Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EMU 160 műszerész esztergagép

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • EMU 160 műszerész esztergagép

    Szép estét Mindenkinek!
    Gépkönyvet keresek az EMU 160 műszerész esztergagéphez
    Utoljára szerkesztve a következő által: Gyulabá; 2019 márc. 19, 21:45.

  • #2
    Kedves Gyula!

    Sajnos sokat nem tudok rajtad segíteni a gépkönyvet illetően mint,ahogy magamon sem.Évek óta keresek az EMU 160,vagy EMUS 160-as esztergához gépkönyvet,de ez-idáig csak a Hontinál találtam 10 000.- fölötti összegért,de annyira azért nincs rá szükségem,hogy egy havi nyugdíjam 1/7-ét fizessem ki érte,-menjenek a fenébe!Nekem is van egy ilyen gépem,keresztszánorsó és perifériái,kéziszán és szegnyereg hiánnyal és nagyon jó lenne egy gépkönyv is,de sajnos nincs.

    Amiben segíteni tudok az annyi,hogy nagyon sok képet elmentettem a gépről,melyeket szívesen megosztok veled segítségképpen,ha azt igényled,de ahhoz azért tudnom kellene,hogy melyik részlet érdekel,mert nem tölthetek fel ide 100-hoz közelítő képet.

    Amit máris meg tudok tenni,azt megteszem,hogy legalább a főbb paraméterekkel gazdagodjanak az ismereteid.

    Ahogy olvastam a hozzászólásod feltűnt,hogy elmulasztottál valamit,ami ugyan nem kötelező,de ..............,-bemutatkozni!

    Üdvözlettel:Che
    sepy és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Üdv Che!
      Köszi a hozzá szólást, jómagam is nyugdíjas vagyok. A te masinád meghajtása nem lapos szijjas?
      Valamikor úgy tanultuk, hogy PIV meghajtás. Az enyém mechanikus és megvan "mindene".
      Megpróbálok feltenni képeket. Több vonalon nyomozok gépkönyv után pl: az Széchenyi könyvtárban van.
      Körbe járom a lehetőséget egy másolat után.
      Che kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Gyulabá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        hogy PIV meghajtás.
        A "piv" hajtás fokozatnélküli "ékszíj alakú"lemezlapokból,láncszemekből:változtatható-ékszíjtárcsa-alakú-fogazott-tárcsák között futó valami,olajban zárt házbú szerkezet,javítása csak cseredarabokkal lehetséges,készültek sebességváltós csereszabatos pótalkatrészek a kiváltásukra.....amit leirtam az e2..gépeknél tapasztaltam,szerintem az azonos gyártó miatt,azonos elvekkel készültek.
        Che kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


        • #5
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A "piv" hajtás fokozatnélküli "ékszíj alakú"lemezlapokból,láncszemekből:változtatható-ékszíjtárcsa-alakú-fogazott-tárcsák között futó valami,olajban zárt házbú szerkezet,javítása csak cseredarabokkal lehetséges,készültek sebességváltós csereszabatos pótalkatrészek a kiváltásukra.....amit leirtam az e2..gépeknél tapasztaltam,szerintem az azonos gyártó miatt,azonos elvekkel készültek.
          "Gyulabá eredeti hozzászólása
          hogy PIV meghajtás."
          Ez igy ebben a formában nem igaz,
          HA HALLGATTÁL VOLNA, BÖLCS MARADTÁL VOLNA.

          Gépkönyvet keresek az EMU 160 műszerész esztergagéphez
          Utoljára szerkesztve a következő által: Gyulabá; 2019 márc. 21, 20:33.

          Komment


          • #6
            Ej Gyula-Gyula!

            A fórumon nem szoktuk egymást bántani,mert mi tiszteljük és kedveljük egymást és próbálunk segíteni mindenkin,aki ide téved a problémájával,akár ismeretlenül is.Nagyon sok politikai fórumot olvasgatok,de egynek sem vagyok tagja és még soha nem szóltam hozzá ott semmihez sem,mert egyszerűen taszít a stílus,a hozzászólók egymásról alkotott véleménye,a trágárság és a más véleményen,vagy eszmei síkon lévők eltiprása,-igaz csak vulgárisan,de az akkor is eltiprási kísérlet.Emberek vagyunk és nem lehetünk mindenben azonos véleményen,de mindenki nézete számít,amennyiben az nem sérti a másik felet személyében!A mi fórumunkon a szakmai hozzászólások a legtöbb esetben nem csak az érdeklődő számára íródnak,aki felveti az adott témát,hanem azok számára is,akik később tévednek ide és érintettek lehetnek az adott témában.

            A PIV hajtást Te vetetted fel a hozzászólásodban és Máté teljesen jóindulatúan megpróbálta leírni,hogy mit is takar a kifejezés,-tehát véleményem szerint jóindulatúan járt el,függetlenül attól,hogy Te pillanatnyilag az EMU 160 gépkönyvét keresed.

            Az EMU 160,vagy EMUS 160-as esztergák gyárilag,eredetileg lapos szíj és ékszíjas meghajtású kombinációval gyártódtak.A meghajtó dahlander motorról egy háromlépcsős lapos-szíj kerék vitte át a nyomatékot egy előtét tengelyre ékelt háromlépcsős lapos-szíj kerékre,melynek másik felére egy kettős ékszíjtárcsa volt ékelve,amely a főorsóra ékelt szíjtárcsának adta át a hajtást.A lapos-szíjat egy villával ehetett áttolni a három különböző átmérőjű kerékre,miután bal lábnál található pedállal megemelte a gép kezelője az önfeszítő villanymotort.A szíjat egy villa tolta át,a különböző átmérőjű szíjtárcsára.


            A nálam lévő gép a szegedi csillag börtönből szabadult,a szó szoros értelmében,ugyanis a volt vállalatom kihelyezett oda valamilyen gyártást és amikor beállt 89-ben a nem tudom mi,szóval az amitől most sokkal jobb keveseknek és sokkal rosszabb sokaknak,akkor jutottam hozzá 20 000.-Ft-ért,-igaz akkoriban a mai viszonyokhoz,még többet ért.Sajnos a gép magán hordozza az elítéltek keze nyomát,vannak a már említett hiányosságai,lekonzerválva várja a sorsát,vagy a kúpoló kemencét.

            Egyenlőre gyűjtögetem a nagyobb szürke önvény darabokat,bár már azt sem könnyű találni,amikből ki lehet nézni egy szegnyerget,vagy egy kéziszánt,nem túl rózsás a helyzet,de szerencsére az EAN és az E2N forog úgy-hogy megy a vasfaragás,ha szükség van rá.


            A fokozat nélküli hajtást az EMUS 160-as típusváltása után az EMU 200-as gépen vezették be,amely megmaradt az,azt követő EMU 250-es típusnál is.Az említett gépek hajtóműve,egy nagyon kényes,de jól működő hajtómű volt,amit nagyon nem szeretett,az a gyakori irányváltás volt és az olajhiány valamint,ha a villanymotor álló helyzetében forgatták a lengőtárcsa állítókarját,ha jól tudom akkor ez a szisztéma fokozatmentes lengőtárcsás hajtóműként híresült el a műszaki életben.




            Baráti üdvözlettel:Che (Kotasz József Orosháza)

            A képeken nem az én gépem szerepel,a feltöltött anyagok forrása:Takács János,Pál Zoltán,BME Link Dávid Miskolc Műegyetem szakdolgozata.A feltöltött anyagokért köszönetemet fejezem ki,azok alkotóinak.



            movisz és mir-mur kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Tetszik ! Ennyi év után - megtanulni , amit a suliban mondtak . Akkor persze pont le sz... m , mert csak heti 1 óra volt a forgácsolás az autószerelő suliban , 1 évben .
              Mert volt ilyen gép is a tanműhelyben . Arra határozottan emlékszem , hogy tilos volt babrálni - ha nem volt bekapcsolva ...

              Komment


              • #8
                Gyulabá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                HA HALLGATTÁL VOLNA, BÖLCS MARADTÁL VOLNA.
                Ez kissé hiányos...a hibát ,tévedést ki kell javítani ! Ha nem jót írtam:javítsd ki !
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                • #9
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ej Gyula-Gyula!

                  A fórumon nem szoktuk egymást bántani,mert mi tiszteljük és kedveljük egymást és próbálunk segíteni mindenkin,aki ide téved a problémájával,akár ismeretlenül is.Nagyon sok politikai fórumot olvasgatok,de egynek sem vagyok tagja és még soha nem szóltam hozzá ott semmihez sem,mert egyszerűen taszít a stílus,a hozzászólók egymásról alkotott véleménye,a trágárság és a más véleményen,vagy eszmei síkon lévők eltiprása,-igaz csak vulgárisan,de az akkor is eltiprási kísérlet.Emberek vagyunk és nem lehetünk mindenben azonos véleményen,de mindenki nézete számít,amennyiben az nem sérti a másik felet személyében!A mi fórumunkon a szakmai hozzászólások a legtöbb esetben nem csak az érdeklődő számára íródnak,aki felveti az adott témát,hanem azok számára is,akik később tévednek ide és érintettek lehetnek az adott témában.

                  A PIV hajtást Te vetetted fel a hozzászólásodban és Máté teljesen jóindulatúan megpróbálta leírni,hogy mit is takar a kifejezés,-tehát véleményem szerint jóindulatúan járt el,függetlenül attól,hogy Te pillanatnyilag az EMU 160 gépkönyvét keresed.

                  Az EMU 160,vagy EMUS 160-as esztergák gyárilag,eredetileg lapos szíj és ékszíjas meghajtású kombinációval gyártódtak.A meghajtó dahlander motorról egy háromlépcsős lapos-szíj kerék vitte át a nyomatékot egy előtét tengelyre ékelt háromlépcsős lapos-szíj kerékre,melynek másik felére egy kettős ékszíjtárcsa volt ékelve,amely a főorsóra ékelt szíjtárcsának adta át a hajtást.A lapos-szíjat egy villával ehetett áttolni a három különböző átmérőjű kerékre,miután bal lábnál található pedállal megemelte a gép kezelője az önfeszítő villanymotort.A szíjat egy villa tolta át,a különböző átmérőjű szíjtárcsára.


                  A nálam lévő gép a szegedi csillag börtönből szabadult,a szó szoros értelmében,ugyanis a volt vállalatom kihelyezett oda valamilyen gyártást és amikor beállt 89-ben a nem tudom mi,szóval az amitől most sokkal jobb keveseknek és sokkal rosszabb sokaknak,akkor jutottam hozzá 20 000.-Ft-ért,-igaz akkoriban a mai viszonyokhoz,még többet ért.Sajnos a gép magán hordozza az elítéltek keze nyomát,vannak a már említett hiányosságai,lekonzerválva várja a sorsát,vagy a kúpoló kemencét.

                  Egyenlőre gyűjtögetem a nagyobb szürke önvény darabokat,bár már azt sem könnyű találni,amikből ki lehet nézni egy szegnyerget,vagy egy kéziszánt,nem túl rózsás a helyzet,de szerencsére az EAN és az E2N forog úgy-hogy megy a vasfaragás,ha szükség van rá.


                  A fokozat nélküli hajtást az EMUS 160-as típusváltása után az EMU 200-as gépen vezették be,amely megmaradt az,azt követő EMU 250-es típusnál is.Az említett gépek hajtóműve,egy nagyon kényes,de jól működő hajtómű volt,amit nagyon nem szeretett,az a gyakori irányváltás volt és az olajhiány valamint,ha a villanymotor álló helyzetében forgatták a lengőtárcsa állítókarját,ha jól tudom akkor ez a szisztéma fokozatmentes lengőtárcsás hajtóműként híresült el a műszaki életben.




                  Baráti üdvözlettel:Che (Kotasz József Orosháza)

                  A képeken nem az én gépem szerepel,a feltöltött anyagok forrása:Takács János,Pál Zoltán,BME Link Dávid Miskolc Műegyetem szakdolgozata.A feltöltött anyagokért köszönetemet fejezem ki,azok alkotóinak.


                  Üdv Che

                  Tegyél fel képeket a gépedről. Milyen hátul a hajtás.
                  üdv: Gyulabá

                  Komment


                  • #10
                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    nem kötelező,de ..............,-bemutatkozni!
                    Vagy csak én nem láttam ? Lehet felületes vagyok !

                    Komment


                    • #11
                      Kedves Gyula!

                      Most nem tudok képet készíteni a gépről mert,ahogy írtam már korábban le van konzerválva és takarva.Szívesen készítek majd róla képeket,de ahhoz nekem idő kell,ami most nincs a tavaszi és egyéb munkák miatt.A takaráson túl jól körbe is van pakolva egyéb gépekkel és nekem most tényleg nincs rá időm.Az alsó laposszíj hajtás az enyémen is át van már alakítva ékszíjasra,de ez a mechanikán semmit nem változtat.


                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                      • #12
                        Köszönöm és megértem.

                        Komment

                        Working...
                        X