Először a kicsavart rugóstagot megfelelően megtisztítva egy eszterga tokmányba vagy csősatuba fogva (fontos, hogy a rugó az asztali satu által ne deformálódjon) megfelelően rögzítjük.
Az alsó kengyelben található lengéscsillapító rögzítőanyát (M7!) megfelelő csőkulccsal vagy CrVa-val eltávolítjuk.
Ha ez megtörtént, akkor a kengyel furatán átvezetjük a 10 mm átmérőjű CrMo4 acélcsapot amely egy hatszöganyaghoz kapcsolódik, ezzel csavarjuk ki a rúgókengyelt. Kirepülés ellen DIN 6799 zégergyűrüvel rögzítjük a tengelyt. Ez fontos, mert a továbbiakban légkulcsot használunk!
Ha a rugókengyelt kicsavartuk,
akkor annak helyére egy M24x1 külső és M8-as belső menetes betétet csavarunk, amely a körmös kulcs kifordulását hivatott megakadályozni.
A körmöskulcs ötvözetlen hegeszthető szerkezeti acélból S355... készült amelybe CrMo4V csapokat illesztettem.
A kulcs hatszögrészét 10mm hosszan köralakra esztergáltam, majd ez szilárd illesztéssel került az alapgyűrűbe. Végül összehegesztettem a két alkatrészt.
A körmöskulcsot az M8-as imbuszcsavarral rögzítve - légkulccsal - megtörténhet a rugóbetét kicsavarása.
Ime a kicsavart rugóbetét.
És kihúzható a lengéscsillapító.
A leírtak nélkül is szétszedhető a rugóstag, de az épsége csak ezzel a módszerrel biztosítható.