Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D Csepel motorblokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Csak a kérdésre próbáltam válaszolni....

    Komment


      #17
      Sziasztok!

      Szerintetek valóban használhatóak a Csepel stabilmotor alkatrészei a 125-ös Csepel T motorikus felújításához? Henger-dugó-karburátor-hengerfej és főtengely használható lenne belőle?Valaki hirdet a veteránaprón egy ilyen motort zsír újat...elgondolkoztam, hogy megérné-e.
      taluga és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Igen használható...annó én is azt használtam a Csepel blokkban. Ezért tudtam vadonatúj alkatrészeket szerezni a 90-es években.(apám vízvezetékszerelő volt, és a szolgálat szivattyúhoz jártak a cseredarabok) A karburátor fedele cserés, a henger hengerfej főtengely gyujtás és gyujtásalaplap, gyujtáskivezető, gyujtótekercs, főtengelycsapágyak, lendkerék, a gyertyapipa is ugyanaz. A dugattyú különbözik kissé, mert van olyan változat, ami 3 gyűrűs...avval lesz benne erő az biztos.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 ápr. 13, 14:33.
        taluga, Titus és soveny kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Köszönöm Wsievers!

          Szerintem így jobban ki tudnék jönni, mint furatás, főtengelygörgőzés, stb. És vadi új, alapméretes.




          Mondatot pedig nem kezdek "és" használatával.




          Leboltoltam...érkezik a cucc.

          Komment


            #20
            Sziasztok! Az olyan blokk amin van felül olajbeöntő nyílás és csavar, az D csepel, vagy danuvia blokk? Másban nem nagyon tér el. Köszi!

            Komment


              #21
              A Danuviának nincs olaj beöntője. A D-Csepelnek, T-Csepelnek van. Igaz ezt az idők folyamán cserélgették, az én D-Csepelemen sem a beöntős van, de majd lecserélem.
              mucsom kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                én D-Csepelemen sem a beöntős van,
                Az enyémen sem, de akkor ez csak a másik fajta kuplung dekli kérdése, vagy szerkezeti eltérés is van a kétféle motor között? Ha lecserélem a kuplung deklit attól még nem lesz danuvia , vagy D csepel.

                Komment


                  #23
                  Igazából kinézeti eltérés lehet első sorban, a Danuviának legjobban a hengerén látszik az hogy Danuvia, mert csepp forma. Úgy tudom hogy a felömlő mérete is változott, szóval ahogy telt az idő, úgy fejlesztettek rajta.
                  A főtengelyből is lehet látni.
                  A gyújtás kivezetés száma is árulkodó, de a párosító számokból tutira lehet tudni hogy kb mikori a blokk.

                  Komment


                    #24
                    sziasztok, frissen beszerzett danuvia vagy csepel blokkomban beállt a dugó. meg sem moccan hiába áztatom csavarlazítóban. A hengerfej lejött, a dugó kb a henger felénél beállt.Arra gondoltam ha rámelegítenék a hengerre vigyázva hogy ne a dugó melegedjen elvileg kell annyit tágulnia a hengernek hogy le lehessen húzni. más nem jut az eszembe mert szétverni nem akarom. Szerintetek? köszi a segítséget!

                    Komment


                      #25
                      Apámmal egyszer egy szabadban gyertya nélkül álló Czetka blokk szintén beállt dugattyújáról úgy tudtuk lehúzni a hengert, hogy először is hegesztőpisztollyal körbe lett melegítve a henger fala a dugattyú fölött. Ezután a hengernél fogva levegőbe emelve a blokkot a dugattyút egy fadarab közbeiktatásával ütögetve lassan lejött a henger. A kipufogó és szívónyíláson át közbe-közbe kapott egy kis kenőanyagot is a dugattyú.
                      mucsom és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Megszorult dugattyú kiszedésére a blogok közt van egy kinyomó szerkezetről írás.
                        mucsom, Titus és Che kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          hegesztőpisztollyal körbe lett melegítve a henger fala a dugattyú fölött. Ezután a hengernél fogva levegőbe emelve a blokkot a dugattyút egy fadarab közbeiktatásával ütögetve lassan lejött a henger. A kipufogó és szívónyíláson át közbe-közbe kapott egy kis kenőanyagot is a dugattyú.
                          Köszi, pont ezt tervezem én is, szerencsére van itthon hozzá minden :-)
                          Titus kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Hali berakom ide is a linkjét a topicnak. Második oldalon van a szerkezet maga

                            http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...79/index2.html

                            Jó munkát!
                            Titus, mucsom és Che kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Második oldalon van a szerkezet maga
                              Köszönöm jó megoldás lehet, azért először rámelegítek, annak működnie kell (meg persze csavarlazító)

                              Komment


                                #30
                                Elmés kis szerkezet, ez valóban szakszerűbb megoldás. Figyelni kell az alsó holtpontot, annál tovább nem szabad nyomni.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 máj. 30, 22:51.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X