Közlemény

Collapse
No announcement yet.

OT papírozás "rögös útja"

Collapse
X
Collapse
  •  

  • OT papírozás "rögös útja"

    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben és még nagyobb gondban voltunk. Legyen-e ebből OT-s gép? A döntést végül hosszas meditálás után hoztuk meg: a motor állapota, titkos vágyunk és Zsolti iránti tiszteletünk a veterán minősítés javára billentette a mérleget.
    1. lépés a minősítésre jelentkezés: szerencsére a zalaegerszegi Autóklubnál is minősítenek, így ott jelentkeztünk január 2-án a március 3-i minősítésre. És most jön a meglepetés: nem mi voltunk az első jelentkezők! Hoppá!
    2. lépés: 2 hónap várakozás
    3. lépés: sikeres OT minősítést követően veterán biztosítás megkötése. Ide még visszatérek.
    4. lépés: jelentkezés a műszaki vizsgára. (Egy Budapestről érkező "hologrammos" papírral lehet csak műszakiztatni,ez a minősítést követően kb. 2 hét múlva érkezik meg,de jelentkezni már korábban lehet)
    5. lépés: 2 hét várakozás
    6. lépés: sikeres műszaki vizsga (márc. 24)
    7. lépés: 1,5 hét várakozás
    8. lépés: időpontfoglalás a Központi Okmányirodába. (ezt telefonon vagy 5-ször próbáltam (tudom.lehet ügyfélkapuban is,de ott valamiért nem találtam meg a központi okmányirodát ),hol nem volt szabad időpont, hol foglalt volt minden ügyintéző szóval összesen 10 percet legalább csevegtem az automatával és végül április 3-án tudtam foglalni április 19-re)
    9. lépés: 2,5 hét várakozás
    10. lépés: felutazás és átíratás
    11. lépés: rendszám felszerelése és MOTOROZÁS (=boldogság)

    A biztosításra visszatérve egy kis mellékszál: a minősítés napján (márc 3) muzeális kötelező biztosítást kötöttem a saját nevemre,mint tulajdonos. 3 hét múlva pedig érkezett egy levél a biztosítótól,hogy mivel nem vagyok 30 éves,nem köthetek muzeális kötelező biztosítást,így nem 2050,hanem 7900 Ft az éves díj. Hiába reklamáltam az ügyfélszolgálatnál,hogy ez nem az én hibám,ezt az ügyintézőnek kellett volna észrevennie,nem tudnak/nem akarnak segíteni. Azt is mondtam,hogy februárban, még a minősítés megkezdése előtt a biztosító 2 fiókjában is kértem ajánlatot,akkor érdekes módon senki nem szólt,hogy heló,te nem vagy 30 éves,nem köthetsz ilyen biztosítást.
    Mivel a biztosító sehogy sem akart nekem kedvezményes biztosítást nyúltani,Apa lett az üzembentartó. Így maradt a 2048 Ft éves kötelező. De van itt még egy csavar: március 3-tól 30-ig az én nevem alatt futott a motor biztosítása. 30-án érdekmúlással megszűnt, az éves díj maradékát vissszafizették. Aha,persze! Ők úgy számoltak,hogy 7900 Ft-os biztosításom volt,így 460 Ft-tal kevesebbet adtak vissza,mint kellett volna. Az már csak hab a tortán,hogy most érkezett Apa nevére az újabb csekk,hogy fizessen fedezetlenségi díjat márc. 3-tól 31-ig illetve az éves díjat is fizessük meg. Mikor megláttam,eszembe jutott pár,nyomdafestéket nem tűrő szó: egyrészt a motornak már volt biztosítása abban az időszakban,az én nevemre, az éves díjat pedig 31-én befizettük Apa nevére. Szóval miről is beszélünk??
    Szerencsére a biztosító némi levelezés után eltekintett a fedezetlenségi díjtól.

    Összességében tehát elmondhatom,hogy sokkal több macera, idegeskedés, idő, utánajárás OT-s rendszámmal forgalomban helyezni egy járművet, mint "normálisan". Ahogy a lépésekből is látható, a vételtől az átíratásig számított 4,5 hónapból ~3,5 várakozással telt. (Az MZ-t tavaly 1 nap alatt (!) műszakiztattuk, eredetvizsgáztattuk,átírattattuk)
    Persze, örüljünk, aminek lehet: a motor tökéletesen működik, minden vizsgálaton,minősítésen "csont nélkül" átment, Pesten nem kötöttek bele semmibe, és a veterános barátok negatív jóslatai ellenére 1 felutazás elég volt a rendszám és a forgalmi átvételéhez.
    Szóval minden jó,ha a vége jó! Illetve még csak most kezdődik igazán!
    Click image for larger version

Name:	10 Cz műszaki is megvolt, 4360 Ft.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	205675

    • Lemezjáték
      #3
      Lemezjáték kommentje
      Editing a comment
      Gratulálok Ricsi, szép a motor, és szerintem ezzel a sok macerával együtt is megérte!

      ...Én fizetnék akár évi 70 ezer biztosítást is, ha újra 30 lehetnék

    • wsievers
      #4
      wsievers kommentje
      Editing a comment
      Nem. A főoldalon a kiemelt cikkek vannak Ricsi.

    • Diki
      #5
      Diki kommentje
      Editing a comment
      Gratulálok nagyon szép a motorod. gyerek koromban voltak forgalomba .15 évesen nekem is volt egy darabig csak jót mondhatok róla.
    Posting comments is disabled.

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Szívásom története
    CZsolti által
    Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
    2019 máj. 03, 21:16
  • Szilveszteri berregtetés
    Igrich által
    Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
    Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
    Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
    BUÉK mindenkinek!...
    2017 dec. 31, 17:13
  • Szilveszter esti berregtetés
    Igrich által
    Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
    2017 dec. 31, 16:51
  • OT papírozás "rögös útja"
    Ricsi95D által
    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
    2017 máj. 05, 19:44
  • Fórumkisokos - veteránokról röviden
    Che által
    Szervusztok!


    F.N. Fabrique Nationale d' Armes de Guerre S.A., Herstal Belgium

    Hogy Máténak is tetszen és mosolyt varázsoljunk a munkában kifázott és elgyötört orcájára,a fellelhető technikai adatok: Hengerek száma:1 Lökettérfogat :348 ccm. Ütemek száma :4 Vezérlés : SV (alu-lvezérelt oldalt szelepelt) Üzemanyag : Benzin Gyártás ideje:1927-1930? (A motortípus gy...
    2017 jan. 12, 19:51
  • Veterán Fórum Naptár 2017.
    taluga által
    Elkészült a 2017-es Veterán Fórum falinaptár!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    ...
    2016 nov. 26, 20:15
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X