Folytatás innen: http://veteran.forum.hu/blog/madifra...enetem-t5-101/
2012.08.15.
Üléslapból a padlásról begyűjtöttem három darabot is, egyik vacakabb mint a másik. Ülésszivacsról ne is álmodjak, az a megégetett porlós valami nem jó semmire. Kuka megcélozva. A legkevésbé rozsdásodott ülőlapot veszem pártfogásba, homokszórás után így néz ki:
Click image for larger version

Name:	DSCF4889.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	204921Click image for larger version

Name:	DSCF4890.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	204922
Mindkét tartó vas kiszakadva, az orr rész szépen körberepedve. Viszont aminek örülök- a huzat tartókörmei a peremnél hiánytalanok és egész jól viselték a rozsda támadását. Hegesztésre fel! Eltérek a gyári állapottól, mert már előtte is volt hegesztgetve a lap, az egyszerűbb mellett döntök. Így a két „U” kengyelt nem csavarozva szerelem, fixen körbehúzom varrattal, a darabok jól adják a helyüket. Remélem így még jobban is ellenáll a rezonanciának a használat során. Szépen eltüntetem a lyukakat, repedéseket. Szakaszolva hegesztek a CO-val, nehogy megcsavarodjon a lap a hőterheléstől. A kengyeleket csak megtűzöm először, nem árt azért egy próba a vázon, hova is esnek a furatok-csavarok. Mivel minden klappol, mehet a végső varrat. Barátom a sikító (sarokcsiszoló) is, megsimítom a hegesztéseket, egy egész pofás üléslap a végeredmény.
Click image for larger version

Name:	DSCF4896.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	204923Click image for larger version

Name:	DSCF4897.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	204924
A szerkezeti, burkoló elemeket mind sorba készíthetem, mindegyiken horpadások, repedések, lyukak. Nagyot taknyolhattak valamikor a mocival, főleg az első villán látszik”¦ A hátsó sárvédőt veszem elő, morgolódok a szemrevételezésnél. Megküzdhetek ezzel is”¦
Click image for larger version

Name:	DSCF4898.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	204925Click image for larger version

Name:	DSCF4899.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	204926
A naggya horpadást kikalapálgatom, eltávolítom a keményforrasztást a sárvédő aljáról. Úgy döntök, betétlemezzel erősítem meg a törésnél is, meg a hátsó lámpa furatainál is. Felesleges furatok eltűntetve. A prizmatartó lemez helyét már úgy fúrom ki, hogy stimmeljen majd az új rendszámtartó keret méretéhez. A szoci iparosok a lámpakonzol felrakásánál is spóroltak, a három csavar helyett csak kettő volt középen. Megint csak azt mondom, hogy a három csavarral hátha nem fog úgy rezegni az a lemez. A sárvédő oldalsó ͸8-as furatainál fakötésű alátéteket hegesztek erősítés gyanánt. A végső megoldás itt is a sikító, dekorációs céllal simítgatom a varrataimat. Nem vagyok egy hegesztő bajnok, de azért vállon veregetem magam! A jutalmam amikor bepróbálom a vázba, az hogy passzol a helyére. Jöhet az első sárvédő, de ez egy újabb nap munkája”¦
Folytatás itt: http://veteran.forum.hu/blog/madifra...jitas-iii-162/