Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Versenyzésre átalakított Csepel 125-ök

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ... a "flex kalapács teljesítmény növelés" kicsit erős kifejezés de hát nembánom ha ez a stílus járja .
    Kérdem a két tisztelt olvasni tudó szakit hol írtam én hogy tönkre kéne tenni bármit is?
    Szerintem félreértettél: nem arra reagáltam amit te írtál, csak elmondtam én mit csináltam és mit NEM MERTEM MEGCSINÁLNI a T5-ösön. Ha lenne rá szaki, hidd el hagynám hogy egy kicsit kalapálja, vésse vagy flexelje a motort, de én egyelőre nem merem bevállalni: tuti szívroham ha elcseszem és ennek semmi köze egy új Pannónia blokk árához!

    Amúgy pontosan az a szándékom hogy versenyzésre rakjuk össze a Pannóniát, azaz már eddig is egy csomó "eredeti" alkatrész került dobozba. A váz és a blokk eredeti, de mint már mondtam: ujabbak a csapágyak, a dugó és előre fordított teló került tárcsafékkel, hátra szintén japán motorból származó lengővilla, teló és tárcsafékes kerék... Számomra a lényeg hogy azért valamennyire Pannónia maradjon, de azért legyen vele esélyem is az amúgy teljesen tét nélküli futamokon...

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    igyekezzünk a tervezőasztalon elképzelt ideális állaptra hozni, a gyártsi pontatlanságok kiküszöbölésével a blokkot. (csepel esetében ez a „tuning” kb 40%-a)
    Azaz lényegében a tuning 40%-át én -bár szeretném- nem merem megcsinálni, s ez nem azt jelenti hogy bármi bajom lenne veletek, vagy a módszeretekkel. Szeretem a szépen felújított veteránokat, de az átépített, tuningolt motorok is legalább olyan közel állnak hozzám, sőt: inkább azokkal motorozok mert egyediek, egyéniségük van.
    Utoljára szerkesztve a következő által: X11; 2012 febr. 12, 12:39.

    Komment


      #17
      Üdv Mindenkinek!

      Bocsánat, látom egy kicsit elkalandozott a téma. De szerintem ezt érdemes volna megnézni (aki teheti élőben, vagy személyesen is :-) A téma címéhez 'passzoló' link:

      Eladó Csepel egyedi - Képes Motor

      Komment


        #18
        Erről beszélek ---a rossz képről itélve még igényes is lehet--és ezt a csavaros,gumit NEM MA találták fe a szegények.
        Ha meg elrepül 20 év és az akkori fiatal szerintetek nem fog örülni ha megalálja egy padláson?
        Természetesen a gyári szép,most restauráltnak is örül--de azt tudja mondani :2012 ben -20 éve átalakitottak egy csepelt jégversenyre ez történelem neki!!!
        Azok a motorok amire most huzigáljuk a farkunkat-mert verseny csepel,pannónia az is igy készült -AKKOR--amikor a gyereket elverte a fater mert leforditotta a kormányt,kivette a furuját a kipufogóból.Vagy ha volt valami gyárban ismerőse már volt vizes henger két kipufogós .....ami elött most leborulva imádkoznak

        Köszi a képet--jókor jött

        Komment


          #19
          Hát nem akartam megosztani a fórumozó brigádot. DE ez is része volt a motoros életnek, és az elején is mondtam, hogy nem 0 km-es hengert, blokkot fogok szétfaragni, meg nem a hibátlan sárvédőt elnyesni. Olyat, amit nem kell nagyon sajnálni.
          Faragtam már több Trabi motort (6800-at forgott a gyári 4500-al szemben), viszont megtanultam, hogy nem ész nélkül kell nekiállni a reszelésnek, hanem egy 2T-s motor különösen nagy precizitást, tudást igényel. Véletlen sem szabad eltúlozni semmit. Meg kiszámolni a kipufogót tervezett fordulatszámra, nyomaték, vagy lóerő kell... Na ez komoly meló.
          Ha jól elkészíti az ember, az a henger vigyorog, hogy verseny motoron szolgálhat.
          Aki ezt nem bírja, annak nem ajánlom a Historic Rally-t se..
          Joker, keresni foglak ez ügyben is.
          A fotón Trabim 3. felömlője, szerintem nincs elk*rva.
          Click image for larger version

Name:	DSC08199.jpg
Views:	1
Size:	185.7 KB
ID:	130736

          Komment


            #20
            Ja, az egész ötlet onnan jött, hogy kaptam egy öreg komámtól egy házilag készített sporthengerfejet...
            Click image for larger version

Name:	2011-12-02_18-27-37_46.jpg
Views:	2
Size:	179.9 KB
ID:	130737

            Komment


              #21
              Szervusztok. Sokan "fúrnak-faragnak" mindenhol a világban - így "itthon " is. Nem feltétlenül a sok pénz a feltétel ehez a tevékenységhez. Többségében kidobásra ítélt, mások számára értéktelenné vált alkatrészekből alakulnak ki egészen érdekes dolgok. Az eredmény milyen lesz? Olyan, amilyen. Ne felejtsük el azonban , hogy ilyenkor ezek az emberek folyamatosan " képzik " magukat , mivel hozzáolvasnak, kérdeznek ( ! ) szerszámokat ,gépeket kezelnek - ügyesednek. Fontos tényező : nem " bántanak " senkit és nem kallódnak össze - vissza. Céljuk van , ami a mai világban egy nagyon fontos dolog. A két képet megosztom Veletek - a gyerek építgette 20 éves korában ( közben eltelt, vagy 14 év ). Ma már sokkal ügysebb , mint én . Üdvözlettel.

              Click image for larger version

Name:	Építés 001.JPG
Views:	1
Size:	117.5 KB
ID:	130738Click image for larger version

Name:	Építés 002.JPG
Views:	1
Size:	168.2 KB
ID:	130739

              Komment


                #22
                És befejezte?..........

                Komment


                  #23
                  Szervusz . A motort többször beindította, azután szétcincálta . Most is épít - de levágja a fa.kincámat, ha dumálok. Üdvözlettel.

                  Komment


                    #24
                    Click image for larger version

Name:	csepel.JPG
Views:	1
Size:	30.9 KB
ID:	131564 Click image for larger version

Name:	2372150_50f2794ba6d85434d1b0e23e79122499_l.jpg
Views:	1
Size:	175.0 KB
ID:	131565

                    Nekem ez a 2 kép van. Én ismerek 1 Fehérvári embert annak van krossz danuviája és 3 Csepel blokkja is nagy kocka alu henger/hengerfejjel mesélte hogy az 1 ik 145km/h s sebességgel is tudott menni csak a gyűrűket mindig törte .

                    Komment


                      #25
                      Üdv!
                      Régebben tettem fel egy csepel blokkot megvitatásra itt. Késöbb tudomásomra jutott, hogy egy 125/49-es motorból való amivel még anno versenyeztek. A képeken láthatóak a tuning jelek. Nem is nyultam hozzá, mert egyébként egész jó állapotban van. Ha kész lesz egyszer a csepelem beleteszem és megnézem mit hoztak ki belőle.

                      Komment


                        #26
                        Még régebben tévedtem egy német oldalra ahol ezeket találtam .... remélem senki se lesz mérges ,hogy lementettem és felraktam ide őket .Click image for larger version

Name:	dancsi1.JPG
Views:	1
Size:	131.0 KB
ID:	134711Click image for larger version

Name:	dancsi2.JPG
Views:	1
Size:	84.9 KB
ID:	134712

                        Komment


                          #27
                          picit keresgéltem reménykedtem h rátalálok az oldalra de sajnos nem sikerült de találtam mást ... Click image for larger version

Name:	motorcycling19530924-p10.jpg
Views:	1
Size:	164.0 KB
ID:	134728 a BMW-s Wiggerl Kraus és a csepel 125-ös meg G. Nagy ....1953

                          Komment


                            #28
                            Ha már igy bemerülünk,nincs valakinek egy nyitott váz,vagy rajz,kép pannonia krosszhoz.szintén kisköltségvetésű korabeli kinézethez.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              de találtam egy képet 6 naposról igaz h pannonia tl de nagyon vagány Click image for larger version

Name:	pancsi.JPG
Views:	1
Size:	144.6 KB
ID:	134733 akarok egy bekeretezett képet erről az asztalom fölé ... annyira jól néz ki ...én most MZ ES 125 G építésén vagyok rajta .. (a háttérben ott egy MZ )

                              Komment


                                #30
                                ficcero eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                de nagyon vagány
                                Bizony... A kipufogó elvezetésének megoldása nekem is tetszik - erre mondanák a nyugat-európai kollégáink, hogy scrambler, nemde?

                                Jól látom hogy már akkor oda tették a h. rugóstag felső bekötési pontját, ahova a szériában csak a P12-vel került át?

                                Én tervezetem hasonlót - ezért kerestem TL lengővillát és papíros vázat, illetve próbáltam ugyanígy papírozhatóvá tenni a Csepelem (125T) vázát. De egyenlőre ott tartok hogy sehol, de sebaj, nem annyira akut a dolog. Legalábbis ezt a szezont még kibírom korhűen átalakított motor nélkül...
                                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X