Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Papírozás

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Papírozás

    Sziasztok!
    Vettem egy Jawa motorkerékpárt. A bökkenő ott kezdődik,hogy a papírjai nem kerültek elő.Annyit lehet tudni hogy akinek a nevén van(ismeretlen) onnantól számítva én a 4.tulaj vagyok viszont az első tulaj nevén van a motor. Adásvételi lánc elméletileg van gyakorlatilag viszont nincs. Mivel új rendszámos ezért voltam az okmány irodában de ott azt mondták hogy benne van még a rendszerbe de nem mondhatnak semmit. Esetleg valakinek valami ötlete ez ügyben hogy mégis hogy kerülhetne a nevemre?
    Igrich kedvelte ezt.

  • #2
    Üdv!

    Kapcsolatfelvételi kérelmet kell írnod, ha sikerül beszélned a motor régi tulajával akkor írtok egy adás-vételit és mehetsz átíratni. Ha időközben elhunyt a tulaj akkor viszont bonyolódik a helyzet, de reméljük a legjobbakat. Úgy hívták még pár éve a közlekedési nyilvántartást kezelő hivatalt hogy KEKKH, de már ha minden igaz itt foglalkoznak a nyilvántartásokkal: Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság
    Nekem is kéne írnom két motor ügyével kapcsolatban, remélem még nem késtem el, elég régi évjáratok...
    Nyesztyerka, Igrich és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Szia Titus! Örülök a jelenlétednek régen hallattál magadról.
      Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szia Titus! Örülök a jelenlétednek régen hallattál magadról.
        Szia sepy!

        Pedig szinte minden nap figyelemmel követem a fórum dolgait, de kevés az alkalom (nekem) hozzászólni. Ahogy írtam el akarom indítani legalább egy jelenleg alkatrésznek használható gép papírjainak a megoldását. Ezek mind környékbeli motorok voltak, az adás-vételi megszerzéséhez elég lenne szerintem egy rövid autózás is kedvező feltételek esetén. Egy kicsit más a két gép helyzete így külön-külön kezelem őket.
        Most újra elolvasva és átgondolva a druszám szavait talán Neki fölösleges elmenni Budapestig, mivel 3 betű három számos rendszámú Jawa-ról van szó. Elsőre a helyi okmányirodába is be lehet adni a kérelmet, aztán az ott meglévő adatok alapján kiküldik ők. Nekem valami egyedi adatszolgáltatásról beszéltek, de én biztosra megyek a 2 betű 4 számos rendszámaimmal és csak a központba írok. Kettő T1-ről van szó egyébként. Ha sikerrel járok majd megírom itt, ha viszont nem azt fölösleges híresztelni.
        Igrich, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          És mi van akkor ha a régi tulaj már évekkel ezelőtt bejelentette hogy eladta?

          Komment


          • #6
            Jani123456789 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            És mi van akkor
            Akkor is ő a nyilvántartás szerinti tulajdonos, ( mivel a következő nem íratta át) és neki megy a megkeresés, aztán ha akar neked segíteni akkor felveszi veled a kapcsolatot, és esetleg előveszi az adásvételijét és lediktálja neked a sorban következő ember nevét és címét, akinél nyomhatod a csengőt újabb adatokért.
            Igrich, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Köszönöm szépen. Remélem sikerrel járok.

              Komment


              • #8

                Sziasztok,na szóval: ha megvan a régi(szürke ) forgalmi,akkor az esetek 99%-ban a forgalmiba szereplő utolsó tulajtól kell (lene) megvenni. Vannak "taposó aknák",de a szürke forgalminál (korábbi bejegyzéseimben részleteztem,most nem térnék ki rá)de a "szürkénél" nem vitték fel az adatokat többnyire. Nem mondható el a "zöld" forgalminál,tehát a taposó akna: az eredeti tulaj leadta az adásvételit,ezt az Okmányiroda(anno az igazgatásrendészet) szépen fel is viszi a nyilvántartásba..Így könnyen bukta lesz,ha firkantunk egyet az eredeti tulaj szignójával,aki még a forgalmiba van....

                Erre a legjobb megoldás lenne:

                ad1 :bizony bele kellene nézni valahogy abba a fránya nyilvántartásba, ad2: bátran használjuk fel (ha megvan)az" adásvételizőket"és azok közti szerződéseket.

                Viszont-ezt kevesen tudják-simán átírják a járgányt a nevünkre,lehetett annak akár 50 db köztes tulaja is,csak egy illetéket kell fizetnünk.
                Hivatalból az ügyintéző átküli a NAV-nak,és szépen behajtják a többieken,kivéve:ha meghalt,akkor törlik az Ő részét.

                Fontos,kedvező részletek,hogy pár -jó pár-évvel ezelőtt nem volt alaki követelménye az adásvételi szerződésnek.
                Ha a dátum "engedi",akkor elég egy sajtpapír,amiben "kovács József pacsirta u 12" sz alatti lakos eladta nekünk,ezt is kötelező elfogadni a hatóságnak,mert ugye visszamenőleg nem lehet törvényt változtatni.(bár néha megpróbálják)

                Sokan félnek a "halott" bácsitól,mint volt utolsó tulaj,pedig -bizonyos értelemben- az a legjobb,természetesen nem a hozzátartozóknak..

                Komment


                • #9
                  Mann eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Így könnyen bukta lesz,ha firkantunk egyet az eredeti tulaj szignójával,aki még a forgalmiba van....
                  Na eféle ,dolgot csak privátbana te és a fórum érdekében.....!

                  Sok mindent meg szoktak oldani az emberek ,de maradjunk a "tábortűz mellett"való elmesélésénél .A"sajtpapír"csak a 1992 előtti adásvételikre vonatkozik,az adatoknakott is egyezni kell nem lehet kamu ig.szám sem,a tanuknál sem és a gép ha kilök:törv .....
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                  • #10
                    Van egy viszonylag komoly gondom.
                    Örököltem az apámtól egy Vespa 125PK-t, amely az okmányiroda által adó nem fizetése miatt (a "tanács" nem tudta megállapítani) ki van vonva a forgalomból. Forgalmija nálam, mert az akkor nem került elő. A hagyatéki előzetesnél a "tanács" jóindulatú tisztviselője nem vette fel a listára mondván, hogy kis értékű.
                    Így viszont nekem nem lesz róla papírom, amivel az öröklést igazolni tudnám. mert utána biztosítás műszaki és máris vissza lehetne a nevemen helyezni forgalomba.

                    ?????

                    Komment


                    • #11
                      Szia Jani! Köszöntünk itt új tagként!
                      Egyik komám járt így a papírozással. Egy öreg úrtól vett egy P10-est. papír ok. Adásvételi megvolt. Vagy 3 év alatt csirivirire felújította. Az adásvételi nyitott volt, tehát minden egyszerűnek látszott. Viszont az öreg úr közben meghalt, pontosan a dátumra nem emlékezett. Megsaccolta. Rosszul. Egy napot tévedett. Persze így nem írták át. Elszaladt egy ügyvédhez. Megoldotta. Persze nem ingyen. Kért egy ötvenest. Végül is úgy sikerült, hogy a motort át kellett íratni az örökös nevére. A költséget nyilván a komám fizette. Aztán az átíratott motort a komám saját nevére tudta íratni. Lényeg, a dátum tévesztés miatt ez a kis móka került neki vagy 150 ezrébe, de a leglényegesebb, hogy a motor rendesen papírozva van és boldogan motorozik, néha boldogtalanul, ha valaki elcseszi a napját. De utána mégis boldog, mert motorozott.

                      Komment


                      • #12
                        A műszaki doktorokon kívül minden doktortól óvakodni kell!A jogász doktorok (ügyvédek) kifosztanak,szegénnyé tesznek,az orvosdoktorok még ráadásul láb alól is eltesznek.Olvastam valahol,hogy az orvosdoktorok életkora viszonylagosan és általában alacsonynak mondható és nagy számban található köztük a tudatmódosító anyagokkal élő személy.és akkor elmegyünk hozzájuk mi betegek,akik esetleg sokkal egészségesebben élünk és remélni merjük,hogy a vélt nyavalyánkból majd kigyógyít egy még betegebb ember,-ugyan már.

                        Kivételek természetesen mindig vannak.

                        A papírozásról,-csak tiszta papírokkal tulajdonostól,jól olvasható alváz és motorszámmal még ha drágább is,de végül is az lesz az olcsóbb,-egyébként csak alkatrésznek.Az átpapírozásból és kopákolásból,könnyen lehet okirat hamisítási ügy és az nem hiányzik senkinek,hogy egy sz@rság miatt rabosítsák.Azt mindenki tudja,hogy a jelenlegi törvények egyáltalán nem életszerűek,de ez van,ha tetszik,ha nem.

                        Komment


                        • #13
                          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A papírozásról,-csak tiszta papírokkal tulajdonostól,jól olvasható alváz és motorszámmal még ha drágább is,de végül is az lesz az olcsóbb,-
                          Egyértelmű...viszont megőrül az ember ha 20-50-ezresér kap egy egész jó mocit és nem használhatja amit pedig irattal tud venni az több 100000-be kerül,mindig van aki elcsábul megveszi elcseréli"majd"utánajárok a papíroknak ha kész lesz alapon.Töbször láttam felújított motort "olcsón"és gondolkodtam nem e jobb, mint festeni,krómozni,javítgatni az enyémet...?
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                          • #14
                            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Így viszont nekem nem lesz róla papírom, amivel az öröklést igazolni tudnám. mert utána biztosítás műszaki és máris vissza lehetne a nevemen helyezni forgalomba.

                            ?????
                            Ha az igazolható valamilyen papírral, hogy az édesapádé volt, akkor neincs nagy gond. Indítanod kell, egy póthagyatékit, és abban az eljárásban az örökösök megszerzik a tulajdonjogát. a közjegyzőnek persze díjat kell érte fizetni, de Krisztus koposóját sem...
                            ha több örökös van, akkor a közjegyző előtt lemondhatnak a motor részükről a javadra, és a közjegyző megállapítja, hogy te vagy a jogos örökös, azaz tulajdonos.

                            Komment


                            • #15
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Egyértelmű...viszont megőrül az ember ha 20-50-ezresér kap egy egész jó mocit és nem használhatja amit pedig irattal tud venni az több 100000-be kerül,
                              Ahogy én számolgattam, az összeépítési engedélyes, OT eljárásos papírozás min. 100 ezer Ft. Tehát egy papíros gép ára innen indul...
                              Ezért nem éri meg mondjuk egy rissz-rossz állapotú Pannóniával szórakozni, hacsak nem TL vagy ilyesmi...

                              Komment

                              Working...
                              X