Közlemény

Collapse
No announcement yet.

De jót motoroztunk ma!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem azt soha, de azért az jó dolog, hogy az ember nyáron biciklizés közben megihat egy hosszúlépést, vagy egy sört... És ha romlik a reakcióidőd (persze, hogy romlik...), akkor akár 2 m-rel is megnőhet a féktávod ami nem tűnik túl nagy kockázatnak az azóta eltelt időszak baleseti statisztikái alapján...Végre egy életízű intézkedés!!!

    - - - Updated - - -

    Ma olyan meleg nap volt, hogy nem lehetett kihagyni!!!...Talán az utolsó ilyen idén...

    Mentem egy kört az Izzsel, és utána átszereltem az egyetlen akksit és visszapillantó tükör párt a a Pannóniára, és azzal. Már egy hónapja csak állt árván, féltem, kicsit megsértődött, de nem első rúgásra indult.

    Hát, nem volt egyszerű! Sikerült kicsit elszoknom a Pannóniától. Ott indult, hogy tapostam neki az egyest , de nem vette be...Aztán leesett, hogy nem lefelé, hanem felfelé kellene...Más a súlypontja, máshogy kanyarodik, más a kuplungja, fékje, minden...Most ott tartok, hogy már mindegyiket bizonytalanul vezetem... Innen szép fejlődni...
    Szombattól lehet részegen biciklizni | Librarius
    Csak gyorsan gúgliztam. És, mivel a Magyar közlönyre hivatkozik, hiszek is neki.
    Szóval 2014-ben vezették be(repül az idő...)

    Komment


      Csak keveset használod. Autóval jártam így, majdnem belerongyoltam az előttem levőbe, mert azon nem olyan erős a motorfék, mint amit megszoktam a kétkerekűn.

      Tegnap voltam az évadzáró motoros guruláson Pécs-Harkány között. Igen hosszú vonat ment lefelé. Egy gyönyörű oldalkocsis T5 képviselte Csepelt.
      Ami nagyon furcsa volt, hogy a menetben szinte követési távolság nélkül, néha 1 motornyi közzel ment az oszlop. Két motor egymás mellett. Mindezt néhol 100km/h tempóval.
      Én nekiálltam tartani megfelelő követési távot, erre mindig bevágott valaki elém hátulról. Attól is eltartottam, megint bevágtak elém. Így sikerült igen hamar az egész sor végére kerülnöm.
      Gondolom volt ott egy rakat tapasztalt motoros, nem fogom fel, miért így mennek. Valaki befékez és ilyen távon képtelenség megállni, tömegbaleset lesz.
      Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2016 szept. 25, 20:12.

      Komment


        Motorozni voltam, de a vár ura nem volt otthon...
        Click image for larger version

Name:	WP_20160926_13_58_20_Pro[1].jpg
Views:	1
Size:	203.2 KB
ID:	149854
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          Én nekiálltam tartani megfelelő követési távot, erre mindig bevágott valaki elém hátulról.
          Na ezért sem sűrűn járok ilyen helyekre!Meg amúgy is két motor az már konvoj!Két motoros az meg már a ,,tudományosakadémiaitömeggyűlés"!Most 10 napja hogy rámjött valami kórság.............és minden nap elcsöszörgök Gyöngyösre! ...ott az OBI ahol jót lehet ..obn.!
          Ezt hogy minek írtam?Megyek megmérem a lázam!

          - - - Updated - - -

          Ha valaki azt hiszi hogy ez vicc....hát nem!Mert oda -vissza 115kilométer!

          Komment


            Ez a követésitávosdi kicsit zavart engem is a legutóbbi túrán. Hellyel-közzel felvette a menet a cipzár alakzatot, aztán valaki az eleje felé kevert egyet, és a mögötte levő kívülről átkerült belülre, aztán a következő belülről kívülre, stb... ez ment végig aztán a soron. Aztán amikor az 5. ilyen helycsere hullám jött hátrafelé, fogtam, lemaradtam egy kicsit, beálltam középre, és kész. Néhány alap írott, és íratlan szabály betartásával olyan szépen, és biztonságosan lehet csapatban motorozni, hogy csak na...

            -csoportban nem előzgetünk. Ha nem tetszik az előttünk haladó kipufogófüstje, akkor a következő megálló után nem oda állunk, hanem másik helyre.
            -cipzár alakzat, amit nem variálunk. Ha kívül indulunk el, akkor végig megyünk kívül. Nem az előttünk haladó motor mellett, hanem legalább kicsit mögötte, hogy ha hirtelen irányt vált, ne vigye el az első kerekünket.
            -ha van forgalom, akkor 4-6 motoronként kell egy autónyi helyet hagyni, hogy tudjanak előzni az autók.
            -ha látod, hogy út szélén akadály van, amit kerülni kell, azt irányjelzővel jelzed a mögötted jövőnek. Mielőtt kerüljük az akadályt alaposan meggyőződünk róla, hogy a mögöttünk/mellettünk jövő motor nincs-e mellettünk olyan közel, hogy véletlen nekimenjünk.
            -hosszabb sorban, ha különböző típusú, és erejű motorok mennek, akkor mindig a kicsit mennek elől, és a nagyok hátul.
            -ha a mögöttünk levő hirtelen lemarad, akkor meg kell győződni arról, hogy mi a probléma, elbambult, műszaki gond, stb. Azzal, hogy mi is lemaradunk, az előttünk levő is észreveszi, hogy gond van, így előbb-utóbb eljut az információ a túravezetőig.
            -ha ki kell állni a sorból, akkor úgy, hogy ne zavarjuk a mögöttünk levőt. A mögöttünk levőnek egyértelműen jelezzük, hogy szükségünk van-e segítségre, vagy nyugodtan menjen tovább.
            -ha a mögöttünk levő közel jön, akkor tudjuk, hogy mehetnénk gyorsabban is. Ha jobban lemarad, akkor túl gyors neki a tempó, lassítsunk. Ugyanígy jelezhetünk előre is. Következetesen alkalmazva hamar eljut az infó a túravezetőig.
            -a sorban haladva nem csak a közvetlen előttünk levőre figyelünk, hanem jónéhány motorral előbbre is, hogy legyen idő felkészülni, ha esemény van.

            Persze a szabályok betartása mellett is jó, ha egy összeszokott csapatról van szó, ahol idővel úgy is kialakul egy megszokott sorrend, és mindenki megismeri a társak mozgását, reakcióit, jeleit.

            Ne féljünk a csapatos motorozástól. Figyeljünk egymásra, kicsit alkalmazkodjunk, legyünk következetesek, és óvatosak.

            Komment


              Ez egy felvonulás volt, idegen emberek csoportja.
              Még a cipzárra se törekedtek sokan, két motor egymás mellett.
              Ilyen követési távon még az úthibákat se látod, egyszer csak előugrik egy kátyú és belefekszel.
              Ráadásul a sportmotorosok előre mentek, nekiálltak néha nyomni, mint az őrült.
              A chopperesek meg a végére maradtak.
              Szegény egyetlen Pancsis meg kiállt, nem is bírta volna. Bár lehet, hogy szimplán lerohadt :-)
              Mentem már túrásokkal, az teljesen más világ.
              Jövőre csak a gyereket viszem ki motorokat nézni.

              Komment


                Igaz ez tegnap délelőtt volt én is kanyarodtam egyet a Bömbössel. Orosháza- Szentes-Kunszentmárton-Szarvas-Nagyszénás- Orosháza. Erre volt idő délelőtt ez 150km de ellazította azt a kevés agyam helyét. Meg kell állapítanom a Bmw az 1100 cm3 vel sem eszik többet mint a Cz a 175 cm3-vel. 1-2 dl. eltérés azért bele fér akkor van egy kis öröm motorozás is!

                Komment


                  Én meg a munkahelyen már-már tűkön ülve várom a hétvégét, KÖTELEZŐ kihasználni az utolsó szép napokat.
                  Majd valamerre elindulok, és valahova megérkezem. Cél nincs, minden kereszteződésnél hirtelen döntök, merre kanyarodjak . csak így, apacsávó-féle stílusban

                  Komment


                    apacsávó-féle stílusban
                    Emberek!!!!!Egyik percről a másikra megszűnt a Gyöngyösre menőkém!!!!!!!!!!................ma már Egerig mentem!A fényképezőmet otthol hagytam de legközelebb fotózok is!

                    Komment


                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      várom a hétvégét, KÖTELEZŐ kihasználni az utolsó szép napokat.
                      :-) Már vagy a 4. hétvégének futunk így neki. Elmúlt vasárnap több motoros volt kint a 76-oson, mint egy normál nyári hétvégén. Zeg és Keszthely közt 50-ig számoltam a szembejövőket... Mindenkinek mehetnéke van.

                      Komment


                        Elmúlt vasárnap több motoros volt kint a 76-oson, mint egy normál nyári hétvégén.
                        Ne is mondd. Én is egész nap azt hallgattam hogy megint elhúz az országúton egy túrázó csapat.... már megint.... és még egy.... Én meg nem tudtam csatlakozni, ezer meg egy volt a dolog
                        De ezen a héten minden, a hétvégémre irányuló feladatkiosztási törekvést ügyesen hárítok. Most fontosabb dolgom lesz, megjáratni a gépet

                        Komment


                          fontosabb dolgom lesz, megjáratni a gépet
                          Szombat-Vasárnap-Szigethalom Sugár utca Szelíd Motorosok gyűlés-Tagtoborzó!

                          Komment


                            Majd valamerre elindulok, és valahova megérkezem. Cél nincs, minden kereszteződésnél hirtelen döntök, merre kanyarodjak . csak így, apacsávó-féle stílusban
                            Merre jártál végül?

                            Mi elindultunk dél felé, egy kilátóhoz, ahonnan az egész Kisbalatonra rálátni felülről. Aztán ha már Balaton, akkor gondoltuk, megnézzük a nagyot is. Közben egy látogatás a Tapolcai pisztrángfesztiválon, majd egy kis csatangolás Kapolcs környékén, végül megpihentünk a nagyvázsonyi Kinizsi várnál. A Nagyvázsony, és Zánka közti utat ajánlom minden motorosnak. Jó minőségű, finoman kanyargós, nagyon szép tájjal. Hazafelé Balaton északi part. A túrára a 3 naplemente tette fel a koronát. Ahogy elindultunk Révfülöptől, először lement a nap a Badacsony mögé, majd Balatonederics környékén a Kövestető mögé, aztán Keszthely után a Zala menti dombság nyugati gerince mögé.

                            Komment


                              Balaton-Felvidék... nagy kedvencem! Nagyvázsony pedig kifejezetten! Szép vidék.
                              Én nem mentem ilyen nagy kört. Péntek éjjel be kellett mennem a munkahelyre, szombat hajnal 4-kor kerültem haza. Aludtam ugyan pár órát, de a szombatom akkor sem a jókedvről-derűről szólt.
                              Mindenesetre megjárattam a motort. Gödöllő-Isaszeg-Nagytarcsa-Csömör-Kistarcsa-Mogyoród-Szada-Veresegyház-Szada-Gödöllő. Nem nagy táv, de vannak benne szép szakaszok bőven, szép ívű kanyarokkal.
                              Jó idő volt, a motor is nagyon szépen viselkedett. Jól húz, nem füstölt számottevően, zörejektől mentesen, szépen járt a motorja. Egy szó mint száz, élveztem.
                              A kerekekkel még a télen bírkóznom kell. Az első kerék a centírozgatások után is szitál valamennyire 50-es tempónál. Nem veszélyes, de addig úgysem nyugszom amíg nem lesz tökéletes minden.
                              A hátsó fékem is ingadozva, szakaszosan fog, különösen a defektjavítás óta. A gumi jól van felrakva, dob baja lesz... kell keresnem egy szakit aki fel tudja szabályozni szépen.
                              Ha ezek is meglesznek.... valamit el kell rontani rajta hogy megint lehessen vele foglalkozni

                              ..avagy, ahogy az egyik elmés ismerősöm mondta: "ha ennél is jobb lenne, el kéne rontani"
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 okt. 03, 10:44.

                              Komment


                                Ma kiderult az ido es volt egy szabad delelottom ugy ki csereltem a benzint es be inditgattam a motorokat.Sot mentem is egy jo kort amelyken van biztositasClick image for larger version

Name:	DSCF1207.jpg
Views:	1
Size:	200.8 KB
ID:	150034Click image for larger version

Name:	DSCF1212.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	150035Click image for larger version

Name:	DSCF1210.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	150036Click image for larger version

Name:	DSCF1211.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	150037Click image for larger version

Name:	DSCF1214.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	150038Click image for larger version

Name:	DSCF1213.jpg
Views:	1
Size:	197.0 KB
ID:	150039valasztottam egy jo hatteret

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X