Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Miért csúszik???

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Üdv mindenkinek!
    Lehet hogy én vagyok az értetlen, de minek kell új lamella, meg ilyesmi? Már egy lamella is el tud romlani? Most veteránozunk, vagy mindenből veszünk bele nem illő nem méretpontos, vagy épp puhább anyagból készölt utángyártottat. Normális olaj, nem híg 15-20 W-s lötty, megfelelő rugó, és normális keménységű parafával eredeti módon felújított eredeti lamella. Egy óra alatt meg lehet csinálni vagy 8-10 lamellát, és néhány nap száradás után méretre csiszoljuk. Nincs ebben semmi ördögi, ha már egy mocit restauráltunk ( ha meg nem mi, akkor vigyük vissza).
    Én ilyen egyszerűen gondolkozok, bocs ha valakit megbántottam.

    Komment


      #32
      Kedves Robertó! Én ennél fontosabbnak tartom a lamellát és bizony cserélni kell ha megkopott. A lamella gyártás pedig nem oly egyszerű mint leírod / 8-10 db / óra/. Ha már csak az hiányzik akkor valóban a csiszolás szaporábban megy de előtte van még tennivaló ha igazán jót és nem utolsó sorban tartósat szeretnénk készíteni!. Megbántani nem bántottál meg senkit csak a" jó munkának mint a régi mondás mondja idő kell "de igazán a rossznak sokkal több kell mert újra kell csinálni! A jó munka pedig időbe telik az idő pedig mindenkinek kevés és pénzbe kerül!

      Komment


        #33
        Bocs, de én magamból indultam ki. Felstócolva van vagy egy méter lamellám, amiből mindig találok egy garnitúrára valót, aminek nincs szétkopva, felperemezve a széle. Kilökdösöm a parafát, megtakarítom a fémet, és megy bele az új. Ha gyenge a rugó és épp nem találok jobbat, még a csiszolásnál rá tudok hagyni. Nekem is pénz az idő, ezért csinálok 2-3 garnitúrát egyszerre- utána csak elő kell rántani a fiókból null költségből.
        Én is legyártok, esetenként gyártatok sok mindent, ha nincs, vagy aranyárban adják(pl: nyomórugós kuplung lamella), de inkább az eredetiség híve vagyok, főként ha tonna szám van belőle. Ha másnak megéri legyártani, és eladni haszonnal, nekem is megéri magamnak megcsinálni...szerintem.

        Komment


          #34
          Semmi gond roberto! Azért ahhoz a méternyi lamellához is idő kelett, míg összejött. Szerintem ne hergeld magad. Mindenki a nulla forintos megoldást keresi - ha összejön.

          Komment


            #35
            A D-Csepelemnél nekem is kuplung lamellákat kellett cserélni, mert kopott volt. Vettem hozzá parafa dugókat, megfőztem őket, így puha lett és egy dugóból 2 lyukba is tudtam tenni úgy, hogy mindkét oldalt kitüremkedett, így stabilan fog.

            Egy acél gyűrűbe a lamella vastagságának megfelelő hornyot esztergáltattam, és aztán a gyűrűt átmérőben ketté fűrészeltem, így az osztott gyűrűbe beletehető a lamella, és síkköszörűn méretre köszörülhető. (Persze tokmányba fogva esztergálni is lehet és a végén síkba fektetve kicsit megcsiszolni.
            Ha elég vastag, akkor feszíti a rugót és kisebb az esély a csúszásra, és szerintem nem szabad hajtóműolajat tenni bele, az túl sűrű.

            Amúgy meg nem igazán jó a berúgó konstrukció, hogy a kuplungon keresztül meneszt, mert ha bemelegszik, akkor bizony csúszhat berúgáskor...

            (Ja meg azt sem szeretem ezekben a blokkokban, hogy bal oldalt a főtengelyen csak egy csapágy van, aminek a fészke hamar kikopik... )

            Komment


              #36
              Ez így van, így újulnak fel a csepel, vagy pancsi lamellák.
              Én ettől függetlenül a sűrű olajat részesítem előnybe (minimum sebességváltó olaj). Annyival később kezd csúszni
              Kinek a pap, kinek a papné......nekem a lánya.

              Komment


                #37
                Betettem egy plusz vaslamellát, azóta minden probléma megszűnt! Szépen kiemel, és meleg motornál sem csúszik! Köszönöm a tanácsokat!
                "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                Komment


                  #38
                  Akkor jó motorozást!

                  Komment


                    #39
                    Akkor jó motorozást!
                    Ami kifér a lapított végűn!!
                    "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                    Komment


                      #40
                      Naaa!
                      Szervusztok!

                      Ismét problémám van a másik motornál a kuplunggal. De most az ellenkező. nem emel ki!
                      Az olaj egészen híg. A kuplung játékát már minimálra vettem, de még mindig nem emel ki tökéletesen, így kettesből már alig bírom kiszedni nullába. Mintha a kuplungkar útja kevés lenne. Lehet az a baj, hogy több lamella van benne, (a kopás miatt)
                      és kiemeléskor kisebb lesz a hézag a lamellák közt? (ugye megoszlik)
                      Vagy tegyek bele hígabb olajat?
                      Várom a választ

                      Örs
                      "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                      Komment


                        #41
                        Örs

                        Szerintem ez egy összetett kérdés és számos külön , vagy akár együttes, egymást erősítő oka is lehet:

                        ferdén kiemelő nyomólap (törött rugó, vagy eleve rossz beállítás),
                        rossz olaj,
                        hullámosra kiverődött kuplungkosár,összeragadt lamellák,
                        stb.

                        Szerintem le kellene venned a baloldali deklit és azonnal látnád, mi lehet a baj!
                        (Ez nem akkora munka, sőt ha jobb oldalára fekteted a motort, még az olajat sem kell leengedned...)

                        Komment


                          #42
                          A lamellák szélét nézd meg nem szorulnak e? A simát és a parafásat is. Könnyen kell belecsúszniuk a kosárba és az agyra is.
                          Simítóreszelővel meg lehet igazítani szépen óvatosan. Nekem ez volt a hiba. Utána hibátlan lett.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X