Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Zastava Fiat motorral kapcsolatos kérdésekben jártas személyek segítség kellene.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ha ezt teszed kevésbé nyomatékos (gyengébb!!!!) lesz , de pörgethetőbb . Inkább ne kísérletezz , ahogy a többiek is írták keríts egy 138B3000 motorkódú 1.5 -öst ( Regata ,Ritmo ) az alapból 80-85 LE körül van és - ahogyan azt mondták is - simán bele megy az 1.3 helyére . Karbis , talán még megszakítós gyujtású is létezik , vagyis nem kell nagy átalakítás. A többi a mellékelt link -ből szerintem ki derül , csak olvasd végig .
    Ifás kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      1,5-ös motor a terv a legolcsóbb amit találok csontra szétszedve megtakarítva gépműhelybe küldve. A zastim már elektronikus gyújtással van szerelve azzal nincs gond. Karbist akarok mindenképpen vagy hengerenkénti motorkerékpár karbit vagy két hengerre 1-1-et.

      Komment


        #18
        Csak azután győzd beállítani a karbikat .... szinkronteszter, fordszámmérő , stb.... , miért is nem jó a gyári mechanikus Weber ??? Ha minden igaz 32/34 DAT , vagy 32/34 DMTR van rajta . Szerintem megeteti rendesen. Vagy még azt is piszkálni akarod más vez.tengelyel ???? Nem egyszerű a felfogatást megcsinálni , sőt eltalálni ... de te tudod ! Egyébként véleményem szerint a kuplungot is cserélned kell a nagyobb nyomaték miatt , és be kell szerezned egy hozzávaló 5 gangos váltót is , mert a zasztiét nem biztos hogy preferálja ...
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          5-ös váltóm van most is a kocsiban.
          Van ismerős aki elég jó a karbi témában van egy favoritja 4DB karbival a csonkot ő csinálta magának. Motorszerelőként dolgozik a karbi szinkronnal nem lenne gond.

          - - - Updated - - -

          Most egytorkú 32mgv karbim van fent.
          A tuningolás nehézségeivel tisztában vagyok van egy felhúzott Simsonom.
          wsievers és joker kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Már megbocsáss de a kettő nem egy kategória ! Szerintem , ha nem alakítod át az 1.5 -öst ,nincs szükség másik karbira . Nem hoz ész veszejtően sokkal többet , viszont a beállítása nehézkesebb , fogyasztása több. A váltó esetén pedig a hangsúly a hozzávalón lett volna nem az 5-ösön . Mert ha túl rövid az áttételed csak pörög ,(a kerék is) nincs sebesség nem húz ... ha pedig a most is arra való van rajta , megölöd vele az 1.1-es motort , mivel túl hosszú . Bár ez csak az én véleményem.
            OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Ifás eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A tuningolás nehézségeivel tisztában vagyok van egy felhúzott Simsonom.


              ..........tetszik ! ( nem akartunk valaha nyitni egy kincsesládát -amibe bele lehetne tenni az ilyen örökértékü gondolatokat ? - moderátorok ? )


              Ifás, ne érts félre , örülök hogy csinálod , ha kell és tudok segítek is . Csak óvni szerettünk volna attól a szartól -ami mi már beleléptünk . Tudod úgy irigylem a mai világ azon részét --ami nekünk nem volt -- hogy van minden , hozzá lehet férni olyan dolgokhoz ami régen csak álom volt ----------és manapság ilyent mint Te most szeretnél csak sportból , a munka kedvéért csinál az ember . De igazából végigolvasva fentebb mindent , a miértre , minekre , még mindik nem válaszoltál .
              OdinHEM, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Jokernak igaza van, nem teljesen egy kategória egy felhergelt Sámsonnal.
                És az is helytálló miszerint a szop@stól szeretnénk megkímélni a versenyzőt, mert mi már tudjuk milyen egy motort faragni, ha úgy isten igazából belemerül az ember.
                Ha itt visszaemlékezem a saját történetemre főiskolás éveim alatt nekiálltunk Lada motort tuningolni. De ahogy a technika fejlődik a duplavéberes kovácsoltdugós motorok már kevesek voltak a serleghez, jött az ötlet: fújjuk fel!
                A vége bajnoki cím lett de megfizettük az árát. Másfél év KŐKEMÉNY szívás. A motorblokkon kívül mindent át kellett alakítani, nem is kicsit. Az itt szóban forgó vezérmű tengelyből is egyedit kellett legyárttatni mert turbós motorhoz más kell mint egy szívóhoz, de ezek csak pici szösszenetek. Arról nem is beszélve hogy a nem kevés idő mellett(ez akkor még volt) nem kevés pénz ment rá a projectre.
                És EZÉRT mondjuk hogy egyszerűbb és gyorsabb is ha kap egy nagy motort oszt csá!
                Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2016 nov. 13, 07:27.
                OdinHEM, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  fújjuk fel!
                  nos ?
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #24
                    Veletek ellentétben én személyesen ismerem Ifást. Őt pontosan abból a fából faragták amiből itt valamennyiünket. Benne is ott van a régi vasak szeretete, kiegészítve a "csináljunk jobbat, mint a másé" mentalitással.

                    Szerintem egy suliba jártam vele, csak én valamivel korábban. Akinek mond valamit az, hogy Békéscsaba és Kemény Gábor, akkor tudja miről beszélek. Ez a suli gyűjtőhelye volt a benzinnel beoltott srácoknak. Autószerelőket képeztek itt olyan szinten, hogy országosan elismert volt.

                    Sajnos a módszerváltás itt is megtette a magáét. Ezért örülök az olyan legényeknek, mint Ifás. Tuti, hogy véghezviszi, amit kitalál. Legfeljebb szar lesz. De megpróbálta.:-)
                    Pannónia ügyben mär metudtam tőle, hogy a csabai veteránosok között nincs olyan aki maga csinálja a motorját. Igaz a vezetőség minden tagja pannóniás, sőt még 250-es oldalkocses Csepel is akad, de miért is konyítana bármelyik is hozzá.

                    Na itt kell még fejlődni szerintem. A felhúzott Simson jó kezdet, a Pannónia jó folytatás. Szegény Zastava pedig maradhatna a saját motorjával jól beállítva. Ennek a kocsinak olyan lágy a rugózása, hogy nem győzöd majd felkeményíteni. A nagy teljesítményhez stabil futómű kell. Ez az autó alapból nem az. Aféle elit autó volt a '80-as években. Fontos emberek vették és vehették. Értsd: tanárok, munkahelyi osztályvezetők, pártemberek. Akinek sportos kellett az Ladán és Trabin gyakorolt.
                    OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Pannónia ügyben mär metudtam tőle, hogy a csabai veteránosok között nincs olyan aki maga csinálja a motorját. Igaz a vezetőség minden tagja pannóniás, sőt még 250-es oldalkocses Csepel is akad, de miért is konyítana bármelyik is hozzá.
                      Tavaly volt a Pannónia gyártásának leállításának valahanyadik n(azt hiszem40?!)évfordulója!Na ezt meg kell ünnepelni!A Csepeli gyártó műhej előtt gyülekeztek a ,,Pancsisok" én elkéstem kissé és már elmentek felvonulni!Csak a Pannónia grupp fő-fő valakijének a gépét szerelgették bőszen vagy 8(nyócan!)-n!Egy gyönyörű T5H-oldalkocsival!Szóval nem igen jött össze!(Védelmükbe elmondhatom hogy én is szo...m rengeteget a vadi új Pancsimmal!Nem is szeretem őket!Mármint nézni szeretem de bírtokolni nem szeretném!)
                      OdinHEM, sepy és kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        (nem akartunk valaha nyitni egy kincsesládát -amibe bele lehetne tenni az ilyen örökértékü gondolatokat ? - moderátorok ?)
                        Már van ilyen: http://veteran.forum.hu/cseveges-vet...szolasok-4427/


                        Amúgy pedig tényleg igaz, hogy a lökettérfogatot nem helyettesíti semmi.
                        Amúgy a motorkerékpár karbisor jó megoldás, csak a fogyasztás lessz az egekben.
                        Click image for larger version

Name:	maxresdefault.jpg
Views:	1
Size:	104.9 KB
ID:	150185Click image for larger version

Name:	s-l1000.jpg
Views:	1
Size:	96.6 KB
ID:	150186
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 nov. 14, 08:36.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          fogyasztás lessz az egekben.
                          Annyit eszik amennyit kap.. Be kell állítani a diétát mint a sportolóknál.

                          Komment


                            #28
                            Köszönöm, hogy ismerősként ilyen jellemzést kaptam.
                            A rugózásról annyit, hogy 10 Centivel közelebb került a földhöz így kicsit stabilabb már.
                            Azt még nem kaptam meg senkitől, hogy mielőtt nagyobb motor megy a kocsiba kellene rá fék is. Beszerzés alatt van hátra a tárcsafékes rendszer.
                            Van egy mondás: Van aki más kárán tanul van aki még a sajátján sem. Én az utóbbiba tartozom.
                            Mi acélom? Megmutatni, hogy egy öreg járműből is sokat ki lehet hozni.

                            A csabaikakról meg annyit, hogy járok velük kiállításokra de mindig megszólnak, hogy az én motorom nem gyári de én legalább nem 40-es tempóval közlekedek.
                            Abban pedig tévedtem, hogy nincs aki csinálja a saját motorját elvileg van egy ember akinek most én is a segítségét fogom kérni.
                            Egy kis munkától pedig nem ijedek meg 23 évesen eddig ezek kerültek ki a kezeim alól:

                            Click image for larger version

Name:	DSC00463.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	150183Click image for larger version

Name:	DSC00465.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	150184Click image for larger version

Name:	DSC_0169.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	150187Click image for larger version

Name:	IMG_4576.jpg
Views:	1
Size:	200.2 KB
ID:	150188Click image for larger version

Name:	IMG_1472.jpg
Views:	1
Size:	189.2 KB
ID:	150189Click image for larger version

Name:	IMG_1485.jpg
Views:	1
Size:	191.1 KB
ID:	150190Click image for larger version

Name:	IMG_6569.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	150191Click image for larger version

Name:	13680175_1061107620592537_6514894194594932039_o.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	150192Click image for larger version

Name:	13925496_1061107580592541_4775145952761603295_o.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	150193

                            Komment


                              #29
                              Ha itt visszaemlékezem a saját történetemre főiskolás éveim alatt nekiálltunk Lada motort tuningolni. De ahogy a technika fejlődik a duplavéberes kovácsoltdugós motorok már kevesek voltak a serleghez, jött az ötlet: fújjuk fel!
                              Ez is megoldás, de nem turbóval, az túl sok macera, hanem egy ilyennel:Click image for larger version

Name:	20150914_152238.jpg
Views:	1
Size:	78.0 KB
ID:	150198
                              Attached Files
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 nov. 13, 13:30.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                Talán merci ? feltöltő -nem túlzás ?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X