Közlemény

Collapse
No announcement yet.

CZ 350 type: 472 Csak álom?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    CZ 350 type: 472 Csak álom?

    Sziasztok!

    Ha így illik, hát bemutatkozom. Nagyon sajnálom, hogy csak most találtam rátok.
    Nagy élvezettel olvasgatok itt.
    KB 1980 óta vágyom egy type:472-es ÄŒZ-re.
    Akkoriban egy rendszám nélküli 175/477-est hajszoltam a kertek alatt.
    Mire összejött a rávaló, (kb. 16 ezer kemény forint) addigra nem lehetett
    már kapni a megálmodott narancs színű csodát.
    A 82-es modellváltás után már csak a bordó, nagylámpás cezet volt elérhető.
    Ami, hát közel sem tetszett annyira, de mit volt mit tenni.
    Most viszont, egyre jobban hajt a vérem, és reménykedem, hátha ráakadok
    valami ehhez hasonlóra: motorkari.cz/motobazar/motorky/cz/cz-350-472/cz-350-472.4-595789.html


    Hát kívánok mindenkinek jó téli szerelést és mielőbbi tavaszi kirajzást.
    Üdv. Kikki
    Attached Files

    #2
    Üdvözöllek köztük, Czetka 472 tulajdonosként . Igaz az enyém nem narancssárga, hanem türkiz, de nekem ez jobban tetszett. Nem túl gyakori típus, de azért előfordul itt-ott, és az ára se magasabb az azonos korból származó 350-es Jawákénál. Kis odafigyeléssel szép állapotú gépeket lehet még ma is kifogni.
    De hogy milyen a világ, nekem 350-es Jawám és Czm van és volt mindíg is, de nekem az álom egy Cz 175/477
    Mondjuk egy ilyen?
    Igaz, a lámpának feketének kellene lennie, és hiányzik a fekete csíkozás, de elég jól néz ki.
    http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_z...0_13939234.htm
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 11, 23:36.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Kikki eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Mire összejött a rávaló, (kb. 16 ezer kemény forint) addigra nem lehetett
      már kapni a megálmodott narancs színű csodát.
      A 82-es modellváltás után már csak a bordó, nagylámpás cezet volt elérhető.

      Kötelességemnek érzem vitatkozni, mint bordó nagylámpás tulaj.
      Szebb mint a kukássárga ( igaz én is szereztem hozzá krómbetétes tankot mert már az elején leoldotta a matricáról a rajzot a kifolyt benzin)
      az viszont tény hogy én újonnan vettem a Corvin áruházban ' 81 szeptemberben
      OdinHEM, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kedves Kikki! Én egy 477.01-es Sport Cz-s vagyok.Csatlakozz a Cz-sek csapatához és mielőbb teljesüljön vágyad!A képen szereplőt most is találsz egészen jó állapotút, igaz nem 350-es.Én is egy fél ember öltővel ezelőtt / 36 éve / hajtottam egy ilyen gépet és a nosztalgia késztetésére újból egy ilyen nyergében vagyok.Igaz akkor még az velem együtt fiatalabb volt, de kit érdekel a sárguló születési anyakönyvi kivonat. Ebből is látszik milyen gyorsan öregszik a papír!!.Érezd jól magad közöttünk.
        OdinHEM, Titus és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia Kikki!

          Én is egy bordó nagylámpás oldalmatricás tulajdonosa vagyok. Igaz, az enyém '81-es évjáratú. Nagyon jó kis gép. Jelenlegi legnagyobb hibája az, hogy az alkatrészei kisebb-nagyobb dobozokban elhelyezve nagyjából egyenletesen töltik ki azt a kb. 8 m2-es helyiséget, amit nagyképűen téli műhelynek hívok.

          Örülök, hogy csatlakoztál a fórumhoz. Csatlakozz a Jawa-CZ csoporthoz is, ha kedved tartja. Szakirodalmat is bőven találsz a letöltések között. Nézelődj, olvass, írj, fórumozz!!!

          Isten hozott! Üdvözlettel: CZsolti
          Titus és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            emu
            Én vitatkozni nem szeretnék, hogy melyik szebb! Nekem az előző széria jobban tetszett és nem is igazán a színe miatt.
            Azokat a változtatásokat véleményem szerint nem a profi mérnökök találták ki, hanem valamiféle gazdasági okok miatt
            került sztaniol a króm betét helyére a tankon, a jól bevált százéves hátsófék megoldás helyére az a tizenkettes pálcából hajlított valami a rugóval húzott fékkapcsolóval. Azt nekem ne mondja senki, hogy az előrelépés volt!

            Komment


              #7
              Jaa....és a fenti kép az első motoros képem úgy 67-68 körül,
              az édesapám 175-ös CZ-jén.
              Üdv. Kikki

              sepy és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Kikki eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                emu
                Én vitatkozni nem szeretnék, hogy melyik szebb! Nekem az előző széria jobban tetszett és nem is igazán a színe miatt.
                Azokat a változtatásokat véleményem szerint nem a profi mérnökök találták ki, hanem valamiféle gazdasági okok miatt
                került sztaniol a króm betét helyére a tankon, a jól bevált százéves hátsófék megoldás helyére az a tizenkettes pálcából hajlított valami a rugóval húzott fékkapcsolóval. Azt nekem ne mondja senki, hogy az előrelépés volt!
                nem a motor szépségét vitattam hanem a típusváltozás évét!
                Tény hogy tettem megjegyzést a színre de "vigyorogtam" is hozzá jelezve hogy ez nem komoly, annál is inkább mert nem is lehetett kapni mást.

                Hozzátenném hogy még a Wartburgos időmben amikor tele lett a bakancsom a kuplungbowden szakadások sorozatával én is lecsréltem egy pálcával és könnyebb és jobb lett a kuplungom, valószínű a motor és váltótartó gumibakok akkor már bakelitté keményedtek.
                sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Azokat a változtatásokat véleményem szerint nem a profi mérnökök találták ki, hanem valamiféle gazdasági okok miatt
                  került sztaniol a króm betét helyére a tankon, a jól bevált százéves hátsófék megoldás helyére az a tizenkettes pálcából hajlított valami a rugóval húzott fékkapcsolóval. Azt nekem ne mondja senki, hogy az előrelépés volt!
                  Valóban. Lemezre lemezt szerelni (krómbetét) nem tűnt túl gazdaságosnak akkor, amikor az energiaválságról szólt minden híradás. A 12-es pálca pedig csak 6-os (M6-os menet van rajta) és kifogástalanul működik. A féklámpakapcsoló úgyszintén.

                  Nem feltétlenül előrelépés, inkább "ráncfelvarrás". "A tegyük eladhatóvá a régit egy kis optikai tuninggal!" általánosan elterjedt szokás az egész világon mind a mai napig.



                  Tény hogy tettem megjegyzést a színre de „vigyorogtam” is hozzá jelezve hogy ez nem komoly, annál is inkább mert nem is lehetett kapni mást.
                  Figyelni kell a szmájlit. Itt semmi sem véresen komoly dolog, csak a régi technika szeretete és megbecsülése.

                  Komment


                    #10
                    Sziasztok!

                    Ajaj, azt hiszem kicsit félre értettük egymást. Valóban nem tettem szmájlit, de ezt pótolhatom is!
                    Nem akartam én bemutatkozásként mindjárt kötözködni.


                    emu
                    Az évjáratban valószínű, igazad van, mert én is a Corvin áruházban vettem az enyémet 82 márciusban.
                    Akkor már csak azokat lehetett kapni.

                    CZsolti
                    Én nem a féket húzó pálcára gondoltam, hanem a fékpedálra.Click image for larger version

Name:	Fék Cezet.jpg
Views:	1
Size:	9.9 KB
ID:	139294Click image for larger version

Name:	Fék CZ.jpg
Views:	1
Size:	17.8 KB
ID:	139295
                    A régi a lengővilla tengelyében ment át és egy praktikus kis mechanikával húzta a pálcát.
                    Az újnál pedig,a fékpedál volt csak egyszerűen meghajtva és ment át külön a lengővilla alatt.

                    peace

                    Üdv. Kikki

                    Komment


                      #11
                      Én nem a féket húzó pálcára gondoltam, hanem a fékpedálra
                      Így már értem. Ezt a megoldást Wsievers is furcsállotta.
                      Kép 3 /21 a(z) <span class="normal">Jelen állapotában</span> albumból

                      Minden esetre most megértettem valamit. Az eredeti villatengelyem zsírhiány miatt beragadt, és amikor megpróbáltam kiütni, akkor szétment a menetes vége, pedig előírásszerűen az anyát a tengely végéig lehajtva ütöttem bronztüskével. Mint kiderült egy sima cső volt az egész. Köracélból esztergáltattam hozzá egy másikat, azóta sincs semmi gond vele.

                      Ezek szerint a cseh kollégák azt csinálták, hogy simán ledugózták a régi fékpedál csőtengelyét ahelyett, hogy újat csináltak volna bele. Ez tényleg trehányság és nem is olcsóbb. Az újfajta pedál miatt ráadásul a vázon is kellett alakítani.

                      Komment


                        #12
                        Az újnál pedig,a fékpedál volt csak egyszerűen meghajtva és ment át külön a lengővilla alatt.
                        Van értelme amúgy, mert így megspórolták a himbát. A régi tényleg szebb megoldás.
                        Viszont először a türkiz színű kivitel jött ki, még az oldalról fejkendős öregasszonyra hasonlító Cz 477 lámpával.( mondhatjátok, hogy az a 250-es, de én a saját szememmel láttam egy ilyet, krómbetétes tankkal, és 350 es volt)
                        Utána az első módosítás volt a kerek alulámpa a különálló km órával, ezek voltak türkiz és narancs színben. Azután a bordó krómbetétes tankúak, majd a matricások jöttek. A következő szérián már fordulatszámmérő és műanyag Jawa lámpa, steppelt ülés, 12 volttal, az utolsónak pedig már Jawa tankja és dupla bölcsőváza is volt. "Így múlik el a világ dicsősége"
                        Click image for larger version

Name:	cz-350-472-03.jpg
Views:	1
Size:	143.3 KB
ID:	139296
                        A képen jól látszik a himbarendszer.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 14, 00:15.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          No-no ne sértegessük a 477-est, még a végén rőzsehordó öregasszony lesz! Amúgy köszi az ismertetőt, ha zsírozva van semmi baj vele!.

                          Komment


                            #14
                            Üdvözletem Kikki!) Nekem pont ilyen a drágaságom, 472.4-es és most kapja majd a gyönyörű narancssárga színt, de valami igazán jót, meg ugye most megy a felújítás, vizsgáztatás, nemsoká kész is, na de a lényeg hogy ha van rá lehetőséged szerezz be egyet mindenképp!!! Én nagyon sokat jártam a hirdetések után, alkatrészek után az újítás miatt és sok ilyet láttam még eladót, van ami papír nélkül kicsi megviselten de helyre rakható állapotban 40000 körüli áron, de vannak rendesek is 70-90ért még 350ért is..:| szóval kilehet még fogni olcsóbban, és 100X többet ad vissza. Lehet azért mert igazi 33 éves old school fenevad, apámé volt és nagyon sokat foglalkozok vele, költök rá de én nagyon imádom, ilyen idősen így működni..nagyon össze lett rakva, most örülök h kicsit frissül és remélhetőleg még jó pár évtizedet élni fog és vinni engem sok sok helyre.

                            Komment


                              #15
                              Nekem is van egy cz-m 350-es a drága vár sorsa jobbrafordulására amit elkezdtem megvalósítani, de abbamaradt. Nem gyári vannak átalakítások, de nekem jobban tetszik így, pedig nem én csináltam. Click image for larger version

Name:	20140215_113945.jpg
Views:	1
Size:	188.7 KB
ID:	139297Click image for larger version

Name:	20140215_114004.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	139298Click image for larger version

Name:	20140215_114020.jpg
Views:	1
Size:	189.8 KB
ID:	139299

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X