Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Schwalbe átalakulás, avagy 67UR1 SCHW4L83

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Áll a projekt...
    Elektromos bácsi azóta is "visszahív".
    Másik bácsival délelőtt megbeszéljük hogy délután átviszem, délután nem veszi fel. Ezt még 2x eljátssza...
    Eszembe jutott egy lelkes helyi fiatal srác, ma elvállalta (elektronika, szívátültetés), holnap nekilátunk ( ne kiabáljam el), sikeres munka esetén azt hiszem páran meg fogják ismerni a nevét.

    ...már csak egyet kell aludni... és kezdődik.
    Utoljára szerkesztve a következő által: 67UR1; 2012 aug. 10, 15:27.
    KOMAXMISKA kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Mégis feláldozod az ES-t? Akkor csak ügyesen, és ne csinálj semmi vissza nem alakíthatót, hátha később meggondolod magad.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        Rendben, ebben a szellemben nyúlok hozzá. Nem akarok "szentségtörni", kísérletezgetni, inkább rajzolok, és méricskélek sokat.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Érdeklődéssel olvastam e grandiózus tervedet- .."egy Schwalbe-t szeretnék -fogok- picit kezelésbe venni. Teljesítmény finomítás illetve a lemezek ízléses átformálása a cél, szeretnék egy klasszikus kinézetű, napi használhatóságú motort készíteni. Persze nyilván lesznek bökkenők, kérdések,..."Első pillanatban még csak arra gondoltam, hogy egy kis hengerfelfúrást és kaszni elemek átalakítását tervezed ,de ezek szerint nagyobb lélegzetű az elgondolásod. A "kis kékbe" már többen próbáltak több-kevesebb sikerrel nagyobb szívet rakni. Legtöbben hirtelen felindulásból elkövetetett átalakításba kezdtek tervek-elgondolások nélkül. Én azt tanácsolom: lásd magad előtt a kész motort; mit és hogyan kell átalakítani hozzá ;ezeket miképpen lehet és tudod megoldani; milyen erők keletkeznek egyes szerkezeti elemeknél és hajtás láncolatnál a használat során. Amint a fejben minden összeáll, akkor megvalósul a terved. Sok sikert!
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Köszönöm, igazat adok a hasonló gondolatoknak, hiszen szerintem a gyár motorkerékpárjai adják magukat, mégis fehér holló mennyiségben látni hasonlót. A burkolat alatti rész fixen a fejemben, olyannyira, hogy a nagy blokk már a vázban van, jelenleg a felnik átfűzése, illetve a váz erősiitése folyik. képet a napokban teszek fel, hol tart a projekt.
            Felegyhazi Benjamin Penge és Bucsuk kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Csak két képet teszek fel, ez a Pénteki állapot, amikor is a váz megerősiitése, illetve a segédváz elkésziitése történt.
              A mai, tehát hétfői tervek: a váz gyári hegesztési pontjait újravarrni, + erősiitések behegesztése, motorblokk hajtókar szett csere, kasztni javiitás.

              Click image for larger version

Name:	Fotó510.jpg
Views:	1
Size:	192.3 KB
ID:	131854Click image for larger version

Name:	Fotó518.jpg
Views:	2
Size:	194.5 KB
ID:	131855
              Utoljára szerkesztve a következő által: 67UR1; 2012 aug. 23, 08:01.
              Felegyhazi Benjamin Penge, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Mit nem adnék egy ilyen műhelyért

                Komment


                  #23
                  Ez a tipikus álomműhely... minden van benne. A hátsó villát erősítettük, mikor jeleztem, kellene egy vastagabb tengely a gyári helyett. Mint a tündér a mesében, a lakatos srác kettőt fordult és egy fiókból kikerült az új - a szilent kiverése utáni lukba pontosan passzoló- tengely. Menetvágás, anya, alátét, 15 perc és megvolt. Egy ilyen szintű műhellyel hihetetlen időt spórol meg az ember, örülök, hogy megismertem a mestert. Ma postáznak nekem egy 16-os mz hátsó kereket a fogaskerekek és a fékhatás miatt, olcsóbb mint az átküllőzés, a motor a helyén, szépen ketyeg ( a hajtókar cserével várok még), a kasztni kihegesztve saját tervek szerint, csiszolás... csak ne lenne ilyen "lassú" a posta. Remegve várom az első próbakört, nem is emlékszem, mikor voltam ennyire izgalomban!


                  Azért még a segédvázról egy képet felteszek,erős, vastag falú anyag, és éppen elfér, a látszat ellenére sem ér bele semmibe.
                  Click image for larger version

Name:	Fotó539.jpg
Views:	2
Size:	191.7 KB
ID:	131888
                  KOMAXMISKA, LC 9246 és 5 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    A műhelyen és a munkameneten azt látom, hogy nem "sufni-tuning" lesz!

                    Komment


                      #25
                      Mindenkinek, aki valamilyen tudatmódosító szert használ, vagy szeretne kipróbálni, javaslok egy alternatív megoldást.
                      Tűzzön ki egy elérhető célt, fektessen bele időt, energiát..., találjon segítőkész embereket, ütközzön pár nem várt akadályba, majd tegyen róla hogy azok ledőljenek, az újabb akadályokat lépje át, és ezek után érezze azt, amit én tegnap...
                      MŰKÖDIK!!!!
                      Az első próbán ott sem voltam,azt az elektromos srác, Beni futotta meg, fülig ért a szája másnap. Ez még izgalmasabbá tette a várakozást, hiszen számomra a puding próbája csak most jön.

                      Szombat 11 órakor megtörtént. A motort berúgtam. Csodás alapjárat, némi csapágyhanggal fűszerezve - de mint említettem az őszi leállást követően a blokk felújításárára sor kerül. Egyes: nyomatékkal nincs gond, kettes: jajjaj, hármas: úúúúúú, négyes: síííííírok!!!!!
                      Megjegyzem, tudom, hogy nem versenymotor, tudom hogy ez "csak" egy öreg motor, de ezt az érzést nem gondolom hogy máshogyan meg lehetne tapasztalni.

                      Eddigi összegzés:
                      Deformációnak, csavarodásnak 2 óra nem kímélős hajtás után nincs nyoma. Szépen dönthető, csodásan viszi az ívet, ugyan sajnos csak balra, mert a jobbra hajló könyök nem tűr szinte semmi döntést. Nem lehet halogatni az új ív készítését.
                      a fék (egyenlőre csak előre) jól teszi a dolgát -gyári schwalbe-, a világítás 6v -on 12v-os izzók, ledek, ha van fordulat, ég szépen.

                      A fényezés ideiglenes, egy kedves asztalos barátom dobta fel hogy "nézzen már ki valahogy", a lakatos munka nyomait még el kell tűntetni, illetve a váz is, kerekek is fújva lesznek, szóval most vagyok féltávon.

                      Az ülés szintén asztalos Gábor keze műve, nem sokat csillapít, viszont mutatós, funkciója gyári jellegű, oldalranyíló,önzáró.



                      A munka folyamatáról ezek után írok, képeket, videót nemsokára teszek fel, de előbb szertettem volna ezt megosztani veletek melegében.
                      Köszönöm a támogatást:

                      Vörös Karcsi "Karika" lakatosmesternek,
                      Félegyházi Benjámin motorszerelőnek,
                      Hargas Gábor asztalosnak,

                      A kollégáimnak, és nektek pedig a bátorítást!
                      KOMAXMISKA, CZsolti és 7 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Click image for larger version

Name:	DSC08772.jpg
Views:	1
Size:	200.9 KB
ID:	131941Nekem is volt Schwalbém de az gyári blokkos volt. Nemrég cseréltem el egy Pannonia T5H-ra. :-)

                        Komment


                          #27
                          Köszönöm Gyuri. Élmény volt olvasni amit le írtál. Remélem sokáig fogsz örülni a motornak. el fogadnék én is egy olyan mocit mint amit karival csináltunk neked.

                          Komment


                            #28
                            Tisztelt érdeklődők!

                            Elöljáróban köszönöm a türelmet a bővebb beszámolómmal kapcsolatban.



                            Az időjárás nem kedvez a motorozásnak, jócskán benne vagyunk a télben, éppen ezért picit eltéve a vasat, lett idő bővebben leírni, mi is történt a közelmúltban.

                            ...csupán az emlékek felidézése végett, 1972,73-as évjáratú gyöngyszemekből lett egy furcsa jószág készítve.

                            Megőriztem a tankokból feltárt "folyadékot" (jobb flakon), ma sem lett sokkal tisztább,tehát tényleg fellelt, ki tudja, mióta szunnyadó gépek kerültek a birtokomba.

                            Click image for larger version

Name:	Fotó480.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	133862

                            A munka kezdődött a váz teljes lecsupaszításával, a gyári blokk kiemelésével, majd, próbaképp az mz blokk odaillesztésével -kiadja e, mit, hol kell módosítani.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó488.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	133863

                            Ami biztos volt, a hengerfejből le kell vágni pár lamellát, valamint a henger hűtőbordái közül is kihullott néhány, mivel az első kerék mögött csak így fér el, a gyári vázon és formán pedig nem akartam változtatni.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó494.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	133864

                            Van különbség köztük igaz?
                            Click image for larger version

Name:	Fotó496.jpg
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	133865

                            "Karika" alakít a kerékjáraton a későbbi ültetés miatt, mivel a gumi beleér az egyik merevítőbe.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó500.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	133866

                            Ami szükséges: a váz varratainak megerősítése. Egyenlőre plusz anyagot nem szerettem volna, ha csavarodik valami, majd utólag tudjuk hol a gyenge pont, hozzáteszem, kinetikai ismereteim keramikus lévén csekély mértékűek.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó506.jpg
Views:	1
Size:	185.8 KB
ID:	133867
                            Click image for larger version

Name:	Fotó507.jpg
Views:	1
Size:	191.5 KB
ID:	133868

                            ...majd következett a hátsó villa tengelyének erősítése. Itt nem volt mese, bővíteni kell a régi iskola szerint. A szilentházból kivettük a gumi szilenteket, enyhe csiszolás, majd egy csillapítás nélküli módszerrel egy az egyben tengelyt cseréltünk. A képen látszik az átmérő-beli különbség.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó512.jpg
Views:	1
Size:	191.5 KB
ID:	133869Click image for larger version

Name:	Fotó513.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	133870

                            Készül az új persely a villa tengelyének.

                            Click image for larger version

Name:	Fotó514.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	133871
                            Click image for larger version

Name:	Fotó516.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	133872
                            Kész is van, pozicionálás, majd rögzítés.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó518.jpg
Views:	2
Size:	194.5 KB
ID:	133873

                            Picit ugrunk az időben (jó pár munkaórát), bekerül az Mz blokk, amihez új tartókat kellett gyártani hátul 2 ponton, elől pedig egy segédváz készítése volt szükséges a megfelelő rögzítés miatt.

                            Click image for larger version

Name:	Fotó538.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	133874Click image for larger version

Name:	Fotó539.jpg
Views:	2
Size:	191.7 KB
ID:	133875Click image for larger version

Name:	Fotó540.jpg
Views:	1
Size:	189.8 KB
ID:	133876Click image for larger version

Name:	Fotó541.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	133877Click image for larger version

Name:	Fotó544.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	133878

                            a kasztni egyedi saját tervek alapján készült (bár utólag úgy gondolom, szükséges lesz egy gyári megoldású lemez párhuzamos elkészítése is). Középső és hátsó elem egybe hegesztve, később egy teleszkópos mechanikával dönthetőre alakítva.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó545.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	133879
                            "Karika"
                            Click image for larger version

Name:	Fotó549.jpg
Views:	1
Size:	190.6 KB
ID:	133880

                            ...nekem már így is őrjítően tettszett!
                            Click image for larger version

Name:	Fotó552.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	133881
                            Click image for larger version

Name:	Fotó553.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	133882
                            Click image for larger version

Name:	Fotó554.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	133883Click image for larger version

Name:	Fotó556.jpg
Views:	1
Size:	197.2 KB
ID:	133884

                            Elérkezett az idő, lakatos munka kész, vezetékelés "megvan", jöhet az összeszerelés Beninél.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó557.jpg
Views:	1
Size:	199.0 KB
ID:	133885


                            Jött a hidegzuhany. a 18-as Mz kerék nem fér el, a 16-os simson lánckereke nem megfelelő. Vaterán találtam egy 16-os Mz hátsó kereket, másnap már tettük is volna össze...de!
                            Ez a fogaskerék sem passzol az Mz Blokk lánckerekével.
                            Mi legyen? Van két lánckerék, két hardy tárcsa, és egy Mz kerék...
                            Click image for larger version

Name:	Fotó558.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	133886
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            .
                            Itt a megoldás!

                            Click image for larger version

Name:	Fotó559.jpg
Views:	1
Size:	200.2 KB
ID:	133887 Hozzáteszem, egy valamivel tartósabb megoldást találni fogok, de a motor elkészülte óta eltelt kb. 2 hónapnyi motorozás (~ 2500 km) bizonyította: Ha a szegény ember vízzel főz, az is szünteti az éhséget, tehát a cél megfelelően szentesítette az eszközt.

                            Itt már végre indítható állapotban!!!!

                            Click image for larger version

Name:	Fotó560.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	133888


                            Majd indulás Gáborhoz akinek az asztalos műhelyében hirtelen minden másodrangúvá vált ( a konyhabútor időben elkészült, túlóráztak a srácok), jöhetett a fényezés.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó561.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	133889Click image for larger version

Name:	Fotó564.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	133891Click image for larger version

Name:	Fotó565.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	133892



                            A kezdeti terveimben egy "RAT" (patkány) stílusú dizájn szerepelt tényleges, fényezés nélküli rozsdával, de mivel a stílus hívei szerint a rozsda úgy szép, ha a természet és az idő vasfoga készíti, ezért döntöttem a fényezés mellett, bár kis technikai bravúrral elég avitt hatást értünk el.
                            Click image for larger version

Name:	Fotó566.jpg
Views:	1
Size:	181.6 KB
ID:	133893Click image for larger version

Name:	Fotó567.jpg
Views:	1
Size:	180.7 KB
ID:	133894








                            Mi lett hát ennek a több hetes, számtalan munkaórás, tervnek a vége?







                            Ő:
                            Click image for larger version

Name:	P9030062.jpg
Views:	1
Size:	189.1 KB
ID:	133895Click image for larger version

Name:	P9030063.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	133896Click image for larger version

Name:	P9030064.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	133897Click image for larger version

Name:	P9030065.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	133898Click image for larger version

Name:	P9030066.jpg
Views:	1
Size:	186.6 KB
ID:	133899




                            Click image for larger version

Name:	P9030068.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	133900Click image for larger version

Name:	P9030071.jpg
Views:	1
Size:	189.5 KB
ID:	133901







                            Természetesen mint sejtettem, itt nem áll meg az építkezés. Tervezett rezó, felömlő bővítés még a télen, legkésőbb tavasszal a szezon előtt meg lesz ejtve, bár a vezetési élmény ennyi km után is hátborzongató. Lúdbőrözve ülök fel rá, vigyorgok végig, nem törődve a rugózás hiányával,ahogyan az út egyenetlenségeit az ülésnek nevezett fapad továbbítja a gerincemen át a fejem búbjáig. ez egy pici, de számomra radikális motor. És az egyik legjobb élmény amit átélhettem (vezettem már 2010-es Camaro ss-t is ) és boldogít a tudat: Ő lent áll a garázsban, az enyém.


                            Még egyszer köszi Srácok a segítséget (Kari, Beni, Gabi), nektek olvasóknak pedig a bíztatást.

                            Videó nemsokára...
                            Attached Files

                            Komment


                              #29
                              Szia 67UR1!

                              Őszinte örömmel olvastam ezt az élménybeszámoló-szerű leírást. Valóban csodálatos dolog egy halott vasat életre kelteni, ami ráadásul működik is. Bízom benne, hogy az én Czetkám is elindul egyszer majd, és előre tudom, hogy akkor ugyanazt fogom érezni, mint te, mikor elindultál Vele.

                              Áldott szép ünnepeket és boldog tervezgetést kívánok. Üdvözlettel: CZsolti

                              Komment


                                #30
                                Nem akarok --bogarat tenni a füledbe , de ez így már elbírna egy kis oldalkocsit .Egyébként kiváncsi vagyok mikor fordul át benned a dolog ---és a RAT -ból kiszeretve elkezded szépre is csinálni mert túl jól sikerült ,szerintem is .

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X