Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dutra UE 28 Felújítási napló

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Dutra UE 28 Felújítási napló

    Nem is tudom igazából hol is kezdjek neki... szerintem az a legtisztább hogy mindjárt a legelején.

    Az úgy történt... hogy mint a blogomon is olvashattátok, egy alkalmi vételből lett egy Dutra UB 28-asom.
    Kb. egy héttel később kiderült hogy a már vagy 2 éve kiszemelt UE 28 is eladásra érett, számomra elfogadható áron.
    Hát fel is kerekedtem egy vasárnap délutánon és megnéztem immár másodjára a kicsikét, aki már 10 éve pihen a szín alatt.
    Semmi változás, talán annyi hogy most egy centivel lejjebb van a felni a földben. Elő a villanymotort, most már a 2 évvel ezelőtt eltűntnek nyilvánított hosszabbítóval együtt és lás csodát pöfög a drága.

    Sajnos képek/videók nincsenek mert a 2 éves képek elkallódtak most meg nem volt kamera nálam.

    Rövid egyezkedés és szintén egy (nagyon) elfogadható áron hozzá jutottam a Dutrához egy utolsó csavarig gyári TZ4K billentős pótkocsival együtt. Hanyatt esésemet fokozta mikor a tulaj unokája közölte hogy: "ja, meg van még hozzá papír is meg 2 rendszám".

    Így már csak 15 km és egy alapos felkészítés várt rám és a kis gépre. Közel egy hét múlva ez meg is történt. Sajnos víz feltöltés után kiderült hogy vízpumpa több mint csapágyas... "hülye gyerek mire számítottál 10 év állás után"..."de ha forog a csapágy akkor nem engedi ki a vizet" ennek árnyékában gép beindít víz utánatölt... és láss csodát... a szint maradt.

    Kerekek felpumpálása, másnaposan egy igazi kihívás volt, de végtére is elérte mind a négy kerék a kívánt 1,5 bár nyomást, kézi hajtányos pumpával... még a pótkocsi is.
    Vasárnap déli harangszóra útnak lendült a, papírok szerint 63-ban, de a külső jelek után 66 után gyártott, gépezet.

    Az út bökkenő mentesen zajlott, egy igazi élményvolt kis Dutrát vezetni a szokásos Zetor, MTZ, Fendt, Steyer, után.

    Azért is álltam neki inkább fórumon a felújítási naplónak mert így jobban nyomon követhető és hozzá szólható a téma, meg nagy valószínűséggel nekem is lesz pár kérdésem a néphez.

    Click image for larger version

Name:	Pic 071.jpg
Views:	1
Size:	205.6 KB
ID:	156774Click image for larger version

Name:	Pic 075.jpg
Views:	1
Size:	202.9 KB
ID:	156775Click image for larger version

Name:	Pic 076.jpg
Views:	1
Size:	204.3 KB
ID:	156776Click image for larger version

Name:	Pic 077.jpg
Views:	1
Size:	204.8 KB
ID:	156777Click image for larger version

Name:	Pic 079.jpg
Views:	1
Size:	202.6 KB
ID:	156779Click image for larger version

Name:	Pic 078.jpg
Views:	1
Size:	204.6 KB
ID:	156778

    #2
    Itt járt a Jézuska:

    Click image for larger version

Name:	Pic 001.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	138939Click image for larger version

Name:	Pic 002.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	138940Click image for larger version

Name:	Pic 003.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	138941

    Komment


      #3
      Karácsony van, de én nem tétlenkedtem... ráértem és szépen bontódik a gép.

      Elég szűkösen, igaz de befért a műhelybe.
      Elsőnek a tíz évet a gép mellett pihenő emelővel foglalkoztam kicsit, míg végül tökéletes nem lett.
      Már mindjárt megrohamoznám a hozzáértő kollégákat, hogy hogy lehet az hogy a tankon nincs a gázolajnak visszavezető furat... tehát az a csavar hely egy az egyben hiányzik róla a hova a porlasztócsúcsoktól visszatérő csövet kell kötni.
      Eddig egy kis tartályba volt vissza vezetve az aksi mellé...
      Arról nem is beszélve hogy a középső tank merevítő belül leszakadt és vígan úszkál a lemez bent a tankban. Ezek szerint elkerülhetetlen hogy felnyissam.

      Click image for larger version

Name:	Pic 089.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	138945Click image for larger version

Name:	Pic 091.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	138946Click image for larger version

Name:	Pic 085.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	138944Click image for larger version

Name:	Pic 093.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	138947Click image for larger version

Name:	Pic 095.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	138948Click image for larger version

Name:	Pic 097.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	138949Click image for larger version

Name:	Pic 098.jpg
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	138950Click image for larger version

Name:	Pic 102.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	138943Click image for larger version

Name:	Pic 100.jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	138951Click image for larger version

Name:	Pic 101.jpg
Views:	1
Size:	200.7 KB
ID:	138952

      Komment


        #4
        Az a csinos kis csörlő,mire hivatott,úgy tűnik a kardán-csonkról van megtekerve,vissza milyen módon forog?
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Ötletes egy dolog...visszafelé simán kikapcsolt kardánhajtásnál le lehet tekerni, vagy pedig a drótkötéldob és a hajtás között két kis csap kihúzásával lehet oldani a kötést és akkor is szabadon forog.
          Bevált kis szerkezet, előző tulaj szinte csak erdőn használta a gépet.

          Komment


            #6
            király!............................................................................................. .................................
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Örülök hogy tetszik ... ennyire!

              Komment


                #8
                Szar az oldal... a négyzeten...nem is tőletek várok megváltást...csak jól esne valakinek elfecsegni hogy mi s készül az ÉN műhelyemben...
                Tehát mai nap fejleményei...: képekben:
                Click image for larger version

Name:	Pic 009.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	138999Click image for larger version

Name:	Pic 001.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	139000Click image for larger version

Name:	Pic 002.jpg
Views:	1
Size:	200.5 KB
ID:	139001Click image for larger version

Name:	Pic 003.jpg
Views:	1
Size:	200.8 KB
ID:	139002Click image for larger version

Name:	Pic 004.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	139003Click image for larger version

Name:	Pic 005.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	139004Click image for larger version

Name:	Pic 006.jpg
Views:	1
Size:	201.0 KB
ID:	139005Click image for larger version

Name:	Pic 007.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	139006Click image for larger version

Name:	Pic 008.jpg
Views:	1
Size:	200.2 KB
ID:	139007
                ...és innentől következnek az aktuálisak...:
                Click image for larger version

Name:	Pic 012.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	139008Click image for larger version

Name:	Pic 006.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	139009Click image for larger version

Name:	Pic 007.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	139010Click image for larger version

Name:	Pic 008.jpg
Views:	1
Size:	200.1 KB
ID:	139011Click image for larger version

Name:	Pic 009.jpg
Views:	1
Size:	200.7 KB
ID:	139012Click image for larger version

Name:	Pic 010.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	139013Click image for larger version

Name:	Pic 011.jpg
Views:	1
Size:	200.0 KB
ID:	139014

                Komment


                  #9
                  Azért figyelj,a pancsi cuccokat ne építsd be!
                  Furcsállom,hogy nem mostad le szétszedés előtt.Nálam úgy kezdődik a javítás,megpróbálom teljesen letakarítani,egyben könnyebb.Nem mosóra gondoltam,(nekem sem volt sokáig)a vastag ragacsot kaparóval csapágygyűrűből kovácsolt vésővel kapargatom egyik vége 90-fokban megvan hajlítva így vésni is kaparni is jó.Méhészeknél láttam először,ők kaptárvasnak hívják.
                  Az olajsarat festékesdobozba gyűjtöm,utána brigécíol,ecsettel a legjobb mert átdörzsöli az ember ahol vastagabb az trutyi,az sem gond ha egy nap után leslagozza az ember,ha marad csúnyaság,száradás után még-egy menet.
                  Sokkal egyszerűbb a szerelés,mert csak a kiszerelt cuccokat kell takaritani.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Igyekszem

                    Van egy jó spaklim azzal szedem le a durvább szennyeződéseket
                    Pl. a fékdobba volt vagy 2 kiló ferodol/zsír/olaj tészta

                    Terveim szerint az utolsó csavarig szét szedem és aztán takarítás alkatrészekként és festés...
                    Nem kifogás (vagy mégis) le lett volna takarítva de a műhelyben nem volt helyem mert a 3011-es foglalta.. kint meg nem akartam ilyen jó időben.

                    Komment


                      #11
                      Jól van na,nem vagyok én munkafelügyelő!
                      Mindenki úgy fárasztja magát ahogy akarja,azért nálam is vannak kivételek.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        Bár lenne több időm "fárasztani magam".

                        Komment


                          #13
                          Üdv Kolléga ! Én hasonlóval fárasztom magam 14-hónapja.Lassan révbe érek.Aki végigcsinál egy ilyet annak megemelem a kalapom .Én tudom ez mi,anyagilag, fizikálisan,no és az idegrendszer.Kötél idegek kellenek.Mikor a hengerfejet háromszor visszaviszed hogy nem jó.Ezt mind átéli aki csinálja.A végkifejlet azonban mindenért kárpótol.Akkor éreztem ezt mikor egy öt literes kannával helyettesítve a tankot, végre kigördültem a műhelyből.Hosszú hárommal végigrobogtam az udvaron.Aki 1953-ban először beindította az sem örülhetett ennyire.Apropó a kanthal vezetékre vigyázz le ne törjön -kincs. GO!

                          Komment


                            #14
                            Egy 3011-esen már "bemelegítettem" az a mindennapos használatra készült, no nem mind ha ez nem oda de ezt még egyszer olyan jóra igyekszem csinálni.
                            Már bakokon áll és hamarosan kikerül alóla az első tengely is.
                            Jönnek a képek is

                            Amúgy nagyapám révén van egy rakás k25-ös alkatrész, meg még gép is tervben van hogy felújítom... de csak sorjában... hosszú a lista.. és kicsi a műhely.

                            A "kanthal vezeték" alatt, a két izzítógyertya közti ellenállás spirálra gondolsz?

                            Komment


                              #15
                              Üdv!Igen,az ellenállásra.alig tudtam szerezni 1.3 miliméterest.Cégek sem árulnak.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X