Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Négy ütemű Wartburg púpos kasztnival

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Négy ütemű Wartburg púpos kasztnival

    Sziasztok!

    Lehet hülye elgondolás de régóta foglalkoztat egy olyan dolog, hogy egy négyütemű waresz alvázra ráépíteni a púpos 311vagy312 kasztnit.
    Nagyon tetszik a púpos és volt is korábban négyütemű wareszom kicsit átépítve.
    A neten találtam is egy képet hasonló vagy ilyen projektről de sajnos többet nem.
    Mivel a jármű alvázas mennyire lehet nehéz hivatalosan lepapírozni?
    Egy ismerősöm foglalkozott Suzuki Samuraiokkal és ott mivel alvázas volt a jármű a kasztnicserével nem foglalkoztak. Persze ott nagyjából ugyan olyanok voltak a kasztnik.


    Itt egy kép a régi négyüteműmről:


    Click image for larger version

Name:	Wartburg.jpg
Views:	1
Size:	124.5 KB
ID:	156965

    #2
    Miskolc környékén van egy ilyen autó. Hivatalosan lepapírozva, és a gazdi elmondása szerint nem volt puha mutatvány a papírozás.
    Amúgy kell hozzá egy 312-es bódé, mert a 311-es még keresztben laprúgós és nem olyan hátul.
    A 312-es (kiskerekű) kasznija viszont 1 az1-ben felcuppan a négylövetű alvázára.
    Kell még ezenkívül hegesztő, flex, és kalapács, valamint sok türelem.

    Komment


      #3
      Hát nem tudom..... Nekem ez kegyelet sértés kategória. Ha én meglátnék egy pupos Wareszt,aminek négyütemű hangja van,biztosan sarkon fordulnék,akármilyen igényes is.... Ugyanígy vagyok a 2t külsőre visszaalakított 4t Trabantokkal is. De hát izlések és pofonok.....

      Komment


        #4
        Igen ezt meg kell jegyeznem én is egyet értek Beagle kollégával. Nekem is az eredetiség van az első helyen.

        Komment


          #5
          sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Miskolc környékén van egy ilyen autó. Hivatalosan lepapírozva, és a gazdi elmondása szerint nem volt puha mutatvány a papírozás.
          Amúgy kell hozzá egy 312-es bódé, mert a 311-es még keresztben laprúgós és nem olyan hátul.
          A 312-es (kiskerekű) kasznija viszont 1 az1-ben felcuppan a négylövetű alvázára.
          Kell még ezenkívül hegesztő, flex, és kalapács, valamint sok türelem.

          Igazán köszönöm a leírást, nagyon hasznos és megnyugtató (mármint a gyakorlati része). Hát igen a papírozás meg... Esetleg a jóember elérhetősége valahonnan megszerezhető?
          A hozzáállással nem lesz gond Ezek a barkácsolások nekem az éltető erő
          Inkább az idő és hely valamint momentán az anyagiak szűkössége ami gondot okoz.
          Bár egy éven belül úgy sem lesz semmi a dologból de már ennek is nagyon örülök, hogy van rá lehetőség.

          Komment


            #6
            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Hát nem tudom..... Nekem ez kegyelet sértés kategória. Ha én meglátnék egy pupos Wareszt,aminek négyütemű hangja van,biztosan sarkon fordulnék,akármilyen igényes is.... Ugyanígy vagyok a 2t külsőre visszaalakított 4t Trabantokkal is. De hát izlések és pofonok.....
            Ezúton is "elnézést" kérek a kollégáktól! Az eredetiséggel semmi gondom csupán szeretem a régi csomagolásban a korszerűbb technikát. Szívem szerint én akár minden nap eljárnék ilyen autóval, viszont ahhoz elengedhetetlen egy jobb fék erősebb motor stb.
            És "sajnos" a vérmérsékletem még nem érett össze az eredeti régi technika türelmes használatához. Gondolok arra hogy nem 70-80-nal szeretnék csak haladni hanem ha kell utazóban 100-110-el folyamatosan.
            Amiért erre az összeállításra gondoltam azért van mert korábban öt évig volt négyütemű wartburgom és nagyon szerettem(kisebb átalakításokkal) és mert alvázas így gondoltam kevesebb macera megépíteni mint mondjuk egy octáviát korszerűbb motorral.

            Komment


              #7
              Amikor megláttam az átépített gépet nekem is volt egy olyan gondolatom, hogy ezt meg lehetne építeni mondjuk egy VW 1,9 TDI motorral 5-ös váltóval, akkor menne is meg keveset is enne, de aztán rájöttem hogy ez mégis csak egy veterán gép. Azért ez mégsem való. Tehát a sajátomból biztos nem építenék ilyet. Az más kérdés ha volna egy üres kaszni....

              Komment


                #8
                És „sajnos” a vérmérsékletem még nem érett össze az eredeti régi technika türelmes használatához. Gondolok arra hogy nem 70-80-nal szeretnék csak haladni hanem ha kell utazóban 100-110-el folyamatosan.
                Amiért erre az összeállításra gondoltam azért van mert korábban öt évig volt négyütemű wartburgom és nagyon szerettem (kisebb átalakításokkal) és mert alvázas így gondoltam kevesebb macera megépíteni mint mondjuk egy octáviát korszerűbb motorral.
                Nekem volt 312-es Wartburgom, és simán ment 100-110-zel utazóban. Hülyeség, hogy a régi járművek nem bírják, csak a 70-80-as tempót. Az Uralom (M-63) is megy addig 110-zel, amíg ki nem fogy a benzin. Még szeretik is néha ezt a tempót.

                Nekem a Wartburg motorral csak az volt a bajom, hogy hiányzik belőle a nyomaték. Mivel dombos vidéken laktam, bosszantó volt, hogy bizonyos utcákban vissza kellett váltani egyesbe fölfelé menet.

                Viszont!

                A 312-es Wartburg gyári váltója nagyságrendekkel finomabb szerkezet, mint a későbbi 353-é. A négyütemű Wartburgot meg nem is említem, mert annak mínősíthetetlenün vacak váltója van. Ráadásul a motor keresztbe van benne a korábbi Wartburgoknak pedig hosszában volt a motorja. Ehhez alakították ki a motorteret is, ami úgy szép ahogy van. Kár lenne szétszabdalni.

                Másrészről megértem a négyütemesítési igényt, én is gondolkodtam rajta, mert sosem szerettem a kétütemű motorokat. Sem motorban, sem autóban.

                Javasolnék egy 1,5-ös V4-es Ford motort beszerezni. Ez hosszában befér a púpos Wartburgba és ezzel a motorral szerelték a Belgiumba exportált modelleket is, ha jól tudom (vagy Dél-Afrikába?). Szintén ezt a motort választotta a Saab is, amikor a korábbi háromhengeres kétütemű motorokról váltott a négy ütem felé. Korhű is, nem stílustörés és még valóságalapja is van. Nem csak az eredmény lesz szebb, de az oda vezető út is izgalmasabb.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  #9
                  A baj csak az,hogy vágni kell az alvázat. Nem biztos, hogy szere. Ok a régebbin az első lökháritó tartó is az alvázon volt míg a 4 üteműn az karosszéria tartja és ezért van az , hogy a legkisebb ütéstől / garázs fala/ megrogyik a két első sárvédő közepe. Volt szerencsém emiatt nyújtani nem egy 4 üteműt.A régebbi tipus épp ezért erősebb. De miért ne ha szépen megvan alkotva és terveztetve!egy érdekesség lenne épp úgy mint a 2 ütemű trabik Fiat motorral pld.

                  Komment


                    #10
                    UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nekem volt 312-es Wartburgom, és simán ment 100-110-zel utazóban. Hülyeség, hogy a régi járművek nem bírják, csak a 70-80-as tempót. Az Uralom (M-63) is megy addig 110-zel, amíg ki nem fogy a benzin. Még szeretik is néha ezt a tempót.

                    Nekem a Wartburg motorral csak az volt a bajom, hogy hiányzik belőle a nyomaték. Mivel dombos vidéken laktam, bosszantó volt, hogy bizonyos utcákban vissza kellett váltani egyesbe fölfelé menet.

                    Viszont!

                    A 312-es Wartburg gyári váltója nagyságrendekkel finomabb szerkezet, mint a későbbi 353-é. A négyütemű Wartburgot meg nem is említem, mert annak mínősíthetetlenün vacak váltója van. Ráadásul a motor keresztbe van benne a korábbi Wartburgoknak pedig hosszában volt a motorja. Ehhez alakították ki a motorteret is, ami úgy szép ahogy van. Kár lenne szétszabdalni.

                    Másrészről megértem a négyütemesítési igényt, én is gondolkodtam rajta, mert sosem szerettem a kétütemű motorokat. Sem motorban, sem autóban.

                    Javasolnék egy 1,5-ös V4-es Ford motort beszerezni. Ez hosszában befér a púpos Wartburgba és ezzel a motorral szerelték a Belgiumba exportált modelleket is, ha jól tudom (vagy Dél-Afrikába?). Szintén ezt a motort választotta a Saab is, amikor a korábbi háromhengeres kétütemű motorokról váltott a négy ütem felé. Korhű is, nem stílustörés és még valóságalapja is van. Nem csak az eredmény lesz szebb, de az oda vezető út is izgalmasabb.

                    Részemről a kétüteműekkel semmi gondom. Van 350-es Jawam Ts-Mz-m.(persze nem egészen eredeti álapotban) De ezeken a gépeken is tapasztalok egy nagy hiányosságot. A mostani utángyártott alkatrészekkel ha viszik is a régi tempót de nem mindegy meddig.
                    A négyütemű wartburg váltóját sajnos én is ismerem. De ezt egyszerűen egy ötsebességes VW váltóval meg lehet oldani.
                    A motort is megtartanám márcsak a kevesebb macera miatt is.

                    Komment


                      #11
                      A Ford, és más idegen motorokat nincs az az Isten aki belepapírozná az autóba úgyhogy szerintem felejtősek.

                      Komment


                        #12
                        A Ford, és más idegen motorokat nincs az az Isten aki belepapírozná az autóba
                        A Cseh Köztársaságban erről Istent elfelejtették értesíteni.

                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          #13
                          UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A Ford, és más idegen motorokat nincs az az Isten aki belepapírozná az autóba
                          UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A Cseh Köztársaságban erről Istent elfelejtették értesíteni.

                          Magyarországon nem Isten törvényei, hanem az országgyűlés határozatai a mérvadóak.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X