Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Chemotox kocsmája

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • sepy
    replied
    Én úgy vettem elöl radiál hátul meg az eredeti diagonál. Mikor kiértem egy erdősáv védelméből mentem keresztbe, hosszába mintha jégen mentem volna. Leizzadtam a gyönyörtől.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Mikor ilyeneket irkálunk.. úgy érzem részei vagyunk a törtélemnek.. De jó! Persze így a szépségeivel..

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    diagonál gumik cseréje
    Az volt első lépés.. 90 km/h környékén úgy belibegett az úton.. küzdelem volt megfogni + a rinya. Én csak a jó dolgokra emlékezem, sok éjszakát töltöttem benne hálózsákban.. télen is. A kombiban az első üléstől a hátfalig 2m volt a hely.. tehát kényelmesnek mondható (akár 2 személynek is.. ) + előny: 2x 200l hordó benzin befért... szerencsére ilyen fuvarok alatt a rend éber őrei nem állítottak meg..

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    A Wartburg vízszivattyú javítás nem volt rossz főleg,ha annyira elhanyagolták,hogy széthullott a csapágy és a golyó egynémelyike bebújt a tengely mellé belülre.Akkor a tengely se jobbra,se balra nem akart elindulni,ilyenkor meg kellett nagy türelemmel keresni,azt a pontot,ahol elkezdte magának a "zsinórmenetszerű" fészket kimunkálni és akkor forgatva szépen ki lehetett csalogatni,de legalább javítható volt,nem úgy mint a maiak többségének vízszivattyúja.

    A mai vízszivattyúkhoz nem is lehet talán javítókészletet kapni.Próbáltam valamilyen VW vízszivattyút szétszedni,a járókerék azt sem bírta ki,hogy lehúzzam,-széttört,pedighát mi baja lehet egy vízszivattyúnak,tömszelence,csapágy,-esetleg tengely.Külön tetszett a Skoda feliciának a vízszivattyú megoldása,ott a szivattyú háza,egyben motortartó bakk is,ha a szílent kimegy,lehet szivattyústól eldobni.

    Természetesen más dolog az,ha valaki szolgálati járművel közlekedik,mert ott nem a soffőr fizeti a "révészt",-nembaj Emu,-majd békülünk,-azért szeretlek ám!

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Nekem is kellemes emlékem a Varesz időszak. A ritkább Ibolya kék gépet sikerült vennem mikor az terjedt kivonják a forgalomból a 2 üteműeket. Gyönyörű állapotban volt miután Denso gyertyákat , diagonál gumik cseréje és gyújtás beállítás megtörtén olyan lett mint a Doxa. A hátsófék szabályzója be volt gyógyulva és miután sikerült rendbe tenni fék is lett rajta. Ez a terhelésnek megfelelően szabályozza a fékhatást ha jól emlékszem / rég volt /. Rövid idő alatt sikerült vele mennem 50.000 km-t vettem 39-ért eladtam 100.000 ft.-ért. Meg kellett szokni Lada után de jól ment baj nélkül.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Én 5 kombiba közel 500000km-t nyomtam.. szinte csak mosóbenzinnel.. Jó normával számoltak,a megtakarításom 2x annyi volt mint a fizetésem. Szabadonfutót talán egyszer cseréltem, vízszivattyú javítás gyakoribb volt,de nem volt vészes.

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De akkor egy Wartburg motorfelújítás x Ft+ 10 óra munka.. most esetleg (típusfüggő) egy önindító csere (javítás) x+x+x Ft + 16 óra munka
    Nekem biztos nagyon sz.r Wartburgot dobott a sors, de én sűrűn cseréltem szabadonfutót, kuplungtárcsát és/vagy szerkezetet amihez ugye a motort is ki kellett venni. És akkor a vízpumpáról nem beszélek ami tényleg hamar ment, csak erre mifelénk csak a maszektól lehetett alkatrészt venni, aminek a méretszórása alig volt rosszabb, mint ha kisközépsős óvodások faragták volna a homokozó közepén és addig tartott míg a motor négyet forgott.

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    mennyit kellett bütykölni, mert kívánta.
    Ja. De akkor egy Wartburg motorfelújítás x Ft+ 10 óra munka.. most esetleg (típusfüggő) egy önindító csere (javítás) x+x+x Ft + 16 óra munka. Már túl hozzászoktunk a jóhoz... Erre vártam mult hét közepe óta.. végre bejutottam a városba.. a csavarboltba. Szegecs nincs,nem is lesz. 8x75 illesztett helyett csak 80-as, s illesztettet nem is igen tartanak már. (fogyasztói igények változása) Nem ez a fő cél.. 7x16 süllyesztett fejűt akartam hogy összeálljon az NSU blokk. Benyúltam a zsebembe mélyebben, s elmentem a Faborihoz (ahol minden van)majd feltettem a találós kérdésem: - 7x ? süllyesztett fejű csavar? - Nincs.. nem is tudunk rendelni.. No akkor alkalmazkodás.. hely bőven,alkatrész rejtve.. akkor m8 lesz, az is lett. Emu szavaival kis kihagyással.. miért pont most szakadt az ékszíj a fúrógépen? Válasz: Mert csak.. A derékszöget ismerem (itt van a szememben).. megfúrtam kézivel.. A gyárban óránként 10 ilyen blokkot raktak össze.. én meg szöszmötölök vele huszon órája.. mondjuk azé a körülmények nem hasonlóak.. mentségemre..

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Nem írtam vezérműszíj cseréről,mert a kis Opel láncos volt és nem voltak hallható zörejek.

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    Nos a fentiekhez:
    Egy mai autót azért csinálnak szerelhetetlenre, hogy eszébe se jusson senkinek otthon barkácsolni. ezt próbálják kiküszöbölni többek között azzal is, hogy a szervízt be kell írni az agyába, hogy ne jelezze tovább hogy szervíz szükséges, illetve a motortakaró olyan csavarral van feltéve ami nincs minden háztájiban.
    "szerencsére" a magyar lelemény mindent megold, kérdés hogy ez jó-e. Mert ugye Te sem írtál a vezérműszíj cseréről ami egyszercsak esedékes, jobbára azért hogy el ne szakadjon, mert akkor motorcsere jön. Ez ugye 60-80ezer km-enként iktatandó be.
    Az akku gondozásmentessége szerintem jó dolog, mert egyrészt nem tud belőle elpárologni a víz, ami főleg a kis távolságokon sürün használt gépeknél jellemző. Én a 4. Berlingót használom. 2-nél cseréltünk akkut, az a 1x ezer Ft nem volt mérvadó a 300 ezer futás alatt inkább az a bosszantó, hogy a büdös tetves qrva édesanyját, mért pont most.
    Amúgy sokszor felmerült bennem a kérdés, hogy a Wartburgom vagy utána az Opelom nem teljesített 300.000 km-t és mégis mennyit kellett bütykölni, mert kívánta.

    Leave a comment:


  • Che
    replied
    Szervusztok!

    Elnézést a témában az előző hozzászólásomért,de hirtelen nem is néztem ki a képből,hogy mit is ábrázol,illetve nem ismertem fel,hogy itt tulajdonképp egy elemulgált olajbetöltő sapkát és annak nyílást kellene látnom.Tekintettel arra,hogy a modern művészetekről volt előtte szó és a "séfkedés",mint olyan,már napjainkban modern művészetté kezd válni,azért írtam le azt a marhaságot.

    Komolyra fordítva a szót és hozzászólva a tényleges probléámához,nekem a következők a tapasztalatim.A kislányomnak volt egy Opel Corsa Enjoy autója,vételekor kb. 80 000 Km. futásteljesítménnyel,a gyártási éve,ha jól emlékszem 2006-8 körüli volt.

    Az Opelen én csináltam mindennemű szervizmunkát az olaj és szűrőcseréken túl a fékbetét,féktárcsa szabályozásig mindent,ami csak adódott.Szerencsére nagyobb baja soha nem volt és úgy járt,mint a Doxa mert,ha valamilyen elektromos baj lett volna,hát valószínű túl kicsi lettem volna hozzá,a gondozásmentes akku így is szivatott rendesen.

    Nem emlékszem már pontosan a kötelező olajcsere intervallumára,de ennél az autónál is több volt,mint 10 000Km..A lányom rövid távokon használta az Opelt általában és ott is tapasztaltam a fagyok beálltával az olajsapkát levéve ezt a bézs szint,ránézve a kiegyenlítő tartályra és annak tartalmára,a hűtőfolyadékon sem elszíneződést sem a szint apadását nem tapasztaltam,de azért "jobb félni,mint megijedni" alapon rögtön leengedtem az olajat.Szerencsére az olaj nem volt elvizesedve,ezért arra a megállapításra jutottam magam is,hogy a hideg levegőben lévő magas páratartalom,lecsapódik felül az olajbetöltőnél,sőt gondolom még belül a szelepfedélen is és ettől emulgálódik el a párával találkozó olaj.

    Az olaj és szűrőcseréket 10 000 Km.-enként végeztem,ha nem volt éppen annyi,akkor naptári évenként,minden esetben a típushoz előírt minőségű és ajánlott olajat használva.

    A gondozásmentes akkuról.

    Feltűnt nekem,hogy az akku teteje,ugyan le van ragasztva,valamilyen öntapadó matricával,de alatta jól kitapinthatóan ott voltak azok a kereszthornyos műanyag csavarok,amiken az elpárolgott desztillált vizet szokás feltölteni,hogy az elektrolit ellepje a cellák lemezeit.Sokat gondolkodtam,hogy mi a fenének tettek oda betöltő nyílásokat,ha egyszer gondozás mentes,azután arra az elhatározásra jutottam,hogy megnézem a szintet,-igen ám de az akku tetejét félig takarva volt egy fél akku nagyságú kb.25mm magasságú doboz,igen rövid de vastag vezetékek,mentek bele és el is.Valami nagy nehezen felpattintottam ennek a doboznak a fedelét,mert miért is ne a tűzlemez felől lehetett volna felnyitni,-hát mit látok benne ott püffeszkedik benne 1db.,-mondjuk 20mm. élhosszúságú kocka formájú 60A körüli biztosíték.Az autó áramkörét nem mertem megszakítani,mert annyi mindent hallani az agy és a rádió,meg a mit tudom és milyen elektromos vacaknak a memória vesztéséről az újratanításig,hogy egyszerűen féltem.Másik jó állapotú akku nem volt itthon,hogy annak rákötésével fenntartsam az áramkört,ezért egy darabig vakartam a fejem,hogy mitévő legyek?Azután gondoltam egy merészet és lepattintottam ezt a fél akkunyi dobozt és egy kissé fel tudtam emelni az akkutól,de csak max 4-5 cm.-re.A doboz egyébként 3 betöltőt takart és ezeket a betöltőket,csak a kereszthoronyba behelyezett pénzérmékkel tudtam ki és becsavarni.A "Warungsfrei" akkumulátort,egyébként éppen időszerű volt megwartungolni,mert a cellákban már látni lehetett a felül alig nedves lemezeket,-na erről ennyit.

    Még a gyertyacsere sem volt egyszerű,mert a sortrafó lehúzásához szerszámot kellett gyártani,az igen mélyen ülő gyertyákhoz meg kulcsot,mert miért is lenne az normális 21-es laptávú?

    A fentieken kívül még volt első lengéscsillapító csere,mert a baloldali összekakálta magát,meg a bal hátsó lengéscsillapítón azt a felütközést tompító poliuretán sakkfigura szerűt kellett ki cserélni,mert az egyszerűen elmállott,de azt helyettesítettem valamilyen itthon talált más gyártmányú lengéscsillapító hasonló funkciót ellátó darabjával.

    Visszatérve a Tigris problémájára,úgy vélem nincs ott nagy gond,de azért figyelni,figyelni és figyelni!A rövidtáv járás lehet az oka,mert egyszerűen még az üzem meleg szintet is ritkán éri el,ezekben a fagyos időkben,bár erre most éppen enyhe az idő,de azért pára van bőven.

    Nagyjából a fent leírtak miatt nem szeretem az un. modern dolgokat a járműiparban és már lassan ott tartok,hogy a belső kárpitokat is azért teszik bele és általában azért nagyon körülményes azokat kiszerelni,hogy az induló korróziót észre se vegyék az emberek,majd csak akkor,ha már kilóg a lábuk.

    Üdvözlettel:Che



    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Senki nem reszel semmit? .................... Mer én igen,csak még titkosítva van. Egy biztos: motorépítésnél tizede munka legyártani valamit saját elképzelés alapján,mint mérethűen a méreteket tartva lemásolni egy alkatrészt. Narancs megye... motorépítők.. Ők a legjobbak,a legjobból,a legjobbat.. Ja persze Amcsik.. Tetszett amikor helikopteren megérkezett a beszakadt csavar kiszedő specialista...

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    A régi bevált az max 10.000 de motor és robogó esetén ez igen változó és mindíg kevesebb. Az általad írt 15 nek a fele is soknak tűnik.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Előző tulajok végig szakszervizbe hordták(vázszám alapján lett lekérdezve a gyártótól) úgyhogy inkább 15000 volt... (még régi intervallum vonatkozik rá).
    15000 ??? na az is csücskös ....

    Leave a comment:


  • jagdtigger
    replied
    Kép készítése után az volt az első hogy letörölgettem. Sajnos a közel jövőben csak városban lesz használva így sajnos nem fog kiderülni hogyakkor csak kondenzvíz vagy rosszabb. Annyit tudok tenni hogy szemmel tartom a kiegyenlítő tartályt.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X