Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lyukas tank javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Köszönöm, megpróbálom kitakarítani a tankokat. Remélem a citromsav megfelelő munkát végez.

    Komment


      citromsav megfelelő munkát végez.
      Merülőforralóval hatékonyabb. Ha nincs,akkor szigeteld le ruhákkal akkor lassabban hűl.
      OdinHEM, RedBull477 és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        Köszönöm a tanácsot Merülő forralóm sajna nincs akvárium fűtőszál esetleg? Az is melegen tartja

        Komment


          akvárium fűtőszál esetleg? Az is melegen tartja
          60-80c fok? Halászlé.... A semminél persze jobb.

          Komment


            Sziasztok!
            Sajnos Czetkám tankja a következő helyen elég tisztességesen megrepedt, ahogy lötykölődik benne, ereszti a benzint. Érdekesnek találom az elhelyezkedését, én hamarabb számítottam volna rá a felfogató fül környezetében. Talán az erős rozsdásodás és a más jellegű rezonancia okozta (fúrás után egészen megváltozott a motor járása), tervben is van egy újrafényezés a további rohadás elkerülése végett.
            Milyen módszert javasoltok a javítására? Nekem először a rézforrasztás jutott eszembe ami talán kíméletesebb módszer, ám ennek nem ismerem a pontos menetét. Remélem még menthető.
            A tank egyébként belülről fémtiszta, több mint egy éve citromsavas vizes módszerrel távolítottam el belőle a rozsdát, nem vontam be belülről, benzinnel feltöltve tiszta maradt.

            Komment


              Atti barátom tanácsára forrasztóónos megoldással javítottam közel 100m/m-es repedést a tank alján:a fényezés megóvása is célom volt....Mivel festeni akarod a tankot látszik több helyen a hólyagocska az mind rozsda,úgy tűnik egy előző sérülés van lefestve mindenképp fémtisztára való,csiszolást , homokfúvást javaslok és utána meglátszik mi a célszerűbb a javításra.
              Ultimate8 kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Szép kis repedés! Ezt mér szerintem is érdemes foltozni. Viszont, mivel fényezni is akarod szerintem sok lehetőséged van. Akár CO-val is végig lehet hegeszteni szerintem.
                A művelet után pedig érdemes belülről bevonni a tankot.

                Nekem hasonló helyen repedt meg a Pannóniám tankja, csak hátul.
                Nálam az airbrush festés miatt a hegesztés-forrasztás kizárt volt, szóval US standard-ot megvettem és azzal vontam be belülről a tankot. Azóta se rozsda se szivárgás.
                Ultimate8 és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  Ha már fested .... nem tudsz szerezni rá egy másik tankot ????
                  Ultimate8 kedvelte ezt.

                  Komment


                    Idézni sajnos nem sikerült több embertől, ezért így válaszolok:

                    mátéapu:
                    Mindenképpen tervezem a rozsdás részek kicsiszolását és lekezelését valamivel a fényezésig, mivel arra még nem mostanában fog sor kerülni. Most valami ideiglenes megoldás is megtenné, mert járatni szeretném befelé a motort.

                    heeegany:
                    A belső bevonás jó ötlet, akkor nem lenne probléma további repedés megjelenése esetén.

                    zahi:
                    Gondolkoztam másik tank beszerzésén, mert lehet, hogy ez más helyen is el fog repedni, vagy nem sikerül olyan jól a javítás. Egy donor motorra gondoltam, mert pl fék- és kuplungkart, kezelőszerveket is keresek.
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      Másik tank jobb lenne . Ha eltávolítod a festéket sajnos rosszabb kép tárul eléd. Az a gitten lévő kereszt irányú repedés takargathat még meglepetést. Ha megcsiszolod lyukas lesz. az már nem felületi rozsda sajna. Az írásodból arra következtetek, hogy felújítás óta nagyobb lett a rezonanciád. Ez két kérdést vet fel vagy nem lett a főtengely rendbe téve / maradt a régi állapotába / vagy rosszul sikerült a centírozása Bocs kiegyensúlyozása / ezt te érzed és tudod. Hosszú a repedés és a belső részen kevés lesz a műgyanta ereje javítás nélkül persze ez csak az én feltevéseim.
                      zahi és Ultimate8 kedvelte ezt.

                      Komment


                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Másik tank jobb lenne . Ha eltávolítod a festéket sajnos rosszabb kép tárul eléd. Az a gitten lévő kereszt irányú repedés takargathat még meglepetést. Ha megcsiszolod lyukas lesz. az már nem felületi rozsda sajna. Az írásodból arra következtetek, hogy felújítás óta nagyobb lett a rezonanciád. Ez két kérdést vet fel vagy nem lett a főtengely rendbe téve / maradt a régi állapotába / vagy rosszul sikerült a centírozása Bocs kiegyensúlyozása / ezt te érzed és tudod. Hosszú a repedés és a belső részen kevés lesz a műgyanta ereje javítás nélkül persze ez csak az én feltevéseim.
                        Igen, ettől én is tartok, hogy rosszabb lesz a helyzet. Már most elég komoly, szépen szivárog.
                        A főtengely ki lett egyensúlyozva, tűgörgőzve, csapágyazva, hajtórúd szemek újraperselyezve. Az jól sikerült, rezonancia a fúrás előtt és után is volt, én azért is írtam, hogy a rezonancia "jellege" más, mert úgymond keményebben jár a motor, illetve nincs erősen terhelve, húzatva, néha besokall a dúsabb keverék végett. Erre értettem.

                        Kezdek hajlani az új tank beszerzése felé, addig pedig ideiglenesen kitölteni a rést.
                        zahi és heeegany kedvelte ezt.

                        Komment


                          Addig megteszi a gyurma is heeegany tud erről bővebbet.
                          heeegany kedvelte ezt.

                          Komment


                            Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Kezdek hajlani az új tank beszerzése felé, addig pedig ideiglenesen kitölteni a rést.
                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Addig megteszi a gyurma is heeegany tud erről bővebbet.
                            Igen, valóban hasznos dolog a benzin álló gyurma. Autós boltokban lehet kapni. Benzintank gyorsjavításra találták ki.
                            Mint írtam nálam bajosabb volt a helyzet, de először én is gyurmával javítottam aztán vagy egy évet bírt mire megint elkezdett szivárogni. Akkor kapott bevonatot belülről.
                            Click image for larger version  Name:	1.jpg Views:	1 Size:	716.4 KB ID:	211081
                            Eleinte sokalltam a tankfesték árát, ezért javítottam inkább. Más nem volt aki társult volna fele pénzért. Aztán szereztem a TL-emhez is tankot, úgy meg már két tankot meg tudtam csinálni. Kettőre leosztva meg már azért jobb a helyzet.
                            Viszont nemrég írtam erről valamelyik témában, van itt nem messze egy bolt ahol árulnak benzinálló alapozó festéket. A kívánt színre tudják kikeverni. Én a blokkot festettem le azzal (szép selyem fényű festék) de van pár ismerős aki tankot festett vele belülről. Árban nagyságrendekkel olcsóbb, és a boltos szerint ez ugyan az az anyag mint az US standard tankfesték. Csak abba ezüst színű pigment van.

                            Komment


                              Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A főtengely ki lett egyensúlyozva, tűgörgőzve, csapágyazva, hajtórúd szemek újraperselyezve. Az jól sikerült, rezonancia a fúrás előtt és után is volt, én azért is írtam, hogy a rezonancia "jellege" más, mert úgymond keményebben jár a motor, illetve nincs erősen terhelve, húzatva, néha besokall a dúsabb keverék végett.
                              A kicentrírozás , és a kiegyensúlyozás nem egy és ugyanazt jelent !!! Nagyon sok motornál ott vana kutya elásva , hogy a túlméretes dugattyú tömege köszönő viszonyban sincs a gyáriéhoz !!!!! Miért írom ezt , (????) mondjuk azért , mert a főtengő egyensúlyozó furatai a gyári alapméretű dugattyúhoz voltak kitalálva , és a te jelenlegi túlméretes dugód (ami még az is lehet hogy gyári) az alapméretes belső kialakításával készült , vagyis a falvastagsága nagyobb , ergo : nehezebb is . (mérd meg az alapos dugó tömegét , és a jelenlegit is .... megpróbálhatod lefaragni a besejéből a többletet , olyan helyekről ahol mechanikailag kevésbé terheltek )De azt se felejtsd el , hogy a hengerűrtartalmad nőtt , így a sűrítési viszony is .... korábban alapméretes gyári dugó volt a gépben ?
                              A karburálásod OK ? , nem sokall a gép túlzottan ? gyertyakép ??? Gyertya nem magas höértékű ?Gyujtás a helyén ?

                              Szerintem jobban jársz egy másik tankal , (a képek alapján meg pláne) , mert másképp folyamatosan ott jár majd az eszed motorozás közben , hogy : "ugyan mikor adja fel a forrasztás, festés , ...etc.... ,és lehet újra fényeztetni , és még a tököm is benzines lesz ..."

                              Ultimate8 és sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igen, valóban hasznos dolog a benzin álló gyurma. Autós boltokban lehet kapni. Benzintank gyorsjavításra találták ki.
                                Na erre lesz nekem szükségem



                                heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X