Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Danuvia hagyaték.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Danuvia hagyaték.

    Szervusztok . Ismerősöm valakinek a hagyatékból hozzájutott a képeken szereplő Danuvia érdekes blokkjához. Valamilyen ismeretlen "fejlesztés" , vagy ötlet részeit láthatjuk . A felső szembefordított dugattyú a "rúddal" össze van kötve a hengerben lévő másikkal . Több White henger is volt a blokk mellett. Fogalmam sincs milyen elgondolás alapja lehetett ez a megoldás. Sajnos semmilyen más alkatrész , dokumentum , vagy kindulási alap nincs , ami az ötlet mibenlétére utalna . Valakinek van ötlete , vagy információja ebben a témában ? Üdvözlettel.

    Click image for larger version

Name:	Csepel 010.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	155155 Click image for larger version

Name:	Csepel 009.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	155154

    #2
    Hello! Ezek szerint volt rajta még egy henger,amire jött a hengerfej?? Így már be sem fér egy normál Danuvia tankja alá!




    Ráadásul a két dugattyú között van az égéstér??? Hogyan bír ez működni??
    öregöcsi kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Stirling motor kiforditott változata. Szembe forditott dugattyúk egy fordulat két robbanás.Eredetileg egybe hengeres.
      Panaszkodunk,hogy nem fejleszt senki ithol.
      Ime egy új példa.
      Ki kellene vesézni.
      Megérdemelne egy uj oldalt!!!
      kollarg és öregöcsi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Ez egy ellendugattyús motor, a működési elve a mellékelt animáción látható http://atomictoasters.com/wp-content..._animation.gif

        Az animáción egy háromtengelyes ún. delta változat látható, a főtengelyeket fogaskerékáttétel kapcsolja össze. A deltamotort dízelmozdonyok, hajók erőforrásaként használják.

        A Stirling motor az egy külsőégésű motor, bővebben itt Stirling-motor - Wikipédia

        Üdv. Öcsi

        Click image for larger version

Name:	deltic_animation.jpg
Views:	1
Size:	19.9 KB
ID:	134467
        Utoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2013 jan. 29, 17:28.
        Beagle, Tamás78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Nem értek hozzá, de nehezen tudnám elképzelni, hogy ez egy három danuvia blokkból épített hatdugattyús motor egyik eleme.

          Komment


            #6
            Ajha... érdekes megoldás.

            öregöcsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ez egy ellendugattyús motor
            De ha jól látom itt a dugattyúk egymással együtt, egy irányban járnak és a két dugattyútető mechanikusan össze van kapcsolva. Tehát amikor az alsó AHP felé tart, akkor a felső a saját FHP-ja felé. Érdekes elgondolás, bár gondolom a fordulatot nem nagyon bírja és meglehetősen problémás lehet az összekötő kar is.

            Viszont így egy kétüteműből kihozták hogy minden löketnél legyen expanzió. Minek lehetne ezt nevezni, együtemű?

            Megnéztem jobban a képeket: hova vezetnek a dugattyúra szerelt csövön látható furatok?
            Csak mert ha külön égéstér lenne, akkor ne mártana egy gyertya a felső résznek is...
            És mire szolgálhat a benzincső ami a speciális hengerfej-szerűségre megy?

            Ötletnek izgalmas, de mérsékelten működőképesnek tűnik. Bár ez az összekötő rúd biztosan tömít annyira mint a tinédzserkori Simsonom henger-hengerfej kapcsolata...
            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 jan. 29, 18:12.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              Hát nem is tudom...
              Két dugattyú fixen összekötve, a két hengerben a hézagok hogy alakulnának?
              Kell a feje tetejére még egy henger az OK, de kell mégegy forgattyúsház és főtengely. Az mit hajt, mivel lesz összekapcsolva?
              Honnan kap gyújtást a plusz henger?
              Kétségeim vannak ennek a műküdőképességét és gyakorlati hasznát illetőleg.
              kollarg kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                de kell mégegy forgattyúsház és főtengely
                Éppenséggel az nem, egy elősűrítő tér megteszi a henger aljára rögzítve - csak a térfogat fontos, hogy legyen hova szívnia a fejjel lefelé felszerelt hengernek. Az erőket meg a dugattyúk közötti rúdon adná át lefelé. Ami persze adna többletterhelést a hajtórúdnak meg a főtengelynek - de az alkotás öröme ilyen dolgokat képes háttérbe szorítani.

                Mondjuk a működőképessége komoly kérdés - lehet nem véletlenül néz ki olyan "szűznek" a felső dugattyú...
                Titus és demeter kedvelte ezt.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #9
                  Aham, akkor ez még meredekebb, mint hittem.
                  De valóban, néha az alkotás örömén kívül úgysem számít semmi.
                  Titus és kollarg kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szervusztok . Az összekötő "rúdon" különböző hosszúságú ( ha jól emlékszem ) hosszanti bemarások vannak. Az valószínűsíthető, hogy az eredeti alsó részben van a munkaütem. A felső rész meg egy túltöltöttség képzésére alkalmas rész? Az nem valószínű, hogy a felső henger is robbanóteres lenne , mivel a két ütem miatt az elősűrítés szükséges a működéshez . Valamilyen dugattyús turbó ? Valakit érdekel, szétszedem ( az ismerősöm biztos megengedi ) és a meglévő részekről készítek felvételeket . Üdvözlettel.

                    Komment


                      #11
                      Esetleg nem lehet ,hogy a gőzmozdony -egy rudon két expanziós terü két dugattyus gondolatát akarta a fejlesztő valahogy átültetni belsőégsüre ?

                      Komment


                        #12
                        Én a hangjára lennék kíváncsi ennek a nonszensznek. Meg az elrepülő alkatrészekre. Kellene hogy legyen mégegy ugyanilyen hengerfej égéstérrel a dugó felé a tőcsavarokon, egy henger rajta fejjel lefelé, egy picike karter(másikat leköbölni főtengellyel együtt)a tetején, ahonnan a keverék nem fel hanem LEÖMLIK!! Két karbi, két gyújtás, búvárharang alakú tank a Danuviára ennek a toronynak. Aztán valahogy egy fal mögűl beindítani, hogy ne sérüljön meg senki bakker! Kiegyensúlyozatlanság, két égéstérben mozgó összekötő valami tömítettsége stb,stb,stb.

                        Komment


                          #13
                          [A letöltések között van egy "Ternai: Korszerű gépkocsiszerkezetek " c. könyv. Az alábbi kép onnan való:

                          Click image for larger version

Name:	ternai-ellendugattyús.jpg
Views:	1
Size:	182.6 KB
ID:	134472

                          Ezen a képen egy ellengugattyús kétütemű dízelmotor van. Ennek a lényege a közös sűrítőtér, ami azt jelenti, hogy a két dugattyú szemben jár egymással és ugyanannyi üzemanyaggal egyszerre két hajtókart hozunk mozgásba. Tehát ez a motor egyhengeres twin lényegében.

                          A képen lévő motoron a dugattyúk azonban mindig fix távolságra vannak egymástól, tehát nem igazán ezen az elven működne az elmélet. Minden motornál meghatározó a sűrítési viszony, amitől nagymértékben függ a hatásfok ill. a leadott teljesítmény. A látható konstrukció szerint itt maximum a dugattyúszoknyák alatti elősűrítéssel lehet számolni, ami a felömléshez és az öblítéshez elég, de a nagy "durranáshoz" kevés. További információk hiányában nekem az a véleményem, hogy a gép a Lenoir-féle gázmotorhoz hasonlóan működhet, de nagyon szerény teljesítménnyel és jó étvággyal.

                          Komment


                            #14
                            A vékony benzincsövön kapja a nitrót közvetlenül a felszállás előtt...

                            Komment


                              #15
                              dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Több White henger is volt a blokk mellett.
                              Ezekből lesz eladó darab? Engem érdekelne egy akár rozsdás vagy utolsó méretre fúrt is !

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X