Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kettős tömegű lendkerék

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kettős tömegű lendkerék

    Szervusztok!

    A kettős tömegű lendkerekeket nem kimondottan a veterán járművekben alkalmazzák,de úgy vélem,hogy annak működésével és alkalmazásának okaival többen nem vagyunk tisztában.A fentiek miatt indítom el ezt a témát,hogy mindenki akit érdekel tanulhasson belőle.

    A cikket képmetszővel az autonavigator.hu-ról mentettem le és Katona Mátyás 2017.04.13.-i írása,-tehát forrásként a fentit jelölöm meg.

    Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 01.PNG
Views:	1
Size:	310.1 KB
ID:	158938Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 02.PNG
Views:	1
Size:	179.6 KB
ID:	158939Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 03.PNG
Views:	1
Size:	414.4 KB
ID:	158940Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 04.PNG
Views:	1
Size:	270.0 KB
ID:	158941Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 05.PNG
Views:	1
Size:	132.2 KB
ID:	158942Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 06.PNG
Views:	1
Size:	249.3 KB
ID:	158943Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 07.PNG
Views:	1
Size:	60.5 KB
ID:	158944Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 08.PNG
Views:	1
Size:	325.4 KB
ID:	158945Click image for larger version

Name:	Kettős tömegű 09.PNG
Views:	1
Size:	404.4 KB
ID:	158946

    Túl a cikk marketinges utózöngéin,hasznos írásnak találtam és remélem a témában ismeretekkel nem bírók is hasznát veszik!Megjegyzem nekem is hasznos volt az átolvasása,mert alkalmazását illetően ismereteket adott.

    Akinek volt,vagy van tapasztalata a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatosan az írjon róla,mert napjainkban a tudást úgy kell összevadászni!

    Üdvözlettel:Che

    #2
    Nem embernek való ez. Egyszerű pénzlehúzás. A downsizeingot pedig már minden gyártó kezdi hanyagolni, a jobbak(Toyota) sohasem foglalkozott vele.
    OdinHEM és Atti69 kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Valószínűleg szuper dolog(útban a nem tudom mi hajtja felé)már szereltem:nagy dieselt kiegyenlítő lendkerékkel,régóta használjuk!Lényege egy viszonylag nagy tömegű gyűrű"állandó"viszkozitású sűrű olajban fékeződik és túlpörög.

      Sokat gondolkodtam a hasznosításán esztergálásnál is jól jönne egy rezgést egyenletessé simító tömeg,de komoly összeg lenne a hajtásláncba való beépítése.

      Biztos vagyok benne sok helyen alkalmazzák,főleg a nem szabályos elrendezésű motoroknál,mert hiába tolják el a..3-hengeres sonkáit,hogy egyenletes legyen a fordulat,véleményem szerint az asszimetrikus tengely,vezérmű miatt egyenlíteni kell,ez sem gond amíg nem kezd kopni,ekkor a lendtömeggel lehet egyenlíteni....

      Viszont ki akar ma"kopott"motorral járni !!!
      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 ápr. 17, 05:29.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Elképzeltem a 4-ütemű twin-motoros változatát. Vajon mennyit simítana a járásán?
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          el a..3-hengeres sonkáit,hogy egyenletes legyen a fordulat
          .....ennél csak a hathengeres a jobb (egy sorban )
          Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            hathengeres a jobb (egy sorban)
            A hathengeresnek párban van a robbanás mindnek van ellen-tömege!!!

            A háromnak,ötnek???(És a 4-üteműre gondolok!)
            joker, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Finomabb a használat..cserébe ki kell cserélni 150-200 ezer km-nél. Ha nem, akkor nagy baj lesz. Ezelőtt 50 évvel is gyártottak autókat amik millió km-t futhattak. Egy tárcsa(olcsó) élettartama min 500km kell legyen. (vagy több). Na és az egy hengeres veteránok? Az 1900 as évek elején (1905-1908 nemtudom pontosan) két Magyar egy 1500-as egyhengeres Opellel végigutazta a fél világot. A Hardy tárcsák,rugós vagy gumiágyas menesztők is azt orvosolják mint a kettős kuplung.
              wsievers, mátéapu és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Úgy emlékszem még sünfaszú tanuló koromból, hogy a d10-es rába motornak is van szilikontárcsája. A jenbacher gázmotoroknak is van "főtengelylengéscsillapítója", pedig az nem kevés és nem kis köbcentis hengerekkel van szerelve. Amire én vigyáztam az V12 és 36 ezer kubikos volt. Van egy 136 lóerős l200-asom. Nincs benne. Ugyanúgy, mint az előzőleg említett Toyota márkáinál sincs. Viszont van benne 2 kiegyenlítőtengely, bár az nem a főtengelyre van szerelve. Nekem az L300-ban 528 ezer km van. A váltó meg se érezte, a kuplungnak semmi baja. Védeni a váltót és a főtengelyt a káros rezgésektől? Igen, jó ötlet. Tudod mit csinálna az orosz? Mekkelne egy 3x akkora főtengelyt a verdába...na most csavarodjál ba*meg... Lehet, hogy valamit elrajzoltak a mérnökök és pont ez miatt kell annyira a puccos lendkerék.
                Szerencsére a pannoniámban nincs, megnézem a cz-met, hogy abba nem-e lehet
                zahi, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szerencsére a pannoniámban nincs, megnézem a cz-met, hogy abba nem-e lehet
                  Esetleg az MZ-k, azoknak olyan rendellenesen sima a járása (Pannóniához képest )

                  Komment


                    #10
                    A 2-ütemű 2-hengeres kiegyensúlyozottság tekintetében az egyik legjobb konstrukció. Olyannyira, hogy ezekből a lendkereket is kihagyták.

                    Komment


                      #11
                      Vagy a 2T csillag motor

                      Komment


                        #12
                        Amennyire emlékeim nem csalnak, akkor a Zaporozecsben is volt valami kiegyenlítőtengely-féleség.

                        Aki pedig teljesen sima járású kocsit akar, az tegyen bele turbinát, vagy villanymotort.

                        Komment


                          #13
                          Ez a kettős tömegű egy újabb kor vívmánya, hogy legyen mivel kizsebelni a tulajokat. Persze ezt én látom így e nélkül is mentek a gépek igaz sok 100.000 km-t evvel meg valóban a csere időszak 120-150.000 km és sok esetben 300.000 ft.

                          Komment


                            #14
                            Igazad van , nekem eszembe se jutott ilyen olyan nem normális megoldás . A 3 henger= varnyú , a 6 meg 4 ütem . Ez a lendkerék dolog meg egy ugyan olyan parasztvakítás mint az emlékező ülésbeállítás , meg az autó bezerása után lassan kialvó belső világítás ..... meg egy csomó baromság . Főleg annak fényében , hogy még egy robogóban is van számológép ami alapjáraton ad egy holtponti gyújtást . ezt nem kell magyarázni -gondolom . A fecskendős autóban pedig lehet adni hozzá egy elnyújtott égést és kész . Semmi szükség erre a szarra .

                            Komment


                              #15
                              Semmi szükség erre a szarra
                              Sajnos nagyon is van... Sokkolt, amikor egy videót néztem, amiben az előadó elmondta, hogy a gyárak költségcsökkentési céllal többé már nem kovácsolják a főtengelyt, hanem egyszerűen öntik...A nagy nyomással befecskendezett dízel égésekor pedig olyan finom rezgések keletkeznek, hogy enélkül (ti. kettős tömegű lendkerék) az öntött főtengely egyszerűen kettétörik...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2017 ápr. 17, 20:04.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X