet alapján került oda arra kíváncsi lennék azért, de ha nem kerül oda aligha lenne eszterga a műhelyben ) ezért lett selejtezve és így jutott hozzánk. És azért ez hagyott nyomot a szánszerkezetben is. Van benne egy pici kanyar... Meg ezt leszámítva sincs valami remek állapotban. De hobbi célokra jó. No meg ha nem kell túlzottan pontosra valamit akkor is megfelelő. Bár erősen lestrapált, de még megy. (és remélem hogy még fog is sokáig)
          mátéapu és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Eretnek dolog lenne , egy hasított ék ?Egy vastagfalu 8 as és kész . Ja ,meg egy fúrás .

            Komment


              #36
              Szervusz Heeegany!


              Nem szükséges oda egy kiemelkedően jó minőségű anyag,egy bármilyen szerkezeti acél is megteszi.A vezérorsónál elhelyezett kúposszegnek az a szerepe,hogy a nortonból kijövő hajtást átadja a vezérorsónak,másodlagosan ha "elszabadul a hajóágyú" és valami oknál fogva menetvágás közben a szánszerkezet ütközik,mondjuk a főorsóval,vagy akármivel,a kúposszeg nyíródjon el.Tehát egy beépített gyenge pont,egy biztonsági elem.

              A műszaki táblázatokból beteszem ide neked a kúposszegek szabványos méreteit (nem tudom,hogy hatályos e még).


              Click image for larger version

Name:	Kúposszeg 01.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	139277 Click image for larger version

Name:	Kúposszeg 02.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	139278

              Amire nagyon vigyáznod kell,hogy a nortonból kijövő hüvelyben és a vezérorsóban egy tengelyben és irányban helyezkedjen el a kúpos furat kúpjának az emelkedése!

              Még szeretnélek arra is figyelmeztetni,hogy szépen beszélj erről az EAN-ról,mert akármilyen is,mégis a meglévő padjaid közül ez a legjobb,ez a Te segítséged!Gatyába kell rázni.

              Üdvözlettel:Che
              heeegany, joker és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Én nem ismerem a szabványos kúpos szeget de már tanuló koromban a felújítóknál megtanultam kúpos szeget esztergálni mindig hosszabbat kellett csinálnom a kezdés a furat kis átmérője volt.A lakatosok át-dőrzsárazták és beütötték utána vágták méretre.A kúposság 1.5%-volt=33.33mm-hosszon 0.5-mm.eltérés mérhető.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  Eretnek dolog lenne , egy hasított ék ?Egy vastagfalu 8 as és kész . Ja ,meg egy fúrás .
                  Az eretnekséggel nem lenne gond,viszont az acél,és az eannál nem szabad mert ez a stift védi a fogaskerekeket,emiatt normál anyagból kell készíteni,ha mindig nyírja meg kell keresni a + erőt ami fékezi az előtolást!!!
                  heeegany és joker kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #39
                    Azt tudom hogy biztonsági elem No de akkor valamikor összedobom a gépet(most darabokban van az a része) aztán csinálok hozzá egyet.


                    Még szeretnélek arra is figyelmeztetni,hogy szépen beszélj erről az EAN-ról,mert akármilyen is,mégis a meglévő padjaid közül ez a legjobb,ez a Te segítséged!Gatyába kell rázni.
                    Nem mondtam hogy rossz gép ! Rengeteg dolgot meg lehet csinálni vele, a hibái ellenére is. Jelenlen nem áll szándékomban különösebben foglalkozni vele, csak annyira hogy az állapota ne romoljon. Aztán majd egyszer...

                    A kúposság 1.5%-volt=33.33mm-hosszon 0.5-mm.eltérés mérhető.
                    Akkor kb 0,86°-os a kúp ha jól értelmezem.

                    Komment


                      #40
                      Szervusz Heeegany!

                      A szabványos kúposszeg kúpjának a kúpossága 1:50-hez,ami azt jelenti,hogy 50mm. hosszon 1mm.,az átmérőkülönbség.Számításaim szerint,a kéziszánt 35 szögpercre kell elállítani,a megközelítőleges 1fok és tíz szögperc esztergálásához.Egyszerű képlet van erre D-d/2l= elállítás a kéziszánon.A fenti egy elméleti számítás,mely a szögfüggvények tangens alapjára épül,az-az:szöggel szemközti befogó/szögmelleti befogó=tangens alfa.

                      A gyakorlatban azt javasolnám,hogy állítsd el a kéziszánt a fenti értékre,csinálj egy próbadarabot,melyet 120 fokonként tengelyirányban vékony krétacsíkkal látsz el,majd gyengéden betolod a helyére és tengelyirányban enyhe nyomást gyakorolva rá,kétszer-háromszor körbe forgatod.A forgatás után a kúposszeget kihúzod és a kréta kopásából meg tudod állapítani,mennyit kell még finomítani a beállításon.Azért is tanácsos próbadarabot csinálni,mert lehet a kúpos furat sem teljesen szabályos már.

                      A szabványos kúposszeg kúpszöge:1 fok 10'


                      Üdvözlettel:Che
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2014 febr. 10, 22:57.
                      heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        A szabványos kúposszeg kúpjának a kúpossága 1:50-hez,ami azt jelenti,hogy 50mm. hosszon 1mm.,az átmérőkülönbség.Számításaim szerint,a kéziszánt 35 szögpercre kell elállítani,a
                        Köszönöm a kijavitást,tulkombináltam a matekot
                        heeegany és Che kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #42
                          Nos, nem lett a legszebb, de benne van és a helyén tartja a vezérorsót
                          Köszönöm a segítségeket!
                          Che kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Sziasztok!

                            Sajnos ismét gyengélkedik a masina. Menet közben zörög valahol a főorsó körül. Szóval leszedtem az orsóház fedelét, a zörgés forrását még nem találtam meg, de rögtön találtam hibát.
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20100103_221700.jpg
Views:	1
Size:	184.4 KB
ID:	139751
                            Az a retesz eléggé mocorog. Aminek az oka az hogy az egyik csavar hiányzik(a vége beletörve a tengelybe) és a retesz a másik csavarnál eltörve.
                            Kérdésem az lenne hogy szabvány retesz-e ez? Tehát csapágyboltban beszerezhető-e? Na meg hogy ezt a tengelyt hogy kell kiműteni a gépből?
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20100103_221721.jpg
Views:	1
Size:	172.4 KB
ID:	139752
                            Gondolom ezeket a fedeleket kellene eltávolítani, aztán oldalra kihúzni az egészet. De valami pontosabb infó jól jönne

                            A másik hogy már ideje lenne egy kicsit utánaállítani a főorsó perselyeinek. Ennek a menetébe tudnátok segíteni?


                            Na meg az olaj fekete. Lehet érdemes lenne kiszedni a főorsó bronzperselyeit és megtisztítani őket mielőtt kap friss olajat?

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20100103_221713.jpg
Views:	1
Size:	189.9 KB
ID:	139753

                            Komment


                              #44
                              Szervusz Heeegany!


                              Erről az EAN 340-ről van fenn gépkönyv,a letöltések rovatban,-javaslom még mielőtt bármit is csinálsz a gépen,jó alaposan tanulmányozd át!Az EAN-ok hajlamosak,mint a főorsón,mint az előtéttengelyen az reteszek fellazulására,melynek az a következménye,hogy kopásos hézagok keletkeznek,a reteszhoronyban és a fogaskerekek nútjaiban is és ettől zajok keletkeznek a gép járásakor.A fenti jelenséget újonnan vásárolt retesszel nem lehet kiküszöbölni,mert a kissé torzult pályákhoz olyan retesz szükséges,mely illeszkedik a kopásokhoz,szilárdan ül a horonyban és akadálytalanul,de lógásmentesen csúszik a nútban.A fenti igényeknek megfelelő reteszt,csak egyedileg lehet elkészíteni,mondjuk valamilyen alkalmas méretű féderlapból.

                              Sajnos az EAN-ban a fogaskerekek,nem bordástengelyen mozognak és az irányváltás,főleg a "kontra",megviseli a reteszeket és azok nútjait,hornyait.de nem ördöngős dolog rendbehozni,csak türelem.

                              A csapágyakról később,de nagyon tanulmányozd át a gépkönyvet és végezd el a könyv szerinti pontossági vizsgálatokat,hogy egyáltalán szükséges e?

                              Üdvözlettel:Che
                              Dogoargentino, mátéapu és heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                Már nézegettem a gépkönyvet. De akkor jobban belemélyedek.
                                Mióta megvan a gép még nemigazán vágtam vele menetet. Aztán az elmúlt pár hétben csináltam pár menetes darabot. Gondolom a sok irányváltás adta meg a retesznek a végső döfést.
                                Ha a hézagokat eltüntetni nem is tudom egy gyári retesszel, de gondolom a mostani, törött retesznél csak-csak jobb lenne. Nem? Na meg a tengelyből ki kellene bányászni valahogy a beletört csavart. Törött csavar kiszedő van. De nem tűnik jó ötletnek a gépben ügyeskedni a megfúrásával.
                                Főorsó lötyögését pedig lemérem majd. De az is rengeteget nőtt az elmúlt pár hétben, szóval ha mást nem is, legalább utánaállítani valószínű kell majd.

                                Jó ki gép ez, ha éppen megfelelően működik. Csak már ráférne egy alapos felújítás.
                                Che kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X