Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Sebváltó hézagolás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Én örömmel olvasom a szerszám készítést! Igaz jelenleg se eszközöm, se anyagom hozzá, de nekem nagyon tetszenek a leírások!!!

      Komment


        #18
        sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Volt szerencsém látni kb. egy hete, hogy milyen szenvedés árán centíroznak ki egy főtengelyt, ha ezt bekalapáljuk akkor akár ne is centíroztassuk ki.
        Ezzel azért nem teljesen értek egyet ! Ha egy csapágyillesztést csak úgy tudsz szerelni hogy azzal szétvered a főtengelyt, akkor ott komoly gondok vannak. Vagy a furattal, vagy a kezeddel. De mivel ez már működött egyszer, a másodikra szavazok.
        Képtelenségnek tartom, hogy egy alu, vagy bronz, de akár keményfa tuskóval szerelsz, és az egytengelyűségre odafigyelsz, azt ne lehessen szépen erőltetés nélkül bekocogtatni.
        Lemezjáték és wsievers kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Képtelenségnek tartom, hogy egy alu, vagy bronz, de akár keményfa tuskóval szerelsz, és az egytengelyűségre odafigyelsz, azt ne lehessen szépen erőltetés nélkül bekocogtatni.
          ---ezt még lehet fokozni úgy ,hogy a gyakorlatlanabbak , puha rongyot tekernek a kalapácsra !!!!!!
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én örömmel olvasom a szerszám készítést! Igaz jelenleg se eszközöm, se anyagom hozzá, de nekem nagyon tetszenek a leírások!!!
            Szintén így vagyok ezzel, jók ezek a leírások - nálam most a kész Pannoniák szépen pihennek, még egy-két kisebb kört megyek velük aztán mennek téli álmot aludni. Most MZ felújítás van porondon. Már lebontottam félig, most épp alkatrészt vadászok.

            De tavasszal várhatóan szükségem lesz rá, kaptam egy nagyon szép 70-es évjáratú egyhengeres blokkot, üresben csodaszépen jár még így sok év állás után is - viszont a váltó kerreg, surrog és dobál minden fokozatot.

            Egyébként nekem a hőmérséklet-különbséggel szerelés nagyon "bejött", a T1-esnél nem kellett egyáltalán erőszakoskodni, szinte becsúszott a fagyasztóból kivett főtengely a csapágyba.
            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 okt. 11, 09:25.
            sepy, LC 9246 és Che kedvelte ezt.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #21
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Képtelenségnek tartom, hogy egy alu, vagy bronz, de akár keményfa tuskóval szerelsz, és az egytengelyűségre odafigyelsz, azt ne lehessen szépen erőltetés nélkül bekocogtatni.

              Soha nem használtam én magam se efféle blokkszéthúzó ezközöket, az én módszerem egy 40*40 es szögvas két furattal a kuplung tengelynek és a főtengelynek, és 2 db asztalosszorító.(minden blokkon van olyan hely, ahová be lehet akasztani, ezt tapasztaltam)

              sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Volt szerencsém látni kb. egy hete, hogy milyen szenvedés árán centíroznak ki egy főtengelyt, ha ezt bekalapáljuk akkor akár ne is centíroztassuk ki.
              Nekem tegnapelőtt éjjel másfél órát vett igénybe a munkaidőmből egy egyszerű egyhajtókaros főtengely centírozása(inkább ez mint a munka), úgy hogy 3 századnál meguntam a kopácsolást
              Ami szükséges volt: 250 g-os kalapács, ütésmérő pad 2 órával, digitális tolómérő, hidegvágó, alumíniumtuskó, filctoll
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 11, 15:49.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #22
                mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ezzel azért nem teljesen értek egyet ! Ha egy csapágyillesztést csak úgy tudsz szerelni hogy azzal szétvered a főtengelyt, akkor ott komoly gondok vannak. Vagy a furattal, vagy a kezeddel.
                Csak enyhe túlzással éltem, akkor amikor azt írtam, hogy ne is centíroztasson az, aki üti - veri a főtengelyt amikor összeszereli a blokkot. Csak arra akartam utalni, hogy ha valaki nem tudja mit csinál, az akár 5 perc alatt eltudja rontani, más szakszerűen elvégzett munkáját.

                (Szerintem a a blokk szakszerű szétszerelése. összeszerelése külön is megérdemelne egy témát, a későbbi visszakereshetőség miatt.)

                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                pár hasznos kis cucc
                Kíváncsian várom Apae következő szerszámait!
                Van egy sejtésem, hogy mi is lehet a következő lépés. (Persze a tévedés jogát fenntarom magamnak!)

                Komment


                  #23

                  Komment


                    #24
                    Igaz ez Simson ,de jol szemlelteti a hezagolast es a fotengely beszereleset is!!

                    Simson Lehrvideo Komplett Lehrfilm M541 M741 Montage Motor Getriebe Zündung S70 S51 - YouTube

                    Itt meg a szethuzato szerszam gyakorlata

                    Motor gespalten KR51/1 - YouTube

                    Komment


                      #25
                      Üdv!A T5 motor sebesség váltó tengelyeinek oldalirányú (axiális) "löttyenéseiről" kérdeznék,hogy mennyi lehetne.Összezártam eddig a motoromat és mindenhova visszakerültek azok a hézagoló lemezek ahogyan gyárilag is voltak.A tömítési réteg viszont olyan 0,4 körülire sikerült.Megnéztem hézagolóval.Vastag a bolti tömítő papír is (0.2) és csak nagyon kevés pasztát raktam mert teljesen jók a felületek.A löttyenés olyan gyenge 0,5 mm.(0,4) talán.

                      Komment


                        #26
                        Szerintem ez DKW-s téma, de majd úgyis átrakják.
                        Dettó ugyanilyen hibát követtem el én is már, aztán hagytam hogy mit mutat a gyakorlatban. Nem volt gond vele, nem olyan pontosak ezek a váltók...

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok!
                          Raknám össze az MZ blokkot (vééégre!), és a sebváltó tengelyeket egyenként bepróbáltam, 4 csavarral összehúzatva a blokkot. Az alsó tengely tengelyirányban mozog 0.7-0.8 mm-t (+majd a paszta). Ez sok? Kb. mennyire kellene beállítani?

                          Komment


                            #28
                            Ez ám a jó móka! Érzésre, hogy oldalirányba ne kotyogjon, de könnyen forogjon.
                            A pozíciót pedig nehéz megmondani. Lehet, hogy középre állítva jó, lehet, hogy valameyik oldalra koppig eltolva. 0,1 és 0,2 hézagolókkal próbálkoznék, és középről indulnék. A tervező fejével gondolkozva persze.

                            Komment


                              #29
                              Én mindenképpen soknak tartom a 0,7-0,8 mm tengelyirányú hézagot. (És ehhez jön még a tömítés is.)

                              Az, hogy 0,2 mm-es hézagoló lemezek vannak, bennem azt erősítik, hogy e körülire kell venni a hézagot is, hiszen eggyel több, vagy kevesebb alapon állítható segítségükkel a hézag.

                              A 0,2 mm hézag meglétét kézzel jól lehet érzékelni. Ha bizonytalan vagy, inkább eggyel többet tegyél bele, mint kevesebbet.

                              Én addig próbálkoztam, amíg mindegyik tengelyen (ide értve a főtengelyt is), egy kicsi érzékelhető kottyanás nem lett.

                              Mindegyik tengellyel egyenként próbáltam a hézagot, aztán a hárommal együtt. Próbálgattam tolómérővel is méregetni, hogy mennyi hézagoló kell, de a számomra elfogadható végső verzió az volt, amikor mindegyik tengely benne volt, minden csavart meghúztam, és ezután is minden temgelynél az említett apró kottyanás érzékelhető volt.

                              Ahogy CZsolti írja, az sem mindegy, hogy középre, vagy valamelyik irányba pozicionálod a tengelyt. Már nem vagyok benne biztos, mert egy éve volt, de ha jól emlékszem, annak idején én úgy próbáltam a Pannóniánál pozicionálni a tengelyeket, hogy a a borda-horony kapcsolódású sebváltó kerekeknél minél hosszabban felfeküdjenek ezek a kapcsolatok.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 okt. 17, 09:32.

                              Komment


                                #30
                                Ha egyszer az életben eljutok ilyen helyzetbe, akkor ilyen hézagoló lemezeket lehet kapni, vagy adott méretű lemezből kell csinálni? Gondolom azért az anyagminőség se mindegy.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X