Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Danuvia restaurálásának költségei

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Danuvia restaurálásának költségei

    Üdvözlet mindenkinek!

    Eddig még, ahogy nézegettem a fórumot nem láttam sehol, hogy lett volna olyan okfejtés, amelyben a motor felújításának költségeit ecsetelték volna (természetesen kizárólag Danuviáról, esetleg D-csepelről van szó). Ezzel szerintem sok kezdőnek adhatnak a régebbi tagok fogalmat.. Ez az egyik felvetésem. A másik az lenne, hogy aki már újított fel Danuviát annál jelentkezett-e az a probléma, hogy az eredeti váltóval összerakott blokk összerakás után kidobálja az egyest, de alkalomadtán a kettest is. Ez, ha jól tudom a kapcsolókörmök kopásával van összefüggésben. Ezt a hibát lehet javítani, vagy érdemesebb jobb állapotú, netán nem használt váltófogaskerekeket keresni?

    Üdv: Dutrásmaci

    #2
    Dutrásmaci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    amelyben a motor felújításának költségeit ecsetelték volna
    Erre nincs bevett recept. Attól függ milyen lehetőségeid vannak, és milyen az alap, amivel elindulsz. Amíg nekem pl. egy komplett fényezés 30 ezer, addig lehet hogy neked 150...

    Dutrásmaci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    az eredeti váltóval összerakott blokk összerakás után kidobálja az egyest, de alkalomadtán a kettest is.
    Hézagolás, váltóállítás megvolt? Mekkora a hézag? Mekkora a tengelyek oldalirányú lógása? Milyen vastag a tömítés?
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 jan. 29, 21:37.
    Titus és sinter kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Szia!

      Szerintem több helyen is érintik ezt a témát, az igaz, hogy elsősorban Pannoniát érintően.
      Én most újítottam fel a T1-es Pannoniám motorblokkját teljesen, és közel 50 ezer Ft-ba került:

      20 ezer Ft főtengely felújítás
      7 ezer Ft a hengerfúrás
      4 ezer Ft a dugattyú, gyűrűk, csapszeg
      3 ezer Ft a kuplunglánc
      8 ezer Ft a csapágyak
      4 ezer a kuplung lamellák
      2 ezer Ft a megszakító
      1 ezer Ft a kondenzátor
      2 ezer Ft a tömítőkészlet és a paszta

      Ez csak a blokk, bár az árakat ismerve ennél olcsóbban is lehet főtengelyt felújítani.

      10 ezer Ft a gumik
      12 ezer Ft az ülés
      3 ezer Ft a bovdenek
      2,5 ezer Ft az elektromos vezeték köteg

      A festéshez én viszont nem nyúlok hozzá.

      Szerintem egy Danuvia sem sokkal olcsóbb, lehet számolni ennek a 2/3-ával, én úgy gondolom.
      sepy, Keriadam és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szerintem egy Danuvia sem sokkal olcsóbb
        Annyira nem olcsóbb hogy majdnem forintra pontosan ugyanez. Két dolog van ami még meg tudja dobni. A festés és a króm, de azt nem kell mondanom hogy itt elég nagy a szórás.

        Komment


          #5
          Hello!
          Danuvia és D-Csepel tekintetében legalább nem sok króm kell rá! Ezért egy Pannóniánál gazdaságosabb. )
          Titus kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            De a legjobb ha álcázott , katonai csepelt restaurál az ember - messze a leg leg olcsóbb
            sepy, CZsolti és wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Ez egy nagyon jó kérdés egy danuviára vagy csepelre is rá lehet költeni százezreket meg pár tízezer forintot, bár az első motor olyan tanulómotor szokott lenni, ha nincs az ember melett egy hozzáértő.
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A Veterán című ujság 2012/1-es számában van egy Csepel felújítás költségvetése.Szerintem egy reális dolog és nincs benne a szerelés költsége.Így hangzik:Rezsi / fűtés,világítás telefon/14500 ft,Utazás, szállítás üzemanyag21300,Eszterg.3900.,alkatrész segéd anyagok:52834ft.,főtengely jav. fúrás13500 ft.,Szemcseszórás:4500 ft.,Horganyzás: 2000ft.,Krómozás: 29000.,Festés:40000ft. Küllőzés új küllőkkel: 23000ft.,Csíkozás:13500 ft.,Összesen:217534 ft. Az eredmény valóban egy szép motor lett.Lehet álmélkodni esetlegesen de ez közel áll a mai valósághoz szerintem.
                darkside, Ricsi95D és 5 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Üdvözlet!
                  Köszönöm a válaszokat! Wsievers kérdésére reagálva. A hézagolás megvolt 0,2 mm-re, a tengelyeknek 1mm körüli oldaljátéka van, a tömítés pedig 0,6 mm vastagságú a subler szerint.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X