Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel- karburátor különbség - létezik?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel- karburátor különbség - létezik?

    Sziasztok!

    A csepszim füstölt a karburátorral, ami rajta volt, és alapjáraton is megfulladt. - sok benzint kapott.
    Állítottam a súbertűn , amíg lehetett. A legfölső rovátkán sem volt alapjárat, és gáznál is hörgött még.
    Az úszót is úgy állítottam, hogy a legkevesebb benzin folyjon a karbiba. A fúvókám 0,75 - ös.
    Raktam bele más súbertűt, fészket is cseréltem ( vagy 3- szor, és nem változott semmi)
    Mi lehet ennek az oka?
    Végül tettem rá egy másik karbit, és ezzel most működik.
    Talán más lehet a ház??
    Vagy a kopás miatt?
    Vagy csak én nem értek a beállításhoz??
    "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."


    #2
    Elméletileg a tűálláshoz az alapjáratnak nem sok köze van ! Ha az úszószint megfelelő , az alapjárati fúvóka szintén (és nem repedt a karbi...) az alapjárat a levegőcsavar és a súberütköző (alapjárati) csavar segítégével beállítható ! De kezd el inkább az elején: - mosd el a karbit (nekem az emelt toluoltartalmú "piros cimkés" nitro hígítós áztatás, mosás , majd kifúvatás vált be) ! - nézd meg a fúvókák,(tűs fúvóka is) állító kúpos csavarok épségét , megfelelő méretét (ne csak a számokat nézd , mérj !!!) ha kell cseréld. - rakd össze a karbit úgy, hogy a helyes úszószintet állítsd is be, majd rakd a súber-tűt kb középre, a levegő csavart kb1,5 ford kifele bentről - Indítsd be , melegítsd egy kicsit, azután zavard meg 1-2 km-t teljes gázon,hirtelen leállítás után gyertyakép vizsgálat , ha kell főfuvi csere - Ha eddig OK , akkor vizsgáld részterhelésre: kb 2/3 - 3/4 gáz állásíg a súbertű dominál a rendszerbe! - Ha kb1/4 -2/3 gáznál vizsgáld a motor járását,ha "négyüteműzik"darabosan jár akkor sokall, engedd lentebb a tűt eggyel és újra próba! - Ha erőtlen, gyenge, esetleg csak hörög fullad csak teljes gázra élénkül , emeld a tűt ! próba újra! (addig állítsd míg ki nem símul a járása) - így az úszószint , főfúvóka,súbertű beállítása után állítsd be a helyes alapjáratot az ütköző csavarral , finomítsd a levegő csavarral az egyenletes járás elérése érdekében(kb ahol a legmagasabb lesz a fodulat) , majd ha kell korrigáld az ütközővel az alapjáratot ! Azután próba! - vigyázz mert az alapjárati rendszer beállítása némiképp módosíthatja az üzemi rendszert is!!! Ezért az egész ismételt ellenörzését végezd el, ha minden az eddig felsoroltakból OK akkor győztél ! jó motorozást , nagy sebességet , relatív jó fogyasztást és kellemes időtöltést kívánok hozzá !
    Busznyi, Ricsi95D és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszönöm a segítséget!! Sokat megtudtam a hozzászólásodból!
      "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

      Komment


        #4
        Üdv Örs!

        Ez a cikk is segíthet.Click image for larger version

Name:	Danuvia porlasztó.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	140420

        - - - Updated - - -

        Üdv zahi!

        Nagyon jó amit írtál,csak a Csepel és a Danuvia porlasztója nélkülözi az alapjárati fúvókát,azokat csak a bowdennel lehet szabályozni.
        Titus és zahi kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Tényleg jól össze van foglalva.
          Mondjuk nálam a gyakorlat képes megdönteni minden elméletet.

          Komment


            #6
            Üdv St.Z. 350 ! Ebben igazad van , erre nem is figyeltem oda , csak egy általános leírást próbáltam a porlasztó beszabályzásához, de az alapjárati rendszer hiányában kissé más a leányzó fekvése (már megint pannóniában gondolkodtam ) . Az alapjárat beállítása ebben az esetben a bowden-feszítő csavarral történik , az alapjárati keverék beállítása viszont ebben a formában adott ! Bár a tű kúpossága még nem dúsíthatja a keveréket a súber-harang alapjárati magasságba történő beállításával, így csak a főfúvóka dúsíthatja el az egészet (továbbá a tűsfúvóka és a súbertű kopása) és a rossz úszószint ... Igazad van ez a karbi még a legegyszerűbbek közül való . Egyébként amit leírtam nem volt valótlan , bár egy kicsit benéztem a "dógot" !
            sinter és St.Z.350 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Üdv zahi!


              Örülök neki,hogy nem értetted félre a hozzászólásomat.Teljesen egyetértek, korrekt a beállítási tanácsod világos,könnyen érthető.
              sinter kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Azt akartam én is írni hogy a Csepel bovdennel állítja a súbert (sajnos), de St.Z.350 kolléga megelőzött vele. És zahi kolléga pedig nem sértődött meg a kiigazításon, és ez az amiért nagyon csípem, illetve tisztelem a társaságot. Max respect!
                Titus kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Csepel bovdennel állítja a súbert (sajnos)
                  Igen ez a baj. Én is bovdennel állítottam, és amikor eltekertem a kormányt, szépen ugrott is az alapjárat.
                  "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                  Komment


                    #10
                    amikor eltekertem a kormányt, szépen ugrott is az alapjárat.
                    Ez már csak ilyen. Úgy állítsd be, hogy jobbra fordított kormánynál ne álljon le, ha balra fordítod akkor magasabb lesz, az nem gond.

                    Komment


                      #11
                      Nekem is dettó ugyan ezt csinálja, de én azt mondom fogjuk fel egyfajta kézigázként a jelenséget.
                      -Mekkora alapjáratot szeretnél?
                      -300 és 1500 között bárhova belövöm egy kormánymozdulattal.

                      Komment


                        #12
                        A bowdwen elvezetésének megváltoztatásával nem lehet valamelyest javítani a dolgon ?

                        Komment


                          #13
                          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A bowdwen elvezetésének megváltoztatásával nem lehet valamelyest javítani a dolgon ?
                          Szerintem igen , de ez a jelenség akkor jelentkezik , ha már nagyon rövid a bowden . Egy jól megcsinált , elvezetett bovden esetn szinte 0 ez a hiba .

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok!

                            Én a bowdent (ahogy kijön a kormányból), a benzintank és a váz között vezettem, a tank alatt szépen elment a karbiig.
                            "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                            Komment


                              #15
                              Így fut nekem is a bowden. Amúgy pedig nem zavar az alapjárat "állíthatósága" kormánymozdulattal effektus. Ez a motor még ilyet is tud!!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X