Az egész tulajdonképpen egy balesettel kezdődött. 2011 Májusában csúnyán elütöttek (nem adták meg az elsőbbséget), és szeretett Suzuki LS400asom igencsak összetört. Ekkor gondoltam (mivel a motornak és nekem is ez már a második komoly balesete), lecserélem.
Click image for larger version

Name:	IMG00699-20110530-0815.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	204668Click image for larger version

Name:	IMG00701-20110530-0839.jpg
Views:	1
Size:	200.7 KB
ID:	204669
Az internetet böngészve találtam, egy Duna oldalkocsis Izst, Bükkszéken, képek alapján gyönyörű állapotban, műszakival, 350'000 Forintért. El is mentem megnézni, majd rögtön csökkent a lelkesedésem, igazi szakbarbár volt aki egyben tartotta. Én balga még másodszor is visszamentem, hátha, de végül őgy döntöttem, ennyiért nagyon nem éri meg.
Rendbetettem romjaiból a Suzukit, azóta is használom (lesz még mit bőven javítani rajta a télen, fényezés, használt teleszkóp felújítása, etc.), de az oldalkocsik, veteránok, és Izsek iránti vonzalmam nem csökkent megfelelő mértékben.

A fentiek mellet még házamat is felújítom, persze ilyenkor kell az emberre rátörjön egy ilyen "olcsó" hóbort. Az autómat árultam, gondoltam, ha marad belőle a felújításra szánt pénzen túl, üsse kő, beruházok egy csónakosra. Persze az autó még nem kelt el, amikor megláttam egy igencsak leharcolt állapotú, Planétának hírdetett (de mint későnn kiderült 56os) oldalkocsis motort, melynek valamilyen mennyiségű / minőségű okmány még akad.

Irány Ságvár, motor megnéz. Hírdetésben 80'000, rövid alku után 65'000 lett az ára, őrült vagyok, elhoztam, a még meglévő platós autómmal.
Íme, a képen az eladóval, aki egy hihetetlenül rendes és segítőkész srác, erről alant:
Click image for larger version

Name:	IMG00054-20110819-1035.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	204664Click image for larger version

Name:	IMG00055-20110820-1102.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	204665

Innen válik izgalmassá és fordulatossá a történet. A motorral jött egy lap a régi kétlapos zöld forgalmiból, mellette egy biztosítási igazolás 1991ből, Zomborszki András nevére kiállítva, címe Tab, Vasútállomás utca 2. Semmi más, se rendszám, semmi.
Balázs, a motor eladója, segített az ember előkerítésében, egyik vasárnap délutánját Tabon töltötte, keresvén a Vasútállomás utcát. Térképen nem volt ilyen utca, kérdezősködött, hátha valamelyik mostani utca régi neve. Nem, de hálistennek kiderül, hogy a Vasútállomás 2, így utca nélkül egy cím. Elment a vasútállomásra, ahol egy délutáni pihenőjét (és remélhetőleg nem szolgálatát) töltő kissé illuminált bakter emlékezett a tulajdonosra, sőt, tudta hogy elköltözött Somogymeggyesre. Viszont a címét nem, de "Odatalálok!" kiáltással elmondta Balázsnak, hogy találhatja meg Zomborszki urat. Mindezt az információt én telefonon kaptam meg, és egy bankautomatás készpénzfelvételi igazolás hátára gyorsan lejegyzeteltem.
A megadott információk, és a google earth segítségével, én a somogymeggyesi Kossuth utcát azonosítottam be célomként. Pár nappal ezután el is mentem Somogymeggyesre, ahol is az utolsó kanyart elszúrtam. Sebaj, vitt tovább a GPS. Az út szélén észrevettem egy épp fűkaszát javító embert, akitől megkérdeztem, nem ismeri-e véletlen fent nevezett urat, és tudja-e hol lakik.
Kiderült, hogy a Kossuth utca jó tip volt, Ő is, illetve a volt tulajdonos is ott lakik.
Odamentem, megtaláltam, elmondtam ki vagyok, és milyen ügyben, elmosolyodott, mondta hogy ott a forgalmi másik fele, és a rendszám is. Kért a rednszámért 3000 Forintot, megírtuk az adásvételiket, még egy jó sört is megittunk a kocsmában.

Ez volt egy szerdai napon, de mindeközben pont egy héttel azelőtt találtam a vaterán egy szintén "oldalas", sokkal szebb állapotban lévő, típustisztább, törzskönyves Izs 56ost, lejárt mászakival. 70'000 Forinton állt a licit akkor, mondom 75'000-et ráteszek annyit megér, pláne hogy ki tudja hogy' sikerül a "nyomozás" az első motor ügyében. Egészen rövid leszek, hétfő este lejárt a licit, 75'000 Forintért megynyertem. Ekkor persze még nem tudtam, hogy az első motor esetében is sikeres lesz az okmányok tisztázása. Ime "Ő":
Click image for larger version

Name:	0e75_1_big.jpg
Views:	1
Size:	115.5 KB
ID:	204666Click image for larger version

Name:	0e75_3_big.jpg
Views:	1
Size:	96.1 KB
ID:	204667

Persze ekkor már nem volt meg a "nagyautóm", de segítőkész barátoknak hála, elhoztuk röpke 250 kilóméterről.

A mai napon, mindkét Izst a nevemre vettem, téli estéimet a lakásfelújítás után -aminek elvben Novemberben vége- velük fogom tölteni párom legnagyobb bánatára.

Típustiszta alkatrészek beszerzése folyamatban, lelkesedés nőttön nő.