Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ATE kompresszor élesztése

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • ATE kompresszor élesztése

    Kedves Fórumozók !
    László vagyok . Már jó ideje figyelem a fórumot .
    Van egy veterán korú Ate tipusú kéthengeres kompresszorom - egyenlőre hűtés nélkül . Szeretném beüzemelni , de elakadtam . Semmit nem tudok róla , adattáblája nincs . A neten keresve nem találtam ilyen pumpát .
    Nem találtam rajta légbeömlő nyílást , a kifúvó nyílást befogva rendes kompresszió van benne . Kb. 40 kg a súlya .Tárcsa átmérő 42 cm dupla . Motor:3,2 kW , 100l -es DEFÉM tartály + nyomáskapcsoló+bizt.szelep .
    A hűtését valószínűleg külön kell majd megoldani . Forgatva szép öblös kortyogó hangja van .
    Ismeri-e valaki ?
    Érdekelne , hogy mekkora fordulaton kellene hajtani , mennyit termel optimális fordulaton , hol és hogyan lehet a beszívott levegőt szűrni , fontos-e a forgásirány és ha igen , akkor milyen irány ajánlott .
    Az is érdekelne , hogy meddig kell feltölteni 15W-40 olajjal a pumpát (főtengely középvonal ?)
    Köszönöm a segítséget !
    Utoljára szerkesztve a következő által: koko; 2018 nov. 04, 23:09.

  • #2
    Kompresszornál a forgásirány nem számít.Ránézésre hűtő kompresszor volt a fordulata 1000/n-körül legyen,kell lennie egy beömlő furatnak az lehet a hajtóházon van és a hűtőfolyadék kente a forgattyút...ez azt jelenti le kell venned a hengerfejet és a furatot meg kell nyitnod a külvilágnakoda már kell légszűrő,a lefelé menőt pedig ledugózni. Az olajat a csapágykosár szintig érdemes tölteni a hajtókar szétcsapja az olajat,minél több légtér maradjon...
    Titus, zahi és Che kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      koko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mennyit termel optimális fordulaton ,
      30-40-bart komoly szerkezetek,viszont a mennyiség a beszívott mennyiségtől függ:minél nagyobb a beömlőd annál több litert présel.....
      zahi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


      • #4
        Köszönöm az eddigi infókat !
        Kompresszor pumpát még soha nem szedtem szét , de ugye a hengerfej leszerelése után a hengerfej tömítés cserés ?
        A beömlő rész akkor tehát a hajtókerék felőli oldalon lehet ?


        Komment


        • #5
          Várj egy kicsit,mert valahol van ilyesmi hűtőgép kompresszorom (csak tudnám,hogy pontosan hol?) és megnézem valószínű,hogy az előző képeken ahol az a sárgaréz tüttyök vannak,de nem vagyok benne biztos.A hengerfejtömítésről,szétszedés előtt jól áztasd meg petróleumban a hengerfejtömítés környékét,de napokig csicsogjon ott a petróleum,megtágított csavarok mellett és nagyon óvatosan fával kocogtatva kell próbálkozni és közben petróleum,azután a hengerfejtömítés nagy valószínűséggel megmenekül,de nem biztos.Új tömítést készíteni nem túlzottan nagy kunszt,de azért próbálkozni kell a megmentésével.Van aki a csavarlazító spréket jobban ajánlja,de valahol az is csak petróleum,csak kavarnak hozzá még valami gyíkhájat,és szépen bedobozolják,hogy drágábban lehessen árulni,pedig lassan már a petrót is az orvosnál kell kiíratni receptre és a patikában fogják árulni,az ára mindenesetre már gyógyszertári.

          Üdvözlettel:Che
          zahi és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            koko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A beömlő rész akkor tehát a hajtókerék felőli oldalon lehet ?
            Ez eddig oké. Kérnék egy kicsit távolabbi fotókat,sorban négy oldalról és felülnézetből kissé ferdén két irányból.Két dolog gyanús a hengerfejen a sok anyás csavar,és valami hoszú cső aminek nem fért a vége a képre.Addig ne szereld le amíg ezt nem teszed fel és lereadáljuk,egyébként a tömítés vastagsága a lényeg szépen ki lehet faragni ollóval késekkel,nem valószínű,hogy több év alatt feltapadt vastag tömítés leváljon szépen viszont a türelem és a"petró"..lazitókencék sokat segítenek!
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 nov. 09, 06:43.
            Che kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • #7
              Egyszer építettem hasonló hűtőgép kompresszorból, viszont nem boldogultam vele, mert felhordta az olajat. Szétszedtem és akkor láttam, hogy nincsen bennük olaj áteresztő gyűrű. A probléma megoldása helyett inkább lecseréltem egy IFA kompresszorra.

              Komment


              • #8
                Néhány további fotó a pumpáról . A ferde hajlított cső felülről egy fa-dugóval van lazán bedugva - szerintem az olajkarter kiszellőzést biztosítja - így olvastam fórumokon .
                Nem szedem szét , amíg meg nem szakértitek . A réz kütyü szerintem egy kombinált szelep , amely csak egy irányba-kifelé - működik .
                Az olaj feltöltést akkor tehát a mostani első képen a kidomborodás - sztem hajtókar csapágy - aljáig kell majd végezni ?

                Komment


                • #9
                  Honnan vesz levegőt? vedd le a réz kütyüt azzal nem ártasz lehet van szívó nyomó nyilás alatta .Egyébként a 4.es képen van egy csavar ami kilóg a sorból alulról a harmadik az szerintem nem rögzítő csavar...a hűtőborda vonalán.Azt kivehetnéd
                  koko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A ferde hajlított cső felülről egy fa-dugóval van lazán bedugva - szerintem az olajkarter kiszellőzést biztosítja
                  A hűtőkompresszorok zárt rendszerűek nincs szellőzőjük sem olajzásuk a kenést a hűtőfolyadék látja el.A szellőzőnyílás már utólagos átalakítás,ezért kérem a réz szabályzószelep levételét is,az festés után lett felszerelve...
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                  • #10
                    Levettem a réz kütyüt (szerintem egy visszacsapó szelep ) és kicsavartam a felül lévő , a sorból kilógó csavart is .
                    Ha csak a réz kütyü helyén lévő lyukat fogom be , akkor felfelé a kivett csavar helyén kifúj a pumpa . A hajlított ferde (fadugós) cső hegyén a tárcsa tekerésekor szívás tapasztalható -fújás nem .
                    Ha mindkét lyukat befogom , akkor határozottan érezhető a kompresszió a tárcsa forgatásakor .
                    A réz kütyüt (szelepet ) szétcsavartam : a képen látható egy harang alakú , kúposan kialakított réz sapka , melyet a felhasított csavar rögzít (biztonsági szelep funkció ?) .
                    Lehetséges , hogy az utólag kialakított ferde és hajlított cső lenne a szívó oldal , csak óvatosságból be lett dugva egy facsappal ?
                    Kíváncsi vagyok a véleményetekre .

                    Komment


                    • #11
                      Kivülről nem látok megoldást kezdődik a bontás ! Csavarok sorban kiszednek a hengerfej úgy látom két részes a lemez-lapkás szelepekre utal.A felső részt kellene levenned,viszont lehet egyben hamarabb enged.Sajnos így lassú a dolog,de legalábbvan idő átgondolni a teendőket.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment

                      Working...
                      X