Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kovrov K-55

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Tonybacsi
    started a topic Kovrov K-55

    Kovrov K-55

    Sziasztok!

    Márkatársat keresek!
    (alkatrész utánpótlás, információcsere, mit, mikor, hol...stb.)

    Van a tulajdonomban egy ilyen, még édesapámé volt, azzal cipelte jóanyámat buliba !
    Az idő eljárt fölötte, sokszor volt módosítva, jelenleg félig szétszedett állapotban van, de ezt is szeretném "fölébreszteni csipkerózsika álmából".

    Jelenlegi tudásom szerint- ez egy orosz gyártmányú veterán motorkerékpár valamikor a 60-as években készülhetett (ezt még a későbbiekben pontosítom) 125 köbcenti, 3 sebesség, "gyönyörűséges" csepptank, elöl-hátul hidraulikusan csillapított teleszkópok, műanyag nyeregülés a vezetőnek, és opcióként az eredetileg csomagtartóként funkcionáló hátsó részre fölszerelhető szintén nyeregülés, 6V-os energia ellátó egység.
    Egyszóval "tiszta" DKW (olyannyira, hogy a "kisMZ" dinamója az állórész, és a forgórész is, csak úgy cuppan a helyére.

    Itt látható a sajátomról pár kép, amikor még használtban volt:
    Motorok! - Képtár - G-Portál

  • nyertes
    replied
    Hagyatékban fellelt állapotban eladó egy K55 blokk, kipufogó, karburátor, tank szerszámtáska és 1 ülés. Ha valakit érdekel 30/358-9775.

    Leave a comment:


  • korzaar
    replied
    Click image for larger version

Name:	nkh válasz.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	141487
    .na megérkezett a válasz.
    Ezek szerint a különböző oldalakon hirdetett Simson blokkos Csepel, K55, stb. motorkerékpárok egyből bukta.
    Akkor mégis marad a kreszvizsga, meg az alkatrészgyűjtés a 125-öshöz)
    A Simson meg elkészül a megtervezettek alapján.
    Utoljára szerkesztve a következő által: korzaar; 2014 okt. 22, 18:42.

    Leave a comment:


  • korzaar
    replied
    "APaaaaaaaaaaaaa kezdőőőődik"

    ....na az NKH-nak írt emailre a válasz, hogy a lakóhelyem szerinti kormányhivatal az illetékes.
    A lakóhelyem szerinti kormányhivatal lapján megtaláltam az illetékes szervet, ami csodák csodája a Mozaik utcában van,)
    Átküldtem nekik is a keservemet, várom a választ)

    Leave a comment:


  • korzaar
    replied
    Típusbizonyítványod honnét lessz?
    19.§ (1.) alapján betolom a Mozaik utcába aztán lesz ami lesz............remélem annyira megdöbbennek, hogy a pillanat hatása alatt megadják rá.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    -ha csak egy váz van külön, de megvan a forgalmi hozzá, de a blokk már nincs benne, akkor nem okés a dolog?
    Az úgy jó.

    -ha van a váz, és külön a blokk papírokkal, de 50 -es blokkot teszek a vázba az ok?
    Nem.

    Na írok a NHK-nak az adott problémámmal, személyre szólóan, aztán adjanak pecsétes papírt arról, hogy merre hány méter.
    Átalakítási engedély, így hívják, de rendszámköteles lessz, hiába 50 ccm a motor.

    Egyébként az tényleg a vicc kategória, hogy bármilyen gagyi kínai biciklivázra/ba rakhatsz segédmotort, ...
    Azt megteheted. Te is írtad, "segédmotor". Ez a lényege.

    Nem mellékesen csak veterános rendezvényeken használja
    Ott akár az Enterprise csillaghajót is vezetheted, senki nem szól érte. A hogy jutsz oda, az már egy másik téma.

    Összeépítés
    9. § (1) A jármű összeépítéséhez szükséges engedélyt a területi közlekedési felügyelet adja ki. Az engedély iránti kérelemhez csatolni kell az 1. számú mellékletben felsoroltak közül az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt. A területi közlekedési felügyelet a kérelmező költségére külső szakértőt is igénybe vehet.
    (2) Az összeépítési engedélyben a területi közlekedési felügyelet feltételeket határozhat meg. Az előírt feltételek teljesítését - az engedélyben meghatározott esetekben - a területi közlekedési felügyelet az engedély záradékolásával igazolja.
    (3) Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz. Összeépíthető ezenkívül pótkocsi és muzeális jellegű jármű, valamint - a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Technikai Bizottságának szakvéleménye alapján - az igazolt sportegyesület vagy versenyző tulajdonában lévő, kizárólag versenyzési célra készülő, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszabályainak megfelelő, "feljavított túrakocsi" és "feljavított terepjáró kocsi" osztályba sorolt gépkocsi.
    (4) Nem kell előzetes hatósági (összeépítési) engedély a segédmotoros kerékpárnak, a közúton személy- vagy teherszállítást nem végző, pótkocsit nem vontató lassú járműnek és az MR 118. §-ában említett lassú járműnek, valamint a lassú jármű teherszállítást nem végző pótkocsijának az összeépítéséhez.
    (5) Jármű összeépítéséhez, új, felújított, javított, illetoleg bontás során kinyert és javítás nélkül beépíthetőnek minősített alkatrészek használhatók. Ezekre az alkatrészekre - a gyári új alkatrészek kivételével - a pótalkatrészekre vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
    (6) Lassú jármű összeépítés útján nem készülhet gépkocsialváz vagy karosszéria felhasználásával.
    (7) Az összeépített járművet forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából be kell mutatni a területi közlekedési felügyeletnek. Az összeépített jármű forgalomba helyezés előtti vizsgálata során az érvényes összeépítési engedély egyedi forgalomba helyezési engedélynek minősül. Ha a területi közlekedési felügyelet az összeépítésre feltételt állapított meg, a feltétel teljesítését is igazolni kell.

    I. Jármu összeépítéséhez szükséges műszaki dokumentációk
    1. A fődarabok (motor, váltómű, kormányberendezés, futóművek, alváz vagy önhordó kocsiszekrény, felépítmény) típusának és főbb műszaki adatainak leírása.
    2. A fődarabok beépítésének műszaki leírása, a csatlakozási pontok részletrajzai, illetve típusbizonyítvány nélküli járműtípushoz tartozó fődarabok felhasználása esetén számításokkal kiegészített részletrajzai.
    3. A fődarabok beépítésének összeállítási rajzai.
    4. A jármű fő méreteit tartalmazó rajz.
    5. A tervezett méret, tömeg és tengelyterhelés adatok üres és terhelt állapotra.
    6. A jármu kormányozhatóságára vonatkozó adatok.
    7. A jármu rugózására, felfüggesztésére, gumiabroncsaira vonatkozó adatok.
    8. A fékberendezés elvi felépítésének sémája, az alkalmazott szerkezetek típusának leírása.
    9. Az egyes fékrendszerek (üzemi, biztonsági, rögzítő) hatásosságára vonatkozó számítások.
    10. Az elektromos berendezések kapcsolási vázlata, az alkalmazott szerkezetek típusának leírása.
    11. A világító és fényjelző berendezések elhelyezését tartalmazó rajz.

    (3) Járművet összeépíteni csak kísérleti célra vagy olyan különleges egyedi rendeltetésre szabad, amelyre a hazai kereskedelem járművet nem forgalmaz.
    Már itt az első probléma, mert segédmotoros kerékpárt forgalmaznak nálunk.
    (4) Nem kell előzetes hatósági (összeépítési) engedély a segédmotoros kerékpárnak, a közúton személy- vagy teherszállítást nem végző, pótkocsit nem vontató lassú járműnek és az MR 118. §-ában említett lassú járműnek, valamint a lassú jármű teherszállítást nem végző pótkocsijának az összeépítéséhez.
    Ezzel is lenne egy kis baj. mivel az alap egy rendszámköteles motorkerékpár, így nem lehet belőle segédmotort kreálni. A probléma az Mz motoros Simsonok reciptroka.

    A másik gond:
    SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRA VONATKOZÓ EGYEDI MŰSZAKI VIZSGÁLAT
    Forgalomba helyezés előtti vizsgálat és közúti műszaki ellenőrzés
    19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából a területi közlekedési felügyeletnél be kell mutatni. Ha a területi közlekedési felügyelet a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
    (2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható.
    (3) A segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó illetőleg a területi közlekedési hatóság ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet.
    (4) A forgalomba helyezés előtti vizsgálat során az MR. 114. §-ában foglalt rendelkezések megtartását kell ellenőrizni.
    (5) A segédmotoros kerékpár közúti műszaki ellenőrzésére a 14. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni"

    Típusbizonyítványod honnét lessz?
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 okt. 21, 12:07.

    Leave a comment:


  • korzaar
    replied
    Na most ezt nem érte:
    -ha csak egy váz van külön, de megvan a forgalmi hozzá, de a blokk már nincs benne, akkor nem okés a dolog?
    -ha van a váz, és külön a blokk papírokkal, de 50 -es blokkot teszek a vázba az ok? és akkor vinnem kellene az eredeti blokk papírjait is ha megyek a géppel?
    Úgy szeretem ezt a bürokratikus útvesztőt ami van az országban.
    Na írok a NHK-nak az adott problémámmal, személyre szólóan, aztán adjanak pecsétes papírt arról, hogy merre hány méter.
    Egyébként az tényleg a vicc kategória, hogy bármilyen gagyi kínai biciklivázra/ba rakhatsz segédmotort, ....

    ...azt meg már tényleg csak nagyon zárójelben kérdezem, hogy a mostani rendszert nem kéne már korszerűsíteni/egyszerűsíteni/hozzáigazítani az élethez??
    Utoljára szerkesztve a következő által: korzaar; 2014 okt. 21, 09:11.

    Leave a comment:


  • CZsolti
    replied
    A hirdetőért viszont tűzbe teszem a kezem. Személyes jó ismerősöm. Biztosan tudom, hogy az eredeti blokkja is megvan. Ha annak rendben vannak a papírjai, akkor már legális a dolog.

    (A blokktörténet meg egyszerű: a komám megunta a szerelgetést, mert motorozni szeretett volna. Így a csere mellett döntött. Az önkényuralmi jelkép meg tényleg feltűnő, de nem büntethető. Egy kiállításon még közönségdíjat is nyert a gép, amelyet a város jegyzője adott át. Nem mellékesen csak veterános rendezvényeken használja - tudtommal. )
    Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 okt. 21, 08:21.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    korzaar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    megspórolom a szöttyögést a B125 jogsival
    ...Na meg a papírozást, ami ilyen korú motoroknál csak ritkán sima ügy.
    A blokk formavilága ugyan elüt a váztól, viszont üzembiztosabb. Nekem tetszik ez is.

    - - - Updated - - -

    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A törvény szerint nem készülhet segédmotor motorkerékpárváz felhasználásával.
    Ezt nem tudtam. Kerékpárvázzal viszont igen?
    Na erre vajon mi lehet az ésszerű magyarázat?
    Túl jó lesz az úttartása?

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Volt már téma. Van egy kis gond. A törvény szerint nem készülhet segédmotor motorkerékpárváz felhasználásával. A büntetési tétele ugyanakkora, mint egy rendszám és biztosítás nélküli nagymotornál. Plusz közokirathamisítás.

    Leave a comment:


  • korzaar
    replied
    Időközben megtaláltam a nekem megfelelő darabot(ha még el nem kelt)
    Eladó Izh K 55 - Képes Motor
    K55, de Simson blokkal, így megspórolom a szöttyögést a B125 jogsival.
    A festésével lehetnek gondok, mert az önkényuralmi jelképek egyeseknél biztosan kiverik a biztosítékot...........

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Itt egy komplettnek tűnő darab:
    Moszkva k55 Budakalász ”¢ OLX.hu (korábban Apród)
    Csak akasztasz a -valóban nem túl dekoratív- hátsó traktus mellé valami "szatyrot"

    Leave a comment:


  • korzaar
    replied
    A tankot én egy szigetbecsei sráctól vettem, 25re van felrakva másfél motornyi nagyobb alkatrész a vaterán (váz, kerék, tank, elsővilla, stb), azt nézd meg hátha van ott más is.

    Leave a comment:


  • Tonybacsi
    replied
    Hello!

    Tudom, hogy nem lesz egyszerű megszerezni az alkatrészeket, de megpróbálom összehozni. Köszi a tippet hol próbáljam meg először.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    nem fejlődtem semmit
    Az egyik próbálkozásomat ezért adtam fel. Dolgoztam rengeteget, mégsem hozott annyit sem, hogy a gépparkot fenn tudjam tartani. A gépek kiöregedtek, én pedig úgy döntöttem, nem újítom meg ~200ezer forintból, mert úgysem jön vissza.
    De van még ötletem. Tény és való, hogy a járulékok, fix fieztnivalók mennyisége, szabályok bonyolultsága, emellett a gyenge és kicsi fizetőképes kereslet riasztó tényezők, és sokáig visszatartottak engem is... Kiskapuk keresgetésével, "okoskodással" sikeresebbé tehető egy vállalkozás, én viszont ebben soha nem voltam nagy

    Leave a comment:

Working...
X