Sziasztok Fórumos Társaim!
Hát eljött az idő és beépítettem a jáwámba a vape z04 jelű gyújtást és mint azt ígértem is ezt most megosztom veletek.
Az átalakítás borzasztóan egyszerű és a végeredmény egy akkora szikra,amilyet a jawa égéstere még életében sem látott . Tényleg nagyon erős a szikra és pontos is mert állítási lehetőség nincsen rajta. Az új alaplapon csak két darab 4-s lyuk van amit a régi magneton állórészre kell rögzíten és már készen is vagyuk a blokknál.
Felül a tankot kell leszerelni és a két régi trafó eltávolítása után az új ikerstatikus trafót fel kell szerelni és bekötni.
Az indítása pedig pöcc és már jár is a gép. Nem kell már rugdosni meg szívatni mint régen.....
Idő közben felszereltem az első gyári tárcsaféket is,de még nem tudtam kipróbálni,mert a kereket ki kell hézagolnom,hogy ne mozogjon tengelyirányban.
De már mindenét felszereltem kicseréltem a jobboldali villaszárat és persze ha már ott voltam fel is újítottam mindkettőt,sőt még a hátsókat is,kicseréltem a kormányt meg a kopott kormánycsapágyakat is.
Lecseréltem a gumifékcsövet és beszereltem a fékbetéteket,lelégtelenítettem az első fékrendszert új olajjal,illetve a régi bowdenes féklámpakapcsolót kiiktatva bekötöttem az elektomos féklámpakapcsolóját is.
Szóval már minden készen van egy próbához a hézagoláson kívül,de az eddigiek tapasztalatai alapján csak ajánlani tudom az átalakítást mindenkinek!
Üdv és széles utat!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa 350 VAPE Z04 gyújtás!
Collapse
X
Collapse
-
Jawa 350 VAPE Z04 gyújtás!
Címkék: Egyik sem
-
#17Laci77 kommentje2016 máj. 05, 19:43Editing a commentSzia drpal! Örömmel tudatom Veled, hogy nagyon jól tetted, hogy eladtad a Jawa oldalkocsis motorodat. Rengeteg bosszúságtól kímélted meg magad. Az öreg bácsi, akitől vetted a motort úgy szétbuherálta az egészet, hogy rémálom az utazás ezzel az ócskavassal. Nehogy félre érts: nem Téged akarlak megvádolni, hogy átvertél a motorral. Erről szó sincs! Tulajdonképpen a legjobb utam eddig az volt, amikor megvettem Tőled és hazamentem vele. Ez kb. 100 km volt. Ezután szinte mindig csak gond volt/van a motorral. A múltkor pl. menet közben szétesett a légszűrőház (hogy miért kellett átalakítani, azt nem tudom) a lakhelyemtől kb. 5 km-re és mondanom sem kell, hogy alig tudtam vele hazamenni. Mára volt bejelentve műszakira, de miután nagy kínlódva sikerült beindítani, nem volt töltés ezért nem indultam el vele, mert 20 km-t úgy sem bírt volna ki az akksi. ( A vizsgahely 10 km-re van a lakhelyemtől.) Vasárnap még könnyen indult és töltés is volt. Egyébként a dinamónál a D- kefe is egy bakelitlappal van a helyére kényszerítve. A bácsinak vajon hogyan sikerült a kefetartót letörni? Az irányjelző azért nem villogott mert össze-vissza voltak kötözgetve a vezetékek és sikerült egy pont oda nem való villogó automatát beszerelni. A blokkból időnként akkora csattanások jönnek, hogy attól félek, hogy azonnal szétesik a motor. A 33-as keverékkel dől belőle a füst. 70-es tempó felett, ha húzom a gázt, csak lemélyül a hangja de semmit sem gyorsul. Ha rendbe akarnám tenni a gépet, akkor az utolsó csavarig szét kéne szedni és újraépíteni az egészet. Ilyen "Lego" motort tudtam volna Pannóniát is szerezni, de pont a szerelgetést akartam elkerülni. Sem türelmem, sem szerszámom, sem időm nincs a szerelgetéshez. Összefoglalva: jól jártál, hogy eladtad ezt a garázsszemetet, én is erősen gondolkodom, hogy megszabadulok tőle, vagy eladom, vagy kiviszem a határba és felrobbantom.
-
#18mir-mur kommentje2016 máj. 07, 21:38Editing a commentNagyon -nagyon negatív vagy ! Ha nem akarsz szerelgetni, menj be a szalonba, és 2-3 misiért tuti mocit vehetsz.
-
#19Laci77 kommentje2016 máj. 07, 21:57Editing a commentmir-mur;bt744 eredeti hozzászólása
You must be logged in to post a comment. -