Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fiat specialistát keresek. :D

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Fiat specialistát keresek. :D

    Olyan személy segítsége kellene aki a régebbi Fiat motorokat teljes mértékben ismeri lenne néhány kérdésem.

    #2
    Kedves Ifás!

    Tedd fel a kérdést célegyenesen,motorkóddal és biztos jönnek a válaszok dögivel!

    Üdvözlettel:Che
    OdinHEM, mátéapu és joker kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Tavaly decemberben vettem egy motort:
      http://veteran.forum.hu/beszelgetese...-kellene-4758/
      Meg lett fúrva rendbe lett rakva miután össze raktam akkor derült ki, hogy a bontóban elírták a motorkódját nem 1500CCM hanem 1300 CCM-es a motor.
      Az 1,3-as és 1,5-ös motor furata ugyan úgy 86,4.
      Az lenne a kérdésem, hogy főtengely és hajtókar cserével lehetségese-e ccm megnövelése.
      Az én motorom kódja 138B2.000 a motort 138B3.000 vettem.
      Közben olyan információt is kaptam, hogy van egy 3. főtengely amivel 1581CCM-re növelhető a lökettérfogat.
      Nekme most 86,40 a furat ahhoz tartozik a 55,5-ös löket ami 1302 ccm lehet elvileg 63,9-es lökettel 1499 CCM és 67,4-el 1581 ccm.
      Az alábbi táblázatban benne vannak a motorkódok minek mi a lökete és furata.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine
      A táblázat szerint az alapból 1,1-es motorból lehet a 63,9-es löketű főtengellyel 1285 CCM-es blokkot összehozni.
      Arra vagyok kíváncsi, hogy ez a főtengelycsere valóban működhet vagy azért akadnak buktatói.


      mátéapu és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Kedves Ifás!

        Gondolkodom rajta,de úgy gondolom,sőt majdnem biztos vagyok benne,hogy egy adott löketre méretezett,blokkot egy hosszabb löketre méretezett főtengely cseréjével nem lehet nagyobb hengerűrtartalmúra átalakítani.A fenti átalakítás miatt a dugattyú kijárna a hengerfej síkjából.A hajtókar a löket szempontjából mellékes,mert az csak egy közvetítő darab.

        Az esetleg lehetséges,hogy egy másik dugattyúval,melynek a csapszegfurata,a dugattyú felső síkjához viszonyítva kisebb mint a blokkhoz tartozó eredeti,-nem járna ki a dugattyú a blokkból,de ezt még át kell gondolni.

        Úgy vélem legjobb lenne most már maradni a megfúrt blokk mellett.


        Üdvözlettel:Che
        emu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ifás, nem olvashattam én ezt a kérdést a facebook valamelyik csoportjában?
          Amúgy szerintem ezt senki nem válaszolja meg, csak te magad tudod belepróbálni az 1.6 főtengelyt a saját hajtókarjaival és a dugattyúit a jelenlegi méreteivel összehasonlítani.
          Ezt a Lampredi blokkot (86,4×67,4) a '90-es évek 1.6 Fiatjaiból ismerem, és ha már strokert építenél, akkor ajánlom figyelmedbe az Euro3-as szabványra áttervezett 1596 ccm-es motort (182B6000), amiben a furatot 80,5 mm-re csökkentették, miközben a lökethossz 78,4 mm-re nőtt. Ezzel a rövid löketű motorból 1839 ccm-t ki lehet hozni. Elméletben.
          OdinHEM, emu és Ifás kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Hétfőn vettem egy 1500 motort ami ténylegesen 1500. Annak az alkatrészeit hirdettem. Hengerfej nélkül.
            Azért Zastavában egy közel 1,9-es motor már elég durva lenne.
            OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Azért Zastavában egy közel 1,9-es motor már elég durva lenne.
              Nehogy azt hidd! Én anno a Zsigulimmal nem éreztem jól magam ha 1,8 alatt volt a motor. Mondjuk egy hónap alatt szét is lett rúgva. No de ez rég volt....

              Másik: A hajtókarnak a lökettérfogathoz vajmi kevés köze van. Azért lényeges viszont a hajtókar hossza, hogy ugyanabból a magasságú blokkból a nagyobb löketű főtengely ne tolja ki a dugót. Az oroszok ezért csináltak a Ladához kétféle magasságú blokkot, mert ők egyfajta hajtókart használtak. Remélem érthető.
              OdinHEM, Ifás és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A hajtókar a löket szempontjából mellékes,mert az csak egy közvetítő darab.
                Tévedés ha elfér a blokkban a nagyobb löketű főtengely:akkor rövid,rövidített hajtókarokkal növelik az űrtartalmat,természetesen ezért kérte a segítségünket hátha valaki alakított már hasonlót!

                Egyébként nem tudhatjuk az előírások,divat miatt nem e az 1500-as blokkja van 1300-ra szelídítve?!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Matekozni kell erősen. + csapágyak átmérői,hajtókar hossz, dugattyú magasság+alacsonyság... hogy ne koppanjon a főtengelyhez. Ha jelentősek a különbségek,egy vezérmű hangolást is illik megejteni. Komressziót is számolni kell,+a vezérlés fok szerint hosszabb utat tesz meg a dugattyú (karburálás)

                  - - - Updated - - -

                  Kimaradt: Első lépésként ellenőrzés,hogy a szerelt főtengely elforogjon a blokkban.

                  Komment


                    #10
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Tévedés ha elfér a blokkban a nagyobb löketű főtengely:akkor rövid,rövidített hajtókarokkal növelik az űrtartalmat,természetesen ezért kérte a segítségünket hátha valaki alakított már hasonlót!

                    Egyébként nem tudhatjuk az előírások,divat miatt nem e az 1500-as blokkja van 1300-ra szelídítve?!
                    Egyetértek azzal, amit írsz, de még egy tényező belép, a rövidebb hajtókarnál csökken a sürítési végnyomás, ha a henger magassága marad. Márpedig a kisebb sűrítési végnyomás csökkenti a teljesítményt, amit nem tudom, hogy kompenzál-e a nagyobb lökettérfogat?

                    Komment


                      #11
                      de még egy tényező belép, a rövidebb hajtókarnál csökken a sürítési végnyomás, ha a henger magassága marad.
                      Ha van "TUNING_KÉSZLET"annak tartalmaznia kell a nem gyári méretű alkatrészeket!A főtengely lökethossz és a dugattyúmagasság a hengerhosszhoz beállítva kiszámolható a hajtókar hossza a kompresszióviszony marad(hat).Ehhez készítik a megfelelő hosszúságú Tudtommal "zsugorhajtókart"

                      Magyarul a főtengely lökethosszából,a hengerátmérőből kiszámolható,a hengerűrtartalom:a szükséges káros tér és a többi dolog............................
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        Igen, ha nagyobb a dugattyú magasság, az csökkentheti a káros teret.

                        Komment


                          #13
                          Igen, ha nagyobb a dugattyú magasság, az csökkentheti a káros teret.
                          Nem:.....a dugattyú-magassága állandó,a hajtókarral emeljük a kellő magasságba!!!

                          A dugattyú méretválltoztatása-ha nem tizedekről van szó rendkivűl költséges,egy hajtókar hosszát javarészt zsugorítással meg lehet oldani,de kivánt méretben lehetséges idegen márkájú járművéből viszonylag olcsón átalakítható.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 júl. 20, 19:40.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            A szelepek helyzete bonyolítja a dolgot és nem ildomos a dugó tömegét növelni hisz fordulatot is növelni kell a többlet erőhöz.Egyszerűbbnek tűnhet a hengerfejet síkolni és ott lopni a káros térből.

                            Komment


                              #15
                              Egy picit belekavarodtunk a témába.
                              Ifás azt írja a Zaszti egyféle blokkot csinál.... Ha abba nagyobb löketű főtengely kerül, azonos hajtókarral akkor ki fog járni a dugó a blokkból. (csak mellékesen: Ez sem feltétlen baj mert csináltam már olyan versenymotort aminél úgymond belejárattuk a dugót a hengerfejbe, leárnyékolva ezzel a hf.tömítést. De ezt hagyjuk mert most nem erről van szó)
                              Tehát, ez esetben 2 dolgot tehet a tuningmester: Vagy összenyomja a hajtókart, vagy elkezd játszani a csapszeg-dugótető távolsággal. Így az lesz az eredmény hogy a dugó szintbe jár.
                              Namár most: Ha erre a megnövelt lökettérfogatú blokkra felkerül az 1,3-as motor eredeti hf-e persze hogy nagyobb lesz a motor sűrítési viszonya.
                              Ami ha tovább megyünk a tuning rögös útján nem baj, hiszen ha teljesítményt növelünk akkor a viszonyt is növelnünk kell.
                              A sürítési viszonyt pedig a motorba tenni kívánt vezértengely határozza meg elsődlegesen. A vez.tengely nyitási, zárási karakterisztikája alapján megadnak hozzá egy sürítési viszonyt amit tartani kell.
                              De ez a pár gondolat épp hogy csak karcolja a témát, erről nagyon hosszasan lehetne beszélgetni.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X