A pannóniák porlasztóinak egyik legzavaróbb problémájával, a csörgő tolattyúval foglalkoztam egy kicsit (nem kicsit) mire találtam egy olyan megoldást ami jónak látszik, és kívülről nem látható. Nagyon zavart hogy a szépen felújított zajtalanul futó motorom kis gázadásra borzalmasan csörögni kezd, régebben is fennált a gond de akkor nem érdekelt annyira mert volt zörej bőven máshonnan is. A porlasztó tolattyújának már kis kopása is nagyon zavaró csörgést ad gázadásra. Különösen abban a tartományban amit a legtöbbet használ az ember. itt a legkevesebb a tolattyú felfekvése (megvezetése) a furatban. Az új tolattyú is lóg egy pár tizedet, és sajnos ez is elég a jelenséghez ill hamar megkopik és már csörög is. próbáltam sok mindent, de semmi nem vált be igazán. Kipróbáltam járó motornál, levett légszűrőnél mekkora erővel kell a tolattyút megtámasztani hogy még könnyen mozogjon, de már ne csörögjön. Nem kell túl sok, már körömheggyel megérintve is elég volt hogy megszünjön a hang. ekkor jött az ötlet: ki kéne valamivel támasztani, amitől tud mozogni, de folyamatosan tartja. Kerestem pár kisméretű húzó spirálrugót, két darab sasszeget és nekiláttam. Először egy kopott tolattyút fúrtam meg próbaképp, valamint a porlasztó szívónyílásánál a légszűrő csatlakozásánál felül. Akkora fúróval hogy a sasszeg jó szorosan illeszkedjen. próbákkal állapítottam meg mennyit kell kilógatni a sasszegből a tolattyún hogy teljes gáznál se akadályozzonClick image for larger version

Name:	DSCF4076.jpg
Views:	1
Size:	186.3 KB
ID:	204838Click image for larger version

Name:	DSCF4079.jpg
Views:	1
Size:	187.1 KB
ID:	204837Click image for larger version

Name:	DSCF4079.jpg
Views:	1
Size:	187.1 KB
ID:	204837 Click image for larger version

Name:	DSCF4083.jpg
Views:	1
Size:	191.1 KB
ID:	204839Click image for larger version

Name:	DSCF4074.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	204840Click image for larger version

Name:	DSCF4079.jpg
Views:	1
Size:	187.1 KB
ID:	204837alul van hely bőven. feltettem a rugót, azt is próbálgattam melyik jó a lényeg nem kell túl erős, csak annyira hogy éppen feszüljön, és a nagy visszahúzórugó is vissza tudja nyomni a tolattyút. Félgáz felett már nincs szerepe akkor már amúgy sem csörög. Próba: megszűnt teljesen a csörgés még a kopott tolattyúval is. Kicsit "lágyabb lett" a gáz a visszafelé rásegítés miatt de minden tökéletesen működik. A szívótorokba picit betakar a rugó, de semmi hatással nincs a működésre. Most kb:1500 km-en vagyok túl ezzel a megoldással, és minden hibátlan. Ha valaki fél attól hogy a rugó elszakadva a hengerbe kerülhet, igen ez benne van a pakliban de kicsi a valószinüsége hogy a rugó mindkét vége egyszerre szakadjon el és ha az egyik tart addig nem szívja be.