Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Skoda 1000 MB 1968 Szerelés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Skoda 1000 MB 1968 Szerelés

    Hali,

    Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy tapasztalaton alapuló tanácsokat kérjek totál kezdő kérdéseimre a szóban forgó járművel kapcsolatban.

    Kiskoromban mindig is vágytam a garázsban lévő veteráncsodára, amit a nagybátyám rakott össze a két kezével ,két skodából
    Fényezés új szinte minden egyben van rajta. Némi belső kényelmi elem felrakásra, első lökhárító ilyesmik szükségeltetnek.
    Már majdnem kész állapotban felújítás vége fele abbahagyta.Történt ez több mint 10 éve.
    Akkor adja áldás az én és a kocsi leendőbeli frigyemre ha megvan a jogsim. Nemsokára meg is kapom. Még van egy forgalmi vizsgám
    Közben hozzáláttam összerakni.
    Gurulni gurul. Behintáztattam üresben. Sebességben mondjuk nem nagyon moccant. Ez jelentheti azt h be vannak ragadva a dugattyúk ?
    A fékpedál beesik, de mivel az szerelési egységet alkot a kuplunggal - ami félig se nyomható be - ezért le kéne szerelnem az egész kormányművet . Legalábbis ezt írja a szerelési könyvecskéje.
    Mik azok a dolgok amiket egy ilyen hosszú idejű egyhelyben állás után feltétlenül le kell ellenőrizni ?
    Mind a négy abroncs hibátlan , nem ereszt. Persze miután felfújtam.
    A motorban van olaj. Pont a két vonal között van. Viszont mikor megpróbáltam gyújtást ráadni el se tudtam fordítani a kulcsot. Valami trükkje van ?

    Most először szerelek autót, ezért nézzétek el nekem ha nem értem a szlenget A nagybátyámat nem tudom olyan sűrűn kérdésekkel bombázni mint szeretném, mert Ő már 0-24-ben a két kisfiával van elfoglalva.
    Viszont addig amíg ez a szépség nem gurul magától addig szinte minden nap lesz kérdésem.
    Szeretném ha már az idén májusban rendezendő SKoda találkozóra az MBvel menni
    Alkatrészben nincs hiányom mivel van még egy skodányi

    Egyenlőre csak ennyi kérdésem volna, remélem valakinek lesz is kedve válaszolni.

    Köszönöm előre is.

    Marci

    #2
    Gurulni gurul. Behintáztattam üresben. Sebességben mondjuk nem nagyon moccant. Ez jelentheti azt h be vannak ragadva a dugattyúk ?
    A fékpedál beesik, de mivel az szerelési egységet alkot a kuplunggal - ami félig se nyomható be - ezért le kéne szerelnem az egész kormányművet
    Szereld ki a gyertyákat és a ventilátorlapáttal rorgatható a motor,legaláb megnézed szikráznak e a gyertyák,ha gyujtással teszed.
    nekem egy öt évig utszélén állt 1000-es került anno.A fékeit imádtam,nem kellett csak pofát cserélnem.(jó rendszer)valószinü a fékolajad szökött meg,a kuplungot ne bántsd ha müködik,külön rendszer.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Ne haragudj , ha kicsit másképpen közelítem meg a dolgot .Azt kérdeném első sorban ,hogy ha nem az autó körül settenkedsz , mivel töltöd a napjaidat ?

      Kérdem azért ,mert szerintem inkább keress valakit aki akár egyedül ,akár veled közösen rendbe teszi az autót. Aztán neki fizetsz pénzel , munkáddal , vagy a Te tudásod (amiben Te vagy jó ) átadásával -Neki .

      Több okból mondom ezt .

      1-hiszem, minden vágyad az ,hogy az autó jól működjön , sok örömet okozzon neked
      2-nem rajongok a gondolatért ,hogy egy igen jóhiszemü -de nem hozzá ért , megbütykölt kocsija jöjjön velem zsembe
      valahol
      3-igazából mindig tele szalad a ..köm amikor kiderül -Magyar országon mindenki ugy gondolja hogy tud autót szerelni -
      csak egy fórumon meg kell kérdezni ezt-azt.
      4-......stb...stb

      MONDOM EZT ÚGY HOGY NEM ISMERLEK -DE EGYBEN RÖGTÖN BOCSÁNATOT IS KÉREK TŐLED --MERT NEM ELLENED SZÓLTAM , HANEM A JELENSÉG AMI FÖL..GYAMAT .

      És még azt tenném hozzá ,hogy ha bármi konkrét segítség kell amiben tudok segíteni akkor azt örömmel megteszem , mert az 1000 mb nagy kedvencem , volt s régen és legszebb vonalu autók közé tartozik.( kár lenne érte )


      Marcel Toth eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A fékpedál beesik, de mivel az szerelési egységet alkot a kuplunggal - ami félig se nyomható be -
      és ez a mondatod volt ami igazán arra sarkalt ,hogy billentyűt ragadjak



      Marcel Toth eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Viszont mikor megpróbáltam gyújtást ráadni el se tudtam fordítani a kulcsot. Valami trükkje van ?
      -esetleg kormányzár ?
      kvaga, sinter és 8 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kösz !!!!

        Na pont ilyen építő hozzászólásokra vágytam. Írok is amint megvagyok vele.

        Kösz még egyszer

        Komment


          #5
          Szia ,

          Nem kormányzár , a másik mondatot nem tudom miért idézted. Nem magyaráztad el. Tedd meg kérlek.
          Amúgy meg senki nem úgy kezdi, hogy ért a kocsikhoz. Valahol el kell kezdeni.
          kvaga és Titus kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Amúgy meg senki nem úgy kezdi, hogy ért a kocsikhoz. Valahol el kell kezdeni.
            Ez pontosan így van!!!!.

            Én a trabantos,pannoniás,rigás könyvből a kollegák értelmezésével tanultam szerelni,viszont már előtte használható bicigliket építettem.
            Lényeg,ne a fékkel kezd a javítást,csak akkor ha van hozzáértő segítséged,mert egy fordítva beszerelt rugó miatt már lehet baleset.

            Ezt a felelőséget fel kell vállalnia annak aki javít,erre figyelj és jó bütykölést!!!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Amúgy meg senki nem úgy kezdi, hogy ért a kocsikhoz. Valahol el kell kezdeni.
              Szia Marcel!

              Örülök a fórumhoz való csatlakozásodnak és az elszántságodnak is. Így van, valahol el kell kezdeni. És ahogy Joker javasolta lehetőleg egy hozzáértő mester mellett. Az autószerelés nem tréfadolog. Iskolában is 3 évig tanították komoly műhelygyakorlattal. (A '80-as évek elejéről beszélek, akkor jártam autószerelő suliba.)

              Míg a gépkocsit tanultu, addig a motorjainkat berheltük. Neked is azt javaslom, hogy vegyél egy kis segédmotort ízlésed és pénztárcád szerint a kocsi mellé és azon gyakorold, amit a mestertől ellestél. Jobban kifizetődő. A Komár, Romet, Riga ideális ilyen célra. Rengeteg szerelési hibát meg tud egy Riga v. Verhovina bocsájtani. Nekem mindig voltak "maradék" csavarjaim, mégis ment.

              A kormányműről és a fékekről első körben lebeszéllek. Maximum a fékdobok felcsiszolását végezd, de azt is úgy, hogy előbb valaki megmutatja. Nem játék. A légtelenítés különösen nem az.

              És olvass, mindenekelőtt. Ne csaka fórumot, hanem a feltöltött szakirodalmat. Rengeteg hasznos infó van benne.

              Amúgy meg engem sem tudtak lebeszélni anyámék, hogy ne ezt az olajos hobbyt válasszam. Te se hagyd magad!

              Üdvözlettel: CZsolti

              Komment


                #8
                Nagyon király hogy ennyi ember van itt aki bíztat és tanácsol is. Konkrétan van a szomszédomban egy kasznis aki nem csak ahhoz ért, de ő már megígérte, hogy átjön megszakérteni csak tele van melóval én meg nem szeretem nógatni az embereket csak mert ígértek vmit.
                Szal nem tudom kivárni, míg átjön Pedig most is ide hallom a légkulcsot.

                A tartály töküres, nyilván ki kéne takarítani mielőtt fékolaj kerül bele de ezekből a képekből tudtok-e mást is kikövetkeztetni ?
                Click image for larger version

Name:	20140225_163255.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	139352Click image for larger version

Name:	20140225_163515.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	139353

                Van 3 különböző könyvem erről a kocsiról egy 400 oldalas teljes szerelési útmutató, egy 160 oldalas karbantartás illetve beállításról.Meg egy német füzet az összes benne található alkatrészről képpel stb.

                Ja és igen én is örülnék ha valami szaki mutatna meg mindent de mivel itthonról keresem a pénzem elég kaotikusan érek rá. Van, hogy azonnal elrohanok valahova és egész nap elvagyok van hogy napokig tudok szerelni.

                Komment


                  #9
                  Én sem akarok feltétlenül leszerelni feleleslegesen dolgokat. Épp ezért regisztráltam, hogy ezt megelőzzem
                  Nem kell aggódni addig úgysem megyek vele utcára amíg le nem meozta vmi szaki.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Marcel Toth; 2014 febr. 25, 17:04.

                  Komment


                    #10
                    Én javaslom még az autód gyári leírását olvassad el mielőtt bármit is tennél mert könnyen rosszul fog elsülni a szorgalmad! Nem lenne jó ha egy elektromos zárlat okozta tűz áldozata lenne az autód! Az előttem szólók elmondták már a járható és leg kifizetődőbb megoldást.

                    Komment


                      #11
                      Jó akkor kezdjük az alapokkal!
                      Ami koszos,azt kitakaritjuk!!!
                      Ami rozsdás azt megvédjük.
                      A rozsdás csavarokat csavarlazítóval kend,fújd be.kerékcsavartól a motorházig.Amit nem tudsz miféle,nézz utána vagy kérdezd meg,ha leveszel egy csavart mert útban van valami tisztítsd meg(drótkefe,menetfúró,menetmetsző).Ha nem jön, kérdezz,vagy olvass utána,sokezer megoldás van.Szerintem minden csavarnak van neveattól függően hová való.Szelektálj egységenként,szerkezetenként láda,doboz,flakon és ird rá minek a mije.
                      Ha valamely egységet kiszereled,gondold végig mit kell vele tenned:Szétszerel,tisztit,összerak.
                      szétszerel,csiszol,alapoz,fest,összerak.
                      Hasonló átgondolt,munkálatokból áll egy dokumentált felujitás!

                      Konkrétan van a szomszédomban egy kasznis aki nem csak ahhoz ért, de ő már megígérte, hogy átjön megszakérteni csak tele van melóval én meg nem szeretem nógatni az embereket csak mert ígértek vmit.
                      Ha segítessz valakinek neked nem szokták visszasegíteni?
                      Ha tanulni akarsz,szükséged van elméleti és gyakorlati tudásra!
                      Ha ráérő idődben átmész a szomszédba,sepregetni,rozsdát csiszolni,szerszámot adogatni,egy idő után tudni fogod mi micsoda és hogyan kezdj neki.addig csak had ázzon a rozsdamaróban a kedvenced.ha rátanulsz megtudod kérdezni mit csinálj a főfékhengereddel,és csak akkor kell igazi tanács,ha már tudod mit magyaráznak neked,addig ne ugorj neki mert az alu nagyon törik!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        Azt olvasom. Az elektronika meg pont nem gond. A járható út meg nekem épp nem járható

                        Komment


                          #13
                          Szétszerel,tisztit,összerak.
                          szétszerel,csiszol,alapoz,fest,összerak.
                          Én is ilyesmire erre gondoltam.

                          A szomszéd műhelyben én meg csak útban lennék elég sokan melóznak már ott Ami alkatrész nincs benne az szét van válogatva.
                          Azért is egyszerűbb a helyzetem , mert pl. 4-5 karburátor van szétszedve 2 motor meg egy váltó. Csak akad némi hiányosság amit nem tudok a kocsi teljes működéséről.
                          Amint ilyen pontra érek számítok a közösségre .

                          Komment


                            #14
                            Marcel Toth eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a másik mondatot nem tudom miért idézted. Nem magyaráztad el. Tedd meg kérlek.

                            Azért idéztem mert valami görbülést érzek a térben --mert vagy összekeverted a pedálokat -vagy valami gáz van a kuplunkal is . Részletezzem ?

                            Komment


                              #15
                              Igen mindenképp részletezz. Azt olvastam a kiskönyvében - és ezt látom élőben is hogy a kuplung meg a fékpedál egy pedáltartón van. a gázpedál teljesen külön van.
                              Click image for larger version

Name:	20140225_200012.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	139355
                              Ez a aluminium cilinder van tele azzal az olajmaradékkal. Miért van nekem ez egy teljesen zárt szerkezetben míg más típusnál ez nyitott ?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X