Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lada Karburátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lada Karburátor

    Hali!
    Lenne egy igen koszos lada karburátorom amire valamiféle lerakódás került.Sajnos elég makacs így segítséget kérnék tőletek.Mivel lenne érdemes úgy letakarítani hogy ne sérüljön a karburátor?Belsejét is takarítani kéne.
    Illetve valami olyan polírozó anyagot keresek amivel a szívótorkot feltudnám polírozni.
    Válaszokat Előre is köszönöm!
    Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2015 jan. 14, 20:20.

    #2
    Ha szépet , gyárit akarsz akkor szórasd le szódabikarbónával . A torkot pedig 10 perc alatt felfényezheted egy DREMMEL vagy más néven futó ilyen készülékkel , ill. a készletben található cuccaival .
    Viszont csak kiváncsiságból kérdem - minek ?

    Komment


      #3
      Olvastam erről a szódabikarbónás kezelésről, csak nincsen kompresszorom. Ilyen esetben mit ajánlanátok, acetont, benzin, vagy brigéciolt?
      Valójában valami polírpaszta/rúd érdekelne, csak nem tudom, hogy hol tudnék olyat találni.
      Az ok pedig amiért fel kell polírozni, mert fúrva volt a szívótorok, viszont már vissza nem polírozták.
      Ilyen barnás lerakódás van rajta:
      https://lh6.googleusercontent.com/-SlYVnk4z2o8/VLbFPZA8hzI/AAAAAAAACYU/_IpnX6sgxsw/w1204-h903-no/IMG_20150114_202237.jpg
      Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2015 jan. 14, 20:51.

      Komment


        #4
        Szerintem találsz itt egy csomó alternatív ötletet --karburátor tisztítás - cimszó alatt .

        Komment


          #5
          Kár lenne azt a karburátort polírozni hisz ha a gyári légszűrő kerül rá az eltakarja rendesen.Megoldást Joker megadta.Paszta pedig kapható ha de az inkább korongos megoldás segéd eszköze.

          Komment


            #6
            Ahol kályhát, kandallót lehet kapni (B...ax, Pr.....er stb.) ott van kandallóüveg tisztító pumpás spray. A leghatékonyabban rántja le a ráégett olajos kormot mindenről. Sokáig rajtahagyva viszont megszürkül az alu.

            Komment


              #7
              Nitrohígító , áztatás után mosás ... természetesen a végén kifúvatás , és a membránok és gumialkatrészek ne érintkezzenek a nitróval ! (piros cimkés ,magasabb toluol tartalmú )
              A hideg-zsíroldó is célravezető , de csúnya foltos lesz színelváltozás tapasztalható , ezért nem szoktam használni .
              Az igazsághoz az is hozzátartozik hogy eldugult porlasztót sikerült már úgy is helyrehozni hogy trisós vízben ki lett főzve , de ez a módszer is sötétté varázsolta a spiátert ! , viszont a dugulás megszünt ! A legjobb eddig a nitrós megoldás volt .
              A szívótorkot (már amire a karbi felfogatódik ?) nehézkes polírozni , hosszúszárú gömbölyű marófejjel ki kell simítani (lehetőleg amekkora a torok belső átmérő) majd hasonló - csiszoló lapos - szerszámmal ki lehet tisztázni és kézzel befejezni . Lehetőleg levegős turbómarót használj , mert annak a teljesítménye és fordulata is megfelelőbb . Egyébként sokak szerint az enyhén gödrös felület ,- mint a golflabda esetén is - csak javítja az áramlást , hasonlóan mint amikor a "tiszta folyadék-surlódás" is létrejön a kenőolajoknál .Ez esetben a polírozás nem hoz annyit a konyhára mint a befektetett energia . Egyébként ha a motoron nem eszközöltél semmi változtatást , a karbi is gyári szerintem sokat nem érsz el vele , de nem akarom a kedved elvenni .
              korompaiistvan, dongos78 és sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Az ok pedig amiért fel kell polírozni, mert fúrva volt a szívótorok, viszont már vissza nem polírozták.
                Ilyen barnás lerakódás van rajta:
                Bocsáss meg kérlek az őszinteségemért, de ez a barna lerakódás nem a felfúrás miatt van, hanem a karbantartás teljes hiányára utal. Pontosan így nézett ki az én porlasztóm is anno, mikor megvettem a 2103-ast. Atomjaira szedtem a porlasztót és sima benzinbe áztattam az egészet, majd acetonos foltbenzinnel és egy lapos festőecsettel jól átmostam. EZt megismételtem 2x. Utána összeraktam, beállítás, pöcröff.

                A műveletet kb. 500 km-ként végrehajtva (ekkor már csak egészben mostam a szívótorkot) kb 2000 km után szép tiszta lett a torok magától. Megjegyzem, hogy a második torok 3600-as fordulat körül nyit. Ez nálam lassabban tisztult, mert a takarékos autózás híve vagyok.

                Egyébként melyik Ladáé ez a karbi? Van rajta elektromos kapcsoló, ami motorfék közben elzárja az alapjárat benzinfuratát? Ha igen, akkor kell lennie benne megkerülőlevegő csavarnak is. Ennek le van plombálva a feje, egy műanyag dugónak néz ki. Ha ilyet találsz rajta, akkor nyugodtan csavard ki, tisztítsd meg és fúvasd át, mert rengeteg kotú gyűlik benne össze. Visszarakáskor ügyelj arra, hogy tövig betekerd és 1-1,5 fordulatot csavarj vissza. (És a gumigyűrűt is cseréld ki. )

                Egy kis adalék:

                http://zsiguli.hu/index.php?action=menu&id=2
                http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=133
                Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2015 jan. 15, 10:04.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Csak annyit fűznék hozzá a tisztítás témához hogy a hideg zsíroldó (zahi irta elszinezi a felületet) konkrétan marja az alumíniumot mivel nátriumhidroxid alapú az anyag.
                  St.Z.350, zahi és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    LADA - gondoltam nem nyitok másikat .

                    Szóval - nincs valakinek egy 2101 RÉZ fűtőradiátor elfekvő ? Csak ÚJ érdekel . Haszált itt is van a kezemben , de szeretném megúszni a nyűgöt . Meghalt néhány éve a bácsi akihez jártam . Van másik , de nem vagyok túl lelkes irányukba ......

                    Szóval egy próba ...

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X