Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 festés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Okés, lesz demo...izé...
    zahi, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Szervusztok!

      Megkopott emlékezettel elkezdtem ma kutakodni ezüsttankos Csepelek után az interneten,hogy valamilyen módon segítségére legyek a motorjukat festeni kívánóknak.Ahogy nézegettem és mentegettem le a képeket,rá kellett jönnöm,hogy bár nagyon jól emlékszem az ezüsttankosokra,de az apró részletekben nagyon bizonytalan vagyok.Sajnos korabeli képet nem igazán találtam,illetve,ha találtam is azon sem látszanak a részletek és a képek fekete-fehérsége miatt még a hatásuk sem élő.

      Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 01.PNG
Views:	1
Size:	555.9 KB
ID:	152892Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 02.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	152893Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 03.PNG
Views:	1
Size:	607.5 KB
ID:	152894Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 04.PNG
Views:	1
Size:	622.7 KB
ID:	152895Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 05.PNG
Views:	1
Size:	924.9 KB
ID:	152896Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 06.PNG
Views:	1
Size:	686.4 KB
ID:	152897Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 07.PNG
Views:	1
Size:	916.7 KB
ID:	152898Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 08.PNG
Views:	1
Size:	609.5 KB
ID:	152899Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 09.PNG
Views:	1
Size:	898.7 KB
ID:	152900Click image for larger version

Name:	Csepel 125 ezüst 10.PNG
Views:	1
Size:	598.0 KB
ID:	152901

      Mint láthatjátok,ahány restaurált motor van,talán minden eltérő a csíkozás színe,talán az első kép lenne az ami korabeli,de abból meg nem lehet teljességgel megállapítani a csíkozás színét.Nagyon mélyen visszagondolva,de ebben egyáltalán nem vagyok biztos,a tankon az ezüst mezőt övező,kívül fehér,belül piros csíkon kívül a többi csík fehér színű volt.A felnik közepén biztosan volt egy ezüstre festett öv,de arra nem tudok visszaemlékezni,milyen színű csíkok határolták azt.

      Arra gondolok,hogy a társaság majd hozzátesz,vagy elvesz a képek csíkokra vonatkozó részéhez és a végén kikerekedik egy olyan összkép,amely tényleges autentikus segítség lehet.

      Ahogy látjátok még postai bélyeget is kiadtak a Csepelek gyártásának emlékére,sajnos nekem nincs belőle egy példány sem,ami nem nagy baj,de azért nem lenne rossz.

      (A képek forrásaként az internetet jelölöm meg,van itt hirdetésektől,az index fórumtól minden,sőt még a fórumunkra régebben feltett képet is felhasználtam.Remélem nem sértettem szerzői jogokat de,ha igen azt nem kereskedelmi célból tettem,csak egy közösség tudásának gyarapításáért,-jó szándékkal.)

      Üdvözlettel:Che
      petiv, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Azt tudom Józsi bátyám javaslatát megtoldva hozzátenni.Annak idején mikor a pannóniámat terveztem minden fellelhető fotót több százat színekre típusra csoportosítva elmentettem és elemezgettem,a csíkozást,betétfestést átalakított motorokat:így jutottam a én változatomhoz.

        Eredeti motoralkatrészeket szintén a netről régi fotókról lehet azonosítani,rengeteg idő viszont ha egyforma alkatrészeket,festést látunk sok motoron arra lehet mondani,hogy típusjegy!

        Ugyanezen megoldást használtam a csepelnél is,szerintem elfogadható képet lehet kialakítani az átlagolással!!!

        Egyértelműen a megkopott eredeti festésűnek tűnő gépeket kell figyelembe venni!

        Valaki nem tudná a közlekedési múzeumban lefotózni,ott szerintem lennie kell az alaptípusokból!
        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 szept. 24, 13:56.
        Che, sepy és kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #19
          Közben bevillantak dolgok. A kecskeméti csíkfestő elég felkészült mester,az Ő mintája: Felniben betét szimpla piros csík,tank fehér,piros, dobozok piros,sárvédő fehér ablakos (körkörösen futó). A túra jellemzői: kis lámpafej aminek a kerete is festett, a teleszkóptok alul összehúzott, kis formátumú ülésgumi, sarló alakú váltókar, a kormányon lévő kezelőkarok nem lemezből hajtottak hanem öntöttek mint a 49-en, kormányszorító is más, s a kipuff könyök sem egyenes mint a D típuson, a végén van egy enyhe s kanyar.

          Komment


            #20
            Az abroncs festésével kapcsolatban nem sikerült még dűlőre jutnom. És amiatt nem, hogy van néhány korabeli fénykép Dani Péter Csepelek Pannóniák című könyvében melyek ugyan fekete fehérek, de egyértelműen látni rajtuk hogy az abroncson nincs ezüst betét. Fekete a közepe is. Van benne korabeli reklámfotó ott még a csík is látszik, szintén ezüstbetét nélkül.
            És az az igazság hogy nekem jobban tetszene az abroncs ezüst nélkül csak feketén fehér csíkozással.

            Komment


              #21
              Igen,abroncsból volt több változat. Nekem pedig betéttel tetszik jobban. Apróság..így is-úgy is szép.

              Komment


                #22
                És az az igazság hogy nekem jobban tetszene az abroncs ezüst nélkül csak feketén fehér csíkozással.
                És akkor mi a csodának irritálod a fantáziánkat?!Az a lényeg kinek mely változat tetszik:Akkor láttunk:

                krómosat
                feketét-fehér csíkkal
                feketét piros csíkkal
                feketét-arany csíkkal
                feketét-ezüst középpel piros csíkkal
                feketét-ezüst középpel fehér csíkkal
                feketét
                bordónál-arany csíkkal
                bordót

                Ja és ezért is,jó lenne a veteránkatalógus!
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 szept. 24, 19:09.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #23
                  !Az a lényeg kinek mely változat tetszik:Akkor láttunk:

                  krómosat
                  feketét-fehér csíkkal
                  feketét piros csíkkal
                  feketét-arany csíkkal
                  feketét-ezüst középpel piros csíkkal
                  feketét-ezüst középpel fehér csíkkal
                  feketét
                  bordónál-arany csíkkal
                  bordót

                  Ja és ezért is, jó lenne a veteránkatalógus!


                  Na jaaaaa !

                  Nem túl régen volt szerencsém egy minden tekintetben eredeti , (!) '56 -os bordó TL -hez , ami egy gazdás , számlás , gyári festésű krómozású volt .... mindössze kb 2150 km-el az órájában ! kb 40-évet állt a kamrában, ahol a gumi cuccok teljesen tönkrementek , továbbá sok más egyéb is (pl : vezeték gumiszigetelés , műbör bowdenház burkolat ...) Így sajnos sok mindent cserélni kellett , hogy működőképes legyen ... . A festés , az ülés viszont - eltekintve állapotuktól - gyáriak maradtak , így a színösszeállítás is .
                  meglepődve vettem észre , hogy eredetileg vékony valódi bőr az üléskárpit bordó kéderrel , továbbá a sokak által csak fehér csíkkal rajzolt tankcsíkozás belső oldalán ott lapul még egy - a festéstől vagy három árnyalattal sötétebb , a fehérrel azonos vastagságú , bordó csík is !!!!! Ezt sok felújított vas nélkülözi ! Sőt ilyen színű az üléskéder is ...
                  Sajnos sok esetben a már nem látható csíkozás adta alap, ami a régiek elmondása alapján készül , eredményezi az egyszínű ülés - fehér csík kombót , amit sokan eredetinek kiáltanak ki , és meggyőződéssel tudják állítani gyárinak azt ...
                  És igen talán ezért is jó lenne a katalógus , sok képpel a még "fel nem újított" vasakról ... amik lehet hogy évjáratonként is változtak ! Bár a "túlrestaurált" gépek is szembetünőbbé válnának annak ellenére , hogy ott virít a seggükön az "OT-s lemezdarab" ???

                  Komment


                    #24
                    Jó lenne a katalógus kétségtelenül. De valahogy nem tolonganak a honlapszerkesztők.

                    Komment


                      #25
                      Szervusztok!

                      Úgy vélem,hogy egy hiteles katalógus összeállítása szinte lehetetlen,mert lehetett ilyen-olyan,meg amolyan színre festett változatai is a korabeli Magyar motorkerékpár gyártásban.Feltevésem arra épül,hogy hiánygazdaság volt,hiányoztak a szakemberek,mert odamaradtak a háborúban,hiányoztak az eszközök,mert lebombázták és kirabolták a gyárainkat és hiányzott a nyersanyag is.Nem véletlenül volt akkoriban az a jelszó az ifjúság köreiben,hogy "gyűjtsd a vasat és a fémet,ezzel is a békét véded!" és nem véletlenül hívta a népnyelv a korabeli fémből készült eszközök alapanyagát "biliacélnak",-melyben utalt a mindenféle vashulladékból összeolvasztott alapanyagokra.Megjegyzem a jelszó egy része napjainkban is megmaradt,-csak most nem egy ország újraépítéséért gyűjtik a fémet,hanem egy ország tönkretételéért.

                      Hiánygazdaság volt tehát,de valahogy el kellet indítani a termelést,járművekre,gépekre,... volt szükség,ráadásul erőltetett ütemben,mert mellette ott volt még az eszeveszett fegyverkezés is,mert Joszif Broz Titó,a "láncos kutya" személyében ellenséget kreált nekünk az akkori vezetés.A termelés minden területen erőltetett ütemben,igen felfokozott teljesítménnyel folyt,szigorú időnormák betartatásával és aki kilógott a sorból,arra könnyen ráakasztották a szabotőr jelzőt,melyet szankcionáltak is.

                      Apám hagyatékaként örököltem egy Csepel T 125-ös motort,mely garantáltan ujjonan került a családba és Orosházán az első elöl-hátul teleszkópos motor volt,az öregem tolta ki a kirakatból.A motoron gyárilag nem volt tankgumi,hátsó világítás,-lehetett hozzá kiegészítőként vásárolni egy öntött alumínium házas hátsó lámpát,melynek alakja megegyezik a későbbi lemezházzal,de gyárilag nem volt rászerelve semmi,csak egy macskaszem.

                      Click image for larger version

Name:	Csepel 125 fekete.PNG
Views:	1
Size:	866.8 KB
ID:	152902

                      Nem a képen ábrázolt Csepelről van szó,csak hasonlatos,a hátsó szerszámtáskák fedele sima és a fehér csík nem körbe futó,hanem a régebbi lemezvillásokéhoz hasonlatos,de a csíkok között nincs eltérő színű mező.Pályafutásom alatt nem találkoztam soha Apám Csepeljéhez hasonlatos motorral pedig láttam egy párat.Úgy vélem valamilyen első szériás lehetett és nem volt még kiforrott az összképre vonatkozó elgondolás,vagy azt folyamatosan fejlesztették.

                      Amikor ilyen sok csíkozásban és egyéb részletekben is eltérő példányokat látunk,illetve hallunk és olvasunk róla,könnyen elképzelhető,hogy többféle változat készült,-próbálkoztak,vagy egyszerűen hiány lépett fel az ezüstfesték piacon,de a tervet teljesíteni kellett,ezért elmaradt a csík a felni közepén.

                      Akkoriban sok minden elképzelhető volt,csak az nem,hogy a szalagon maradjon a termék,mert annak le kellett onnan gurulni a "kutyaúristenit",mert egy egész ország népe várt rá,amit tulajdonképp meg lehetett érteni és ezért a csepeliek teljesítményét tisztelni és becsülni kell,ha volt csík,ha nem!

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        #26
                        ha volt csík,ha nem!
                        Erről beszélek kinek mi tetszik úgy készíti: utána könnyű magyarázatot találni!
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #27
                          Fu nem is nézem 2 hétig a fórumot már is egy egész szép tartalmas beszélgetésre lelek itt . Jó volt olvasni a hozzászólásokat. Aki már csinált ezüsttankos felújítást meg tudná mondani, hogy mit érdemes avagy mit illik lekrómoztatni?

                          Komment


                            #28
                            Enged ,vagy nem...........próba.

                            Komment


                              #29
                              Szia zolle!
                              Írom, hogy nekem mik lettek krómozva:
                              keréktengelyek, a hátsón van egy csésze ami szintén krómos, kuplung és fékkar(ha alu akkor nem kell), olajszint ellenőrző csavarnál szintén,kormány tartó bilincsek, kormányszorító alatt a kettő lapos anyacsavar, első teleszkóp zárócsavarok(mondjuk ezeket szerintem horganyozni szerencsésebb lenne a rendes meghúzás miatt), berúgókar, váltókar, az első sárvédőt felfogató kettő bilincs, ülés rugó a hozzá tartozó alkatrészekkel, fékkulcsok fékkilincsek, a bakteleszkópoknál a kisebbik porvédő poharak (összesen 4 db), oldaldoboz csavarok, ha vasból vannak, a kipufogó könyök és a dob eleje-vége.
                              Ezt a képet még régebben mentettem le a vateráról, a tanksapkában nem vagyok biztos, de kb eredeti állapotú a gép:Click image for larger version

Name:	eredeti ezüsttankos.jpg
Views:	1
Size:	117.5 KB
ID:	152940
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 okt. 07, 19:47. Oka: kiigazítás

                              Komment


                                #30
                                Titus köszönöm a választ így már valamelyest könnyebb lesz D

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X