Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel henger festése feketére ?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel henger festése feketére ?

    Tisztelt Fórum!
    Nagyon köszönném, ha valaki tudna adni tanácsot arra vonatkozólag milyen típusú (márkájú) fekete festékkel érdemes D csepelem hengerét lefesteni. Gondolom hőállóval de ezen túl, hogy tartós is legyen (olaj, üzemanyag álló).
    A másik kérdés: a csepelemről hiányzik a hátsó kerékhez csatlakozó km óra lehajtás, még csak nem is láttam hogy néz ki, ha valaki tudna fényképet küldeni erről az egységről, nagy hasznomra lenne.

    Segítségeteket előre is köszönöm!
    Üdv. zsicek
    zahi, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

    #2
    Próbálni nem próbáltam de elvileg erre jó.
    Oldtimer Perfekt Internet

    Komment


      #3
      Köszi a hasznos tippet!
      Üdv.

      Komment


        #4
        Nekem van a D-Csepelemen kilóméter óra "kihajtó", (szerintem meghajtó de nem lényeg)holnap ha sikerül "kiszabadítom" a helyéről lefotózom és ide felteszem vagy emailon elküldöm a képeket.

        Üdv: FuKaresz

        Komment


          #5
          A festéssel kapcsolatban saját tapasztalatot írnék Először is nekem azt mondták hogy a fegyverekhez való ilyen anyaggal kell, pontosan leírva amitől a fegyver csöve fekete lesz. Majd megkérdezem minek hívják pontosan. Másik is saját tapasztalat, most hoztam vissza a simson sr2 motort a felfúrásból, s a szaki az miután felfúrta valamilyen folyadékba áztatta, s a kopottas már rozsdaszínű henger újra fekete lett! Nagyon szép olyan mint a gyári. Meglátásom szerint nem festékkel kell ezt a kinézetet elérni, de szerintem lesz olyan aki az amiket leírtam pontosabban tudja. )

          Komment


            #6
            A fegyverek csövét barnítással "festik". Ami annyit tesz hogy felmelegítve olajba mártják. Ez egy szépen megmunkált felületen szép egyenletes színt eredményez. Ezzel csak az a baj, hogy ez nem más mint felületkezelés, vagyis mintha polírozva lenne, már párásabb időben is kiveri a rozsda, ezért használat után azonnal le kell olajozni.
            Katonaviselt emberek erre igen jól emlékeznek.

            Komment


              #7
              Nekem 1965 óta van meg a motorom, D-Csepel ezért ha megengedik hozzászólok. A vas hengereket gyárilag "csak" barnították mert akkor még nem léteztek hővezető hőálló festékek vagy ha igen méreg drágák. Ha valamilyen festékkel be lessz festve a henger, bizonytalan, hogy megfelelő lessz e a hűtése.
              A kilóméter óra meghajtóról készült képeket is felteszem mindenki láthatja akinek netán kellhet.Click image for larger version

Name:	Kóm. helye.JPG
Views:	1
Size:	183.6 KB
ID:	129164Click image for larger version

Name:	Kmó meghajtó belülről egyben..JPG
Views:	1
Size:	76.8 KB
ID:	129166Click image for larger version

Name:	Kmó. meghajtó lemez mellette..JPG
Views:	1
Size:	78.5 KB
ID:	129167Click image for larger version

Name:	Kmó. meghajtó kívülről..JPG
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	129165
              soveny és Che kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Tisztelt festeni ill. barnítani akarók!
                Ez a barnítás azért nem olyan egyszerű. Van meleg barnítás és hideg barnítás.Az előbbit és az utóbbit is volt szerencsém kipróbálni régi fegyverek kapcsán.
                Először a meleg barnítási tapasztalatom:Vegyünk egy szépen felcsiszolt fegyvercsövet, persze el akartam látni valamilyen korrózióvédelemmel. Eléggé körbejártam a barnítási folyamat témát és nekiláttam. A csövet nitrohígítóval letisztítottam,felhevítettem( na nem pörkölővel) hanem gyári elektromos kemencében(ahol a hőfokot 1 fokonként tudom állítani) szóval hevítettem 650 C fokra, majd miután teljes egészében átvette a hőt, edzőolajba mártottam( persze tüzifogóval,mert azért egy kicsit meleg) Na és láss csodát kivettem és gusztustalan revés felpattogzott párducfoltos felületet kaptam. Oda a sok munka csiszolás, polírozás stb.... BERÁGTAM!!!
                Semmi gond ,türelmes ember lévén szépen lecsiszoltam, felpucoltam ismét, tisztítás nitroval, kemence 500 C-on, hevít, bemárt az olajba, kivesz és majdnem hánytam......
                Na megint sz...r lett. Foltos ,nem egyöntetű barna, de már jobb mint az előbb.
                Érdeklődök itt-ott, idősebb szakiknál és véletlenül melózott nálunk egy olyan aki a seregben fegyvermester ill. javító volt.
                Érdeklődök nála mi lehet a gond. Mosolyog, a lényeg hogy az határozza meg a hevítés hőfokát, hogy milyen anyaggal dolgozunk, a fegyvergyárak pontosan tudják miből készül az alkatrész, milyen ötvözők vannak benne és annak megfelelő hőmérsékletre hevítik. Így az ötvöző anyagok sem égnek ki, és az alkarész is szép dekoratív barna és korrózióálló lesz.
                Kérdezte az idős szaki:"Tudod pontosan az anyagösszetétel?"
                Persze honnan tudtam volna, hogy egy 70-80 éves puskacsövet miből gyártottak a háborúk idején.
                Tehát nyugodtan kijelenthetjük pontos anyagösszetétel nélkül szépen barnítani nem lehet melegen.
                Persze vannak kivételek, annak az illetőnek nagy mázlija van akinek sikerül.
                A hideg barnítás nagyon egyszerű:
                Elmész a fegyver-vadászboltba, és veszel hidegbarnító folyadékot.Kicsi ecsettel felkened 10perc mulva letörlöd és láss, csodát nagyon szép barna lesz. Elég drága ,(kb 10ml.1800ft)kis kiszerelésben adják, nem annyira kopásálló, de szép egyöntetű barna felületet ad.
                Én így barnítottam a harmadszorra felcsiszolt puskámat.Szép lett, nem kopik (mert szögön lóg a falon), hatástalanított és csak díszként funkcionál.
                Azért teljes le-ecsetelés előtt nem árt próbát tenni.
                Remélem tudtam segíteni valamelyest.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Norbert; 2011 szept. 17, 14:50.
                , emu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Nagyon jók a képek, köszönöm!

                  Komment


                    #10
                    Norbert eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Tisztelt festeni ill. barnítani akarók!
                    Ez a barnítás azért nem olyan egyszerű. Van meleg barnítás és hideg barnítás.Az előbbit és az utóbbit is volt szerencsém kipróbálni régi fegyverek kapcsán.
                    Egy kis érdekesség ehez a témához, bár már lehet, hogy nem sokan olvasák. Egy porkohászatban vagyok hőkezelő. A kiégetett munkadarabokat, gőzölőkemencében színezzük feketére. Az alkatrészt edzőolajba merítjük. Egy 450 fokos nitrogén-hidrogén keverék gázöblítésü kemencében halad át folyamatossan. 2-órát tartózkodik az anyag a főzónában. Az f-zóna végén 4 bar nyomású majdhogynem forrásban lévő vízpermetet keresztezi a szállítószallagot. amikor az m.darab kiér, ismét merítés edzőolajba. Eredmény csodálatossan szép és tartós fekete szín.

                    Komment


                      #11
                      Hmmm. Ezek szerint nekem qrva nagy szerencsém volt.:-)))) Gyártattam egy cső súlyt egy pisztolyhoz (tudom marok lőfegyver:-)))) a maros "elvileg" nem tudta mit gyárt.:-)))) Meguntam a magyarázkodást, ha meg mondtam egy alkatrészről , hogy fegyverhez kel, vagy pesz@rt az emberke, vagy sokszorozta az árat.:-))) Szóval legyártotta, majd közölte még egy ilyennel a közelébe se jöjjek.:-))) Nem baj nekem kellet, másnak nem szándékozom kiadni.:-))) Szóval szépen gravírozva lett ,ahogy kel (monogram, stb.:-))))) majd simán megmelegítettem, sima lángon, és zutty bele a sima natúr olajba. Szerintem elfogadható. Igaz olajozva van rendszeresen.

                      Komment


                        #12
                        TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        majd simán megmelegítettem, sima lángon, és zutty bele a sima natúr olajba. Szerintem elfogadható. Igaz olajozva van rendszeresen.
                        Ezek szerint megvan a megoldás: A forró hengerre rendszeresen forró olajat kell permetezni, és szép barnásfekete lesz.

                        Nekem a barnítással csak egy bajom van gépészként. Rozsdásodik. Nem kicsit, nagyon. És nagyon gyorsan. Mezőgazdasági gépnél néha muszáj 10.8-as minőségű csavart használni. Ezeket - szilárdsági okok miatt - nem horganyozzák. Az eredmény siralmas. Álló gépen max 1/2 év és csupa rozsda.

                        Én a hengeren a Czetkánál korábban mezei fekete Neolux sprayt használtam. 10 évig jó volt. Helyenként még most is egész jól kapaszkodik.

                        Komment


                          #13
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Én a hengeren a Czetkánál korábban mezei fekete Neolux sprayt használtam. 10 évig jó volt. Helyenként még most is egész jól kapaszkodik.
                          A lehető legjobb festék a hengerre ár/tartósság szempontokból ! A lényeg hogy érdemes homokszóratni előtte az esetleges rozsdától és a korábbi festékmaradványoktól. Majd(én így szoktam csinálni) tesa maszkolószalagal leragasztom a tömítőfelületeket és jó felmelegítem a hengert így szépen be lehet fújni egészen a bordák tövéig anélkül hogy a külső éleken megfolyna a festék.Érdemes a hengert először a tetejére állítva lefújni majd a talpára állítva is nehogy valamely rész kimaradjon.Tapasztalataim szerint mikor kész a motor azért egy ideig nem szabad hozzányúlni a festéshez mert a motor hőétől még viszalágyul egyszer-kétszer a neolux de utána nagyon sokáig tartós védelmet nyújt(2004 óta van a saját Pannóniámon ez a festék és a kipu hollandertől vissza kb 5 mm kezd mostanra rozsdásodni,azon kívül mindenhol tökéletes a mai napig.

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok! Én kovács is vagyok, tehát az izzó vassal dolgozom. Rengeteg eljárás van a felületkezelésre, kékítés, barnítás stb. Nagyon fontos a munkadarab megfelelő hőmérséklete. 5-600 fokon ne próbálkozz mert az olaj maga megég. A legfontosabb hogy magas szén tartalmú olajat használj. Erre a legjobb a fáradt olaj mert abban a használat során feldúsul a szén. A vasat pedig olyan hőmérsékletre melegítsd ill engedd visszahűlni (ez a jobb) hogy maga az olaj ne égjen meg (ne gyulladjon be) mert akkor csak elpárolog, pedig a lényeg az hogy a vas szerkezetébe bediffundáljon. Így pár mikron vastag egyenletes nagyon szép és tartós felület keletkezik. Aki nagyon majerkodni akar az méhviasz, terpentin, és un. Japán dryer (magyarul fixatív) megfelelő keverésével fényes tartós felületvédelmet tud biztosítani. Tehát a lényeg a hőfok, mert nem ráégetni kell az olajat hanem elkapni azt a hőfokot ahol bediffundál a szén! Jó kísérletezést!

                            Komment


                              #15
                              Kedves Mucsom!

                              Köszönöm a barnítással kapcsolatos írásod.Sajnos én olyan "majerkodós" vagyok,-illetve,ha csinálok valamit törekszem a tökéletesre.A tökéletes előállítása nem minden esetben sikerül,de akkor újból hozzáfogok,mert türelmem az van.

                              Szeretném tőled megkérdezni,illetve,ha te tudod pontosan az utolsóként leírt,méhviasz,terpentin és a Japán dryjer receptjét,légyszives tedd közzé!Meg kell mondjam a Japán dryjerről (fixatív),még nem hallottam és szeretném tudni,de úgy gondolom mások is,valójában mi is az.

                              Szerintem járműhengerek színezésére a fenti eljárások nem a legmegfelelőbbek,de mint barnítást én is sokszor alkalmazom,szerszámok,gépalkatrészek felületkezeléseként.

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X